Ässäkin luopunut V8-dieselistä (?)

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Noihin virityspaketteihin on tehodieseliä kaipaavan Mersukuskin tällä hetkellä tyytyminen. Tulevien R6:ien myötä toivottavasti mennään dieseleissäkin 300:n paremmalle puolelle tehoissa jo liukuhihnalta. :roll:
Viimeksi muokannut Laaksonen, 13.3.2014 21:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva
Avatar
ram
aktiivimeseläinen
Viestit: 2360
Liittynyt: 08.5.2011 14:49
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja ram »

Nyt jäi se KAIKKEIN TÄRKEIN asia brabuksesta mainitsematta, eli vääntö.

Aiemman ansiokkaan esimerkin kirjoittaneelle sanoisin, ettei tällä foorumilla kannata yrittää selittää, että autoa liikuttaisi kierrokset * vääntö. Liityt sinäkin vaan kuoroon joka hymisee väännön autoa liikuttavan, niin pääset sisäpiireihin :lol:
Unohdat fysiikan lait ja kun olet yksin pimeässä, niin voit mutista "Eppur si muove".
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
TommiS
Viestit: 46
Liittynyt: 24.10.2010 15:48
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja TommiS »

kumipää kirjoitti:
sonikki kirjoitti: Mikäs loota noissa 400CDi:ssä muuten on ja onko missään kokemuksia pitkässä juoksussa kestosta softattuna? Brabushan on vuosikaudet jo joutunut rajoittamaan autoissaan väännöt tuohon lähes säälittävään 1000nm vaihteiston puolesta paitsi nythän ne taisi saada lootan mikä kestää satasen vaiko peräti pari enemmän :shock:
400:ssa on 5g, 420:ssa 7g. Itte veivannu about 80000, ei mitään ongelmaa, vakiolaatikko. Ohjelmassa ois vara lisätä syöttöjä jonnekkin max. 1100nm:n vakioturboilla, mutta eipä ole viitsinyt.
Isommilla ahtimilla varmasti saa laatikon rikki, mutta sen saa täälläpäin vahvistettua kestämään isompaakin voimaa.
Vakiosuuttimilla voisi sen 1200nm saada.

Vähän ot, mutta sattuuko Kumipää tietämään onko 420cdi vs 320cdi v6 sama laatikko 7g-tronic? Vai onko noita kuinka monta eri "tyyppiä"?
C 320 cdi sport edition (291hv/737nm)
ex.W202 c250TD
TommiS
Viestit: 46
Liittynyt: 24.10.2010 15:48
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja TommiS »

Itselleni vastaten. Jos tuon oikein ymmärsin niin samat laatikot löytyy.
Kleeman ilmoittaa ->

The 7-speed 7G-tronic transmission (722.9) has now replaced the most of the 5-speed (722.6) transmissions Mercedes Benz used since 2000. All new N/A V6 and V8 vehicles are now being built with the WA700 variant of the 7G-tronic. The WA700 variant is endurance load rated by Mercedes Benz at 760 Nm (560 lbs/ft) of torque. This means the transmission will handle this amount of power continuously with out failure. There will never be a time where one can develop this kind of power continuously on the road. Momentary load ratings are easily 35 % higher than continuous ratings, and the 7G-tronic transmission will easily handle the performance from a Kleemann conversion. The 7G-tronic has been available since 2004, and Kleemann has modified many of these vehicles.
C 320 cdi sport edition (291hv/737nm)
ex.W202 c250TD
kumipää
Viestit: 503
Liittynyt: 19.10.2010 22:48
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja kumipää »

Jaa jääny huomaamatta, mutta jossain tietopankin syövereissä mulla taitaa olla tieto, että ei olis samoja. Tarkistan.
Star tunaukset ja bitti tuikkaukset
YV:llä kii
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Laaksonen kirjoitti:Noihin virityspaketteihin on tehodieseliä kaipaavan Mersukuskin tällä hetkellä tyytyminen. Tulevien R6:ien myötä toivottavasti mennään dieseleissäkin 300:n paremmalle puolelle tehoissa jo liukuhihnalta. :roll:
Nyt, kun tuleva C saa ensiesittelynsä tänä viikonloppuna, voimme alkaa raottamaan pikkuhiljaa verhoa seuraavan Eemelin yltä. Tämä ainakin kuulostaa lupaavalle:
WCF kirjoitti:There could also be a new 2.9-liter diesel engine that develops about 313 HP (230 kW) and 400 HP (294 kW).
:jerkit:
http://www.worldcarfans.com/11403137171 ... -different
-Tuohon vielä jakeeksi 9-Gtronic, niin...
вот ('vot).
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Tämä kuva kertoo tulevista R6-moottoreista:
Kuva
R6 (uusi):
"Yhteisosat 4-sylinterisen kanssa, suhteessa edullinen valmistus"

V6 (vanha):
"Rakentuu tiiviisti, ei ole erityisen tasakäyntinen"

http://www.autoweek.nl/forum/read.php?1 ... 28,5266403
Nykyiset V6:t rakennetaan kai samoista osista V8:ien kanssa, joten varsinkin dieseleissä paluu R6:iin on luonnollista.
:roll:
Kuva
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

^ ^
tuohan on oiva konsti saada kuutos koneeseenkin se surkea jakopää. Hyvä mersu :happy:
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

NG- ja SK- kuorma-autoissa oli kai aikoinaan 3 eri kokoa V8:ja
Kuva
OM402LA: 12763 cm3
OM442LA: 14618 cm3

Actroksen V8 oli OM502LA tilavuudeltaan 15928 cm3. :read:
Viimeksi muokannut Laaksonen, 24.4.2017 22:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Nyt myös Carlssonilta virityspaketti V6-dieseliin; E-sarjalaisen teho nousee 310 hv:een
Kuva
http://www.carlsson.de/carlsson/de/News ... o_MOPF.php
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Tässä varmaan tulevien Mersujenkin Powerdiesel:
Kuva
http://www.autoblog.com/2014/12/12/rena ... el-engine/
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Audi jatkaa V8-dieselinsä kehitystä; tulossa 435 hv:
http://www.auto-motor-und-sport.de/news ... 86251.html :roll:
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Laaksonen kirjoitti:Audi jatkaa V8-dieselinsä kehitystä; tulossa 435 hv:
http://www.auto-motor-und-sport.de/news ... 86251.html :roll:
Ja tässä tuo moottori nyt on:
Kuva
Suoritusarvot eivät häviä paljoa vanhalle V12 TDI:lle
V8 TDI 435 hv (V12 TDI 500 hv); V8 TDI 900 Nm (V12 TDI 1000Nm):
http://www.motor1.com/news/61451/audi-s ... iesel-suv/
Kuva
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Laaksonen kirjoitti:Ja tässä tuo moottori nyt on:
Kuva
Tuota moniurahihnaa ei pikku kummassa saa väärin asennettua. :)

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1642
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Mikä sen uuden mersun R6 diesel moottorin mallinumero on josta on kirjoitettu vuosia ?
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

et kirjoitti:Mikä sen uuden mersun R6 diesel moottorin mallinumero on josta on kirjoitettu vuosia ?
Käsittääkseni OM656.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Roisto kirjoitti:
et kirjoitti:Mikä sen uuden mersun R6 diesel moottorin mallinumero on josta on kirjoitettu vuosia ?
Käsittääkseni OM656.

t.
Risto
Tulee tuotantoon joko tänä syksynä tai viimeistään ensi vuonna Ässän (W222) faceliftin yhteydessä:
https://de.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_OM_656
Kuva
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1642
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Roisto kirjoitti:Näyttää olevan jo tarjolla tietomakonekuvia uudesta OM654:stä. Mm. jakopää:

Kuva

t.
Risto
Eli, om654 on om651 jälkeläinen ja 2,9litran om656 on ainoastaan 6 sylinterinen versio om654 moottorista.

Taitaa olla museo 2,9litrainen mun viimmeinen hyötyajoneuvo mersulta.
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Kauan odotettu 6-mukinen seuraaja entiselle :kuningasajatus: -dieselille V8-629:lle on vihdoin löytänyt tiensä Mersun nokalle; aluksi S:n faceliftissä:
Kuva
340 hv / 700 Nm - lukemien kierroslukuja ei ole vielä tiedossa.
Kuva
tuikku
Mersutohtori
Viestit: 317
Liittynyt: 04.11.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Sellaisen kummallisuuden olen lastuttanut, kun S 250cdi - aivan oikein, nelipyttyinen ässä.
Tuntui kyllä todella oudolta, onhan ässä olevinaan kuitenkin valmistajan ökymalli, niin kun langissa näkee konehuoneessa sellaisen kärpäsen kakan kokoisen mykyn ...

sitä OM651,stä on kyllä juntattu kaikkiin malliston autoihin, poislukien vaan kuorma-autot.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

tuikku kirjoitti:.
sitä OM651,stä on kyllä juntattu kaikkiin malliston autoihin, poislukien vaan kuorma-autot.
Tasan 2-litrainen OM654 on korvaamassa tuon moottorin pikkuhiljaa. :roll:
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Audi lupaa pitää kiinni V8-nokivasarastaan:
https://www.motor1.com/news/182283/audi ... uncertain/ :roll:
Kuva
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

tuikku kirjoitti:.
Sellaisen kummallisuuden olen lastuttanut, kun S 250cdi - aivan oikein, nelipyttyinen ässä.
Tuntui kyllä todella oudolta, onhan ässä olevinaan kuitenkin valmistajan ökymalli, niin kun langissa näkee konehuoneessa sellaisen kärpäsen kakan kokoisen mykyn ...

sitä OM651,stä on kyllä juntattu kaikkiin malliston autoihin, poislukien vaan kuorma-autot.
Vaan ajaahan joku hullu vieläkin päivittäin 350turbodiesel möhköllä :pappa:

Luulis tuon 250cdi:n liikuttavan jo 2000kg koria suhteellisen vaivattomasti.
Toki 4-pyttynen ässä särähtää korvaan aikalailla.
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Miksiköhän W126: turbodiesel kasvoi aikoinaan (USAn markkinoilla) 3,5-litraiseksi vaikka teho ei kuitenkaan noussut (147 hv -> 136 hv) - oliko tuo katalysaattorin aiheuttama tehonalennus :?: :ei_tajuu:
Kuva
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Laaksonen kirjoitti:Miksiköhän W126: turbodiesel kasvoi aikoinaan (USAn markkinoilla) 3,5-litraiseksi vaikka teho ei kuitenkaan noussut (147 hv -> 136 hv) - oliko tuo katalysaattorin aiheuttama tehonalennus :?: :ei_tajuu:
Tais siinä vääntö nousta ja alemmilla kierroksilla? Tiedä sitten syytä.
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
J_A
Viestit: 160
Liittynyt: 04.12.2011 13:29
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja J_A »

Tuikku kirjoitti:sitä OM651,stä on kyllä juntattu kaikkiin malliston autoihin, poislukien vaan kuorma-autot.
Riippuu siitä haluaako ns. "pullakaappisprintterit" laskea kuorma-autoiksi, ainakin rekisteriotteessa ne ovat kuorkkeja :D
ex: W124 260 -90, nykyinen S211 220 cdi -07
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Laaksonen kirjoitti:Audi lupaa pitää kiinni V8-nokivasarastaan:
https://www.motor1.com/news/182283/audi ... uncertain/ :roll:
Samoin VW:
https://www.autozeitung.de/vw/touareg/iii
Kuva
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”