Leemun Viano
Ainakin ässässä grammari jatkoi elämäänsä normaalisti, ei vaan enää keskustellut mittariston kanssa.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Mulla ois rautajousinen Vito jolla kiskon isoa vaunua. Tasonsäätö ei olisi pahitteeksi. Onko siinä manuaalista korkeudensäätöä? Otetaanko autot vierekkäim ja vaihdetaan jouset yms. ristiinLeemu kirjoitti:Onkos kukaan vaihtanut tällaiseen rautajousia ilmapussien tilalle?
Toinen pussi on vaihtokunnossa ja systeemissä tuppaa sähkötkin sohlaamaan, joten ei tulisi sieluun järin suurta haavaa vaikka ilmajousista luopuisi
Takaluukussa on napit joilla pitäisi saada jotain vaikutusta korkeuteen, tiedä sitten onko se tarkoitettu vain lastauskorkeuden alentamiseen en ole niihin koskenut.-jorkki- kirjoitti:
Mulla ois rautajousinen Vito jolla kiskon isoa vaunua. Tasonsäätö ei olisi pahitteeksi. Onko siinä manuaalista korkeudensäätöä? Otetaanko autot vierekkäim ja vaihdetaan jouset yms. ristiin
Ei paha idea
Sitä mää lähinnä meinasin, että onkohan näissä erilainen tukivarsi jos on ilmalla tai rautajousella?
S211 kävi aikoinaan helposti, pantiin vaan sedanin alatukivarsi jousen kaveriksi ja purettiin ylimääräiseksi jääneet osat pois..
Josko on halogeenivalot eikä niille manuaalista korkeudensäätöä saattaa katsuri puuttua aiheeseen.
Rautajousimuutosta siis tässä mietin.
Vanhemmissa meni niin että esim V230 ei ollut muuta valojen korkeudensäätöä kuin ilmajousitus ja niihin pariin autoon rautajousien laiton jälkeen rakennettiin Viton umpiolla korkeudensäätö, maskin joutui myös vaihtamaan.
Rautajousimuutosta siis tässä mietin.
Vanhemmissa meni niin että esim V230 ei ollut muuta valojen korkeudensäätöä kuin ilmajousitus ja niihin pariin autoon rautajousien laiton jälkeen rakennettiin Viton umpiolla korkeudensäätö, maskin joutui myös vaihtamaan.
wiimax.fi
Juu, ei ole muuta säätöä valoille kuin ilmajouset..dealer kirjoitti:Josko on halogeenivalot eikä niille manuaalista korkeudensäätöä saattaa katsuri puuttua aiheeseen.
Rautajousimuutosta siis tässä mietin.
Vanhemmissa meni niin että esim V230 ei ollut muuta valojen korkeudensäätöä kuin ilmajousitus ja niihin pariin autoon rautajousien laiton jälkeen rakennettiin Viton umpiolla korkeudensäätö, maskin joutui myös vaihtamaan.
Ihan huomionarvoinen seikka kyllä.
On samat tukivarret molemmissa!Omaani tein muutoksen päinvastoin eli vaihdoin rautajouset ilmajousiksi!Oman tietämyksen mukaan tarvit rautajouset ja niiden ylä ja alapään kumit!Sitte sulake pois ja onki takapäästä pomppiva auto valmis!Jos teet muutoksen uusilla osilla arvaan että on halvempi korjata nykyinen jousitus kuin lähteä muutoksen tielle!Valonsäätöön en osaa kommentoida kun omassa sellainen oli ja auton olen muutoksen jälkeen 2 kertaa katsastanutkin!Rautajousien muutos vs.Ilma vaatii kyllä sitte hiukka enemmän hullua mieltä?Johdotus,kompura,tasonsäädöt,ohjainboksi,pussit yms!PS:Se Insinöörin suunnittelema tasonsäätö nappi on sielä takana täysin turha,vaikuttaa ainoastaan kun takaluukku on auki eli voit lastauskorkeutta muuttaa ja kun lähet ajamaan palautuu normitila!
No hittolainen, sehän kävisi helpostiblackstar kirjoitti:On samat tukivarret molemmissa!Omaani tein muutoksen päinvastoin eli vaihdoin rautajouset ilmajousiksi!Oman tietämyksen mukaan tarvit rautajouset ja niiden ylä ja alapään kumit!Sitte sulake pois ja onki takapäästä pomppiva auto valmis!Jos teet muutoksen uusilla osilla arvaan että on halvempi korjata nykyinen jousitus kuin lähteä muutoksen tielle!Valonsäätöön en osaa kommentoida kun omassa sellainen oli ja auton olen muutoksen jälkeen 2 kertaa katsastanutkin!Rautajousien muutos vs.Ilma vaatii kyllä sitte hiukka enemmän hullua mieltä?Johdotus,kompura,tasonsäädöt,ohjainboksi,pussit yms!PS:Se Insinöörin suunnittelema tasonsäätö nappi on sielä takana täysin turha,vaikuttaa ainoastaan kun takaluukku on auki eli voit lastauskorkeutta muuttaa ja kun lähet ajamaan palautuu normitila!
Katsotaan nyt mille aletaan, pussihan ei varsinaisesti vuoda vielä ts. auto pysyy normi korkeudella vaikka olisi päiviä ajamatta. Kyljessä vaan on selkeä halkeama, joten tuskin mahdottoman pitkään kestää enää
Toisinpäinhän se tosissaan vaati hiukan enemmän harrastemieltä
En kyllä usko mahdottoman pomppivaa tulevan rautajousilla, mulla on työajossa puolipitkä Vito jossa on rautajouset eikä se ainakaan pompota yhtään..
Arvelinkin niiden nappien vaikutuksen olevan juuri tuollaisen, ei ole ollut tarvista painella niin en ole edes koittanut.
Tosin itellä on tuo pätkämalli mutta sen rautajousi vs ilmajousi ajettavuutta en kyllä ottais takasin pikku välirahallakaan vaikka vaatiki pikku askartelua nuo ilmajouset!Toki itelle tämä on harrastus jolle en laske hintaa!!Ja jos autoja ei halua harrastaa,kattoo lompakkoon ennen kun ostaa ja ostaa itelle sopivan tai tekee siitä sopivan,elämä on valintoja täynnä!
Vikatilaa ja sähkövikaa tyrkkää.
Ilmajouset on edelleen paikallaan ja toimii, huolimatta lähes joka startissa tulevasta "enr not activated" ilmoituksesta.
Pari kertaa on mennyt vikatilaan ja polttaa sulakkeen numero 10.
Vikakoodeista löytyi seuraavaa:
-Huohottimen lämmitysvastus
-Imusarjan katkaisumoottori
-Ahtopaineen säätö
Läppämoottori oli ainakin julmasti öljyinen päältä, joten syyttävä sormi osoittaa herkästi siihen suuntaan.
Ilmajouset on edelleen paikallaan ja toimii, huolimatta lähes joka startissa tulevasta "enr not activated" ilmoituksesta.
Pari kertaa on mennyt vikatilaan ja polttaa sulakkeen numero 10.
Vikakoodeista löytyi seuraavaa:
-Huohottimen lämmitysvastus
-Imusarjan katkaisumoottori
-Ahtopaineen säätö
Läppämoottori oli ainakin julmasti öljyinen päältä, joten syyttävä sormi osoittaa herkästi siihen suuntaan.
Läppämoottori korvattu vastuksella ja ilmajouset poistettu takavasemmalle.
Toinen pussi rivahti risaksi, niin oli pakko tehdä jotain.
Uudet jouset ja käytetyt alus- ja pohjaanlyöntikumit kolmisen sataa. Työtä vartti per puoli puheiden kanssa.
Kompuralle ei äkkiä löytynyt sulaketta, mutta hiljaa se kuuluu silti olevan
Toinen pussi rivahti risaksi, niin oli pakko tehdä jotain.
Uudet jouset ja käytetyt alus- ja pohjaanlyöntikumit kolmisen sataa. Työtä vartti per puoli puheiden kanssa.
Kompuralle ei äkkiä löytynyt sulaketta, mutta hiljaa se kuuluu silti olevan
Rusakko päätti suoria jakauksensa syylärin kulmaan
Ainakin puskuri, cooleri ja syyläri päreinä ilmastoinnin kennosta ei varmuutta.
Piru vie kun ei olisi ehtinyt pomppaamaan ylös, niin olisi osunut puskurin alareunaan eikä todennäköisesti olisi käynyt kuinkaan.
Nyt se sukelsi tuosta säleiköstä läpi arvattavin seurauksin
Ainakin puskuri, cooleri ja syyläri päreinä ilmastoinnin kennosta ei varmuutta.
Piru vie kun ei olisi ehtinyt pomppaamaan ylös, niin olisi osunut puskurin alareunaan eikä todennäköisesti olisi käynyt kuinkaan.
Nyt se sukelsi tuosta säleiköstä läpi arvattavin seurauksin
Uskomaton suorite Automaalaamo A.Tuomola Oy:ltä.
Auto toimitettiin heti jänismetsän jälkeen korjaamon pihalle odottamaan. Korjaamon väki palasi lomilta maanatai aamulla.
Torstaina läksin soittelemaan, että onko autoa saatu työn alle, koska olin virheellisessä käsityksessä asian vaikutuksesta sijaisauton korvattavuuteen.
Ylläri oli melkoinen kun pajalta kerrottiin, että "uus puskuri on juur maalauksessa ja jos ei tule mitään ylläreitä niin auto on huomenna iltapäivästä kunnossa"
Ja näin myös kävi. Kahden jäljestä iltapäivällä auto oli päältä pestynä luovutuskunnossa
Pikkaisen vajaata vuorokautta vaille viikko mällistä, en ikimaailmassa olisi uskaltanut edes toivoa näin nopeaa toimintaa, henkisesti olin varautunut jopa kolmeen viikkoon.
Uutta tuli puskuri, cooleri ja syylari. Sen verran oli tuuria matkassa, että ilmastoinnin kenno jäi ehjäksi.
Auto toimitettiin heti jänismetsän jälkeen korjaamon pihalle odottamaan. Korjaamon väki palasi lomilta maanatai aamulla.
Torstaina läksin soittelemaan, että onko autoa saatu työn alle, koska olin virheellisessä käsityksessä asian vaikutuksesta sijaisauton korvattavuuteen.
Ylläri oli melkoinen kun pajalta kerrottiin, että "uus puskuri on juur maalauksessa ja jos ei tule mitään ylläreitä niin auto on huomenna iltapäivästä kunnossa"
Ja näin myös kävi. Kahden jäljestä iltapäivällä auto oli päältä pestynä luovutuskunnossa
Pikkaisen vajaata vuorokautta vaille viikko mällistä, en ikimaailmassa olisi uskaltanut edes toivoa näin nopeaa toimintaa, henkisesti olin varautunut jopa kolmeen viikkoon.
Uutta tuli puskuri, cooleri ja syylari. Sen verran oli tuuria matkassa, että ilmastoinnin kenno jäi ehjäksi.
Käskystä paikallaPappi kirjoitti:Seuraajasta juttua kiitos... Vaikuttaa mielenkiintoiselta
viewtopic.php?p=766893#766893