Heräteostos, osa 3 - jo toinen S211. Myyty tämäki.
Huollossahan oli poijjaat diagnosoinu siis vialliseksi akkuohjainlaitteen. Olivat sitte pitäny siitä piuhoja irti yön yli, ja autoa noutaessa ei punasta herjaa mittaristoon tullukaan. Eikä koko iltana, eikä seuraavana päivänä.
Paitsi ihan myöhään illasta kun kotiin palailin, tossa matkalla on yks rautatien tasoristeys joka täräyttää aika ilkeästi. Sen yli ajaessa herja ilmesty uuelleen, ja sitkeästi nyt joka startissa muistuttaa olemassaolostaan
Eli kai se sitte on rikki. Pitänee katella ebaysta käytetty. Tai jos jollakulla on kohtuuhintanen A211 540 8645 (tai vastaava) nii saa toki tarjota
Keulaan pitäs vielä alapallot ja reaktiotanko uusia, sitte vois taas käydä rengaskaupassa päivittämässä nuo sisäreunasta sileät Linglongit johonki parempiin.
Ja moottorin tyynyt alkaa olla lopun eellä, mutta ei vielä paniikkia niitten kanssa...
Töissä pesin tänään autoa, ja totesin että maalipinta vaatii käsittelyä kun kiiltoa ei ihan joka paikasta löytyny. Pitänee opetella.
Vanteisiin testasin tätä Dragon's Breath -raudanpoistajaa ja tulihan niistä ihan eri näköset. Vanhoiksi rinkuloiksi jopa melkein nätit
Paitsi ihan myöhään illasta kun kotiin palailin, tossa matkalla on yks rautatien tasoristeys joka täräyttää aika ilkeästi. Sen yli ajaessa herja ilmesty uuelleen, ja sitkeästi nyt joka startissa muistuttaa olemassaolostaan
Eli kai se sitte on rikki. Pitänee katella ebaysta käytetty. Tai jos jollakulla on kohtuuhintanen A211 540 8645 (tai vastaava) nii saa toki tarjota
Keulaan pitäs vielä alapallot ja reaktiotanko uusia, sitte vois taas käydä rengaskaupassa päivittämässä nuo sisäreunasta sileät Linglongit johonki parempiin.
Ja moottorin tyynyt alkaa olla lopun eellä, mutta ei vielä paniikkia niitten kanssa...
Töissä pesin tänään autoa, ja totesin että maalipinta vaatii käsittelyä kun kiiltoa ei ihan joka paikasta löytyny. Pitänee opetella.
Vanteisiin testasin tätä Dragon's Breath -raudanpoistajaa ja tulihan niistä ihan eri näköset. Vanhoiksi rinkuloiksi jopa melkein nätit
http://www.mptiihonen.fi
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Nehän on meän vehkeitä, case itse asiassa oikeastaan mun kuittipeli, muut ei suostu koskemaan siihen paitsi jos oon poissa jostai syystä... Mikä muka 30-vuotiaassa koneessa voi olla vikana?tyhtis kirjoitti:Vähän ot mutta taustalla näkyy hyvinkin tutun näköinen keissi ja kermiitti volvo.
Kieltämättä ihan nätti väri sopivassa valossa ainaki. Enemmän tykkään tästä ku edellisen 211:n cubanitesta, vaikka siinähän ei pöly näkyny ollenkaanTuo väri on kyllä komia passaa miun silmään paremmin kuin oma sininen.
Huomasitko niemelän pihalla w123 myynnissä oli pyynti aika kohallaan yhtäkkiseltään en kyllä tutkinut sen tarkemmin
Se 123:n hinta ei taida perustua mihinkään, on käsittääkseni laitettu lähinnä herättään keskustelua. En ihan sillä summallä lähtis ostamaan
http://www.mptiihonen.fi
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Tässäpä eräänä päivänä lähetti oli toimittanu varastoon kaivatut alustan palikat, asennusaika varattu tiistaille. Myös tämä akkuohjainlaite tuli melko nopeasti Liettuasta, vaihtakoot siellä huollossa samalla, ite käytän sen ajan mieluummin tienaamiseen
Sitte pyöränkulmat kohilleen samalla keikalla.
Huoltohistoriaa tutkiessa selvis että tähän rotiskoon on 4 vuotta sitten vaihettu eteen jouset ja iskarit (tarvikeosat, asiakas ite ostanu). ilmeisesti jouset on valittu väärin koska keula on häiritsevän ylhäällä perään verrattuna, asentaja muisteli että heidän piti vähän "värkkäillä" että saivat edes noin alas tuon.
Eli jos haluaa omaa silmää miellyttävän niin taas menee rahaa
Sinänsä madallusvaraa on reilusti, tonne etupuskurin alle menee melkein pää työntää kun auto tasasella seisoo.
Xenon-sarja tuli kans hankittua oottamaan asennusinspiraatiota, 55W 5000K setti ja nyt pitää vaan tutkia tarviiko tuo ne "asennusklipsut" ja laitanko nyt nykysiin lamppuihin sellaisenaan vai uusitaanko jotaki osia samalla.
Pitäs varmaan vaan hukata tuo Vito tallista ensin, näissä vehkeissä kun sijoitettu raha ei varsinaisesti korkoa kasva...
Sitte pyöränkulmat kohilleen samalla keikalla.
Huoltohistoriaa tutkiessa selvis että tähän rotiskoon on 4 vuotta sitten vaihettu eteen jouset ja iskarit (tarvikeosat, asiakas ite ostanu). ilmeisesti jouset on valittu väärin koska keula on häiritsevän ylhäällä perään verrattuna, asentaja muisteli että heidän piti vähän "värkkäillä" että saivat edes noin alas tuon.
Eli jos haluaa omaa silmää miellyttävän niin taas menee rahaa
Sinänsä madallusvaraa on reilusti, tonne etupuskurin alle menee melkein pää työntää kun auto tasasella seisoo.
Xenon-sarja tuli kans hankittua oottamaan asennusinspiraatiota, 55W 5000K setti ja nyt pitää vaan tutkia tarviiko tuo ne "asennusklipsut" ja laitanko nyt nykysiin lamppuihin sellaisenaan vai uusitaanko jotaki osia samalla.
Pitäs varmaan vaan hukata tuo Vito tallista ensin, näissä vehkeissä kun sijoitettu raha ei varsinaisesti korkoa kasva...
http://www.mptiihonen.fi
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Mulla on nuo yhet lyhkäsien lärpäkkeet jouten elä suotta ala tilaileen. Korvikkeeksi vaadin kuva materiaalia savotasta että osaan ittekki tehä saman rojehtin.
Huomaa että lyhkäsissä ja pitkissä on erillaiset käikäleet vaikka samat h7 hehut......
Nyt vain alkanut mahottomasti vaivaamaan w126 kuume. Ku oikein meinaa raaskia kahta isoa dieseliä pitää w211 ja xc90 volvo. Jos laittaisi röntän lähölleen ja ostaisi itelle w126 työajoon ja kruisailuun
Huomaa että lyhkäsissä ja pitkissä on erillaiset käikäleet vaikka samat h7 hehut......
Nyt vain alkanut mahottomasti vaivaamaan w126 kuume. Ku oikein meinaa raaskia kahta isoa dieseliä pitää w211 ja xc90 volvo. Jos laittaisi röntän lähölleen ja ostaisi itelle w126 työajoon ja kruisailuun
Kuulostaa hyvältä diililtä, pitää vaan maalata tallin seinään muistutus että tulis niitä kuvia otettua, yleensä kun saan inspiksen alottaa nii sitte sitä höyrytään kerralla loppuun asti ja hokataan että eipä tullu dokumentoituatyhtis kirjoitti:Mulla on nuo yhet lyhkäsien lärpäkkeet jouten elä suotta ala tilaileen. Korvikkeeksi vaadin kuva materiaalia savotasta että osaan ittekki tehä saman rojehtin.
Huomaa että lyhkäsissä ja pitkissä on erillaiset käikäleet vaikka samat h7 hehut......
Tässä mietin sitäki että jos nyt meen ostaan uuet tarvikeumpiot nii kuka takaa ettei niissä oo sitte vielä omanlaisensa kiinnityssysteemit? Tuo mun ostama valosettiki myytiin oikein w211-maininnalla mutta eihän siinä ollu mitää tarvikkeita kuitenkaan, noh jospa se ei virheilmotuksia sentään tekis
w126 kuulostaa aina hyvältä idealta, mulle maistuis coupena oikein hyvin mutta se on nii iso että mahtuisko siitä ovet aukeamaan mun tallissa...Nyt vain alkanut mahottomasti vaivaamaan w126 kuume. Ku oikein meinaa raaskia kahta isoa dieseliä pitää w211 ja xc90 volvo. Jos laittaisi röntän lähölleen ja ostaisi itelle w126 työajoon ja kruisailuun
http://www.mptiihonen.fi
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Ittellä vähän samaa vikkaa masinisti foorumille piti ottaa kuvareportaasi ku akseliremonttia tehtii nooooo kuva valmiina tuli otettua ja senki onnistuin hukkaamaan jonnekkin netin ja avaruuden välimaastoon.....
Töisä juttelin ku kaverilla 211tuumasi että elä yritä led polttimoita muualle ku sumareihin ei ollu toiminu pitkisä lyhkäsissä..... senonit ihan ok kuulemma.... sanoi vielä että viikon se hällä väitti että valot palanu ku laitto senonit sitten merssu lopulta usko että pelaa ne ja oli herja loppunu.
Mistä ostit setin ja oliko hintava pelkkii öyhkäsiin vai molempiin??
Olen yrittäny ittelle ja vaimolle perustella isokoneista vanhaa bensa ässää miksi olisi järkevä työmatka auto mutta ei oikein onnistu eli jos nykyisen hävitän niin pitää mennä tunteella??
Ensin aattelin bensa 123 tai 124 mutta samahan son laittaa ässä ku menee sitä 300ce llä yhtälailla pensaa ku 300se(L) ... ja olisihan se pystykorvalla paljon leuhkempi s takapenkillä haukkua muissa merkeissä matkustajia noo kattoo nyt eiköhän tämä talvi mennä vielä nykyysellä jos ei joku halua ostaa vängellä poies tuota.
Töisä juttelin ku kaverilla 211tuumasi että elä yritä led polttimoita muualle ku sumareihin ei ollu toiminu pitkisä lyhkäsissä..... senonit ihan ok kuulemma.... sanoi vielä että viikon se hällä väitti että valot palanu ku laitto senonit sitten merssu lopulta usko että pelaa ne ja oli herja loppunu.
Mistä ostit setin ja oliko hintava pelkkii öyhkäsiin vai molempiin??
Olen yrittäny ittelle ja vaimolle perustella isokoneista vanhaa bensa ässää miksi olisi järkevä työmatka auto mutta ei oikein onnistu eli jos nykyisen hävitän niin pitää mennä tunteella??
Ensin aattelin bensa 123 tai 124 mutta samahan son laittaa ässä ku menee sitä 300ce llä yhtälailla pensaa ku 300se(L) ... ja olisihan se pystykorvalla paljon leuhkempi s takapenkillä haukkua muissa merkeissä matkustajia noo kattoo nyt eiköhän tämä talvi mennä vielä nykyysellä jos ei joku halua ostaa vängellä poies tuota.
Joo kyllä ne ledit saa jäähä ajovaloista tässä vehkeessä, sumareihin vois ehkä laittaa jo siksiki että tuohan sytyttelee niitä saattovaloiksi hämärissä, muuta käyttöä noillekaan ei juuri oletyhtis kirjoitti:Töisä juttelin ku kaverilla 211tuumasi että elä yritä led polttimoita muualle ku sumareihin ei ollu toiminu pitkisä lyhkäsissä..... senonit ihan ok kuulemma.... sanoi vielä että viikon se hällä väitti että valot palanu ku laitto senonit sitten merssu lopulta usko että pelaa ne ja oli herja loppunu.
Mistä ostit setin ja oliko hintava pelkkii öyhkäsiin vai molempiin??
Ebaysta löyty, sumujen saarelta tilasin kun vielä kerran EU:n jäseniä ovat. Lyhkäsiin vain tämä satsi, tuli silleki ihan 70e hintaa toimituskuluineen joten varaa ois oottaa että ois kunnollinen. Pitkät meinasin ratkasta perinteiseen tyyliin eli 3x NBB ämpäriä ja niihin jotku 70W xenonit - aukeaa se latu
...ellei sitte joku kaupittele jotaki nättiä oikeasti tehokasta ledipalkkia kilven alapuolelle kohtuuhinnalla...
Joskus ei vaan voi mennä järjellä autojen kanssa, pakko pelata tunteellaOlen yrittäny ittelle ja vaimolle perustella isokoneista vanhaa bensa ässää miksi olisi järkevä työmatka auto mutta ei oikein onnistu eli jos nykyisen hävitän niin pitää mennä tunteella??
Ensin aattelin bensa 123 tai 124 mutta samahan son laittaa ässä ku menee sitä 300ce llä yhtälailla pensaa ku 300se(L) ... ja olisihan se pystykorvalla paljon leuhkempi s takapenkillä haukkua muissa merkeissä matkustajia noo kattoo nyt eiköhän tämä talvi mennä vielä nykyysellä jos ei joku halua ostaa vängellä poies tuota.
http://www.mptiihonen.fi
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Kilven alle jos ledbarin laitat niin mielestäni monikaan lamppu ei siihen käy, koska tulee liikaa valoa lähialueelle.
Omiin autoihin mitä kokeillut joitain ja muiden autoja koeajanut niin toistaiseksi X-Vision Genesis ainut joka on hyvä suht alhaallakin vielä. Kuussatasen saa alle 250€ ja kasisatasen alle 350€. Onko hintansa väärti, joutuu itse kokeilemaan...
Omiin autoihin mitä kokeillut joitain ja muiden autoja koeajanut niin toistaiseksi X-Vision Genesis ainut joka on hyvä suht alhaallakin vielä. Kuussatasen saa alle 250€ ja kasisatasen alle 350€. Onko hintansa väärti, joutuu itse kokeilemaan...
Toki jonku siron voi laittaa kilven yläpuolelleki, tuo Viton keulassa oleva Striker on ihan liian järkälemäinen semmoseen asennukseen mutta nykysinhän on tehokkaita matalampiaki.dealer kirjoitti:Kilven alle jos ledbarin laitat niin mielestäni monikaan lamppu ei siihen käy, koska tulee liikaa valoa lähialueelle.
Omiin autoihin mitä kokeillut joitain ja muiden autoja koeajanut niin toistaiseksi X-Vision Genesis ainut joka on hyvä suht alhaallakin vielä. Kuussatasen saa alle 250€ ja kasisatasen alle 350€. Onko hintansa väärti, joutuu itse kokeilemaan...
Sen verran vanhanliiton mies että ne kolme ämpäriä keulassa vaan on jääny mieleen "oikeana" ratkasuna
Tuommonen Genesiksen hintaluokassa oleva vois olla kokeilun arvonen, nimittäin 3x NBB ja niihin xenonit maksaa uusina ihan kiitettävän paljon..
http://www.mptiihonen.fi
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Juu pitää vähän mielessä pyöritellä näitä ja tossa loppukesästä sitte joku ratkasu toteuttaa. Pimeähän meillä ei ihan heti tuu haitolle tässäkään osassa maatadealer kirjoitti:Joo, eikä sinänsä se 15-20cm ihmeitä tee, omassa 211 on kilven yläpuolella joku ledbar joka pitäisi siirtää katolle jotta siitä saisi parhaan hyödyn, sitten taas väyrysessä oli 800 Genesis kilven päällä (matala keula!) ja oikein hyvin näyttää siitä.
Huomiselle oli tosiaan varattu huoltoaika akkuboksin ja alustan palikoitten vaihtoon sekä pyöränkulmien säätöön, noh auto tais aavistaa että pukille pääsee ja niinhän se töistä kotiin tullessa päätti ettei mun tarvi ohittaa ketään, kun ei kiihy nii ei kiihy.
Soittelin sitte Niemelään että kattokaa ny tämäki, jos ei olis mikään kauhean kallis vika. Ite ei viitti alkaa tutkimaan sateessa kun muutenki oli pajalle menossa - eikä tuolla delphillä ny kaikki taho ees selvitä. Jos sen Starin ny joskus viittis hankkia...
http://www.mptiihonen.fi
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Taistelin itse tuon lisävalo homman kanssa viime syksynä ja sain hommattua jopa valotkin keulaan kohtuu sirot ja yllättävän tehokkaat.
Yllätys vain en saanut otettua kuvaa niistä keulassa saati tienpäällä.....
Ainoa noissa ledi valoissa meinaa olla ropleema että vängellä lähellä vähän reilusti valoa jos ei sitten säädä näyttää ylös jolloin jopa "kuura sade tai häkärä" haittaa pitkien kanssa.
Mutta olen kuiten ollut tyytyväinen noihin valoihin ja ennen kaikkea adaptiivinen vai mikä se hienonimi tuolle vakkarille oli toimii tutka ei häiriinny valoista vaikka kilpitelineellä kiinnitetty.
Kyllähän tuo star olisi pätevä jos meinaa itte värkätä enemmän näiden kanssa siksikin olen miettinyt vanhempaan siirtymistä kun ei meinaa luontoantaa myöten viiä muualle remonttiin.....
Yllätys vain en saanut otettua kuvaa niistä keulassa saati tienpäällä.....
Ainoa noissa ledi valoissa meinaa olla ropleema että vängellä lähellä vähän reilusti valoa jos ei sitten säädä näyttää ylös jolloin jopa "kuura sade tai häkärä" haittaa pitkien kanssa.
Mutta olen kuiten ollut tyytyväinen noihin valoihin ja ennen kaikkea adaptiivinen vai mikä se hienonimi tuolle vakkarille oli toimii tutka ei häiriinny valoista vaikka kilpitelineellä kiinnitetty.
Kyllähän tuo star olisi pätevä jos meinaa itte värkätä enemmän näiden kanssa siksikin olen miettinyt vanhempaan siirtymistä kun ei meinaa luontoantaa myöten viiä muualle remonttiin.....
Auto vietti päivän pajalla ja minä töissä huijaamassa asiakkailta rahaa huoltolaskun kuittaamiseen - tai no ei sentään, ihan aiheesta ne laskut kirjotetaan
Muttajoo, nyt kulkee vakaasti ja suoraan, kulmathan oli ihan päin p**settä kuten olin arvellu. Akkuherja ei toivottavasti enää palaa vaikkei siitä varsinaista haittaa ollukaan.
Voiman puute johtu sitte mielenkiintosesta seikasta - oli tallentunu vikakoodi liian suuresta ahtopaineesta
Vian aiheuttajaa ei tarttenu kuulemma arvailla, ominaisuutena näissä on ollu jumittuva turpon säätötanko. Kuulemma ihan kampanja ollu jossa niitä on vaihettu eri materiaalista tehtyihin mutta minähän oon onnistunu ostamaan auton johon sitä ei ole vaihettu
Noh pojat sitä vähän putsaili, rasvaili ja herkisteli ja eiköhän se taas toimi.
Siitä sitte suoraan rengasliikkeeseen tilaamaan uuet eturenkaat, takasethan ostin jo aiemmin mutta eteen jätin vanhat oottamaan että saa kulmat kuntoon. Perjantaille vaihtoaika olettaen että kumitoimituksessa ei tuu viivästyksiä
Kotimatkalla kävin vielä Motonetistä hakemassa "remppasuojat" molempiin etupenkkeihin ja myös takapenkille suojapeiton kun nuo tenavat näkyy tykkäävän kiivetä istuimiinsa ihan miten sattuu. Ehjät kangaspenkit kun on nii pitää yrittää säilyttää ne kunnossa
Tekis mieli hankkia jotku keinonahkapäälliset tähänki mutta ebayn tarjonta on melko surkeaa, järestään jotai tyyning-reisinki-kuvioisia eikä ne oikeen istu tähän tapaukseen. Näissä taas pitää mennä hinta eellä joten Euroopasta ostaminen ei vaan oo vaihtoehto
Muttajoo, nyt kulkee vakaasti ja suoraan, kulmathan oli ihan päin p**settä kuten olin arvellu. Akkuherja ei toivottavasti enää palaa vaikkei siitä varsinaista haittaa ollukaan.
Voiman puute johtu sitte mielenkiintosesta seikasta - oli tallentunu vikakoodi liian suuresta ahtopaineesta
Vian aiheuttajaa ei tarttenu kuulemma arvailla, ominaisuutena näissä on ollu jumittuva turpon säätötanko. Kuulemma ihan kampanja ollu jossa niitä on vaihettu eri materiaalista tehtyihin mutta minähän oon onnistunu ostamaan auton johon sitä ei ole vaihettu
Noh pojat sitä vähän putsaili, rasvaili ja herkisteli ja eiköhän se taas toimi.
Siitä sitte suoraan rengasliikkeeseen tilaamaan uuet eturenkaat, takasethan ostin jo aiemmin mutta eteen jätin vanhat oottamaan että saa kulmat kuntoon. Perjantaille vaihtoaika olettaen että kumitoimituksessa ei tuu viivästyksiä
Kotimatkalla kävin vielä Motonetistä hakemassa "remppasuojat" molempiin etupenkkeihin ja myös takapenkille suojapeiton kun nuo tenavat näkyy tykkäävän kiivetä istuimiinsa ihan miten sattuu. Ehjät kangaspenkit kun on nii pitää yrittää säilyttää ne kunnossa
Tekis mieli hankkia jotku keinonahkapäälliset tähänki mutta ebayn tarjonta on melko surkeaa, järestään jotai tyyning-reisinki-kuvioisia eikä ne oikeen istu tähän tapaukseen. Näissä taas pitää mennä hinta eellä joten Euroopasta ostaminen ei vaan oo vaihtoehto
http://www.mptiihonen.fi
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Mitä nyt töiltä ja lapsilta on kerenny, nii enimmäkseen oon rassaillu joko Vitoa tai sitte taloa ja pihaa.
Tänään oli ovenpielessä oottamassa sitte paketti ja siinä Android-soitin tähän autoon - ei malttanu jättää asennusta myöhemmäksi vaan pikapuhelu asiantuntijalle tarkistamaan muistanko miten tässä vakiomankka irtoaa.
Tunniksi talliin, ja kyllä rupes naapurin pihakivetystä latova miesporukka pyöritteleen päitään että mistä se musiikki kuuluu - ihan kiitettävän kirkkaasti tuntu bluetoothin kautta tämäki laite metallia soittavan
Ainoa tarvittava työkaluhan tässä hommassa on siis T20-koon torx-palanen, sille on hyvä olla kaverina pitempää ja lyhyttä väännintä. Myös lamppu on kyllä ihan kiva
Ja tuon johtonipun kanssa on ihan pirun tiukkaa saaha se tavaralokero takas paikalleen. Sehän ei enää tietysti aukea koska avausnappi kätevästi liittyy vakiosoittimeen, joten sikäli vois periaatteessa tehä lokeron takaseinään reiän ja tunkea ton johtonipun sinne.
Soittimen takana ollu äänieristematon palanen oli nyt pakko jättää pois, jokainen milli tarvittiin
Tässä vaiheessa vasta pelkkä soitin asennettuna, gps-antenni pitää vetää ikkunalle jostaki sopivasta välistä ja vekaroiden takanäytöt yhistää tähän.
Peruutuskamera on edelleen jossain Kiinan ja Suomen välillä...
Tänään oli ovenpielessä oottamassa sitte paketti ja siinä Android-soitin tähän autoon - ei malttanu jättää asennusta myöhemmäksi vaan pikapuhelu asiantuntijalle tarkistamaan muistanko miten tässä vakiomankka irtoaa.
Tunniksi talliin, ja kyllä rupes naapurin pihakivetystä latova miesporukka pyöritteleen päitään että mistä se musiikki kuuluu - ihan kiitettävän kirkkaasti tuntu bluetoothin kautta tämäki laite metallia soittavan
Ainoa tarvittava työkaluhan tässä hommassa on siis T20-koon torx-palanen, sille on hyvä olla kaverina pitempää ja lyhyttä väännintä. Myös lamppu on kyllä ihan kiva
Ja tuon johtonipun kanssa on ihan pirun tiukkaa saaha se tavaralokero takas paikalleen. Sehän ei enää tietysti aukea koska avausnappi kätevästi liittyy vakiosoittimeen, joten sikäli vois periaatteessa tehä lokeron takaseinään reiän ja tunkea ton johtonipun sinne.
Soittimen takana ollu äänieristematon palanen oli nyt pakko jättää pois, jokainen milli tarvittiin
Tässä vaiheessa vasta pelkkä soitin asennettuna, gps-antenni pitää vetää ikkunalle jostaki sopivasta välistä ja vekaroiden takanäytöt yhistää tähän.
Peruutuskamera on edelleen jossain Kiinan ja Suomen välillä...
http://www.mptiihonen.fi
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Suomen kesä on lyhyt mutta vähäluminen.
Niinpä tässä lomapäivien ratoksi piti alkaa asennushommiin taas, tällä kertaa paketissa lukee Defa. Autossahan näky olevan lämppärin piuhan välissä ylläpitolaturi, mutta piti vielä sen jälkeen alkaa lisäämään yks rasia eli ajastinsysteemit lämpöantureineen, käyttöpaneeleineen ym. hilppeineen.
Tietysti aina kun alat täydentämään jonku muun tekemää asennusta joudutaan kompromisseihin - eli tässäki tapauksessa se laturi ja piuhojen päät oli niin nerokkaassa paikassa että piti ihan miettiä miten sinne tungetaan lisää tavaraa väliin, kun ei varsinaisesti innostanu alkaa purkamaan melkosta määrää hilpettä irti että ois saanu ne defan kaapelit siirrettyä toisaalle. Releboksi löysi siis paikkansa paisuntasäiliön alta laturin sijaitessa kätevästi umpion vieressä niin ettei sen piuhoja voi mitenkään nähä. Noh käsikopelollahan se välikaapeli sinne tietty saatiin
Lämpöanturin paikka tietysti puskurin keskiritilässä sisäpuolella, tuskinpa se kylminä aamuina kovin vääriä lukemia tuosta antaa. Virta- ja maapiuhat konehuoneen nastoihin kiinni ja sitte oiski enää loput.
Yleismittarista oli sopivasti patteri lopahtanu viime käytön jälkeen nii en päässy mittomaan onko konehuoneen sulakerasiassa jotain kätevää paikkaa mihin tulee virta kun avainta kääntää "radioasentoon", sininen johto jäi siis vielä kytkemättä. Lie helppo nakki kun vaan pääsee mittailemaan.
Suurempi ongelma on saada käyttöpaneelin piuha ohjaamoon, kuskin puoleltahan se ois hyvä sisään viedä mutta missäs tuossa kätevin läpivienti semmoselle noin sentin levyselle riviliittimelle olis?
Tuli muuta puuhaa nii jäi vielä tältäki osin kesken rojekti...
Niinpä tässä lomapäivien ratoksi piti alkaa asennushommiin taas, tällä kertaa paketissa lukee Defa. Autossahan näky olevan lämppärin piuhan välissä ylläpitolaturi, mutta piti vielä sen jälkeen alkaa lisäämään yks rasia eli ajastinsysteemit lämpöantureineen, käyttöpaneeleineen ym. hilppeineen.
Tietysti aina kun alat täydentämään jonku muun tekemää asennusta joudutaan kompromisseihin - eli tässäki tapauksessa se laturi ja piuhojen päät oli niin nerokkaassa paikassa että piti ihan miettiä miten sinne tungetaan lisää tavaraa väliin, kun ei varsinaisesti innostanu alkaa purkamaan melkosta määrää hilpettä irti että ois saanu ne defan kaapelit siirrettyä toisaalle. Releboksi löysi siis paikkansa paisuntasäiliön alta laturin sijaitessa kätevästi umpion vieressä niin ettei sen piuhoja voi mitenkään nähä. Noh käsikopelollahan se välikaapeli sinne tietty saatiin
Lämpöanturin paikka tietysti puskurin keskiritilässä sisäpuolella, tuskinpa se kylminä aamuina kovin vääriä lukemia tuosta antaa. Virta- ja maapiuhat konehuoneen nastoihin kiinni ja sitte oiski enää loput.
Yleismittarista oli sopivasti patteri lopahtanu viime käytön jälkeen nii en päässy mittomaan onko konehuoneen sulakerasiassa jotain kätevää paikkaa mihin tulee virta kun avainta kääntää "radioasentoon", sininen johto jäi siis vielä kytkemättä. Lie helppo nakki kun vaan pääsee mittailemaan.
Suurempi ongelma on saada käyttöpaneelin piuha ohjaamoon, kuskin puoleltahan se ois hyvä sisään viedä mutta missäs tuossa kätevin läpivienti semmoselle noin sentin levyselle riviliittimelle olis?
Tuli muuta puuhaa nii jäi vielä tältäki osin kesken rojekti...
http://www.mptiihonen.fi
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Kesäloman kunniaksi piti piiloutua talliin, sielä kun on siedettävän viileää ulkoilmaan verrattuna
Mukaan otin pari pikkupakettia, toinen tässä:
Ja toisesta ei näköjään ollukaan kuvaa mutta ebaysta tilattu, e-leimallinen päivävaloledisettihän se oli.
Tuumailin että kokeillaan ny asentaa nuo purkamatta puskuria ja umpioita irti, mahtuuhan mun käsillä ne h7:t vaihtamaan suht nätisti. Joten eka kuskin puolelle kun arvioin sen helpommaksi - itse asiassa väärin meni.
Paisari eka poies tieltä ja sittepä hommiin vaan eli halogeeni ulos, xenoni peltilärpäkkeensä kans tilalle ja pienen taistelun jälkeen se napsahti asentoonsa. En tiä saako sitä ikinä sitte pois rikkomatta adapteria
Tässä vaiheessa vertailukuva:
Tallissa on sekä iso ovi että sivuovi auki joten valoa ympäristössä turhan paljon mutta kyllä tästä erot näkee.
Eihän tuonne näe edes kuvata. Settiin kuuluu kolme boksia per puoli, kaikki meni nätisti tonne nurkkaan piiloon ja umpion pölykannenki mahtu vielä laittaan paikalleen. Siihenhän piti tehä 25mm reikä läpivienneille, sarjassa oli kivasti tiivisteet ja kaikki valmiina. Olispa vaan ollu sopiva terä, 22mm löyty ja sitte puukolla loput
Kahvitauko ja toisen puolen kimppuun:
Jarruyksiköstä huolimatta tällä puolen oli mun nivelille paljon loogisemmat työskentelykulmat, tietysti kun oli jo opeteltu toisella puolella nii eihän täällä tarvinnu ku tehä
Palikat johtosarjojen alle kiinni ja ei muutaku testaamaan:
Sitte aattelin että nakataanpa se drl-setti paikalleen.
Tää prefacelift classicin etupuskuri on muotoilultaan ihan hanurista tämmösiä ajatellen, tai sitte oisin voinu ostaa pienemmät lamput. Ainut paikka mihin lamput sai järkevällä vaivannäöllä istutettua, ilman etteivät oikein törrötä, oli kilven vieressä alareunan tasolla. Näin:
Piuhahommat piti olla melko suoraviivasia, ohjausboksi oli jännitteentunteva eli tökkäsin sen suoraan konehuoneen isoon plussaan kiinni ja niinpä vaan kävi että valot sytty vasta hetki käynnistyksen jälkeen.
Noh tästä seurasi sitte tietysti myös se huonompi puoli että ne sammuvatki vasta vähän sen jälkeen kun auton on sammuttanu
Enemmän värkkäystä vaati sitte löytää lähivaloilta se johto millä näitä sais sammutettua. Oishan tossa xenoneita laittaessa toki voinu haarottaa sieltä umpion sisältä samalla mutta jäipä tekemättä joten aattelin napata ulkopuolen pistokkeelta herätteen.
Vähän mittailua ja arpomista ja voittajaksi paljastu keltainen johto. Tai oli siinä näköjään myös musta raita
Tästä piuha kiinni ohjausboksin viimiseen nastaan ja testaamaan. Ei sammu. Jännite tulee boksille asti kun lähivalot on päällä mutta ledit ei vaan sammu. Sit vilkasin ohjelappua ja siellä kerrotaan että kyseessä on himmennin, ei sammutin.
Ota tossa ny sitte yksin päivänvalossa touhutessa selvää himmeneekö ne vai onko nuo cob-ledit sitte semmosia jotka loistaa täysillä pienemmälläki jännitteellä.
Taitaa olla paras kun hakee vaan Motonetista normaalin vaihtavan 12V releen, ottaa syötön virtalukon ohjaamasta paikasta ja kytkee lähivalosignaalin vaihtamaan releen "sammuksiin". Mitäpä nuita kiinalaisten virityksiä enempää ihmettelemään
Muttajoo; loppukaneettina siis, asennus onnistuu keulaa purkamatta. Ainaki jos sormet ja ranteet toimii eikä kädet ole kauheat lapiot
Mukaan otin pari pikkupakettia, toinen tässä:
Ja toisesta ei näköjään ollukaan kuvaa mutta ebaysta tilattu, e-leimallinen päivävaloledisettihän se oli.
Tuumailin että kokeillaan ny asentaa nuo purkamatta puskuria ja umpioita irti, mahtuuhan mun käsillä ne h7:t vaihtamaan suht nätisti. Joten eka kuskin puolelle kun arvioin sen helpommaksi - itse asiassa väärin meni.
Paisari eka poies tieltä ja sittepä hommiin vaan eli halogeeni ulos, xenoni peltilärpäkkeensä kans tilalle ja pienen taistelun jälkeen se napsahti asentoonsa. En tiä saako sitä ikinä sitte pois rikkomatta adapteria
Tässä vaiheessa vertailukuva:
Tallissa on sekä iso ovi että sivuovi auki joten valoa ympäristössä turhan paljon mutta kyllä tästä erot näkee.
Eihän tuonne näe edes kuvata. Settiin kuuluu kolme boksia per puoli, kaikki meni nätisti tonne nurkkaan piiloon ja umpion pölykannenki mahtu vielä laittaan paikalleen. Siihenhän piti tehä 25mm reikä läpivienneille, sarjassa oli kivasti tiivisteet ja kaikki valmiina. Olispa vaan ollu sopiva terä, 22mm löyty ja sitte puukolla loput
Kahvitauko ja toisen puolen kimppuun:
Jarruyksiköstä huolimatta tällä puolen oli mun nivelille paljon loogisemmat työskentelykulmat, tietysti kun oli jo opeteltu toisella puolella nii eihän täällä tarvinnu ku tehä
Palikat johtosarjojen alle kiinni ja ei muutaku testaamaan:
Sitte aattelin että nakataanpa se drl-setti paikalleen.
Tää prefacelift classicin etupuskuri on muotoilultaan ihan hanurista tämmösiä ajatellen, tai sitte oisin voinu ostaa pienemmät lamput. Ainut paikka mihin lamput sai järkevällä vaivannäöllä istutettua, ilman etteivät oikein törrötä, oli kilven vieressä alareunan tasolla. Näin:
Piuhahommat piti olla melko suoraviivasia, ohjausboksi oli jännitteentunteva eli tökkäsin sen suoraan konehuoneen isoon plussaan kiinni ja niinpä vaan kävi että valot sytty vasta hetki käynnistyksen jälkeen.
Noh tästä seurasi sitte tietysti myös se huonompi puoli että ne sammuvatki vasta vähän sen jälkeen kun auton on sammuttanu
Enemmän värkkäystä vaati sitte löytää lähivaloilta se johto millä näitä sais sammutettua. Oishan tossa xenoneita laittaessa toki voinu haarottaa sieltä umpion sisältä samalla mutta jäipä tekemättä joten aattelin napata ulkopuolen pistokkeelta herätteen.
Vähän mittailua ja arpomista ja voittajaksi paljastu keltainen johto. Tai oli siinä näköjään myös musta raita
Tästä piuha kiinni ohjausboksin viimiseen nastaan ja testaamaan. Ei sammu. Jännite tulee boksille asti kun lähivalot on päällä mutta ledit ei vaan sammu. Sit vilkasin ohjelappua ja siellä kerrotaan että kyseessä on himmennin, ei sammutin.
Ota tossa ny sitte yksin päivänvalossa touhutessa selvää himmeneekö ne vai onko nuo cob-ledit sitte semmosia jotka loistaa täysillä pienemmälläki jännitteellä.
Taitaa olla paras kun hakee vaan Motonetista normaalin vaihtavan 12V releen, ottaa syötön virtalukon ohjaamasta paikasta ja kytkee lähivalosignaalin vaihtamaan releen "sammuksiin". Mitäpä nuita kiinalaisten virityksiä enempää ihmettelemään
Muttajoo; loppukaneettina siis, asennus onnistuu keulaa purkamatta. Ainaki jos sormet ja ranteet toimii eikä kädet ole kauheat lapiot
http://www.mptiihonen.fi
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Ehdotettu kytkentä on hyvä. Tuossa jännitteentunnistuksessa on sekin riemu että josko on tarvetta ladata akkua talvella niin valoshow on valmis meinaan päiväajovalot syttyy aina kun laturi nostaa jännitettä, eikä se tapahdu vain kerran per lataus jos akku sattuu olemaan suhteellisen täynnä latauksen loppuvaiheessa. Mistäkö tiedän ?
wiimax.fi
Tjoo hyvä pointti mitä en ollukaan tullu aatelleeksi. Tässähän on tosiaan kiinteä ylläpitolaturi eli disko ois kylmään vuodenaikaan ollu valmiina...dealer kirjoitti:päiväajovalot syttyy aina kun laturi nostaa jännitettä, eikä se tapahdu vain kerran per lataus
http://www.mptiihonen.fi
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Kävinpä Motonetissa ostoksilla kun kerran joutoaikaa oli.
Releen lisäksi vähän liittimiä yms tarpeita lisää pakkiin ja led-parkit canbus-mainoksella toki, samanlaiset mitkä mulla on Vitossa.
Talliin palattua päätin kuitenki testata sen himmennyksen käytännössä ja vetäsin hyppypiuhalla suoraa sähköä boksin nastaan päivävalojen ollessa päällä tällä kertaa pimeässä tallissa, nyt ei päässy ajovalot häikäseen silmiä. Himmenihän ne kuitenki, ja hyvä niin.
Sen verran kuitenki tein kytkentään muutosta että virransyötön otin konehuoneen sulakeboksilta jostain reiästä mihin tuli avaimella ohjattu virta, nyt ei jää valot palamaan kun auton sammuttaa mutta syttyvät vasta kun auto käy
Tapaus led-parkit oliki sitten taas tyypillistä meininkiä, vaihoin ekana vänkärin puolelle ja jo toisella yrittämällä tuli valo - aluksi tuikku oli kannassa väärinpäin.
Kuskin puolellahan se ei sitten syttyny kummassakaan asennossa. Epäilin jo että mulle ois myyty valmiiks rikkinäinen lamppu ja kävin Viton pellin alta hakemassa ehjäksi todetun samanlaisen. Ei sekään syttyny vaikka kuinka pyöritteli.
Jännä että eri puolella autoa eri meininki nuitten kanssa.
Noh olkoot ny pimeänä sitte, en alkanu vaihtaan hehkulamppua takasi sinne toisellekaan puolelle enää, käyn ostaan jostaki semmoset mitkä tiietään toimiviksi tässäki mallissa ja nuo saa mennä Vitoon kilpivaloiksi, niistä kun on toinen jo pimeä muutenki.
Samalla sitä sulakerasiaa mittaillessa yritin löytää semmosta nastaa mihin ois virrat tullu jo avaimen ekassa asennossa, mutta ei löytyny. Siihen kun pitäs tosiaan kytkeä se lämppärin ohjauspiuha.
Sähkölasit ja tupakinsytyttimet ny ainaki toimii siinä asennossa, meneekö niiden syöttöjä konehuoneen puolella? Sulakekarttahan on toki autossa muttaku minä en nyt enää ole siellä
En kyllä tiä oisko silläkään isoa merkitystä vaikka tuonki piuhan laittas samaan "sytytysvirta" -asentoon, todennäkösesti toiminnan kannalta ei väliä...
Releen lisäksi vähän liittimiä yms tarpeita lisää pakkiin ja led-parkit canbus-mainoksella toki, samanlaiset mitkä mulla on Vitossa.
Talliin palattua päätin kuitenki testata sen himmennyksen käytännössä ja vetäsin hyppypiuhalla suoraa sähköä boksin nastaan päivävalojen ollessa päällä tällä kertaa pimeässä tallissa, nyt ei päässy ajovalot häikäseen silmiä. Himmenihän ne kuitenki, ja hyvä niin.
Sen verran kuitenki tein kytkentään muutosta että virransyötön otin konehuoneen sulakeboksilta jostain reiästä mihin tuli avaimella ohjattu virta, nyt ei jää valot palamaan kun auton sammuttaa mutta syttyvät vasta kun auto käy
Tapaus led-parkit oliki sitten taas tyypillistä meininkiä, vaihoin ekana vänkärin puolelle ja jo toisella yrittämällä tuli valo - aluksi tuikku oli kannassa väärinpäin.
Kuskin puolellahan se ei sitten syttyny kummassakaan asennossa. Epäilin jo että mulle ois myyty valmiiks rikkinäinen lamppu ja kävin Viton pellin alta hakemassa ehjäksi todetun samanlaisen. Ei sekään syttyny vaikka kuinka pyöritteli.
Jännä että eri puolella autoa eri meininki nuitten kanssa.
Noh olkoot ny pimeänä sitte, en alkanu vaihtaan hehkulamppua takasi sinne toisellekaan puolelle enää, käyn ostaan jostaki semmoset mitkä tiietään toimiviksi tässäki mallissa ja nuo saa mennä Vitoon kilpivaloiksi, niistä kun on toinen jo pimeä muutenki.
Samalla sitä sulakerasiaa mittaillessa yritin löytää semmosta nastaa mihin ois virrat tullu jo avaimen ekassa asennossa, mutta ei löytyny. Siihen kun pitäs tosiaan kytkeä se lämppärin ohjauspiuha.
Sähkölasit ja tupakinsytyttimet ny ainaki toimii siinä asennossa, meneekö niiden syöttöjä konehuoneen puolella? Sulakekarttahan on toki autossa muttaku minä en nyt enää ole siellä
En kyllä tiä oisko silläkään isoa merkitystä vaikka tuonki piuhan laittas samaan "sytytysvirta" -asentoon, todennäkösesti toiminnan kannalta ei väliä...
http://www.mptiihonen.fi
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Kiitos vinkistä, pitääpä vilkasta tämä vaihtoehto. Tänään ei kylläkään pureta yhtäkään muovia eikä yhistellä johtoja, autolle on tarvetta ihan liikenteessä jodealer kirjoitti:Olisiko näissäkin tuulilasinpyyhkijän johto sellainen että tulee jännite avaimen ykkösasennossa ? Vanhemmissa mersuissa ainakin oli.
http://www.mptiihonen.fi
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Oulussa oli nyt viikonloppuna semmoset vestivaalit. Minähän tietty elävän musiikin ja hyvän seuran ystävänä ajelin sielä molempina päivinä mutkin, yöllä aina takas kotiin kun ei ny onnistunu kainalopaikkaa löytämään.
Noh ekana yönä rupes se hämäryys vähän ärsyttämään, lähivalojen näyttämässä ei moitteita mutta eihän auton omia pitkiä ny kauheena voi kehua vaikka tässä yksilössä ne suht kunnossa ovatki.
Eli siis huonosti helteessä nukutun yön jälkeen Motonettiin mars, ensin lähikaupan kautta:
Hyllyjen välissäki oli rasittavan kuuma, sykemittari alko näyttään kolminumeroisia lukemia nii arvoin paketteja pyörittelemällä ja puhelimella googlailemalla voittajan:
Sitte vanhanmallin kilven alle sopiva teline mukaan ja kassan kautta kotimatkalle.
Autossa oli releet ja piuhat jo ennestään joten mielessä oli nätti 15min asennus, lampun paketissaki kiinnitystarvikkeita vaikka naapureille jakaa... Kuinka väärässä taas olinkaan.
Noh telineen asennus autoon oli ihan suoraviivasta hommaa, tarpeeks ruuveja läpi ja siinä se istuu tukevasti. Polven päällä vähän piti esitaivuttaa sopivaa kaarta.
Lamppua kun aloin sovittelemaan telineen päälle huomasin ettei mikään paketin 3 kiinnityshässäkästä tuu yltämään tarpeeksi leveälle tähän rautaan. Siinä jo hetken mietin että annanko olla ja haen myöhemmin sopivia palikoita mutta päätin kuitenki vilkasta varaston miljoonalaatikoihin.
Löysin yhen kappaleen kulmarautoja jossa tarpeeksi monta isompaa reikää ja arvelin josko tuosta tekis sovitteet.
Noh kuivaa on eli laikkaa ei viittiny käytellä ettei tuu nurmikkopaloa, rautasahan teriä on unohtunu ostaa ja peltisaksethan tuohon palikkaan ei pure joten sieltä varaston takanurkasta piti kaivaa vanha sotaratsu esille.
Hioin kulmaa ohuemmaksi nii paljon että näpit alko vastustaa kuumuutta ja siitähän se rauta meni napsauttaa poikki vääntäen. Pikkasen pyöristelyä viiltävimpiin ryysteisiin ja valmista tuli:
Vaan ei se hauskuus tähän loppunu. Paketissa oli sopivan kokosia pultteja millä aattelin kiinnittää nää sovitteet telineeseen, harmi vaan että olivat rosteripultit. Ensimmäistä kiinni pyöritellessä jengat leikkas kiinni vähän yli puolivälin eikä siitä päästy enää kumpaankaan suuntaan.
Muoviosien särkymistä peläten mun oli pakko ruuvata teline taas irti autosta, kiinnittää se tallin seinään (en omista ruuvipenkkiä) ja alkaa väkivaltaseksi pulttia kohtaan. Kyllähän se poikki meni kun aikansa temusi, tietty teline väänty siinä samalla.
Ratakiskon pätkä toimii alasimena ja teline tuli sit suoristettua. Taas miljoonalaatikoille ja ihmeen kaupalla löyty pari sopivaa pulttia muttereineen, testasin että jengat pelaa kaikissa läpi asti ja vihdoinki sain telineen sovitteineen autoon.
Tässä vaiheessa asennustouhuun oli siis kulunu noin 3 tuntia.
Sitten aloin mallailemaan lamppua taas paikalleen, ja nopeasti selkis ettei kumpikaan päätykiinnikevaihtoehto osu mihinkään autossa olevaan reikään. Eli siis keskimallin raudoilla on mentävä. Harmi vaan että lamppu oli suunniteltu niin ettei niitä rautoja saa paikalleen jos ei käytä päätyä tuikusta irti...
Oma hommansa oli löytää tarpeeksi pieniä kuusioavaimia nyt yhtäkkiä. Vaan kiinnikkeet sain lamppuun, säädin leveyden kohilleen ja rupesin miettimään suuntausta. Ei nimittäin mahu mikään työkalu kiristämään kiinnikkeitä kun lamppu on autossa kiinni.
Arvioinnilla mentiin, sormitiukkuuksilla ja valoja tallin seinään räpsytellen, kunnes tuntu sopivalta. Sitte vaan pultit kiinni ja miettimään mistä se johto vedetään kiinni vanhoihin piuhoihin.
Asennusaika noin 5h tässä tilanteessa.
Maskin alla on kiva rako joten päätin että menkööt siitä mokoma kumimato. Lyhensin vaan turhat poies, liittimet päihin ja sentään tämä osa hommasta meni ilman ongelmia.
Eihän se kaunis ole mutta olkoot nyt toistaseksi. Pitää kattoa jos sen kuitenki laittas kilven alapuolelle, sitten vois ehkä kääntää vielä telineen sojottaan autoon päin kun tuossa ehkä on tilaa sinnepäin...
Ja mites se käytännön kokemus sitten?
Noh tästä kerkesin vielä mukavasti sinne musiikkien äärelle ja yöllä takasin tullessa oli ihan hyvä fiilis paitsi mukavan illan takia, nii myös siksi että näkihän tällä satasen lampuksi ihan hyvin.
Suuntauski oli osunu vuosien kokemuksella sen verta kohilleen että ei se ihan keulan eteen näyttäny vaan huomattavasti kauemmas
Noh ekana yönä rupes se hämäryys vähän ärsyttämään, lähivalojen näyttämässä ei moitteita mutta eihän auton omia pitkiä ny kauheena voi kehua vaikka tässä yksilössä ne suht kunnossa ovatki.
Eli siis huonosti helteessä nukutun yön jälkeen Motonettiin mars, ensin lähikaupan kautta:
Hyllyjen välissäki oli rasittavan kuuma, sykemittari alko näyttään kolminumeroisia lukemia nii arvoin paketteja pyörittelemällä ja puhelimella googlailemalla voittajan:
Sitte vanhanmallin kilven alle sopiva teline mukaan ja kassan kautta kotimatkalle.
Autossa oli releet ja piuhat jo ennestään joten mielessä oli nätti 15min asennus, lampun paketissaki kiinnitystarvikkeita vaikka naapureille jakaa... Kuinka väärässä taas olinkaan.
Noh telineen asennus autoon oli ihan suoraviivasta hommaa, tarpeeks ruuveja läpi ja siinä se istuu tukevasti. Polven päällä vähän piti esitaivuttaa sopivaa kaarta.
Lamppua kun aloin sovittelemaan telineen päälle huomasin ettei mikään paketin 3 kiinnityshässäkästä tuu yltämään tarpeeksi leveälle tähän rautaan. Siinä jo hetken mietin että annanko olla ja haen myöhemmin sopivia palikoita mutta päätin kuitenki vilkasta varaston miljoonalaatikoihin.
Löysin yhen kappaleen kulmarautoja jossa tarpeeksi monta isompaa reikää ja arvelin josko tuosta tekis sovitteet.
Noh kuivaa on eli laikkaa ei viittiny käytellä ettei tuu nurmikkopaloa, rautasahan teriä on unohtunu ostaa ja peltisaksethan tuohon palikkaan ei pure joten sieltä varaston takanurkasta piti kaivaa vanha sotaratsu esille.
Hioin kulmaa ohuemmaksi nii paljon että näpit alko vastustaa kuumuutta ja siitähän se rauta meni napsauttaa poikki vääntäen. Pikkasen pyöristelyä viiltävimpiin ryysteisiin ja valmista tuli:
Vaan ei se hauskuus tähän loppunu. Paketissa oli sopivan kokosia pultteja millä aattelin kiinnittää nää sovitteet telineeseen, harmi vaan että olivat rosteripultit. Ensimmäistä kiinni pyöritellessä jengat leikkas kiinni vähän yli puolivälin eikä siitä päästy enää kumpaankaan suuntaan.
Muoviosien särkymistä peläten mun oli pakko ruuvata teline taas irti autosta, kiinnittää se tallin seinään (en omista ruuvipenkkiä) ja alkaa väkivaltaseksi pulttia kohtaan. Kyllähän se poikki meni kun aikansa temusi, tietty teline väänty siinä samalla.
Ratakiskon pätkä toimii alasimena ja teline tuli sit suoristettua. Taas miljoonalaatikoille ja ihmeen kaupalla löyty pari sopivaa pulttia muttereineen, testasin että jengat pelaa kaikissa läpi asti ja vihdoinki sain telineen sovitteineen autoon.
Tässä vaiheessa asennustouhuun oli siis kulunu noin 3 tuntia.
Sitten aloin mallailemaan lamppua taas paikalleen, ja nopeasti selkis ettei kumpikaan päätykiinnikevaihtoehto osu mihinkään autossa olevaan reikään. Eli siis keskimallin raudoilla on mentävä. Harmi vaan että lamppu oli suunniteltu niin ettei niitä rautoja saa paikalleen jos ei käytä päätyä tuikusta irti...
Oma hommansa oli löytää tarpeeksi pieniä kuusioavaimia nyt yhtäkkiä. Vaan kiinnikkeet sain lamppuun, säädin leveyden kohilleen ja rupesin miettimään suuntausta. Ei nimittäin mahu mikään työkalu kiristämään kiinnikkeitä kun lamppu on autossa kiinni.
Arvioinnilla mentiin, sormitiukkuuksilla ja valoja tallin seinään räpsytellen, kunnes tuntu sopivalta. Sitte vaan pultit kiinni ja miettimään mistä se johto vedetään kiinni vanhoihin piuhoihin.
Asennusaika noin 5h tässä tilanteessa.
Maskin alla on kiva rako joten päätin että menkööt siitä mokoma kumimato. Lyhensin vaan turhat poies, liittimet päihin ja sentään tämä osa hommasta meni ilman ongelmia.
Eihän se kaunis ole mutta olkoot nyt toistaseksi. Pitää kattoa jos sen kuitenki laittas kilven alapuolelle, sitten vois ehkä kääntää vielä telineen sojottaan autoon päin kun tuossa ehkä on tilaa sinnepäin...
Ja mites se käytännön kokemus sitten?
Noh tästä kerkesin vielä mukavasti sinne musiikkien äärelle ja yöllä takasin tullessa oli ihan hyvä fiilis paitsi mukavan illan takia, nii myös siksi että näkihän tällä satasen lampuksi ihan hyvin.
Suuntauski oli osunu vuosien kokemuksella sen verta kohilleen että ei se ihan keulan eteen näyttäny vaan huomattavasti kauemmas
http://www.mptiihonen.fi
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Joo luulis että tähän ikään ois jo oppinu että tämmönenki mahollisuus on aina olemassa, mutta kai mä sitte vaan oon nii optimistinenMika.T kirjoitti:Malliesimerkki kun "minäpä tästä nopiasti tuon tuohon laitan" rojektista
Se on kumma kun aina nuo nopeat pikkurojektit venähtää tuntien mittaisiksi urakoiksi.
Toki jos vähän enemmän ois asiaa ajatellu nii oishan sitä ehkä tajunnu ettei kilpeä kapeampi lamppu välttämättä istu tohon telineeseen heittämällä, ja ei myöskään kannattis jättää hommia paketissa pussin sisällä piileskelevien pulttien varaan. Että sikäli vähän saa itteäänki syyttää
http://www.mptiihonen.fi
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Xenonit on 55W sarja.tyhtis kirjoitti:Noniin paljonkosta sitä oli hattivatteja sarjassa??
Itse kovasti katellu omaani satsia jos kerkiäisi laittaa ennenkuin laitan myyntiin. Näyttää sille itte paketti/retkeili autoon kallistuu ja tähdellinen tietenni
http://www.mptiihonen.fi
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
No tänään oli inspiraatiota taas sisustan purkuun.Supa kirjoitti:gps-antenni pitää vetää ikkunalle jostaki sopivasta välistä ja vekaroiden takanäytöt yhistää tähän.
Peruutuskamera on edelleen jossain Kiinan ja Suomen välillä...
Harmi vaan että kiinalaiset oli lähettäny mulle väärän kameran, tilasin siis samanlaisen kilpivalon tilalle asennettavan kuin edelliseenki farkkuun ja vielä samalta myyjältä, vaan sieltäpä tuli ihan johonki muuhun autoon sopiva.
Erot oli kuiten sen verta pieniä etten jaksanu alkaa oottamaan taas viikkotolkulla uutta kameraa vaan hioin ja veistelin tämän sopivaksi, toinen syy oli toki se että hokasin verrata kameraa ja kilpivaloa toisiinsa vasta kun olin jo purkanu peräluukun verhoilut, kromilistat ja kilpivalot irti autosta
Yhteenkään kotteroon en oo piuhoja vedelly pitkin autoa tässä hommassa, tuttu ja turvallinen langaton linkki löysi paikkansa taas kerran. Kertalaakista asennus kuntoon kunhan soittimen takaa löyty ees yks piuha mihin tulee sähkö oikeaan aikaan
Samalla vauhilla tuikkasin soittimeen kiinni myös pari usb-töpseliä, ajatuksena oli toista käyttää etukameralle mutta kyseinen aparaattipa ei heränny lainkaan henkiin tämän soittimen kanssa.
Pitää perehtyä asiaan myöhemmin lisää, nyt jätin sitten usbit pikkusen pilkistämään vänkärin jalkatilaan jossa niihin pääsee käsiksi mutta ovat suht turvassa.
GPS-antennin asennus tietysti samoilla purkamisilla ja koko järkyttävän piuhanipun sain jotenki ujutettua kojelaudan sisään paremmin, nyt se lokero meni v*ttuilematta paikalleen.
Toki huomasin että siinähän ois ollu takaseinässä reikä jo valmiina. Tähän kun joku keksis jonku ohjauskeinon että luukku aukeais ilman vakiosoitinta...
Ne takanäytöt jäi vielä oottamaan, keskikonsolin ja penkkien purkaminen ei enää iltayheksältä innostanu kun autolla pitäis huomennaki ajaa.
Samassa hässäkässä sitä varmaan sitte laittas etujakkaroihin uuet päälliset kunnolla paikalleen. Katotaas ny milloin jaksaa ja ehtii
http://www.mptiihonen.fi
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Oho, onpa ollu huoletonta menoa taas puoltoista kuukautta.
Tai no vähän kiirettä pitäny elämässä nii ei oo joutanu autoa rassaamaan, eipä onneks oo tullu vikojakaan.
Toki oon ajellu osan aikaa Vitolla kun piti laitella se katastus- ja myyntikuntoon, nyt kun se lähti pihasta ei oo enää tälle vara-autoa
No äläpä mittään, naisystävä onneks hurahti tähdellisiin tossa kun erehty kyytiin nousemaan ja sittemmin vielä ajamaanki, nii osti itelleenki tämmösen farkun.
Eleganssin kylläki ja muutenki siistimmän, parisataa vähemmän ajettuna ja lisävarustelistaltaki oli joku nahkahousu aikoinaan ruksannu ees jotaki.
Harmi vaan kun hän ei toistaseks asu samassa osotteessa nii ei voi "lainata" autoa
Tostapa sitte varusteista tuliki mieleen että onko näitä muka myyty ilman peilinlämmitystä vai onko mulla vaan kummastaki peilistä menny se rikki? Hiukan ärsyttävää kun pitää ite pyyhkiä peilit aamusin
Tai no vähän kiirettä pitäny elämässä nii ei oo joutanu autoa rassaamaan, eipä onneks oo tullu vikojakaan.
Toki oon ajellu osan aikaa Vitolla kun piti laitella se katastus- ja myyntikuntoon, nyt kun se lähti pihasta ei oo enää tälle vara-autoa
No äläpä mittään, naisystävä onneks hurahti tähdellisiin tossa kun erehty kyytiin nousemaan ja sittemmin vielä ajamaanki, nii osti itelleenki tämmösen farkun.
Eleganssin kylläki ja muutenki siistimmän, parisataa vähemmän ajettuna ja lisävarustelistaltaki oli joku nahkahousu aikoinaan ruksannu ees jotaki.
Harmi vaan kun hän ei toistaseks asu samassa osotteessa nii ei voi "lainata" autoa
Tostapa sitte varusteista tuliki mieleen että onko näitä muka myyty ilman peilinlämmitystä vai onko mulla vaan kummastaki peilistä menny se rikki? Hiukan ärsyttävää kun pitää ite pyyhkiä peilit aamusin
http://www.mptiihonen.fi
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86