Just hankittu 2010 -w212 takana vasta 100tkm. Ohjaus tahmean jäykähkö eikä palauta kunnolla keskiasentoon, tasaisesti laidasta laitaan.
Pallot ja iskarilaakerit ok, uudet öljyt tehostimessa.
mistä hakisi vielä vikaa?
Ohjauksen palautus vajaata
-
- Viestit: 59
- Liittynyt: 13.9.2012 12:13
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
No ei kyllä eka. Nytkin näita on neljä talossa, ollut varmaan tusina aiempia.
Tämä 212-2010 Bensa, vielä hydrauliversio tehostin. 105 tkm ajettu vasta.
Ohjauksessa ei klappia vaan tasaisen raskas koko kääntöalueella ajossa ja paikallaan. -Uudet öljyt, ei vaikutusta. Pyörät kääntyy keveästi joten vika voi olla vain tehostimessa tai ohjausakselissa. Vastus on lähes sama moottorin käydessä ja sammutettuna kun pyörät ilmassa. Eli tehostus näin minimaalista.
Voisiko olla öljyn paluukanava tukossa tai muu vastaava ongelma?
Jos pumppu ei anna painetta tarpeeksi niin luulisi että paikallaan ja pyörät ilmassa pitäisi olla kevyt kääntää muttei oo.
Ongelma liittynee oljyn virtaukseen/ venttiileihin, tukkoiseen kanavaan??
Tämä 212-2010 Bensa, vielä hydrauliversio tehostin. 105 tkm ajettu vasta.
Ohjauksessa ei klappia vaan tasaisen raskas koko kääntöalueella ajossa ja paikallaan. -Uudet öljyt, ei vaikutusta. Pyörät kääntyy keveästi joten vika voi olla vain tehostimessa tai ohjausakselissa. Vastus on lähes sama moottorin käydessä ja sammutettuna kun pyörät ilmassa. Eli tehostus näin minimaalista.
Voisiko olla öljyn paluukanava tukossa tai muu vastaava ongelma?
Jos pumppu ei anna painetta tarpeeksi niin luulisi että paikallaan ja pyörät ilmassa pitäisi olla kevyt kääntää muttei oo.
Ongelma liittynee oljyn virtaukseen/ venttiileihin, tukkoiseen kanavaan??
Jos on jossain letkussa tukosta, niin silloin pumpun paineen pitäisi kulkea vain ylipaineventtiilin kautta. Ainakin vanhemissa mailleissa kuuluu silloin selvää ääntä pumpulta (vrt. ääni, kun rattia vääntää ääriasentoa vasten). Samoin öljy lämpenee melkoisesti, jos se ei pääse kiertämään jäähdyttimen kautta. Löytyykö noita oireita?
Voihan sieltä olla myös pumppu rikki taikka sitten hammastanko, jos on ohjaus raskas.
Pitäisikö tuossa olla ns. parametriohjaus (nopeuden myötä muuttuva tehostus)? Jos se on rikki, on ohjaus yleensä jäykkä.
t.
Risto
Voihan sieltä olla myös pumppu rikki taikka sitten hammastanko, jos on ohjaus raskas.
Pitäisikö tuossa olla ns. parametriohjaus (nopeuden myötä muuttuva tehostus)? Jos se on rikki, on ohjaus yleensä jäykkä.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
VIN infon mukaan ei ole nopeuden mukaan muuttuvaa ohjausta
Oliskos vikaa ohjausventtiilissä ennemmin kuin hammastangossa?( Rotary valve)
Pumppukin tuntuisi välttävää painetta antavan kun ääriasennossa pudottaa kierroksia eli antaa vastusta ainakin hieman.
Jotenkin outoa kun lukee forumeita, ovat vaihtaneet lähes kaikki osat eikä asiaan ole saatu parannusta. Irroitettu pallonivelet eikä mitään eroa jäykkyydessä, joten vika on ratin ja ohjaustehostimen välillä. Rattiakselikin liikkuu vapaasti.
Oliskos vikaa ohjausventtiilissä ennemmin kuin hammastangossa?( Rotary valve)
Pumppukin tuntuisi välttävää painetta antavan kun ääriasennossa pudottaa kierroksia eli antaa vastusta ainakin hieman.
Jotenkin outoa kun lukee forumeita, ovat vaihtaneet lähes kaikki osat eikä asiaan ole saatu parannusta. Irroitettu pallonivelet eikä mitään eroa jäykkyydessä, joten vika on ratin ja ohjaustehostimen välillä. Rattiakselikin liikkuu vapaasti.
xxx -Ohjausvaihde osoittautui syylliseksi . the endUNO220 kirjoitti:VIN infon mukaan ei ole nopeuden mukaan muuttuvaa ohjausta
Oliskos vikaa ohjausventtiilissä ennemmin kuin hammastangossa?( Rotary valve)
Pumppukin tuntuisi välttävää painetta antavan kun ääriasennossa pudottaa kierroksia eli antaa vastusta ainakin hieman.
Jotenkin outoa kun lukee forumeita, ovat vaihtaneet lähes kaikki osat eikä asiaan ole saatu parannusta. Irroitettu pallonivelet eikä mitään eroa jäykkyydessä, joten vika on ratin ja ohjaustehostimen välillä. Rattiakselikin liikkuu vapaasti.