blacklaken 300TDT
blacklaken 300TDT
Sataysikympissä kävi sisätilat ahtaaksi joten se jatkoi uudelle omistajalle. (Tulihan sillä jo 100tkm ajettua )
Katselin tilalle 203 cdi farkkuja mutta päädyinkin elvyttämään naapurikylältä tienpäälle tuommosen 91 vuoden 260E:n
Käytin autoa viime viikolla leimalla ja kardaanin tukilaakerin hylsyn korjattua, sain meseen vuoden leiman
Varusteita oli ruksittu ainakin seuraavasti:
-kattoluukku
-etu s-lasit
-vakkari
-ASD ABS
-manuaalikylmästöinti
-tomaattiloota
-musta kangas pähkinäpuilla
-airbagit
-ulkolämpötilamittari (vai oliko se vakiovaruste)
Ilmastointi ei yllättäen pöhise ja keskuslukkokaan ei sano mitään, olisiko siihen kellään ideaa? Sulakkeet on ehjiä.
Autolla ajeltu nyt 1500km bensan kanssa ja toimii muuten kivasti.
Sisustan purin ja pesin. Maalauksen vaatii myös lähiaikoina.
Katselin tilalle 203 cdi farkkuja mutta päädyinkin elvyttämään naapurikylältä tienpäälle tuommosen 91 vuoden 260E:n
Käytin autoa viime viikolla leimalla ja kardaanin tukilaakerin hylsyn korjattua, sain meseen vuoden leiman
Varusteita oli ruksittu ainakin seuraavasti:
-kattoluukku
-etu s-lasit
-vakkari
-ASD ABS
-manuaalikylmästöinti
-tomaattiloota
-musta kangas pähkinäpuilla
-airbagit
-ulkolämpötilamittari (vai oliko se vakiovaruste)
Ilmastointi ei yllättäen pöhise ja keskuslukkokaan ei sano mitään, olisiko siihen kellään ideaa? Sulakkeet on ehjiä.
Autolla ajeltu nyt 1500km bensan kanssa ja toimii muuten kivasti.
Sisustan purin ja pesin. Maalauksen vaatii myös lähiaikoina.
Viimeksi muokannut blacklake, 13.9.2019 0:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
® Mesen Porkkana-klubi
Tukilaakerin lisäksi vaihtelin uudet pakoputken kannakekumit ja peräöljyt(castrol) kun joutui auton alle menemään
Mitenkäs muuten, onko airbag-ratissa runko-osa sama kuin perus ruorissa? Pyörii ikävästi tuo muovi rungon päällä.
Lisäksi jos joltakin löytyisi mustaa ehjää kuskin penkkiä käsinojalla ja niin penkinlämmittimethän tässä oli myös, niin saisi tarjota. Suunnitelmissa olisi myös tarvita vajaamukisen automaatin etukardaani jos joltakin semmoinen löytyisi
Kilometrejä tässä oli ostohetkellä 422tkm.
Mitenkäs muuten, onko airbag-ratissa runko-osa sama kuin perus ruorissa? Pyörii ikävästi tuo muovi rungon päällä.
Lisäksi jos joltakin löytyisi mustaa ehjää kuskin penkkiä käsinojalla ja niin penkinlämmittimethän tässä oli myös, niin saisi tarjota. Suunnitelmissa olisi myös tarvita vajaamukisen automaatin etukardaani jos joltakin semmoinen löytyisi
Kilometrejä tässä oli ostohetkellä 422tkm.
® Mesen Porkkana-klubi
hiukan olis taas huollettu
Nelipyöräsuuntauksen tein, samalla tarvi uusia kuskinpuoleinen raidetanko että sai säädöt liikkumaan
Peräöljyt vaihdoin uudelleen, koska moni epäili castrolin toimivuutta. Nyt sielä pyörii mukana fussin sintopodit niin pitäisi olla murikalla hyvät oltavat
16x8 et36 remotecin kasireikäset laitoin alle, nyt kuvasta poiketen keskilätkätkin paikollaan.
Öljyt tarvisi vaihtaa, kyynärnoja löytää, hehkutus ja sammutuskin tarvisi rakennella avaimeen ym sipistelyjä
Mankka vaihtui myös kuvan tyyliin sopivaan, tosin oli edellinenkin kasettia toistava.
Nelipyöräsuuntauksen tein, samalla tarvi uusia kuskinpuoleinen raidetanko että sai säädöt liikkumaan
Peräöljyt vaihdoin uudelleen, koska moni epäili castrolin toimivuutta. Nyt sielä pyörii mukana fussin sintopodit niin pitäisi olla murikalla hyvät oltavat
16x8 et36 remotecin kasireikäset laitoin alle, nyt kuvasta poiketen keskilätkätkin paikollaan.
Öljyt tarvisi vaihtaa, kyynärnoja löytää, hehkutus ja sammutuskin tarvisi rakennella avaimeen ym sipistelyjä
Mankka vaihtui myös kuvan tyyliin sopivaan, tosin oli edellinenkin kasettia toistava.
® Mesen Porkkana-klubi
-
- Viestit: 75
- Liittynyt: 14.11.2015 18:04
Täytyy joskus joku kuva ottaa kun saa konehuonetta siistimmäksi.
Tuli tuossa 603 turbon kanget ostettua, täytyy viedä ne joskus holkitettavaksi.
8mm pumppukin lähti teetätettäväksi
Alkoi niin tuntumaan että pieni lisäpotku ei olisi pahitteeksi.
En isommin virittämään ala, mutta reilu 200hp kun tähän saa isolla väännöllä niin on mukavempi käyttis ja kulutuskin pysyy silti aisoissa
Tuli tuossa 603 turbon kanget ostettua, täytyy viedä ne joskus holkitettavaksi.
8mm pumppukin lähti teetätettäväksi
Alkoi niin tuntumaan että pieni lisäpotku ei olisi pahitteeksi.
En isommin virittämään ala, mutta reilu 200hp kun tähän saa isolla väännöllä niin on mukavempi käyttis ja kulutuskin pysyy silti aisoissa
® Mesen Porkkana-klubi
Tämä on jatkanut eteenpäin, välillä tuli kokeiltua s203 ja todettuani sen itselle sopimattomaksi autoksi, ostin taas tämmöisen parivuotta seisseen 124:n
Koppa on vuodelta 90, alkujaan 300TDT, mutta muutoskatsastettu 606 sekä isommalle ahtimelle. Superihistoriaa yksilö omaa muutaman kuukauden, ja koneen räjähdettyä tekniikka, voimansiirto sekä muutakin nippeliä myyty autosta pois.
Hain rullaavan hylsyn tontille ja kasailen tästä sopivan pelin itselle.
Koneeksi tulee aluksi ihan vain 606 vaparitekniikka manuaalilaatikolla, tietysti ahtimella höystettynä ja kyllähän se nälkä sitten luultavasti syödessä kasvaa. Suht sivistyneenä perheautona täytyisi kuitenkin pitää.
Lopuksi muutama kuva tähänastisista työvaiheista:
Moottorin ja konetilan pesut, öljynpaluu, pakosarja, laatikon takakannake tehtynä (väyrysessä kun erinlainen tuo takakannake, eikä varastosta löytyneen 4-v. manuskan takakansi passannut tähän)
Koppa on vuodelta 90, alkujaan 300TDT, mutta muutoskatsastettu 606 sekä isommalle ahtimelle. Superihistoriaa yksilö omaa muutaman kuukauden, ja koneen räjähdettyä tekniikka, voimansiirto sekä muutakin nippeliä myyty autosta pois.
Hain rullaavan hylsyn tontille ja kasailen tästä sopivan pelin itselle.
Koneeksi tulee aluksi ihan vain 606 vaparitekniikka manuaalilaatikolla, tietysti ahtimella höystettynä ja kyllähän se nälkä sitten luultavasti syödessä kasvaa. Suht sivistyneenä perheautona täytyisi kuitenkin pitää.
Lopuksi muutama kuva tähänastisista työvaiheista:
Moottorin ja konetilan pesut, öljynpaluu, pakosarja, laatikon takakannake tehtynä (väyrysessä kun erinlainen tuo takakannake, eikä varastosta löytyneen 4-v. manuskan takakansi passannut tähän)
® Mesen Porkkana-klubi
Pasilta ylivieskasta kävin hakkeen seitenmilliset tapit, tolskasin muutaman illan varastossa ja sinnehän ne sai tungettua
Limppuja en alkanu toistaseks keventelemään.
Penkissä säädettiin pumppuun maltilliset 110 millikuutiota maksimit.
Joku saattaaki hoksata, että tässä mennään opiskelijabudjetilla
Korjaillaan ja vahvistellaan sitten KUN porsii
Limppuja en alkanu toistaseks keventelemään.
Penkissä säädettiin pumppuun maltilliset 110 millikuutiota maksimit.
Joku saattaaki hoksata, että tässä mennään opiskelijabudjetilla
Korjaillaan ja vahvistellaan sitten KUN porsii
® Mesen Porkkana-klubi
Imusarjaan tein ahtoputken lähdön tuommoisella 3" alumiinisuppilolla. Ei ehkä maailman virtaavin koppa mut mielestäni aivan ookoo pitäis tuolla kuitenki olla
Tiggiä en omista mutta samalta kylältä löyty onneks kaveri joka pyöräytti suppilon kiinni imusarjaan
Lisäksi jouduin tilaamaan vielä tuommoisen 135 asteen silikoonimutkan ruottinmaalta. Vedellään joskus suoremmat ahtolinjat..
Päälle ruiskin mustaa mastonin hammeria, samalla maalailin muutakin konehuoneen osia mustaksi
Pari kuvaa aiheesta:
Tiggiä en omista mutta samalta kylältä löyty onneks kaveri joka pyöräytti suppilon kiinni imusarjaan
Lisäksi jouduin tilaamaan vielä tuommoisen 135 asteen silikoonimutkan ruottinmaalta. Vedellään joskus suoremmat ahtolinjat..
Päälle ruiskin mustaa mastonin hammeria, samalla maalailin muutakin konehuoneen osia mustaksi
Pari kuvaa aiheesta:
® Mesen Porkkana-klubi
Taas hiukan tehty. Kone ja pumppu ajotettu (tämähän oli siis vaparikone, josta oli pumppu ja nokat myyty, turbon nokat löytyi halvalla niin semmoiset sinne nakkasin)
Polttoaineletkut tuli kaikki uutta konehuoneeseen, samalla uusi hengstin karkeasuodatin ja mannin hienosuodatin. Koneeseen uudet öljyt ja suodatin.
Savutkin otettu, mukava nähä, että tuntuis omatekonen pumppukin pelaavan, ainakin näin paikallaan kaasutellessa
Lisäks tuli päivitettyä lisävarustelistaa valaistuilla meikkipeileillä
Ostin myös savun väriset vilkut mistähä nyt tuulee, aina oon porkkanoita käyttäny
Pari kuvaa
Polttoaineletkut tuli kaikki uutta konehuoneeseen, samalla uusi hengstin karkeasuodatin ja mannin hienosuodatin. Koneeseen uudet öljyt ja suodatin.
Savutkin otettu, mukava nähä, että tuntuis omatekonen pumppukin pelaavan, ainakin näin paikallaan kaasutellessa
Lisäks tuli päivitettyä lisävarustelistaa valaistuilla meikkipeileillä
Ostin myös savun väriset vilkut mistähä nyt tuulee, aina oon porkkanoita käyttäny
Pari kuvaa
® Mesen Porkkana-klubi
Tuli tuossa vastaan vielä kuva kun pumppu oli palasina. Ei siinä vielä kaikki osat ole, mutta yhteensä usiampi liikkuva kikkare kyllä
Tämä pumppu on 93 vuoden konneesta, rs174, eli ilmeisesti "jyrkällä nokalla"
Vaiheloovaan tuli ennen asennusta uudet öljyt jota ennen huolellinen huuhtelu, Perä ja vetoakselit löytyi sopivasti, w124 300E:stä, 3,07 välityksinen ASD, sillä tässä korissa on valmiiksi alkuperäinen ASD-järjestelmä.
Perään kävin hakemassa kooällästä kolome purkkia sintopodia jotta saa eka ajella jonku hetken huuhteluajoa ja vaihtaa pian uudestaan (tosin jos vanhat öljyt ei oo aivan järkyttävät nii ei ny tarvi heti uudestaan alkaa vaihtelemaan.
Niin se kuva vielä
Tämä pumppu on 93 vuoden konneesta, rs174, eli ilmeisesti "jyrkällä nokalla"
Vaiheloovaan tuli ennen asennusta uudet öljyt jota ennen huolellinen huuhtelu, Perä ja vetoakselit löytyi sopivasti, w124 300E:stä, 3,07 välityksinen ASD, sillä tässä korissa on valmiiksi alkuperäinen ASD-järjestelmä.
Perään kävin hakemassa kooällästä kolome purkkia sintopodia jotta saa eka ajella jonku hetken huuhteluajoa ja vaihtaa pian uudestaan (tosin jos vanhat öljyt ei oo aivan järkyttävät nii ei ny tarvi heti uudestaan alkaa vaihtelemaan.
Niin se kuva vielä
® Mesen Porkkana-klubi
blacklake kirjoitti:
Välijäähy on tosiaan peruja entisestä sataysikympistäni. Perus tarvikemotin "traktorimallin" 450x400 johon velipoika teki uudet päädyt, kuumalle puolelle kennon päätyyn asensi samalla umpitangon puolikkaat jotta ilma löytäs tiensä ehkä hieman helpommin jäähyn sisälle.
® Mesen Porkkana-klubi
Tälle ei ole kerennyt tekemään nyt mitään.
Tai no, kesä- ja talvivanteet hommasin, kun kauppaan ei sisältynyt kuin jarrulevyt
Talvisiksi löytyi tuommoset lorinser rs75 koossa 16x7,5 et35, niille pyöräytin varastosta hyvät nokian nastat.
Kesävanteiksi taas löysin ikiklassikko monoblockit. c36 amg:stä ja koossa
17x7,5 et37 (eteen) ja 17x8,5 et30 (taakse) näissä tosin renkaat loppu ja toinen etuvanne solmussa, mutta kesäänhän on vielä aikaa...
sovitin nykyisen käyttiksen alle:
Tai no, kesä- ja talvivanteet hommasin, kun kauppaan ei sisältynyt kuin jarrulevyt
Talvisiksi löytyi tuommoset lorinser rs75 koossa 16x7,5 et35, niille pyöräytin varastosta hyvät nokian nastat.
Kesävanteiksi taas löysin ikiklassikko monoblockit. c36 amg:stä ja koossa
17x7,5 et37 (eteen) ja 17x8,5 et30 (taakse) näissä tosin renkaat loppu ja toinen etuvanne solmussa, mutta kesäänhän on vielä aikaa...
sovitin nykyisen käyttiksen alle:
® Mesen Porkkana-klubi
Monoblokkia oikaistessa huomaa että se on luja vanne. Saa tunkata monin verroin haluttua muutosta yli että alkaa oieta. Räkäalumiiniset menee kuin muovailuvaha.blacklake kirjoitti: Kesävanteiksi taas löysin ikiklassikko monoblockit. c36 amg:stä ja koossa
17x7,5 et37 (eteen) ja 17x8,5 et30 (taakse) näissä tosin renkaat loppu ja toinen etuvanne solmussa, mutta kesäänhän on vielä aikaa...
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Nyt kun sitten kävi niin, että mato osti nuo monoblockit niin voisi koittaa metsästää tälle varastossa lojuvalle vanneparille täydennystä..
Notta ilimotappa jos sattuu jossaki näkymään tämmösiä 17" AMG style III vanteita.
Ei ole väliä, onko 7,5" vai 8,5" leveä pari.
Oishan nuita nytki yks koko satsi myynnissä mutta opiskelijabudjetilla tarttis päästä
Notta ilimotappa jos sattuu jossaki näkymään tämmösiä 17" AMG style III vanteita.
Ei ole väliä, onko 7,5" vai 8,5" leveä pari.
Oishan nuita nytki yks koko satsi myynnissä mutta opiskelijabudjetilla tarttis päästä
® Mesen Porkkana-klubi
Tulipa tuossa selailtua menneitä kuvia ja topicin aloitus auto yhden yön lumisateen jälkeen viime talvena..
Lunta tuli niin käsittämätön määrä, varmaan se 20cm minimissään ja pahimmissa paikoissa lievän tuulen ansiosta varmaa 50cm
Sittenhän piti kuitenkin lähteä liikkeelle ja tulipa todettua, että on ihan nimensä veroinen ja ehdoton järjestelmä
Lunta tuli niin käsittämätön määrä, varmaan se 20cm minimissään ja pahimmissa paikoissa lievän tuulen ansiosta varmaa 50cm
Sittenhän piti kuitenkin lähteä liikkeelle ja tulipa todettua, että on ihan nimensä veroinen ja ehdoton järjestelmä
® Mesen Porkkana-klubi
Juuri ei ole kerennyt tekemään mitään.
Perän ja vetarit ostin tosiaan sen 3.07 asd, kun tässä tuo asd järjestelmä on valmiina.
Kepit huolsin seuraavasti:
hiekkapuhallus
vanhat kumet pois
nivelet liuotin puhtaaksi
ruiskin maalit päälle
kasaus uusilla rasvoilla ja suojakumeilla
Kannatti tehdä, mukavempi nuo on sinne pultata puhtaina.
Perään tilasin kans stefoja, jos sille sais aikaiseksi jotakuinkin saman hoidon.
Ja kuvathan on kivoja
Perän ja vetarit ostin tosiaan sen 3.07 asd, kun tässä tuo asd järjestelmä on valmiina.
Kepit huolsin seuraavasti:
hiekkapuhallus
vanhat kumet pois
nivelet liuotin puhtaaksi
ruiskin maalit päälle
kasaus uusilla rasvoilla ja suojakumeilla
Kannatti tehdä, mukavempi nuo on sinne pultata puhtaina.
Perään tilasin kans stefoja, jos sille sais aikaiseksi jotakuinkin saman hoidon.
Ja kuvathan on kivoja
® Mesen Porkkana-klubi
Perämurikasta vuolin maitopurkillisen erinäistä kerrostumaa poies ja sen päälle hiekkapuhalsin.
Stefoja ei ole vielä kuulunu, nyt ne olis mukava vaihtaa kun on murkula irrallaan..
Huohottimen seutu ja kartaaninpuolen stefan alue oli tihkunut öljyä.. Tiedä sit loppuisko molemmat pelkällä huohottimen putsauksella..
Ahtimenkin innostuin tuossa päivittämään vaikka ei ole koeajojakaan edes suoritettu
Edellinen oli siis holsetin hx40w, billettisiivellä ja mielestäni superin siivellä.
Tilalle tuli KKD:ltä uusi hx35/40 jossa on siis 35super pakopuoli, 60mm siipi ja 14 portillinen pesä.
Kompurapuoli on 40 super, tosin valusiivellä
Tämähän ei ole järkevä päivitys jos haluis isompia tehoja, mut ihan vaan käytettävyden nimissä halusin tuon vähä alavetoisemman pakopuolen kun syöttöäkään ei ole kun se 110cc, sittepä näkkee miten pelailee ko saa ajoon
Uus ahdin, mut jännästi pitää pientä kahinaa, öljyä laitoin hiukan nii parani. No, kiinni ja käyttöön, jospa se siitä hilijenee.
Niin ja sain lankun hinailtua viimein nivalasta tänne raumalle, joten jospa kerkeis vähän useemmin pajottamaan
Stefoja ei ole vielä kuulunu, nyt ne olis mukava vaihtaa kun on murkula irrallaan..
Huohottimen seutu ja kartaaninpuolen stefan alue oli tihkunut öljyä.. Tiedä sit loppuisko molemmat pelkällä huohottimen putsauksella..
Ahtimenkin innostuin tuossa päivittämään vaikka ei ole koeajojakaan edes suoritettu
Edellinen oli siis holsetin hx40w, billettisiivellä ja mielestäni superin siivellä.
Tilalle tuli KKD:ltä uusi hx35/40 jossa on siis 35super pakopuoli, 60mm siipi ja 14 portillinen pesä.
Kompurapuoli on 40 super, tosin valusiivellä
Tämähän ei ole järkevä päivitys jos haluis isompia tehoja, mut ihan vaan käytettävyden nimissä halusin tuon vähä alavetoisemman pakopuolen kun syöttöäkään ei ole kun se 110cc, sittepä näkkee miten pelailee ko saa ajoon
Uus ahdin, mut jännästi pitää pientä kahinaa, öljyä laitoin hiukan nii parani. No, kiinni ja käyttöön, jospa se siitä hilijenee.
Niin ja sain lankun hinailtua viimein nivalasta tänne raumalle, joten jospa kerkeis vähän useemmin pajottamaan
® Mesen Porkkana-klubi