Kickdown

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Stein
Viestit: 65
Liittynyt: 04.12.2014 8:36

Kickdown

Viesti Kirjoittaja Stein »

Väyrynen (W210) 200 diesel - 00 automaatista hävisi kiihdyttäessä "kickdown" , vaihtaa kyllä kepistä +/- ja ottaa kierroksia.

Mistäköhän alkaisi vikaa etsimään?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29291
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Lähes aina asiakkaan kertomana tuo tarkoittaa sitä että moottori on vikatilassa, "kickdown puuttuu".
Onko tällä kertaa niin että kaikki tehot ovat tallella ja laatikko vaihtaa kuten pitää, mutta vain kickdown ei toimi ?
wiimax.fi
Stein
Viestit: 65
Liittynyt: 04.12.2014 8:36

Viesti Kirjoittaja Stein »

dealer kirjoitti:Lähes aina asiakkaan kertomana tuo tarkoittaa sitä että moottori on vikatilassa, "kickdown puuttuu".
Onko tällä kertaa niin että kaikki tehot ovat tallella ja laatikko vaihtaa kuten pitää, mutta vain kickdown ei toimi ?


Näin on "vain kickdown ei toimi"
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29291
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Laatikko siis vaihtaa normaalisti pienemmälle kun kiihdytät, mutta ei heti kun naksautat kaasupolkimen pohjaan saakka...no, siellä se varsinainen kytkin on polkimen alla, olisiko sitten rikki.
wiimax.fi
Stein
Viestit: 65
Liittynyt: 04.12.2014 8:36

Viesti Kirjoittaja Stein »

dealer kirjoitti:Laatikko siis vaihtaa normaalisti pienemmälle kun kiihdytät, mutta ei heti kun naksautat kaasupolkimen pohjaan saakka...no, siellä se varsinainen kytkin on polkimen alla, olisiko sitten rikki.


Laatikko ei vaihda normaalisti pienemmälle kun kiihdyttää .. vain isommalle
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29291
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tälläkin kertaa siis kyse on vain siitä että moottori on vikatilassa.

Vaikkei kickdown toimisi laatikko kyllä vaihtaa pienemmälle kuormituksen mukaan.
Vikatestillä näkee mitä moottoriohjauksessa on ongelmana, tätä on hankala arvailla ... tai helppo arvailla mutta vaikea osua oikeaan.

Ilmamassamittari, imusarjan läppämoottori jne....
wiimax.fi
Stein
Viestit: 65
Liittynyt: 04.12.2014 8:36

Viesti Kirjoittaja Stein »

Kävin koeajolla: seisaalta lähdettäessä talla pohjassa vaihtoi isompaan n. 2000 rpm, eli aivan liian aikaisin.

Kepistä vaihtamalla pienempään kiersi vain 3000 rpm. Taitaa olla vikatilassa?
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Ihan normaali vikatila. Dealeria kannattaa yleensä uskoa näissä ensimmäisellä kerralla, sillä on kumma kristallipallo, joka osuu pelottavan suurella osumatarkkuudella aina oikeaan. On tullut huomattua. :lol:
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29291
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kyllä siellä on moottorinohjaus vikatilassa. Testeriin vaan niin selviää, mikäli mahdollista Starilla testaamaan.
wiimax.fi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”