Auton ilmansuodatin saattaa tukkeutua.
No sehän se tässä on ongelmallista, että missä täällä tuppukylässä osataan myydä oikeat. A 642 094 30 04 tuolla varaosanumerolla löytyi 170kW tarkoitetut boschin suodattimet paikalliselta liikkeeltä. Marmorilla klubialennuksen jälkeen olisi 140€.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Tänään eräs asiakas halusi öljynvaihdon, meiltä tuli öljy+suti. Sanoi että hällä on raitisimasuodin matkassa, jos senkin saisi samalla vaihdettua. No siinä kun öljyt valui kaivoin raittarin esille ja avasin uuden paketista. Moottorin ilmasutihan siellä.
Koputtelin raittarista enimmät koivunjyvät lattialle ja imuroin sen, pistin takasin ja mainitsin pian tulevasta vaihdon tarpeesta. Vaihoinpa sitten sen moottorin ilmasuotimen kun sellainen siinä oli, enkäpä turhaan. Ampiaispesästä lähtien oli ryönää kotelo puolillaan.
Koputtelin raittarista enimmät koivunjyvät lattialle ja imuroin sen, pistin takasin ja mainitsin pian tulevasta vaihdon tarpeesta. Vaihoinpa sitten sen moottorin ilmasuotimen kun sellainen siinä oli, enkäpä turhaan. Ampiaispesästä lähtien oli ryönää kotelo puolillaan.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Hinnasta tietää tarkasti käykö vai einix0n kirjoitti:No sehän se tässä on ongelmallista, että missä täällä tuppukylässä osataan myydä oikeat. A 642 094 30 04 tuolla varaosanumerolla löytyi 170kW tarkoitetut boschin suodattimet paikalliselta liikkeeltä. Marmorilla klubialennuksen jälkeen olisi 140€.
Ei pitäs ajaa rekkojen perässä tai minkään muunkaan. Siksi aina menen kaikesta heti ohi ja täysillä.dealer kirjoitti:Lunta, joo ... "no siinä rekan perässä tulin Kalajoelta niin vähän ennen Ylivieskaa hyyty...."
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Juu, siinä menee tuulilasi hiekkapuhallukseen ja konepeltiin kiveniskemää ja kivet lentää edellämenijän renkaista tuulilasiin kurapaska sotkee auton - ohi vaan ja heti. Ja ohitus tulee tehdä mieluusti mahdollisimaan nopeasti.Mou kirjoitti:Ei pitäs ajaa rekkojen perässä tai minkään muunkaan. Siksi aina menen kaikesta heti ohi ja täysillä.dealer kirjoitti:Lunta, joo ... "no siinä rekan perässä tulin Kalajoelta niin vähän ennen Ylivieskaa hyyty...."
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Pitäisi olla nykyisellä tekniikalla mahdollista helposti vähän analysoida moottorille menevän ilman laatua ja tehdä softaan sopivat ilmoitukset kun suodatin on viallinen tai tukossa. Mutta taitaa olla niin marginaalihommia nuo yllä kuvatut että autonvalmistajat eivät ole nähneet tarpeelliseksi ja direktiivi ei vaadi.
Traktoreissahan on jo ties kuinka pitkään ollut tuollainen "putsaa ilmansuodatin" merkkivalo. Niissä kun huoltoihin kuuluu ihan paineilmalla putsaus välillä, sen verran pölyisissä oloissa noita käytetään. Kumma kyllä ettei autopuolelle ole tuota napattu.Meissenkeri kirjoitti:Pitäisi olla nykyisellä tekniikalla mahdollista helposti vähän analysoida moottorille menevän ilman laatua ja tehdä softaan sopivat ilmoitukset kun suodatin on viallinen tai tukossa. Mutta taitaa olla niin marginaalihommia nuo yllä kuvatut että autonvalmistajat eivät ole nähneet tarpeelliseksi ja direktiivi ei vaadi.
Edellisessä -00 W220 cdi:ssä oli putsarin kotelossa se "viisari" jonka pitäisi kääntyä sitämukaa punaiselle ja jäädä sinne kun putsari alkaa ahdistaa, samoin oli velipojan -00 W210 200cdi:ssä samanmoinen, mutta minä en ainakaan saanut ikinä vuodessa sitä viisaria värähtämään....liekö edes toimiva? Tässä facelift ässässä ei ole, enkä muista muissakaan uudemmissa mersuissa nähneeni...ärsyttää hiukka, että miksiköhän poistettu, jos ongelmat kuitenkin tuota luokkaa mitä täälläkin nähty
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Ainakin alkupään w203 löytyy kanssa tuo "mittari". Miten lie toimii kun pyöräyttämällä väännetään "puhtaaksi".piippu kirjoitti:Edellisessä -00 W220 cdi:ssä oli putsarin kotelossa se "viisari" jonka pitäisi kääntyä sitämukaa punaiselle ja jäädä sinne kun putsari alkaa ahdistaa, samoin oli velipojan -00 W210 200cdi:ssä samanmoinen, mutta minä en ainakaan saanut ikinä vuodessa sitä viisaria värähtämään....liekö edes toimiva? Tässä facelift ässässä ei ole, enkä muista muissakaan uudemmissa mersuissa nähneeni...ärsyttää hiukka, että miksiköhän poistettu, jos ongelmat kuitenkin tuota luokkaa mitä täälläkin nähty
S203 200Cdi -02
E30 316i -89
E30 316i -89
Kyllä ainakin testerillä katsellessa näyttää ilmansuodattimen tukkeutumisastetta om651:ssä. Ja om642 osaa ihan vikakoodillakin kertoa ilmanputsareiden liiallisesta tukoksestaMeissenkeri kirjoitti:Pitäisi olla nykyisellä tekniikalla mahdollista helposti vähän analysoida moottorille menevän ilman laatua ja tehdä softaan sopivat ilmoitukset kun suodatin on viallinen tai tukossa. Mutta taitaa olla niin marginaalihommia nuo yllä kuvatut että autonvalmistajat eivät ole nähneet tarpeelliseksi ja direktiivi ei vaadi.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Ja sitten vielä kirkkain silmin ihmetellään että mitenkäs se ilmamassamittari taas on rikki ja ahtimen siipi niin kulunut jo... kun imee ilmaa mistä liedealer kirjoitti:OM646, eikä se nytkään huoltoon tullut.
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Tämä fraasi mahtaa syödä miestä. Mutta niin vaan eräs työkseen marmoritiskin takana istuksiva tuttava sanoo että tätä kuulee jopa ensihuollossa joka ei edes auton omistajalle mitään ylimääräistä varsinaisesti maksa.dealer kirjoitti:...moottoriöljyt ja suodatin vaihdettu ja ankara kielto tehdä mitään muuta...
Voisi joskus vinkata että suotta sitä öljynsuodatintakaan joka öljyille vaihtaa kannattaa, hyvin kestää kahdet öljyt. Samoin on koko öljymäärän vaihto kerrallaan varsinaista tuhlausta, jos imuvaihtajalla tai ropun kautta ne vedet valuttaa pohjalta niin loppuhan on vallan kelvollista tavaraa. Voihan ne vaikka kahvinsuodattimen läpi valutella niin saa täyden varmuuden että kiintoaines on eroteltu.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Niin monissa huolto ohjelmissahan ei kaikkia putsareita vaihdella kovinkaan usein...JuMu S kirjoitti:Tämä fraasi mahtaa syödä miestä. Mutta niin vaan eräs työkseen marmoritiskin takana istuksiva tuttava sanoo että tätä kuulee jopa ensihuollossa joka ei edes auton omistajalle mitään ylimääräistä varsinaisesti maksa.dealer kirjoitti:...moottoriöljyt ja suodatin vaihdettu ja ankara kielto tehdä mitään muuta...
Voisi joskus vinkata että suotta sitä öljynsuodatintakaan joka öljyille vaihtaa kannattaa, hyvin kestää kahdet öljyt. Samoin on koko öljymäärän vaihto kerrallaan varsinaista tuhlausta, jos imuvaihtajalla tai ropun kautta ne vedet valuttaa pohjalta niin loppuhan on vallan kelvollista tavaraa. Voihan ne vaikka kahvinsuodattimen läpi valutella niin saa täyden varmuuden että kiintoaines on eroteltu.
että ei muuta kun niitä noudaten leimatuja huoltokirjoja tuijotelmaan kalustoa ostelssa... oo oikeen leimattu huoltokirja/sähköinen tai paperinen
aina huolettu ohjelman mukaan ja niistäkin mitä merkitty tehdyn osa jätetty tekemättä ja osa tehty miten sattuuu...
mutta ooh onhan leimattu huoltokirja
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Tärkeintä kuitenkin on että kuitteja on läjäpäinmarkoala kirjoitti:Kyllä. Ehkä huonoiten huollettu auto on huolenpitosopimus auto, suodattimet vaihdetaan huolto-ohjelman mukaan. Esim. Ilmansuodatin nykyisin 75tkm. Ennen jopa 120tkm.
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä