Kilanderin 4matic,GLK 250 cdi -12

Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4401
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Tänään oli 5 minuuttia luppoaikaa niin ajattelin vaihtaa pumpun kun tulikin jo loppuviikosta.

Kuva

Uuden pumpun letkut hyvä vetää rautalangalla, kohtuu ahdas väli mistä menevät toiselle puolelle.

Kuva

Ja mittarilukemassa 198 490 alkoi 37 €uron Boschin kestotestaus.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Mou
Viestit: 1664
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

Kiitti matkakertomuksesta jälleen ja tosta Trelleborg Rostock lauttavinkistä. Varasin juuri samaisen yölautan kesäkuulle. Ehtiikö siellä syödä aamupalaa vai onko se niin hätästä että parempi jättää jonnekin tienpäälle?
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4401
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Laivalla ei ole kuin yksi ravintola, siinä tuli käytyä iltapalalla klo. 23 jälkeen.

Kuva

Varmaan jotakin saa aamullakin, suppea valikoima varmaan. Lähtö käy tehokkaasti, aikataulun mukaan 06.50 rannassa, 06.52 oltiin jo tienpäällä.
Berliinin suuntaan saikin ajella liki puoli tuntia että päästiin huoltoasemalle hörppäämään tolkuttomat sämpyläkahvit.

Tosin ajettiin ihan hiljaa siinä kohtaa kun ei ollut kiire ja oli erityisen paljon kauriita, kurkia, haukkoja yms.liikenteessä.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Mou
Viestit: 1664
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

Joo eli täytyy sitten tankata Trelleborgissa mahat ja tankki. Aikaahan on, kun on startattu suoraan aamulla Kapellskäristä.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
RefuS
Viestit: 5
Liittynyt: 02.8.2019 6:10
Paikkakunta: Pohjois-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja RefuS »

Kiitokset Kilanderille informatiivisesta paketista.

Itselläni on sellainen tilanne, että erehdyin autonhankitapäissäni koeajamaan hiukan vastaavan GLK:n ja sellainenhan se nyt pitäisi sitten hankkia.

Vaan uskaltaako? Onko tähän nyt heittää vastapainoksi n. 10 kappaletta puoli ihmiselämää hyvin toiminutta moottoria ja 4matikkia? Itselläni ei ole tietotaitoa diagnosoida ja varsinkaan korjata autoa kuten Kilander on tehnyt, vaan ostopalveluilla joutuisin menemään ja sitä ei kestä perse eikä varsinkaan hermo.

Kuinka yleisiä ongelmat näissä ovat? Onko tämä ns. kurahaaramoottori ongelma vai laatupeli? Mihin asioihin minun erityisesti tulee kiinnittää huomiota GLK:ta hankkiessani? Onko joku riisikippo ratkaisu epäilyksiini?

Kiitos.
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4401
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

No onhan GLK mitä mainioin talviauto,oikea neliveto ja voima välittyy hieman enemmän taka-akselin kautta,mukava kikkailla ESP offilla..
Minkään isomman porukan kulkineeksi tästä ei ole,sen verran pienet tilat on.
Tällä kokemuksella ottaisin 350 cdi:n,jäisi om 651 murheet pois.
Nuohan ne on moottorista riippumatta kalliita kohteita,vetoakselit ja jakolaatikko.
Eli siis kannattaa katella kuskin puolelta se vetoakselin tukilaakeri,se kun leipoo kiinni menee öljypohjakin uusiksi.
Jakolaatikon laakerien uusiminen ei nykyään niin paha homma ole teettää.Ei sitten kannata uskoa merkkiliikettä että laitetaan jako sekä vaihdeloota uutta,10 000 euroa + alv.
Homman saa tehtyä 10 prosentilla tuosta oikeassa korjaamossa.En tiedä missäpäin asustelet mutta joissain tapauksissa kannataa ajella pitemmästäkin matkasta vaikka nimim.Dealerin työpaikalle.(antoi mersukalenterin,siksi mainos).
Tuttavapiiristä löytyy 220 ja 350 mallit,onhan nuo ajelleet ilman ihmeempiä,mutta kaikenlaista voi sattua ja siksi hyvä varautua ettei tarvitse hätiköidä ja maksaa turhasta.
Itsellä auttoi 2 vuoden takuuvakuutus tuossa alkutaipaleella.
Mutta vaikka tuo on jo loppunut,tarkoitus jatkaa matkaa tämän kanssa taas kun kesäauto lähtee talvilepoon.
Ja hyvin matkaa kertyykin talvisin,+5000 km kuukauteen.

Sitä en osaa sanoa olisko joku japsikulkine minkälainen,ei varmaan näin hyvä ajolleen ja maastokelpoinen.
Oikein yllätyin kun tällä hinasin viime syksynä vanhan puimakoneen kynnöspellolle,hyvin kulki huonomassakin maastossa.

Nyt kun menikin ilmat viileiksi,niin jo tässä odottaakin että tulispa lunta :D
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2943
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Juurikin edellämainitut kannattaa tarkastaa. Viikottain vaihdellaan väljiksi kuluneita öljypohjia kun väliakselin laakeri syönyt pesästä tavaraa pois. Jakovaihteiston laakereita ei ihan joka viikko mutta useasti niitäkin.

Toinen mikä kannattaa tarkastaa on etukardaani, uusi n. 1400e+työt ja jos sattuu räjähtämään ajossa on tuurista kiinni mitä kaikkea joutuu uusimaan kardaanin lisäksi. Nyt jos havaitaan välys kardaanissa niin on käytetty Raskoneella ristikon vaihdossa niin kustannukset noin kolmasosan uuden vaihdosta.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
RefuS
Viestit: 5
Liittynyt: 02.8.2019 6:10
Paikkakunta: Pohjois-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja RefuS »

Hyvää infoa, kiitos tästä.

Ei ole helppoa tämänkään asian kanssa painiminen. Täytyy pohtia tarkkaan. En kyllä ymmärrä miten voi nyt tuo GLK poltella näin paljon. Kävin tänään koeponnistamassa Toitsun RAV4:sta ja onhan siinä ehdottomasti puolensa, mutta se ei jotenkin sytytä mua yhtään. Toisin kuin... No, tiedätte kyllä.

Ainakin joku Volvon XC pitää vielä testata ennen ostopäätöstä. Land Roverit, Volkkarit ja Mazdat sentään on jo unohdettu.

Saas nähdä mitä tästäkin seuraa :?
RefuS
Viestit: 5
Liittynyt: 02.8.2019 6:10
Paikkakunta: Pohjois-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja RefuS »

Olis kiikarissa tollanen GLK 220:llä dieselkonella, joka ymmärtääkseni on 651.912-moottori, eli rivinelonen. Kysymys kuuluu, että onko luvassa jakoketju- suutin- vai mitä ongelmia?

Edit: No joo, vois taas vähän katsoa mitä lukee ja kirjottaa. Rupee vilkkumaan ooämmät, numerot ja mallit jo silmissä. Koeajolle ja sitten mahdollisille kaupoille, siinähän se sitten selviää jos moisen hankkii.
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4401
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Alkupään autoihin suuttimet jo vaihdettu, ja uudemmissa kestävämpää mallia.
Laitahan enempi tietoa autosta, niin ihmetellään porukalla.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
RefuS
Viestit: 5
Liittynyt: 02.8.2019 6:10
Paikkakunta: Pohjois-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja RefuS »

Vm 2013

100 000km

2.1 litranen diesel tomaattilaatikolla.

Kromipaketti
Peilipaketti
Sisätilan Sportpaketti
Parktronic
Panoraamaluukku
Agility Control
Becker Navigointi
Intelligent Light system
Varashälytin(poishinaustunnistuksella)
Automaattivaihteisto
Neliveto
Vetokoukku
Intelligent Light System
Aktiivinen pysäköintiavustin
Thermatic ilmastointiautomatiikka
Vakionopeussäädin ja säädettävä nopeusrajoitin
Ajotietokone
ESP ajovakauden hallintajärjestelmä
ASR-luistonestojärjestelmä jne...

Ei hajuakaan puolista noista kromi- yms. paketeista ja mikä agility control?

Nyt alkaa olla tosiaan hyvä hetki kertoa miksi en lähti tuohon, tarjous on kohta pöydällä.
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4401
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Agility control, kai ne jotkut itsesäätyvät hydrauli iskarit on..?
Ei kai noin uudessa, GLKsi siis, ja jos on hyvin huollettu, jopa laatikkoöljyt vaihdettu niin muuta kuin kovemman puoleista ajoa.

Mites tuossa on hoidettu moottorin esilämmitys?
Webasto vai lohko?
Ilmastonmuutosta pukkaa, mutta jos tullee kovia pakkasia kannattaa lämmittää.. näissä OM651 myllyissä tainnut olla laakerivaurioita etenkin jos revitty kylmänä käyntiin.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
RefuS
Viestit: 5
Liittynyt: 02.8.2019 6:10
Paikkakunta: Pohjois-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja RefuS »

kilander kirjoitti:Agility control, kai ne jotkut itsesäätyvät hydrauli iskarit on..?
Ei kai noin uudessa, GLKsi siis, ja jos on hyvin huollettu, jopa laatikkoöljyt vaihdettu niin muuta kuin kovemman puoleista ajoa.

Mites tuossa on hoidettu moottorin esilämmitys?
Webasto vai lohko?
Ilmastonmuutosta pukkaa, mutta jos tullee kovia pakkasia kannattaa lämmittää.. näissä OM651 myllyissä tainnut olla laakerivaurioita etenkin jos revitty kylmänä käyntiin.
Kuvittelin että agilityä harrastetaan vaan koiran kanssa ;)

Paperit siinä täsmää digitaalisen huoltokirjan kanssa ja niissä en nähnyt mainintaa laatikkoöljyjen vaihdosta. Kannattaa vissiin siis vaihtaa varmuuden vuoksi ensimmäisten joukossa?

Webaston jälkiasennan siihen nyt ainakin heti kärkeen, lohko siinä onkin jo.
X204
Viestit: 2
Liittynyt: 26.10.2019 22:23

Viesti Kirjoittaja X204 »

kilander kirjoitti:Eilen illalla moottoriliikennetiellä vakkari päällä 111 km/ h ylämäessä alkoi vauhti laskea ja kierrokset nousta.
Hetkellinen vikatila, uudelleen starttaus palautti laatikon normaaliksi.

Tuollaista vikamuistissa, abs anturi vai mikälie kiukutellut.

Kuva

Kuva

Millä toimenpiteillä tämä korjautui? Omassa vastaavassa pelissä täysin samat oireet ja koodit :roll:
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4401
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Kannattaa heti eikä 15 päivä ottaa auto nosturille ja tutkimaan onko sama vaiva.
Eli kuskinpuolen vetoakselin tukilaakeri leiponut kiinni, sehän sorvaa sitten öljypohjankin vaihtokuntoon.
On tässä topikissa pari riviä/kuvaa asiasta.

Nyt otinkin GLKn jokapäiväiseen ajoon toissapäivänä, kun kesäautoon ei ole talvirenkaita.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Madise
Viestit: 11
Liittynyt: 20.11.2019 8:44
Paikkakunta: Lääne-Harju vald, Viro

Viesti Kirjoittaja Madise »

GLK 220 4Matic löytyi tännekin kun aikansa etsi.
MY14, reilu 30tkm ajettu asiallisella historialla oleva 1 - kilpinen auto.

Olin jo haarukoinut moottoriksi 350 CDI:n mutta tämän kilsat ratkaisi, tuli melkein samalla hinnalla kuin 100 - 150tkm enemmän ajetut "isolohkot".
Kaupat myöhään ip saatiin puhelimessa sovittua mutta minulla menee työmatkojen parissa nyt aika tiivisti joten joulukuun alkuun menee nouto.

Mutta tyytyväinen olen, kun ei meinannut sopivaa löyty niin aloin minäkin jo uttaa RAV4:sta katsella.

Lohko ja koukku, mitään muuta ei tuo auto vaadi eli täytyy alkaa laittaa tarjouspyyntöjä sisään.
Madise
Viestit: 11
Liittynyt: 20.11.2019 8:44
Paikkakunta: Lääne-Harju vald, Viro

Viesti Kirjoittaja Madise »

MB tuli haettua työkiireiden hellitettyä perjantaina.
Lauantain tutustumisajelut osoitti auton juuri sellaiseksi kuin olin sen ajatellutkin, ainoastaa talvirenkaat olivat pieni pettymys.
Auto on siis ostettu 9/14 ja allaolevat Pirellin kitkat (235/50 19) ovat samalta ajalta eli nyt jo kovat.
Viikonvaihteessa oli lämpöä 6-7 astetta joten pidodsta tai sen puuttumisesta ei osaa sanoa mitään mutta äännekkäät ne on. Paineita oli aseman mittarin mukaan 2.4 joka nurkassa ja pudottaminen 2.0 joka kulmaan, oli tilanne selvästi parempi mutta kyllä ne kovat on.
No katsotaan pärjääkö niillä kun talvi saapuu, jos ei niin hankitaan uudet ja ajellaan nuo kesärenkaina.
Kaikki pelaa ja auto tuntuu timmiltä.
Huolloistakin löytyi tulosteet kirjojen seasta ja 9, 17, 22, 31 oli huollot hoidettu, vikassa ( 9/-19) myös laatikkoöljyt sekä suodatin.
Hakiessani auton ajomäärä oli 33533km eli hetken saa ajella ennen seuraavaa huoltoa.

Su aamuna noin 5 km lähdön jälkeen alkoi moottorin vikavalo palaa, tietenkin.
Auto lähti ihan normaalisti käyntiin, pelaa normaalisti ja valo ei saamunut vaikka päivän aikana se muutaman kerran sammutettiin ja käynnistettiinkin uudestaan.

No laitetaan nyt aamusta viestiä myyjäliikkeelle (Silberauto Tallinna), jos vaikka auton saisi käytettyä pajalla ennen la aamun retkeä.
Hyvä olisi sillä seuraavan kerran olen kotona vasta ensi vuoden puolella.
2 vuotta 1kk tuli ajeltua uudella Octavialla, 69tkm ja auto pelasi moitteetta ja oli ihan ok, nimenomaan ok.

Nyt vajaan 300km kokemuksella en tunne vaihtaneeni huonompaan sillä auto miellyttää ja kun kumminkin vajaa 40tkm tulee vuosittain ajettua niin mukavampi sitä on istua ylempänä, GLK tuntuu ( ja varmaan onkin) turvallisempi ja nelivedostakin saattaa olla hyötyä kun talviiin olosuhteisiin sattuu osumaan.
Madise
Viestit: 11
Liittynyt: 20.11.2019 8:44
Paikkakunta: Lääne-Harju vald, Viro

Viesti Kirjoittaja Madise »

Alle vuorokausi rekkulamailista auto on pukilla ja NOX - sensoriin vika viittaa, se siis vaihtoon eli tilapäinen toimisto on Silberauton kahviossa hetken.
Katsotaan pääseekö tämän jälkeen pidemmälle ilman vikavaloja?
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7184
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Meillä töissä on noita nox antureita on vaihdettu alle 10tkm ajettuihin vitoihin...

Aika onneton on anturin elinkaari jos noita tuota tahtia menee.
Madise
Viestit: 11
Liittynyt: 20.11.2019 8:44
Paikkakunta: Lääne-Harju vald, Viro

Viesti Kirjoittaja Madise »

Niinpä mutta ainakin 200km on nyt valo loistanut poissaolollaan. Muistin samalla mainita takaluukun kolahduksesta, sähköluukkuu siis, ja ihan lopussa kolahtaa auetessa. Huoltohahmolle asia oli selvä yhden avauksn perusteella, kertoi että osia ei ole varastossa eli ilmoittavat kun saapuvat joten vaihdellaan sitten kun Joulun ja vuodenvaihteen lomahommat ja työmatka olen saanut hoidettua.
Ihan sujuvasti tuntuu näin alkuvaiheessa asiat hoituvan.
Madise
Viestit: 11
Liittynyt: 20.11.2019 8:44
Paikkakunta: Lääne-Harju vald, Viro

Viesti Kirjoittaja Madise »

Edellinen viikko meni vielä Suomea työasoissa kiertäessä, tämä viikko muuten vain liikkuessa ja nyt on jo nokka kohti kotia.
5 tkm on tullut lisää GLK:n mittariin ja illalla kun Virossa kotipihassa on niin 38tkm on poikki.
Takaluukun moottorille + sen hilppeiden vaihdolle saatiin aika viikolle 2 eli luukusta saadaan ylim. äänet pois.
Kulutus painuu oman tietokoneen mukaan alle kuuden maantiellä ja taajamassa / kaupungissa sitten lähemmäs 7 litraa. Ihan ok kulutus normiajossa.
Koukuista pyysin jo tarjouksia ja edullisin oli 309:- sis. ALV 20% asennettuna, sinne siis pitäisi myös ehtiä alkuvuodesta.
Joulupäivänä e-p:n lakeuksilla kääntyi auto hiekkatiletä eteen ja eiköhän Corollan kiihdytyksessä sieltä lentänyt kivi lasiin joten etulasin oikeassa alareunassa on nyt reilun kokoinen häränsilmä.
Se ei sinänsä haittaa sillä minulla on lasivakuutus ilman omavastuuta eli keväällä pitää vain muistaa tilata aika Carglassille jotta saa naarmuttoman ikkunan kesäksi.
Viikonloppu meneekin harrastushommissa ja MB saa levätä katoksessa, ensi viikko on vielä lomaa joten tiistaina suunnataan nokka kohti Latviaa jossa meneekin loppuviikkoon asti. Pari fillaria pitäisi saada muiden tavaroiden lisäksi pakattua autoon mutta kun penkit kääntää ja irroittaa kiekot fillareista niin eiköhän siellä tilaa ole. Kun olis ollut aikaa se koukku touhuta niin saisi fillarit asiallisesti telineeseen.
Metrejä tulee mutta ajoon tämä on hankittu ja kesällä ajot jakautuu avoautoon sekä prätkään.
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4401
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Huonosti kestää GLKn lasi kiviä, omassa pari halkeamaa, muutama iso tähdenmuotoinen jälki ja runsaasti pieniä.
Lasivakuutus on jonkinlaisella omavastuulla, vaihatan sitten kun katsastusmies vaatii.
Eihän se uusikaan ehjänä kestä kuin hetken, lasi kun on pystyssä miltei samoin kuin Willys Jeepissä :)
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Madise
Viestit: 11
Liittynyt: 20.11.2019 8:44
Paikkakunta: Lääne-Harju vald, Viro

Viesti Kirjoittaja Madise »

Aamulla jätin GLK:n koukun- ja lohkon asennukseen ja samalla tekevät nelipyöräsuuntauksen.
Talvea ei juurikaan ole ollut joten ihan selvää kuvaa auton allaolevista 19" Pirellin kitkojen talviominaisuusista ei ole vieläkään.
Toisaalta tänne baltiaan ei tunnu talvea tulevan ja seuraava pidempi työmatka Suomeen näyttää menevän maaliskuulle joten tarkka mies ajelisi noilla ensi syksyyn asti, tulee ääntä tai ei.
Madise
Viestit: 11
Liittynyt: 20.11.2019 8:44
Paikkakunta: Lääne-Harju vald, Viro

Viesti Kirjoittaja Madise »

GLK:ssa pyörähti 54tkm mittariin, kilometrejä tuli maaliskuun puoleenväliin Kilpisjärven ja Latvian Jurmalan välillä työmatkoista ja yhdestä Kilpisen vapaa-ajan retkestä (kun satuin työmatkalla olemaan muutaman tunnin päässä).
Sen jälkeen, kaikkien tietämästä syystä, niitä työmatkoja ei ole oikein ollut joten kilometrejäkään ei ole suuria määriä syntynyt. Vielä kun katoksessa oleva avoauto on ottanut niistä omansa niin GLK on saanut olla rauhassa.
Väliöljynvaihdossa auto kävi 46tkm kohdalla Salossa kun olin ns. kaupunkiasunnolla käymässä.
Auto on palvellut hyvin kärrynvedossa yms. maalla asuvan kevätpuuhissa eli multakuormat, mönkijä yms on siirtynyt sen perässä hyvin.
Mitään ihmeellistä ei ole eteen tullut, oman ajotietokoneen mukaan kulutus on 6,2 - 6,4 jota pidän kohtuullisena.
Etuikkuna ei ole parantunut itsestään mutta sen vaihtoa en ole saanut aikaiseksi kun tuollakin on pärjännyt (tottunut) ja toukokuussa kun käytin auton leimassa niin ei siitä kukaan mitään maininnut.
Pirellin kitkatkin meni leimasta läpi mutta viime viikolla hankin autoon uudet kesärenkaat niiden tilalle, alkoivat olla jo aika finaalissa. Ajoin niilä helmikuussa Ylivieskasta Saloon ja koko matkan tuli lunta, räntää ja vettä. Matkan aikana päätin että päivän valjettua alan etsiä autoon oikeita talvirenkaita. Mutta se nyt sitten jäi....sama tuli mieleen kun Muoniosta maaliskuun alussa Kilpisjärvelle ajelin mutta sitten tämä viirus sekoitti kaiken, myös minun rengashommat joten ne Pirellin keskieuroopan kitkat kiikutti autoa varsin pitkälle. Nyt alla olevissa kaukoidän renkaissakin lukee M+S mutta sitä ei usko kun kumia katsoo.
Eli alan hyvissä ajoin selvitellä 17" talvirengassarjan hankkimista jotta ne alla olisivat jo ajoissa syksyllä.
Madise
Viestit: 11
Liittynyt: 20.11.2019 8:44
Paikkakunta: Lääne-Harju vald, Viro

Viesti Kirjoittaja Madise »

GLK on päässyt aika helpolla kun ei ole ollut työmatkoja, mitään kesälomaretkiä (sattuneesta syystä) ja avoautolla on tullut paljon liikuttua kesän aikana.
Sen verran kumminkin että 58tkm kohdalla kiikutin sen Horth Autoon B1 - huoltoon. Piti muista vielä tiskillä pyytää vaihtamaan lisätyönä etu- ja takaperien öljyt mutta unohdin asian, no yritetään kun auto n. 65tkm paikkeilla käy väliöljynvahdossa.
B1 - huolto + ureasäiliön täyttö (25 litraa meni).
MUTTA viikonloppuna ilmestyi vikavalo tauluun ja Puuilon testeri kertoi koodiksi P205C eli AD Blue säiliön lämmittimen olevan epäkunnossa.
Pikaisen googlauksen jälkeen selvisi moinen asia ja lämmitinyksiköitä ilmeisesti näissä menee.
AD Blue ja Noxit on ilmeisesti varsin helppoa ohittaa (ja yleisesti käytetty) mutta en nyt heti lähtenyt asiaan siihen suuntaan viemään.
Aamulla kävin Horth Autossa johdon päässä vielä varmistamassa asiaa ja vahvistus tuli Puuilon lukijan koodille tuli.
Heillä töineen 1200:- (sis. ALV 20%) on yksikön vaihto, positiivisena että sillä osalla on kahden vuoden takuu.
Olin myös yhteydessä eilen pariin optimointipajaan ja AD blue pois + Nox sensorit pois = 300 - 400:- euroa täällä Virossa ja jos samalla lisää voimaa niin satanen lisää.
Voimaa en kaipaa lisää ja kukaan ei oikein osannut sanoa pitääkö myös DPF ja NOX - katti tyhjentää mekaanisesti?
Jäi tästäkin asiasta hieman epämääräinen kuva, inokkaasti ollaan koodaamassa ja lisäämässä voimaa mutta kukaan ei oikein osaa sanoa varmasti mitään? Soitin kokeeksi kahteen firmaan Suomessa ja kahteen Virossa, yhtä epäselviä vastauksia molemmilla puolilla lahtea.
Eli kyllä se viralliseen ratkaisuun näyttää kääntyvän ja pitää yrittää varailla parin viikon päähän aikaa sille työlle.
Vaimo lähti nimittäin autolla pyörähtämään Suomessa (tarra vikavalon päällä).
Edelleen pidämme GLK:sta ja ne ensituntumat marraskuun lopulta ainoastaan ovat vahvistuneet, meille ja meidän käyttöön kaikinpuolin hyvä auto.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maasturit, Tavara-autot ja Pikkubussit”