Moi.millasia työkaluja tarvitaan bensapumpun vaihdossa?mese 230 w124'vm 92
Pumppu sijaitsee auton alla?missäs.sielä?
Mb 230 w124 polttoainepumppu
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
-
- Viestit: 322
- Liittynyt: 19.10.2010 13:09
- Paikkakunta: Hki-Jkl
Kerran parkkipaikalla tuli vaihdettua, kun bensa lensi kaaressa. Juuri ja juuri mahtui ilman tunkkia. Karkeasti muistellen jotenkin näin. Pumppu löytyy tosiaan muovisuojan alta auton peräpäästä ja se on pujotettuna kumilenkkeihin. Jos pumppu pyörii niin sen löytää hyvin surinan perusteella. Joissain malleissa kait kaksi pumppua. Oma oli '92 230 ja oli yhdellä pumpulla. Katso uudesta pumpusta tarvittavat avaimet kiristykseen. Kiinnityksissä saattaa toki olla pieniä eroavaisuuksia uuden ja vanhan välillä. Lukkopuhdit tankista tulevan letkun sulkemiseen. Oma pumppu oli sen verran ruosteessa, että käytännössä suorilta päätös, että kaikki johdot ja letkut poikki pumpun päästä (uudessa pumpussa molemmissa päissä klemmarilla kiristys letkulle eli letkun pää tarvittiin muutenkin), vanha pumppu pois, uusi tilalle kiinnikeisiin, johtoihin uudet päät ja suojukset (perus sähköpihdit ja liittimet), letkuihin klemmarit. Kiristys kaikille ja muovisuoja takas paikalleen.
Tilavassa paikassa helppo homma, parkkipaikalla vesisateessa ei niinkään
Tilavassa paikassa helppo homma, parkkipaikalla vesisateessa ei niinkään
204.201
EX 124.083
EX 124.083
-
- Viestit: 322
- Liittynyt: 19.10.2010 13:09
- Paikkakunta: Hki-Jkl
Pyöriikö uusi pumppu? Pumpun surinan erottaa ja bensan pitäisi tuoksua kun starttailee. Jossei surise niin sitten bensapumpun relettä ihmettelemään. Bensapumpun rele toki vaikuttanee myö rikastimen toimintaan.
Ylijänniterelettä kannattaa aina ihmetellä. Ilman relettä / rikkinäisellä releellä moottorin pitäisi toimia mekaanisessa tilassa. Kun rele on toiminnassa se antaa virran aika moneen moottorin käyntiin liittyvään osaan, erityisesti päästöt ja tyhjäkäynti.
Molempien releiden juotokset kannattaa lämmitellä uusiksi ja toimintaa voi testata yleismittarilla. Aika usein näiden releiden aiheuttamia vikoja on korjattu esim. muuttamalla mekaanisia säätöjä jolloin releitä korjaamalla saattaa päätyä kauemmaksi toimivista säädöistä.
Alipaineletkut, johdot ja tyhjät liittimet kannattaa kanssa tarkastella läpi huolellisesti.
Vaikka kipinä erottuisi, saattaa se silti olla heikko. Erityisesti kostealla säällä ja vähällä ajolla virranjakaja tai muut sähköosat saattavat kerätä kosteutta.
Ylijänniterelettä kannattaa aina ihmetellä. Ilman relettä / rikkinäisellä releellä moottorin pitäisi toimia mekaanisessa tilassa. Kun rele on toiminnassa se antaa virran aika moneen moottorin käyntiin liittyvään osaan, erityisesti päästöt ja tyhjäkäynti.
Molempien releiden juotokset kannattaa lämmitellä uusiksi ja toimintaa voi testata yleismittarilla. Aika usein näiden releiden aiheuttamia vikoja on korjattu esim. muuttamalla mekaanisia säätöjä jolloin releitä korjaamalla saattaa päätyä kauemmaksi toimivista säädöistä.
Alipaineletkut, johdot ja tyhjät liittimet kannattaa kanssa tarkastella läpi huolellisesti.
Vaikka kipinä erottuisi, saattaa se silti olla heikko. Erityisesti kostealla säällä ja vähällä ajolla virranjakaja tai muut sähköosat saattavat kerätä kosteutta.
204.201
EX 124.083
EX 124.083