Kilanderin 4matic,GLK 250 cdi -12
Tuli tuossa välillä 25.10 - 26.11 pidettyä kirjaa ajoista,ajoa ei tosin mersulla tullut paljon kun vain tuossa naapuri pitäjässä töissäkäyntiä ja nurkka-ajoa kotikulmilla.
Matkaa kertyi 2533 km ja ainetta paloi 189 litraa.Ei ihan mahottomasti kun vähän talveakin yritti välillä pidellä.
No nyt kun pitkästä aikaa tuli käytyä työkeikalla meren rannalla niin kai se 250 km/ päivä oli äkkiseltään liikaa autolle..
Saas nähdä,meneeköhän nyt ilmamassamittari vaihtoon
Matkaa kertyi 2533 km ja ainetta paloi 189 litraa.Ei ihan mahottomasti kun vähän talveakin yritti välillä pidellä.
No nyt kun pitkästä aikaa tuli käytyä työkeikalla meren rannalla niin kai se 250 km/ päivä oli äkkiseltään liikaa autolle..
Saas nähdä,meneeköhän nyt ilmamassamittari vaihtoon
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Vastoinkäymiset jatkuu : eilen kun lähdin töistä, huomasin että lasi alkanut halkeamaan.
No samantien lasiliikkeeseen ja siihen pysähtyi, toivottavasti kelpaa katsastuksessa tuolleen niin selvisi kohtuu kustannuksilla, tämä maksoi 8 euroa.
No samantien lasiliikkeeseen ja siihen pysähtyi, toivottavasti kelpaa katsastuksessa tuolleen niin selvisi kohtuu kustannuksilla, tämä maksoi 8 euroa.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Eilen illalla moottoriliikennetiellä vakkari päällä 111 km/ h ylämäessä alkoi vauhti laskea ja kierrokset nousta.
Hetkellinen vikatila, uudelleen starttaus palautti laatikon normaaliksi.
Tuollaista vikamuistissa, abs anturi vai mikälie kiukutellut.
Hetkellinen vikatila, uudelleen starttaus palautti laatikon normaaliksi.
Tuollaista vikamuistissa, abs anturi vai mikälie kiukutellut.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Talvivarustelu tämmoisessa suomi-autossa on hyvä.Nokian nastarenkaat jotka uudenkarheat.
Moottorinlämmitin on Defa haaroitussarjalla ja mukana tuli termini 1350 sisätilanlämmitin.
Nyt alkoi vain kiinnostaa onko tuommoisella letkulämmittimellä mitään virkaa.Testasinpa eilen kun auto oli seisonut viikon,olipahan sen puoleen kylmä.
Laitoin asuntokäytössä yleensä tavattavan sisä-ulkolämpämittarin anturin konehuoneeseen teipillä johto kiinni ylävesiletkuun,anturi jäi irti letkusta ja yläpuolelle.
Tasan tunniksi vihreä johto keulaan kiinni,lähtötilanteessa lämpötila ylävesiletkun yläpuolella 2,3C.
Kuusikymmentä minuuttia myöhemmin näytti digitaalimittari vastaavassa paikassa olevan 12,5C,eli jotakin elämää on.
Vertailun vuoksi tein tänään mittauksen talouden toiseen diesel kulkineeseen,3.0d4d,vuorokauden pois ajosta ja anturi vastaavaan paikkaan.
Moottorinlämmittimenä TT-Thermo 1000 KLD,ei ihan tasalaatuinen mittaus kun kiertovesipumppu siirtää lämpöä poispäin.
Mutta tässä vastaavasti lukemat alussa 3,2C ja tunnin lämmityksellä 17,8C.
Siitä mukava tuo TT-Thermo että ei pihasta pois ehdi kun puhaltaa jo lämmintä.
Mutta saa nyt mennä tuo Defa GLKssa kun kuitenkin toimii.
Moottorinlämmitin on Defa haaroitussarjalla ja mukana tuli termini 1350 sisätilanlämmitin.
Nyt alkoi vain kiinnostaa onko tuommoisella letkulämmittimellä mitään virkaa.Testasinpa eilen kun auto oli seisonut viikon,olipahan sen puoleen kylmä.
Laitoin asuntokäytössä yleensä tavattavan sisä-ulkolämpämittarin anturin konehuoneeseen teipillä johto kiinni ylävesiletkuun,anturi jäi irti letkusta ja yläpuolelle.
Tasan tunniksi vihreä johto keulaan kiinni,lähtötilanteessa lämpötila ylävesiletkun yläpuolella 2,3C.
Kuusikymmentä minuuttia myöhemmin näytti digitaalimittari vastaavassa paikassa olevan 12,5C,eli jotakin elämää on.
Vertailun vuoksi tein tänään mittauksen talouden toiseen diesel kulkineeseen,3.0d4d,vuorokauden pois ajosta ja anturi vastaavaan paikkaan.
Moottorinlämmittimenä TT-Thermo 1000 KLD,ei ihan tasalaatuinen mittaus kun kiertovesipumppu siirtää lämpöä poispäin.
Mutta tässä vastaavasti lukemat alussa 3,2C ja tunnin lämmityksellä 17,8C.
Siitä mukava tuo TT-Thermo että ei pihasta pois ehdi kun puhaltaa jo lämmintä.
Mutta saa nyt mennä tuo Defa GLKssa kun kuitenkin toimii.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
1200 km.meni mukavasti,nyt näyttää siltä ettei hetkellisestä häiriöstä ollut kyse.Jostain syystä vaihteet ei aina halua pysyä päällä.
Olipas tuuria että sattui tässä kotikulmilla vaihteeksi eikä jossain euroopan toisella laidalla.
Eilen kun auto seisoi reilun tunnin pihalla,menin siirtämään katokseen sitä niin olikin etupäässä parin kämmenen kokoinen öljylammikko.
Näin lähellä Venäjää kun asuu niin tuli mieleen jos olisi öljylähteen paikka siinä.
Laitoin kuitenkin auton talliin montun päälle,tänään käytin pohjamuovia sen verran pois että selvisi ettei tänne tule Lukoilin porauskenttää.
Kuskinpuoleisen vetoakselin sisäpäästä näyttäisi vuotaneen,olisko etuperäöljyt tullut pihalle.
No olipas tuuria että kun tarviaa alkaa remonttia tekemään,niin samalla sitten vähän enemmän
Olipas tuuria että sattui tässä kotikulmilla vaihteeksi eikä jossain euroopan toisella laidalla.
Eilen kun auto seisoi reilun tunnin pihalla,menin siirtämään katokseen sitä niin olikin etupäässä parin kämmenen kokoinen öljylammikko.
Näin lähellä Venäjää kun asuu niin tuli mieleen jos olisi öljylähteen paikka siinä.
Laitoin kuitenkin auton talliin montun päälle,tänään käytin pohjamuovia sen verran pois että selvisi ettei tänne tule Lukoilin porauskenttää.
Kuskinpuoleisen vetoakselin sisäpäästä näyttäisi vuotaneen,olisko etuperäöljyt tullut pihalle.
No olipas tuuria että kun tarviaa alkaa remonttia tekemään,niin samalla sitten vähän enemmän
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Tämäkin tuntuu vähän vastustavan tällä hetkellä..Tuttavalta kyselin kun hänelläkin glk oli ja melkein uutena tehnyt saman, että koneen kohdalta kastellut tallin lattian. Ei muistanut mikä tiiviste meni vaihtoon, mutta oli kuulemma laatikko pitänyt irroittaa samalla. Operaatio meni kuitenkin silloin takuun piikkiin.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
No joo,mutta ei yllätä,se olisi outoa jos Hiluxiin tulisi tällaisia vikoja.nix0n kirjoitti:Tämäkin tuntuu vähän vastustavan tällä hetkellä.
Tuossa kuva öljypohjan sisäpuolelta.
Tuo kohouma on tunneli jossa vetoakseli kulkee öljypohjan läpi.
Se on halkeillut jostain syystä ja laakeripesä on laajentunut,ampunut sitten laakerin pihalle siitä.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Heeeetkonen... siis kulkeeko tuo haljennut putki nyt moottorilohkossa nyt en saa hahmotettua kuvasta varmaksi
Edit:mitä mä nyt sekoilen.. siinähän tuo lukee eli öljypohjassa kulkee niinkuin kuvastakin selvästi näkyy. Hups:D
Nyt on kyllä käynyt sitten viimesen päälle paska tuuri... tämä myös vahventaa mielipidettäni mersun 4 matikista.... älä osta 4 matikkia.. suurin osa menee joo ilman vikoja mutta käytännössä kaikki 4 matikin viat tämän tyyppisiä et saa korjauksiin uppoamaan reippaasti rahaa.
Just oli yks päivä 204 4 matikki josta etukardaanin laakeri hajonnu laatikon päästä ja mitään osia ei saa eli laatikko uusittava. Tai sit menee periä.. etu/taka.
Onko täydellisellä merkkiliikkeen historialla? Valmistaja saattaa tulla vastaan?
Edit:mitä mä nyt sekoilen.. siinähän tuo lukee eli öljypohjassa kulkee niinkuin kuvastakin selvästi näkyy. Hups:D
Nyt on kyllä käynyt sitten viimesen päälle paska tuuri... tämä myös vahventaa mielipidettäni mersun 4 matikista.... älä osta 4 matikkia.. suurin osa menee joo ilman vikoja mutta käytännössä kaikki 4 matikin viat tämän tyyppisiä et saa korjauksiin uppoamaan reippaasti rahaa.
Just oli yks päivä 204 4 matikki josta etukardaanin laakeri hajonnu laatikon päästä ja mitään osia ei saa eli laatikko uusittava. Tai sit menee periä.. etu/taka.
Onko täydellisellä merkkiliikkeen historialla? Valmistaja saattaa tulla vastaan?
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Jos uusi pohja on kovasti kallin tuntuinen niin vanha korjaukseenkilander kirjoitti:No joo,mutta ei yllätä,se olisi outoa jos Hiluxiin tulisi tällaisia vikoja.nix0n kirjoitti:Tämäkin tuntuu vähän vastustavan tällä hetkellä.
Tuossa kuva öljypohjan sisäpuolelta.
Tuo kohouma on tunneli jossa vetoakseli kulkee öljypohjan läpi.
Se on halkeillut jostain syystä ja laakeripesä on laajentunut,ampunut sitten laakerin pihalle siitä.
hitsailee sen putken tiiviiksi ja koneistaa laakeri pesän
uusiksi
jos on vetoja lisäilty niin saatasi olla jopa parempi ratkaisu tehdä uusi tukevampi laakeri pesä paremasta aluuminista niin taas kohta
"tiivisty" väljäksi
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Nopeasti on vuosi mennyt,semmoinen 37 000 km. kertynyt matkaa lisää mittariin.
Jos seuraava menisi vähän maltillisemmilla kilsoilla,no se riippuu tulleeko tässä lumisten jaksojen välissä hetkeä milloin pääsee kesäautolla ajelemaan.
Takuuvakuutuksen toimintaan en ole ihan 100 prosenttisen tyytyväinen.Äkilliset ja ennalta arvaamattomat rikkoutumiset kuuluvat heillä korvattaviin.
No tuo vetoakselin laakerin pettäminen ei ole heidän mielestä sellainen.
Tavallisen auton käyttäjän mielestä on,kun auto katsastettu kolme päivää aiemmin,voisi luulla että kun renkaat ilmassa ammattilainen pyörittelee joka kulman läpi,jotain voisi huomata jos loppu on noin lähellä..
No on noita mennyt ja joku varmaankin vääntänyt asiasta kun heidän linja on korvata 50 prosenttia kuluista.Enpä sitten jaksanut haastaa ketään oikeuteen tai kaksintaisteluun.
Eiköhän tällä pärjää kunhan tallista löytyy toinenkin auto,toki voihan olla nyt kun autokanta vähän yksipuolista,tullee tilanne että molemmat vaatii huoltotoimenpiteitä yhtäaikaa.
Sitten pitää kai harkita loistokaskoa sijaisautopalvelun vuoksi.
Jos seuraava menisi vähän maltillisemmilla kilsoilla,no se riippuu tulleeko tässä lumisten jaksojen välissä hetkeä milloin pääsee kesäautolla ajelemaan.
Takuuvakuutuksen toimintaan en ole ihan 100 prosenttisen tyytyväinen.Äkilliset ja ennalta arvaamattomat rikkoutumiset kuuluvat heillä korvattaviin.
No tuo vetoakselin laakerin pettäminen ei ole heidän mielestä sellainen.
Tavallisen auton käyttäjän mielestä on,kun auto katsastettu kolme päivää aiemmin,voisi luulla että kun renkaat ilmassa ammattilainen pyörittelee joka kulman läpi,jotain voisi huomata jos loppu on noin lähellä..
No on noita mennyt ja joku varmaankin vääntänyt asiasta kun heidän linja on korvata 50 prosenttia kuluista.Enpä sitten jaksanut haastaa ketään oikeuteen tai kaksintaisteluun.
Eiköhän tällä pärjää kunhan tallista löytyy toinenkin auto,toki voihan olla nyt kun autokanta vähän yksipuolista,tullee tilanne että molemmat vaatii huoltotoimenpiteitä yhtäaikaa.
Sitten pitää kai harkita loistokaskoa sijaisautopalvelun vuoksi.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Alkoi tuossa keväällä reippaammassa kiihdytyksessä heittämään vikatilaan ja moottorin merkkivalo myös syttyi.
Poikkeuksellisesti ei lähtenyt pois neljännelläkään starttauksella.
Testeri näytti imuilmajärjestelmässä tunnistettiin vuoto.
Sitten kun teki ahtoilmajärjestelmän tarkastukset,lähtee pois vikatilasta.Vaikka star ei tunnista vuotoa kun testi tehdään niin pienillä kierroksilla.
Vein sitten nyt kesällä merkkiliikkeeseen muutamaksi viikoksi kun oli sopivasti aikaa.
Imusarjan pultti siellä oli poikki ja tässä mallissahan on imusarja valmistettu nykyajan vaatimusten mukaan eli otetaan pultit ja rakennetaan imusarja integroituna niihin.
No hyvähän se tässä tapauksessa on kun sattui vielä takuuaikana.
Onpa nyt sitten uusi alkuperäislaatuinen imusarja,noin 170 000 huoletonta kilometriä luvassa sen osalta .
Poikkeuksellisesti ei lähtenyt pois neljännelläkään starttauksella.
Testeri näytti imuilmajärjestelmässä tunnistettiin vuoto.
Sitten kun teki ahtoilmajärjestelmän tarkastukset,lähtee pois vikatilasta.Vaikka star ei tunnista vuotoa kun testi tehdään niin pienillä kierroksilla.
Vein sitten nyt kesällä merkkiliikkeeseen muutamaksi viikoksi kun oli sopivasti aikaa.
Imusarjan pultti siellä oli poikki ja tässä mallissahan on imusarja valmistettu nykyajan vaatimusten mukaan eli otetaan pultit ja rakennetaan imusarja integroituna niihin.
No hyvähän se tässä tapauksessa on kun sattui vielä takuuaikana.
Onpa nyt sitten uusi alkuperäislaatuinen imusarja,noin 170 000 huoletonta kilometriä luvassa sen osalta .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Ei nyt ollut epäselvyyttä, autoliike hoiti asioinnin Suomen Takuuvakutuksen kanssa.Pappi kirjoitti:Olisi saattanut kyseinen osa maksaa jonkun verran... Pitikö paljon keskustella takuun toimivuudesta ja osan kuulumisesta sen piiriin.
On vissiin isotöinen homma ammattilaisillekkin, ei taida ihan päivä riittää vaihtohommaan.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Päivä pitäisi riittää jos ei ihan ensimmäistä kertaa touhua 651:sen kanssa. Imusarja läppämoottorin kanssa hieman yli 500e.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Se olisi 2 vuotta ja noin 66 000 km tämän kanssa.Syy vähänlaisiin kilometreihin on kun viimeisen vuoden ollut pihassa kolme dieseliä,ja tämä oli pois liikenteestä viimevuoden huhtikuusta lokakuuhun.
Loppuvuodesta 175 000 km paikkeilla alkoi kuulua vaimeasti alustasta hyrräävää ääntä,alkuun ajattelin että pyöränlaakeri se siellä.Mutta ääni tulikin keskeltä autoa,jakolaatikon laakerit ne siellä ääntä piti.
Nykyään tuo ei onneksi niin kummoinen homma jos ei Veholle vie,teetti vain mutkan noirutulle pohojommaalle,samalla vaihtui laatikkoöljyt.
Imusarjan vaihdon jälkeen auto on toiminut teknisesti hyvin,jopa niin että uskalsi lähteä pitkästä aikaa ulkomaille.
Helmikuun loppupuolella risteilylaivalla perjantain iltapäivälähdöllä kohti Tukholmaa näistä maisemista.
Lauantaina kello 10 aikoihin laivasta ulos ja aikaa oli runsaasti siirtyä etelään,vasta 23 aikoihin lähtisi laiva Trelleborgista Rostockiin.
Kalliin näköisiä hintoja tässä maassa.
Aina pitää noita flygareitakin koittaa kuvata.
Aikaa kun oli käytiin katsomassa kovinta matkailunähtävyyttä mikä matkalle osui,suuremman puoleinen järvi.
En muista pitäjän nimeä,siellä kuitenkin keksitty se punavalkoinen makeistanko,joka on niin kovaa että hampaat halkeaa jos sitä syödä yrittää.
Eli siellä vain kahvia ja pullaa.
Eteläosissa oli huomattavan kesäistä noin niinkuin helmikuuksi.
Malmöön maisemia katselemaan oli seuraava tavoite,meinasi vaan alkaa hämärtämään mutta ehdittiin kuitenkin ennen pimeää.
Tämä kuva otettu joltain omakotitaloalueelta,ei huonot maisemat missä jotkut joutuvat asumaan.Iso osa Malmöstä näytti ihan erilaiselta kuin uutisista välittyneet mielikuvat antaisi olettaa.
Sitten siirtyminen Trelleborgiin jossa käytiin syömässä.
Laivaan pääsi jo tuntia ennen lähtöä,hyvä niin kun aika lyhyt yö kun 06.50 pitäisi jatkaa eteenpäin.
Sunnuntai aamu ja matka jatkui Rostockista kohti Berliiniä,aika rauhallista.
Nyt jo keksinyt miten voi halpuuttaa auton pysäköintiä.Aiemmin aina tullut vietyä Alexanderplazin alla olevaan parkkihalliin,maksaa rapiat 20 euroa vrk.
Tälläkertaa auto sai huilata Parkhaus Schönhauser Allee Arkadenissa,josta pääsee metrolla muutamassa minuutissa Alexanderplazille.Semmoinen 50 metriä metron portaista hotellin ovelle,kätevää.Ja edullista,5 euroa vuorokausi maksaa pysäköinti täällä.
Tulikin lämmin päivä,vuosi sitten samaan aikaan ympäri vuorokauden lämpötilat miinuksella,nyt näkyi jo +16 lukemia.
Terassikausi tuli avattua melko ajoissa.
Hotellihuone oli nippanappa puolenvälin yläpuolella,21 kerros.
Aikaa oli nyt olla täällä torstaihin asti,joka menee nopeasti ilman ihmeempää ohjelmaa kaupungilla pyöriessä.
Uusi kohde jossa ei ollut vielä tullut käytyä oli Siegessäule eli voitonpylväs.
Tuo kun on keskellä liikenneympyrää ei jotenkin tullut mieleen että sinne edes pääsee ,mutta yksi tuttu kertoi käyneensä niin piti itsekkin mennä.Eli ensin tunnelia pitkin katujen ali ja sitten itse pitää kiivetä ylös,67 metriä korkea on tuo ja aika kauas siitäkin näkee.
Suomen mersuklubista tuli sähköpostia joku aika sitten että tekevät Berliinin matkan maaliskuun alussa,yksi kohde Mercedes-Benz Gallery Unter den Lindenillä,kävin tutustumassa paikkaan viikkoa aiemmin kuin muu ryhmä.
Tai itseasiassa kahdesti,yhtenä kuumana päivänä käveltiin lähistöllä ja ajattelin että nyt voisi olla hyvä hetki käydä mersulla oluella.
Parina päivänä otettiin 7 euron päiväliput jotka käy kaikkiin julkisiin,muuten ei jaksaisi "Länsi-Saksan" keskustaankaan lähteä .
Säät suosi koko reissun ajan,telkussakin sanottiin jotta edellisen kerran näin lämmintä ollut joskus 90 luvun loppupuolella,vastaavaan aikaan siis.
Joku keltaliivien mielenilmauskin oli,nämä ei tainneet olla samaa jengiä Ranskalaisten kanssa kun meno rauhallisempaa.
Torstaina iltapäivällä siirtyminen vanhaan Hansakaupunkiin,jossa käytiin syömässä Block Housessa niinkuin aina muulloinkin.Nyt piti jonottaa pöytää melko pitkään,on se suosittu paikka.
Sari Bernerin varaston kautta laivalle.Henkilöautoja aika vähän tällä lähdöllä,kuulin henkilökunnan haastelevan jotta vain 45 kpl.tilaa oli hyvin.
Laiva oli Finnstar ja siellä tuttu hytti 7007.
Sitten olikin aikaa katsella maisemia.
Sunnuntaina iltapäivällä kotona,trippiin kertyi matkaa 1760 km. ja dieseliä paloi 108 litraa.
Vähällä meni,osasyy se kun kaikilla siirtymillä oli "liikaa" aikaa niin ei tullut kovin kovaa ajeltua.
Autokin toimi hyvin,kop kop...tiiä jos vielä joskus uskaltaisi pitemmänkin reissun tehdä,vai yrittäiskö sitä kesäautolla tehdä jonkun matkan kymiä kauemmas,saa nähdä.
Loppuvuodesta 175 000 km paikkeilla alkoi kuulua vaimeasti alustasta hyrräävää ääntä,alkuun ajattelin että pyöränlaakeri se siellä.Mutta ääni tulikin keskeltä autoa,jakolaatikon laakerit ne siellä ääntä piti.
Nykyään tuo ei onneksi niin kummoinen homma jos ei Veholle vie,teetti vain mutkan noirutulle pohojommaalle,samalla vaihtui laatikkoöljyt.
Imusarjan vaihdon jälkeen auto on toiminut teknisesti hyvin,jopa niin että uskalsi lähteä pitkästä aikaa ulkomaille.
Helmikuun loppupuolella risteilylaivalla perjantain iltapäivälähdöllä kohti Tukholmaa näistä maisemista.
Lauantaina kello 10 aikoihin laivasta ulos ja aikaa oli runsaasti siirtyä etelään,vasta 23 aikoihin lähtisi laiva Trelleborgista Rostockiin.
Kalliin näköisiä hintoja tässä maassa.
Aina pitää noita flygareitakin koittaa kuvata.
Aikaa kun oli käytiin katsomassa kovinta matkailunähtävyyttä mikä matkalle osui,suuremman puoleinen järvi.
En muista pitäjän nimeä,siellä kuitenkin keksitty se punavalkoinen makeistanko,joka on niin kovaa että hampaat halkeaa jos sitä syödä yrittää.
Eli siellä vain kahvia ja pullaa.
Eteläosissa oli huomattavan kesäistä noin niinkuin helmikuuksi.
Malmöön maisemia katselemaan oli seuraava tavoite,meinasi vaan alkaa hämärtämään mutta ehdittiin kuitenkin ennen pimeää.
Tämä kuva otettu joltain omakotitaloalueelta,ei huonot maisemat missä jotkut joutuvat asumaan.Iso osa Malmöstä näytti ihan erilaiselta kuin uutisista välittyneet mielikuvat antaisi olettaa.
Sitten siirtyminen Trelleborgiin jossa käytiin syömässä.
Laivaan pääsi jo tuntia ennen lähtöä,hyvä niin kun aika lyhyt yö kun 06.50 pitäisi jatkaa eteenpäin.
Sunnuntai aamu ja matka jatkui Rostockista kohti Berliiniä,aika rauhallista.
Nyt jo keksinyt miten voi halpuuttaa auton pysäköintiä.Aiemmin aina tullut vietyä Alexanderplazin alla olevaan parkkihalliin,maksaa rapiat 20 euroa vrk.
Tälläkertaa auto sai huilata Parkhaus Schönhauser Allee Arkadenissa,josta pääsee metrolla muutamassa minuutissa Alexanderplazille.Semmoinen 50 metriä metron portaista hotellin ovelle,kätevää.Ja edullista,5 euroa vuorokausi maksaa pysäköinti täällä.
Tulikin lämmin päivä,vuosi sitten samaan aikaan ympäri vuorokauden lämpötilat miinuksella,nyt näkyi jo +16 lukemia.
Terassikausi tuli avattua melko ajoissa.
Hotellihuone oli nippanappa puolenvälin yläpuolella,21 kerros.
Aikaa oli nyt olla täällä torstaihin asti,joka menee nopeasti ilman ihmeempää ohjelmaa kaupungilla pyöriessä.
Uusi kohde jossa ei ollut vielä tullut käytyä oli Siegessäule eli voitonpylväs.
Tuo kun on keskellä liikenneympyrää ei jotenkin tullut mieleen että sinne edes pääsee ,mutta yksi tuttu kertoi käyneensä niin piti itsekkin mennä.Eli ensin tunnelia pitkin katujen ali ja sitten itse pitää kiivetä ylös,67 metriä korkea on tuo ja aika kauas siitäkin näkee.
Suomen mersuklubista tuli sähköpostia joku aika sitten että tekevät Berliinin matkan maaliskuun alussa,yksi kohde Mercedes-Benz Gallery Unter den Lindenillä,kävin tutustumassa paikkaan viikkoa aiemmin kuin muu ryhmä.
Tai itseasiassa kahdesti,yhtenä kuumana päivänä käveltiin lähistöllä ja ajattelin että nyt voisi olla hyvä hetki käydä mersulla oluella.
Parina päivänä otettiin 7 euron päiväliput jotka käy kaikkiin julkisiin,muuten ei jaksaisi "Länsi-Saksan" keskustaankaan lähteä .
Säät suosi koko reissun ajan,telkussakin sanottiin jotta edellisen kerran näin lämmintä ollut joskus 90 luvun loppupuolella,vastaavaan aikaan siis.
Joku keltaliivien mielenilmauskin oli,nämä ei tainneet olla samaa jengiä Ranskalaisten kanssa kun meno rauhallisempaa.
Torstaina iltapäivällä siirtyminen vanhaan Hansakaupunkiin,jossa käytiin syömässä Block Housessa niinkuin aina muulloinkin.Nyt piti jonottaa pöytää melko pitkään,on se suosittu paikka.
Sari Bernerin varaston kautta laivalle.Henkilöautoja aika vähän tällä lähdöllä,kuulin henkilökunnan haastelevan jotta vain 45 kpl.tilaa oli hyvin.
Laiva oli Finnstar ja siellä tuttu hytti 7007.
Sitten olikin aikaa katsella maisemia.
Sunnuntaina iltapäivällä kotona,trippiin kertyi matkaa 1760 km. ja dieseliä paloi 108 litraa.
Vähällä meni,osasyy se kun kaikilla siirtymillä oli "liikaa" aikaa niin ei tullut kovin kovaa ajeltua.
Autokin toimi hyvin,kop kop...tiiä jos vielä joskus uskaltaisi pitemmänkin reissun tehdä,vai yrittäiskö sitä kesäautolla tehdä jonkun matkan kymiä kauemmas,saa nähdä.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Hienoa ! Berliinissä kyllä aina viihtyy, joteskin se vaan on mukava kaupunki (ja halpakin, ainakin kun viimeksi käytiin joku vuosi sitten).
Matkakuumetta pukkaa...
Matkakuumetta pukkaa...
W 140 S320 '95, ~465 000 km (ajossa 07/24 -->)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Löytyisköhän täällä polttoainetietäjää, ihmetyttää miten löpö kulkee polttoainepumpulta konehuoneeseen.
Kuvassa W204 tankki, X204:ssä hyvin pitkälti samanlainen.
Pumppu on oikealla puolella, millä aine liikkuu vasemmalta puolelta oikealle kun siirtopumppua ei ole?
Toissa perjantaina autosta loppui polttoaine vaikka mittarin mukaan jäljellä miltei neljännes. Starin mukaan 12 litraa.
Käytin sitten molemmat puolet auki ja mitään tajuttavaa minulle siellä ei ollut.
Pelkääjänpuolella takapenkin alla näyttää tältä.
Ja kuskin puoli.
Joo nuo avasin ja käytin pumpun ja anturit ylhäällä.
Koska kummallakin puolella anturi, näyttääkö mittari niitten keskiarvoa?
Laitoin sitten tankin täyteen, lisäilin viikolla maltillisesti että oli viikonloppuna kohtuu vähissä.
Mittari kun näytti karvan vajaata neljännestä, avasin luukut taas.
Nyt täällä kuskin puolella oli ihan helmi pohjalla, ajamisen kannalta ei juuri mitään.
Täällä pumpun puolella ainetta runsaanlaisesti.
Eli nyt vissiin toiminut oikein.
Laitoin kannet kiinni ja ajelin vielä pari sataa km.valokin syttyi jossain kohtaa.
Eli olikohan tuo hämminki johtunut anturihäiriöstä, vai olisko loput aineet jääneet väärälle puolelle tankkiin?
Silleenhän tuon jäljille pääsisi kun saisi saman tilanteen uudestaan, harmi vaan kun vaikea satuttaa sattumaan kotipihaan.
Mutta apuja olisi jos tietäisi miten aine liikkuu vasemmalta pumpun puolelle.?
Kuvassa W204 tankki, X204:ssä hyvin pitkälti samanlainen.
Pumppu on oikealla puolella, millä aine liikkuu vasemmalta puolelta oikealle kun siirtopumppua ei ole?
Toissa perjantaina autosta loppui polttoaine vaikka mittarin mukaan jäljellä miltei neljännes. Starin mukaan 12 litraa.
Käytin sitten molemmat puolet auki ja mitään tajuttavaa minulle siellä ei ollut.
Pelkääjänpuolella takapenkin alla näyttää tältä.
Ja kuskin puoli.
Joo nuo avasin ja käytin pumpun ja anturit ylhäällä.
Koska kummallakin puolella anturi, näyttääkö mittari niitten keskiarvoa?
Laitoin sitten tankin täyteen, lisäilin viikolla maltillisesti että oli viikonloppuna kohtuu vähissä.
Mittari kun näytti karvan vajaata neljännestä, avasin luukut taas.
Nyt täällä kuskin puolella oli ihan helmi pohjalla, ajamisen kannalta ei juuri mitään.
Täällä pumpun puolella ainetta runsaanlaisesti.
Eli nyt vissiin toiminut oikein.
Laitoin kannet kiinni ja ajelin vielä pari sataa km.valokin syttyi jossain kohtaa.
Eli olikohan tuo hämminki johtunut anturihäiriöstä, vai olisko loput aineet jääneet väärälle puolelle tankkiin?
Silleenhän tuon jäljille pääsisi kun saisi saman tilanteen uudestaan, harmi vaan kun vaikea satuttaa sattumaan kotipihaan.
Mutta apuja olisi jos tietäisi miten aine liikkuu vasemmalta pumpun puolelle.?
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----