Apuja kun ostamassa s211 220cdi (auto ostettu)
Siinä on tovi sitten öljynvaihtovälin lukema ylhäällä, laskettu oli 7.2l/100km.
Vähän näyttää alle, ei pahakaan.
Kohtalaisen paljon oli kaupunkirallia toki tuossa mukana, talvella näytti rajoitusten mukaan ajettuna alle 5l/100km lukemia ajotietokone.
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
Tuolta voi katsella kirjattuja ja laskettuja kulutuksia. Tein pikaisen haun E mallista vuodelta 2006. Diesel, automaatti.
https://www.spritmonitor.de/en/overview ... ear_e=2006
Jostain syystä jättää kuitenkin linkistä pois vuosimallin ja vaihteiston.
https://www.spritmonitor.de/en/overview ... ear_e=2006
Jostain syystä jättää kuitenkin linkistä pois vuosimallin ja vaihteiston.
Pitää melkein ottaa usiampi tankillinen ylös ja mitata tuota kulutusta.
Tähän asti kaikissa pitäny ylhäällä mutta tämän kanssa kävi joku lipsahdus
Nyt harmittaa olisi saanu osviittaa jo näistä tankeista ku olisi keskikulutuksen laskenu.....
Vähän huono nyt sanoa ku pari tankkia menny jossain 8 pinnassa välillä kärryä vetäen ja kaikki jotka ajanu alle 100 niin perään ei ole tullu jäätyä haistelee.
Välillä näytti t kone 6.8 mutta nousi takaisin 7,0
3000km jotaki 60pintaan keskinopeus.
Nollasin ku ostin auton.
Pidin kohtuu kulutuksena tuota 8pintaan mutta nyt alkoi epäilyttää...
Seurataan tilannetta mitataan ja raportoidaan.
Tähän asti kaikissa pitäny ylhäällä mutta tämän kanssa kävi joku lipsahdus
Nyt harmittaa olisi saanu osviittaa jo näistä tankeista ku olisi keskikulutuksen laskenu.....
Vähän huono nyt sanoa ku pari tankkia menny jossain 8 pinnassa välillä kärryä vetäen ja kaikki jotka ajanu alle 100 niin perään ei ole tullu jäätyä haistelee.
Välillä näytti t kone 6.8 mutta nousi takaisin 7,0
3000km jotaki 60pintaan keskinopeus.
Nollasin ku ostin auton.
Pidin kohtuu kulutuksena tuota 8pintaan mutta nyt alkoi epäilyttää...
Seurataan tilannetta mitataan ja raportoidaan.
Noniin kulutusta seurailtu siinä seiskan ja kasipuolen välissä seilaa...
Sitten tuli ensimmäinen ropleema.
Keksi ilman varoittelematta töistä lähtiisä että empä lukittekkaa taka lunkan kantta??!!
Olen lueskellu tarinoita mutta millehän tässä nyt kannattaisi toimia.
Elikkä ekkana aukesi normaalisti panin kiinni kaikki ok.
Avasin myöhemmin uudestaan ja laitoin kiinni en ajatellu koommin että vetikö kiinni niiku yleensä on pelannu.
Hyppäsin ruorii lähin ajaa herja lunkka auki!!
Koitin nii aukihan se oli pari kertaa yritin kiinni mutta ei lukitu. Ajelin lunkka auki kotio....
Mitäs alan ekkana aukoo ja miten lähen purkamaan ropleemaa?
Kahvasta painaessa surahtaa ihan kuin avaisi lukon yms ja kieli liikkuu mutta ei lukitu kiinni asentoon....
Sitten tuli ensimmäinen ropleema.
Keksi ilman varoittelematta töistä lähtiisä että empä lukittekkaa taka lunkan kantta??!!
Olen lueskellu tarinoita mutta millehän tässä nyt kannattaisi toimia.
Elikkä ekkana aukesi normaalisti panin kiinni kaikki ok.
Avasin myöhemmin uudestaan ja laitoin kiinni en ajatellu koommin että vetikö kiinni niiku yleensä on pelannu.
Hyppäsin ruorii lähin ajaa herja lunkka auki!!
Koitin nii aukihan se oli pari kertaa yritin kiinni mutta ei lukitu. Ajelin lunkka auki kotio....
Mitäs alan ekkana aukoo ja miten lähen purkamaan ropleemaa?
Kahvasta painaessa surahtaa ihan kuin avaisi lukon yms ja kieli liikkuu mutta ei lukitu kiinni asentoon....
Taistelin ton ongelman kanssa talvella sillosessa autossa. Oireet alko ihan samanlaisina. Voisin heittämällä sanoa että se lukkolaite on sökö, ebaysta saa kohtuurahalla ehjiä ja on melko nätti vaihtaa.
http://www.mptiihonen.fi
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Jaha noniin pitää melkein alkaa kattoo varalle uutta lukkolaitetta.
Eilen purin nuo vermeet poies edestä että pääsin näkemään lukko laitteen putsailin liittimet ja laittelin kontakti ainetta.
Putsasin paikat räkleenillä.
Kokeilin ei apua.... ihmettelin lisää sitten änkesin itteni konttiin ja lunkkaa kiinni-------> pirkule eihän tämä yllä vastin kappaleesee.
Aloin tutkimaan takemmin niin ilmeisemmin hakattu lunkkaa kiinni ja vastin kappale karannu hiljallee kauemmas (näky jäljet) säätelin vastin kappaletta n.kertaa ja nyt pelaa hienosti ei minun aikana ole noin nätisti vetäny lunkkaa kiinni vielä.
Muutako lisää paikkojen putsailua kriittisii paikkoihin kotelosuojaa vesireijät auki ja systeemit kasaan.
Muuten tuon rosteri pellin alle näkyy kertyvän kaikkea jännää ja siitä tiivisteen juureen jossa makasi kosteutta ja hiekkaa...
Piti jo laitella noverostia tänään maalia ja tiiviste takasi.
Ps empä älynny ottaa numeroa lukko laitteesta
Eilen purin nuo vermeet poies edestä että pääsin näkemään lukko laitteen putsailin liittimet ja laittelin kontakti ainetta.
Putsasin paikat räkleenillä.
Kokeilin ei apua.... ihmettelin lisää sitten änkesin itteni konttiin ja lunkkaa kiinni-------> pirkule eihän tämä yllä vastin kappaleesee.
Aloin tutkimaan takemmin niin ilmeisemmin hakattu lunkkaa kiinni ja vastin kappale karannu hiljallee kauemmas (näky jäljet) säätelin vastin kappaletta n.kertaa ja nyt pelaa hienosti ei minun aikana ole noin nätisti vetäny lunkkaa kiinni vielä.
Muutako lisää paikkojen putsailua kriittisii paikkoihin kotelosuojaa vesireijät auki ja systeemit kasaan.
Muuten tuon rosteri pellin alle näkyy kertyvän kaikkea jännää ja siitä tiivisteen juureen jossa makasi kosteutta ja hiekkaa...
Piti jo laitella noverostia tänään maalia ja tiiviste takasi.
Ps empä älynny ottaa numeroa lukko laitteesta
Sehän hyvä jos säätämällä vielä pelaa. Jos se lukko hajoaa oikeasti nii ainaki mulla oli osanumero A2117400136.
Myös ML/GL/R lukkolaite käy (esim. A1647400335 jonka ite ostin), itse palikka on sama mutta hätäavausvaijeri on erilainen eli jos sen haluaa toimintaan niin pitää soveltaa kiinnitys kahvaan
Myös ML/GL/R lukkolaite käy (esim. A1647400335 jonka ite ostin), itse palikka on sama mutta hätäavausvaijeri on erilainen eli jos sen haluaa toimintaan niin pitää soveltaa kiinnitys kahvaan
http://www.mptiihonen.fi
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Tervehdys taasen.
Yrittäny lukia ja hakia täältä että naapuri foorumilta ja jotain tietoa irronnukki mutta moni lista väärällä kiellellä.
Eli merrssu porisee että olisi huolto b 5000km päässä noin mitähän se sisältäisi?
Kysäisin niemelästä hintaa olisi jottai 500€ moiselle huollolle (ei sis raitisilmasuotatinta mikä viime viikolla vaihdettu ilmastointi huollon yhteydessä)
Ite kattelin kl llän sivuilta
Moot öljyt ja suodatin
Pö suodatin
Ilmanputsari
Kompuran imuilman suodatin
Öljyinee näytti hintaa noin 190€ ja osat "orig mb"
Motonetissä sama setti "orig vastaavilla osilla" 170€ (yllätys että tähellä varustetty öljy edukkaampi ku castrol)
Samalla jos käsijarrua herkistelisi lähemmäs ku poljin painuu aikasta syvälle.
Mietin että tekisikö itte tuon savotan ja rikkoisi tuon hienon näköisen mb huolto leima sarjan vai tuleeko tuossa niemelällä käytössä jotain piuhan pääsä tarkastus ja päivitys samalla.
Muuten tuntuu hintavalta ns öljyn vaihosta???
Tieten tämä meinaisi että tunkin nokassa taivas alla joutuu tuhertaa ku joku ei saa amazonia kasattua tallista poies mutta siitähän voi syyttää itteää.
Onko tuossa muuten huollon suhtee mitää itse tekemätöntä mm ilmaus pö suotimen vaihon jälkee tms.
Kiitos ja anteeksi.
Yrittäny lukia ja hakia täältä että naapuri foorumilta ja jotain tietoa irronnukki mutta moni lista väärällä kiellellä.
Eli merrssu porisee että olisi huolto b 5000km päässä noin mitähän se sisältäisi?
Kysäisin niemelästä hintaa olisi jottai 500€ moiselle huollolle (ei sis raitisilmasuotatinta mikä viime viikolla vaihdettu ilmastointi huollon yhteydessä)
Ite kattelin kl llän sivuilta
Moot öljyt ja suodatin
Pö suodatin
Ilmanputsari
Kompuran imuilman suodatin
Öljyinee näytti hintaa noin 190€ ja osat "orig mb"
Motonetissä sama setti "orig vastaavilla osilla" 170€ (yllätys että tähellä varustetty öljy edukkaampi ku castrol)
Samalla jos käsijarrua herkistelisi lähemmäs ku poljin painuu aikasta syvälle.
Mietin että tekisikö itte tuon savotan ja rikkoisi tuon hienon näköisen mb huolto leima sarjan vai tuleeko tuossa niemelällä käytössä jotain piuhan pääsä tarkastus ja päivitys samalla.
Muuten tuntuu hintavalta ns öljyn vaihosta???
Tieten tämä meinaisi että tunkin nokassa taivas alla joutuu tuhertaa ku joku ei saa amazonia kasattua tallista poies mutta siitähän voi syyttää itteää.
Onko tuossa muuten huollon suhtee mitää itse tekemätöntä mm ilmaus pö suotimen vaihon jälkee tms.
Kiitos ja anteeksi.
Juu noin tosiaa ajattelin.
Autohan oli tosiaa 220cdi kaikkien hakujen mukaa 2006 mutta 2005 papereissa
Mittarissa 432 000 tällä hetkellä. (Käsitin että huollettu vehon kirjan mukaan....)
Niemelässä katto että
Moot öljyt ja ilmansuodatin raikkari
Sitte liuta tarkastuksia
Ja eri pyynnöstä sanoin että löpösuodin myös ku talvi kolkuttaa ja olkoo mimmonen huolto kirja hyvänsä talvelle en sutia vaihtamatta lähde.
Autohan oli tosiaa 220cdi kaikkien hakujen mukaa 2006 mutta 2005 papereissa
Mittarissa 432 000 tällä hetkellä. (Käsitin että huollettu vehon kirjan mukaan....)
Niemelässä katto että
Moot öljyt ja ilmansuodatin raikkari
Sitte liuta tarkastuksia
Ja eri pyynnöstä sanoin että löpösuodin myös ku talvi kolkuttaa ja olkoo mimmonen huolto kirja hyvänsä talvelle en sutia vaihtamatta lähde.
Nää W211:t kertoo siellä huoltonäytössä tai starilla katottuna ASSYST systeemin mukaisesti mitä lisätöitä peruslistan (A,B,C...) huoltokohteisiin tehdään (edellyttäen että autolle on kerrottu mitä siihen on lisätöistä tehty ja koska. Huollon kuittaushan olettaa että lisätyöt on myös tehty, ja muita ylimääräisiä töitä voidaan huoltoon myös lisätä vaikka muistelen tuota kerran yrittääneni siinä upeasti epäonnistuen )
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
On vain hienoja vehkeitä. Tässähän kohta tullee retsi että mitä tälle tekkee. Kyllä 124 ja rintteri oli tyytyväisiä ku vaihteli öljyjä ja itte laskeskeli millo lisätää ja vaihettaa.
Tämä kun vaati tovin netti selailun ja useamman hetken ihmettelyn ja useiden epäonnistumisen ennenku sain moottoriöljy määrän näkymään
Puolisoni sanoikin jo että nyt taisit laittaa liian uuden auton itsellesi olisit ostanu sen 123 mistä olet haaveillu.
Taijjan viiä niemelää tms näistä ymmärtävää liiterii huoltoo tämän.
Tämä kun vaati tovin netti selailun ja useamman hetken ihmettelyn ja useiden epäonnistumisen ennenku sain moottoriöljy määrän näkymään
Puolisoni sanoikin jo että nyt taisit laittaa liian uuden auton itsellesi olisit ostanu sen 123 mistä olet haaveillu.
Taijjan viiä niemelää tms näistä ymmärtävää liiterii huoltoo tämän.
https://www.motor-talk.de/forum/aktion/ ... tId=710415
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=114345 (tuolla mun postissa linkki sähköiseen huoltolistaukseen korjaamokoodin perusteella, tosin UK versio
http://lite.servicemercedes.co.uk/)
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=114345 (tuolla mun postissa linkki sähköiseen huoltolistaukseen korjaamokoodin perusteella, tosin UK versio
http://lite.servicemercedes.co.uk/)
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Jahas noniin
Eiköhän näillä pääse alkuun pitää tonkia tuota tietokonetta että mitäs hää haluasi ja käyttää omaa ajattelua myös....
Hölmöä tuo nykyhuolto kirja ku merkattu kyllä niemelässä koodit km ja rasti öljyt vaihettu.
Mutta ei mitään muita merkintöjä.
Sitten ku yritti kysyä tiskillä että mitäs kaikkea tähän on tehty nii laavasi ruudulta huolto historiaa ja puhu että normi hommia termaria yms alustan osaa lisätyönä.
Eikä ollu halukas tulostamaan listaa sieltä ulos (en tiedä voivatko ja saavatko tulostaa asialkaale sähköistä huoltokirjaa ku kuulosti kyllä tietävän kaiken mitä oli tehty (alkaen 200 000 km ku heillä käytetty)
Eiköhän näillä pääse alkuun pitää tonkia tuota tietokonetta että mitäs hää haluasi ja käyttää omaa ajattelua myös....
Hölmöä tuo nykyhuolto kirja ku merkattu kyllä niemelässä koodit km ja rasti öljyt vaihettu.
Mutta ei mitään muita merkintöjä.
Sitten ku yritti kysyä tiskillä että mitäs kaikkea tähän on tehty nii laavasi ruudulta huolto historiaa ja puhu että normi hommia termaria yms alustan osaa lisätyönä.
Eikä ollu halukas tulostamaan listaa sieltä ulos (en tiedä voivatko ja saavatko tulostaa asialkaale sähköistä huoltokirjaa ku kuulosti kyllä tietävän kaiken mitä oli tehty (alkaen 200 000 km ku heillä käytetty)
Mitä tuo huolto pitää sisällään, niin luottaisin tähän, koska kyseessä on merkkihuolto. Katkeaako huoltokirja, se on varmaan ton ikäisessä autossa aika merkityksetöntä..tyhtis kirjoitti: Niemelässä katto että
Moot öljyt ja ilmansuodatin raikkari
Sitte liuta tarkastuksia.
Mersun tietokannasta löytyvän sähköisen huoltokirjan oon aina saanut tulostettua Veholla.
Juu pittäisi saaja se sähköinen kirja käteen ja verrata mitä tuo tahtoo ja sen mukaa alkaa touhuaa.
Enemmänki mietityttää tuo että kun itte alkaa huoltaa nii sitten tiiän varmasti että en osaa näppäilä tuota tietokonetta sillee että näyttää tulevat huollot oikein.....
Noo pittää suunitella mille alan tuon kanssa.
Epäilen että ei maha jälleenmyyntii vaikuttaa onko vehon/niemelän leimat kirjassa vai itte kirjoitetut huollot alkaa ikää ja metrejä olee sen verta....
Kiitoksia jälleen avuista.
Enemmänki mietityttää tuo että kun itte alkaa huoltaa nii sitten tiiän varmasti että en osaa näppäilä tuota tietokonetta sillee että näyttää tulevat huollot oikein.....
Noo pittää suunitella mille alan tuon kanssa.
Epäilen että ei maha jälleenmyyntii vaikuttaa onko vehon/niemelän leimat kirjassa vai itte kirjoitetut huollot alkaa ikää ja metrejä olee sen verta....
Kiitoksia jälleen avuista.
Jaah no ilmankos eivät sellaista suostuneet tulostamaandealer kirjoitti:Merkkihuollossahan ei juuri muuta vaihdeta kuin moottoriöljyt ja suodatin ensimmäisiin 120000-150000 kilometriin, huolenpitosopimusten jäljiltä on tullut aika monesta autosta nähtyä.
Sähköistä huoltokirjaa ei -05-06 ikäisissä ole.
Juu taijan tutkia mitä tuo ite tahtoisi ja itte tarvittaessa lisäillä.
Pittää funtsia klupii liittymistä mitäs muuta hyötyä siitä olisi?
Jaa justii no ihmekös eivät tulostaneet muutta kyllä se sieltä nappi loorasta läräsi ja kertoili mitä on tehty eli vissii heille ittelle tallentuu johonki mitäs olevat tehneet tälle autolle 230 000 km aikana jota siellä on huollettu.
Noo ei passaa ottaa ressiä pitää tutkia tuota tietokonetta ja sitä miten sitä ajetaan.
Onhan tässä 5000km vielä aikaa tutkia.
Ja sitten lakki kourassa tänne kyselee ku mänee häneksi.
Pps onhan näissä kuiten roppu öljypohjassa vaikka tikkua ei löydykkää
Pittää funtsia klupii liittymistä mitäs muuta hyötyä siitä olisi?
Jaa justii no ihmekös eivät tulostaneet muutta kyllä se sieltä nappi loorasta läräsi ja kertoili mitä on tehty eli vissii heille ittelle tallentuu johonki mitäs olevat tehneet tälle autolle 230 000 km aikana jota siellä on huollettu.
Noo ei passaa ottaa ressiä pitää tutkia tuota tietokonetta ja sitä miten sitä ajetaan.
Onhan tässä 5000km vielä aikaa tutkia.
Ja sitten lakki kourassa tänne kyselee ku mänee häneksi.
Pps onhan näissä kuiten roppu öljypohjassa vaikka tikkua ei löydykkää
On proppu.
Jos itse tekisin huoltoa ko. autoon niin vaihtaisin kaikki rasvat ja suodattimet, tämmöiseen kaikki osat on vielä halpoja ja jos itse tekee niin maksaa kaikkinensa alle 300e.
Suomen Mercedes-Benz klubiin liittymällä saa varaosaohjelman ja WIS:n käyttöön sekä klubilla erinäisiä tapahtumia yms. Klubikortilla saa myös tuntuvia alennuksia joissakin varaosaliikkeissä
Jos itse tekisin huoltoa ko. autoon niin vaihtaisin kaikki rasvat ja suodattimet, tämmöiseen kaikki osat on vielä halpoja ja jos itse tekee niin maksaa kaikkinensa alle 300e.
Suomen Mercedes-Benz klubiin liittymällä saa varaosaohjelman ja WIS:n käyttöön sekä klubilla erinäisiä tapahtumia yms. Klubikortilla saa myös tuntuvia alennuksia joissakin varaosaliikkeissä
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Noku se tässä vähän sylettää ku aina itten olen kotteroni saanu huollettua.
Ja nytkään tarvisi ku
Moot öljyt
Ja kaikki suotimet vaihella.
Eli meikäläisen normi syys huolto ennen talvea.....
Kyllähän nuo itte vaihtaa mutta miten tuon pirun tietokonneen saan ajantasalle että ei ala höpöttelee ihan mitä sattuu.
Eli näyttäisi ensi kerrallaki oikein mitä pitäisi tehä?
(Oletan nyt että ovat niemelässä pitäneet huolen että on ajantasalla tuo laitos huolloistaan)
Hakemusta lupiin laitettu voipahan tarran ainaski sitte liimata lasii
Ja tutkia sielunelämää autosta.
Kiitoksia kaikille jo tulleesta infosta
Ja nytkään tarvisi ku
Moot öljyt
Ja kaikki suotimet vaihella.
Eli meikäläisen normi syys huolto ennen talvea.....
Kyllähän nuo itte vaihtaa mutta miten tuon pirun tietokonneen saan ajantasalle että ei ala höpöttelee ihan mitä sattuu.
Eli näyttäisi ensi kerrallaki oikein mitä pitäisi tehä?
(Oletan nyt että ovat niemelässä pitäneet huolen että on ajantasalla tuo laitos huolloistaan)
Hakemusta lupiin laitettu voipahan tarran ainaski sitte liimata lasii
Ja tutkia sielunelämää autosta.
Kiitoksia kaikille jo tulleesta infosta
Mittarin valikosta 'full service' nollaamalla se kyllä yleensä kuittaantuu ihan ok mutta silloin ne auton omat laskennat komponenttien vaihdosta menee sekaisin kun se luulee että kaikki pyydetty vaihdettiin vaikkei oikeasti välttämätttä näin tehty. Täyden service listanhan saa tuota noista sähköisistä lomakkeista, eihän niissä mitään ihmeellistä sinänsä ole, normaaleja huoltokohteita joita kyllä voi vaihdella ihan oman kirjanpidon mukaankin.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Ei sillä ole merkiystä nollailla sitä tietokonetta.
Vihkoon tms. vaan päivämäärät ja km ylös mitä olet tehny.
Kun monia juttuja tekee mieli huoltaa/vaihtaa useammin kun tietokone tai valmistaja suosittelee.
Vihkoon tms. vaan päivämäärät ja km ylös mitä olet tehny.
Kun monia juttuja tekee mieli huoltaa/vaihtaa useammin kun tietokone tai valmistaja suosittelee.
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680 -79
Eihän se haittaa jos lapsi on isänsä näköinen kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680 -79
Eihän se haittaa jos lapsi on isänsä näköinen kunhan on muuten terve!
mua ainakin sieppaa suunnattomasti jos joka käynnistyksessä ilmoitellaan ylimenneestä huollosta vikaantuneesta polttimosta tms...
niin sitä tarkoitin että pitää ite kirjaa koska on vaihtanut ja mitä, jos ei korjaamolla käytä
niin sitä tarkoitin että pitää ite kirjaa koska on vaihtanut ja mitä, jos ei korjaamolla käytä
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Ite olen samaa mieltä mikään niin paljon ärsytä kun istuu autoon niin palanut valo ilmoitus loistaa tai joku huolto valo palaa.
Ja vaikka nollaakin tietokoneen niin ylöshän ne pitää kirjoittaa mitä on vaiheltu ja uusittu tms.
Mutta minusta olisi eri kiva saaja pijettyä tuo huoltoväli näyttö systeemi kunnossa ja ajan tasalla vaikka kilometreistä seuraanki millon huollan ja vaihdan öljyt yms
Kaverilla on auto data ja sitä selailin löyty aikasta hyvät ohjeet nollaukseen (samat mitä täältä löytyny mutta kuvien kanssa)
Ja tarkat listät suomeksi mitä mikin numero tarkoittaa mitä pitäisi vaihtaa huoltaa ja kuukaudet/km suositteet.
En kerennyt perehtyä voiko noita lisä töitä itte hyväksyä tuolta tietokoneelta? Joku niistä jo mainotsikin?
Kun käytännössä kaikissa ohjeissa aina lukee "full service" tai "complete service"
Nollaus.....
Vai menikö tämä nyt minun puolelta saivarteluksi?
Tutun kansaa käydyn mietinnän loppu tulema
"vaihat nyt vaan siihen rönttään ne öljyt ja suotimet eläkä ressaa sen tietokoneen suhteen"
"Se w124 oli sulle parempi auto sekun ei ilmoittanut lisänä kuin palanut polttimo jossain päin autoa jota sitten vaihoit räntäsateessa ku oli niin häiritsevää...."
Noo eilen käytiin mersulla oulussa reisu ja tuntu että vähemmän minä hämmensin ruoria kuin edellä menijät ja saatto ohitella ja ajaa yli 90 vaikka oliki melkoinen tuuli
Ja vaikka nollaakin tietokoneen niin ylöshän ne pitää kirjoittaa mitä on vaiheltu ja uusittu tms.
Mutta minusta olisi eri kiva saaja pijettyä tuo huoltoväli näyttö systeemi kunnossa ja ajan tasalla vaikka kilometreistä seuraanki millon huollan ja vaihdan öljyt yms
Kaverilla on auto data ja sitä selailin löyty aikasta hyvät ohjeet nollaukseen (samat mitä täältä löytyny mutta kuvien kanssa)
Ja tarkat listät suomeksi mitä mikin numero tarkoittaa mitä pitäisi vaihtaa huoltaa ja kuukaudet/km suositteet.
En kerennyt perehtyä voiko noita lisä töitä itte hyväksyä tuolta tietokoneelta? Joku niistä jo mainotsikin?
Kun käytännössä kaikissa ohjeissa aina lukee "full service" tai "complete service"
Nollaus.....
Vai menikö tämä nyt minun puolelta saivarteluksi?
Tutun kansaa käydyn mietinnän loppu tulema
"vaihat nyt vaan siihen rönttään ne öljyt ja suotimet eläkä ressaa sen tietokoneen suhteen"
"Se w124 oli sulle parempi auto sekun ei ilmoittanut lisänä kuin palanut polttimo jossain päin autoa jota sitten vaihoit räntäsateessa ku oli niin häiritsevää...."
Noo eilen käytiin mersulla oulussa reisu ja tuntu että vähemmän minä hämmensin ruoria kuin edellä menijät ja saatto ohitella ja ajaa yli 90 vaikka oliki melkoinen tuuli
Ostovaiheessa aina täyshuolto kaikilla nesteillä ja suodattimilla, sen jälkeen aloitan huolto-ohjelman tavallaan alusta, mittariston antaman huoltovälin puolessa välissä moottoriin öljyt uusiksi, jätän nollaamatta, ja sitten kun mittaristo huutelee huollon perään niin taas normaalin huolto-ohjelman mukaan. Tulee ainakin kaikki hoidettua riippumatta aiemmista omistajista.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Noniin elkäämme huoliko tässähän voisi kohta alkaa atk tukihenkilöksi
Sain näperrettyä tuon huolto valikon auki ja nyt tietoo mitä tuo auto itse tahtoisi tehtävän.
(nyt siis oletuksena että kaikki on tehty niinku pitää ja nollailtu niinku pitää)
edelliset 200 000 on käytetty merkkiliikkeen huollossa.
service 803B
km +4695
day +526
Items:
9
13
14
addit.work
3
4
6
9
11
12
13
ja kilomeetrit on tällä haavaa 433...
nyt sitten onnistuin kadottamaan sen tutun listan missä luki suomeksi mitä tuo tahtoo
Tästä lähetään etenemään.
Sain näperrettyä tuon huolto valikon auki ja nyt tietoo mitä tuo auto itse tahtoisi tehtävän.
(nyt siis oletuksena että kaikki on tehty niinku pitää ja nollailtu niinku pitää)
edelliset 200 000 on käytetty merkkiliikkeen huollossa.
service 803B
km +4695
day +526
Items:
9
13
14
addit.work
3
4
6
9
11
12
13
ja kilomeetrit on tällä haavaa 433...
nyt sitten onnistuin kadottamaan sen tutun listan missä luki suomeksi mitä tuo tahtoo
Tästä lähetään etenemään.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Nämä löytyi tuolta toisaalta --> viewtopic.php?t=19767
Huoltokohteet (Service Items ja numero monitoiminäytöltä)
3: Moniurahihnan tarkastus/vaihto
4: Yhdistelmäsuodattimen (raitisilmasuodatin) tarkastus/vaihto
6: Korin ja alustan tarkastus. Jarrunesteiden vaihto 2 vuoden välein (SBC-jarrullisissa tehdään Starilla tai jos ei käytettävissä, niin merkkikorjaamolla) .
9: Ilmansuodattimen tarkastus.
13: Moottoriöljyn ja suodattimen vaihto
14: SBC-jarrujen tarkastus (tehdään Starilla tai jos ei käytettävissä, niin merkkikorjaamolla). Starin raportin pohjalta toimenpiteet.
Lisätyöt (Addit. work)
1: Jarrupalojen ja levyjen tarkastus/vaihto
3: Ilmansuodattimen kääntö 180 astetta ensihuollossa
4: Yhdistelmäsuodattimen (raitisilmasuodatin) vaihto 60 tkm / 2 vuotta
6: Jarrunesteiden vaihto. (SBC-jarrullisissa tehdään Starilla tai jos ei käytettävissä, niin merkkikorjaamolla). 2 vuotta
9: Polttoainesuodattimen vaihto. 80 tkm / 4 vuotta (Suomessa joka vuosi)
11: Ilmansuodattimen vaihto. 120 tkm / 2 vuotta (Suomessa joka vuosi)
12: Jäähdytysnesteen vaihto. 250 tkm / 15 vuotta (Sininen litku)
13: Moottoriöljyjen ja suodattimen vaihto (jokaisessa huollossa kilometreistä riippumatta)
Exh -gas analysis: Pakokaasutesti (katsastuksessa)
General Inspection: Katsastus
Huoltokohteet (Service Items ja numero monitoiminäytöltä)
3: Moniurahihnan tarkastus/vaihto
4: Yhdistelmäsuodattimen (raitisilmasuodatin) tarkastus/vaihto
6: Korin ja alustan tarkastus. Jarrunesteiden vaihto 2 vuoden välein (SBC-jarrullisissa tehdään Starilla tai jos ei käytettävissä, niin merkkikorjaamolla) .
9: Ilmansuodattimen tarkastus.
13: Moottoriöljyn ja suodattimen vaihto
14: SBC-jarrujen tarkastus (tehdään Starilla tai jos ei käytettävissä, niin merkkikorjaamolla). Starin raportin pohjalta toimenpiteet.
Lisätyöt (Addit. work)
1: Jarrupalojen ja levyjen tarkastus/vaihto
3: Ilmansuodattimen kääntö 180 astetta ensihuollossa
4: Yhdistelmäsuodattimen (raitisilmasuodatin) vaihto 60 tkm / 2 vuotta
6: Jarrunesteiden vaihto. (SBC-jarrullisissa tehdään Starilla tai jos ei käytettävissä, niin merkkikorjaamolla). 2 vuotta
9: Polttoainesuodattimen vaihto. 80 tkm / 4 vuotta (Suomessa joka vuosi)
11: Ilmansuodattimen vaihto. 120 tkm / 2 vuotta (Suomessa joka vuosi)
12: Jäähdytysnesteen vaihto. 250 tkm / 15 vuotta (Sininen litku)
13: Moottoriöljyjen ja suodattimen vaihto (jokaisessa huollossa kilometreistä riippumatta)
Exh -gas analysis: Pakokaasutesti (katsastuksessa)
General Inspection: Katsastus