Kaasupolkimen erot
Kaasupolkimen erot
Tossa faceliftin kaasupoljin rupes antamaan vikatilaa aina vaan useammin ja useammin kun painoi kunnolla kaasua pohjaan nopeasti.
Varaosanumero alkuperäisessä on A2203000104. No, löytyi käytetty prefaceliftista varaosanumerolla A2203000004 ja valmistettu vuonna 2007 eli ei kaikkein vanhin sentään.
Samalta näyttää kyllä paitsi kickdown. Prefaceliftissa kickdown on kytkin jonne menee kaksi johtoa. Faceliftissa samassa kytkimen reijässä on mekaninen kytkin joka vain tuntuu kickdown kytkimeltä, ei johtoja ensinkään. Eikä autossakaan tietenkään ole kytkimelle johtoja.
Koeajon perusteella toimii kuten kuuluukin ja ei vikatiloja eikä koodeja.
Onkohan näissä muuta eroa kuin se kytkin?
Varaosanumero alkuperäisessä on A2203000104. No, löytyi käytetty prefaceliftista varaosanumerolla A2203000004 ja valmistettu vuonna 2007 eli ei kaikkein vanhin sentään.
Samalta näyttää kyllä paitsi kickdown. Prefaceliftissa kickdown on kytkin jonne menee kaksi johtoa. Faceliftissa samassa kytkimen reijässä on mekaninen kytkin joka vain tuntuu kickdown kytkimeltä, ei johtoja ensinkään. Eikä autossakaan tietenkään ole kytkimelle johtoja.
Koeajon perusteella toimii kuten kuuluukin ja ei vikatiloja eikä koodeja.
Onkohan näissä muuta eroa kuin se kytkin?
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Re: Kaasupolkimen erot
Näyttää toimivan...
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Ohjainlaitehan ei välitä mikä jännitteen lähetttää ja jos volttitaso on oikea niin homma bueno. Faceliftin ohjelmassa vaan saattaa olla lisäominaisuus mikä tulkitsee asennon nousunopeudesta kickdownin, preface taas haistelee on/off signaalia.
Sama hall-poljinhan on käytössä ainakin myös W203/W211 malleissa (sopii ristiin)
Sama hall-poljinhan on käytössä ainakin myös W203/W211 malleissa (sopii ristiin)
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Jotenkin niin se sen tekee koska ilman ruuvipuristinta ei voi tasaisesti painaa kickdownin läpi ilman että humpsahtaa nopeammin.MHe kirjoitti:Ohjainlaitehan ei välitä mikä jännitteen lähetttää ja jos volttitaso on oikea niin homma bueno. Faceliftin ohjelmassa vaan saattaa olla lisäominaisuus mikä tulkitsee asennon nousunopeudesta kickdownin, preface taas haistelee on/off signaalia.
Sama hall-poljinhan on käytössä ainakin myös W203/W211 malleissa (sopii ristiin)
Starilla ei vanhasta löytynyt "vikaa" arvot olivat ohjearvoissa. Polkimen kovaa pohjaan painaminen ei saanut arvoja pieleen eikä polkimen tyhjäkäynnilla taaksepäin vetäminen joten ram:in shimmauskikka r170 polkimen kanssa ei ehkä olisi tässä pelannut. Mutta enpä ole mittaillut tuota rikkinäistä vielä.
Ehkäpä magneetin ja ic piirien vanheneminen on saanut jonkin raja-arvon sallitulta alueelta ulos. Vikahan tuli nopeassa polkimen painalluksessa. Aluksi nopeassa täyskaasun vapautuksessa, sitten kumpaankin suuntaan kunhan oli nopea liike. Hitaasti ei tainnut kertaakaan mennä vikatilaan. Muttei niin voi ajella....
Voisi kokeilla saisiko komponentteja tai magneettia mekanisesti liikutettua niin että pelaisi taas.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Tosiaan tuon näköinen keksintö...
http://www.mercedes.gen.in/mercedes-s50 ... dal-fault/
Kai se on koetettava saada motivaatiota mittailuihin... Sit tietäisi onko nuilla eri polkimilla muuta eroa kuin se kickdown nappula.
http://www.mercedes.gen.in/mercedes-s50 ... dal-fault/
Kai se on koetettava saada motivaatiota mittailuihin... Sit tietäisi onko nuilla eri polkimilla muuta eroa kuin se kickdown nappula.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.