pehmeetä ja reikäistä apurungon vieressä...
pehmeetä ja reikäistä apurungon vieressä...
Niih...
Kävin konttorilla näyttämässä projekti-Meseäni (C123 230CE -80). Tyypillisistä kohdista löytyi tietenkin mätää ja kysyisinkin seuraavaa:
Vaikein reikäkohta oli siis takapyörien edessä, apurungon/tukivarren vieressä, ulkopuolella. Näyttää siltä, että ainakin tukivarret pitää irrottaa (':twisted:') , ennekuin pääsee kunnolla hitsailemaan (löysin irroitusohjeen mm. Mekasta).
Mutta...
Paras tulos tulisi kuitenkin, jos saisi koko apurungon veks. Onko kellään kokemuksia/tietoa/taitoa/vinkkejä? Onnistuuko/kannattaako ja miten?
Kävin konttorilla näyttämässä projekti-Meseäni (C123 230CE -80). Tyypillisistä kohdista löytyi tietenkin mätää ja kysyisinkin seuraavaa:
Vaikein reikäkohta oli siis takapyörien edessä, apurungon/tukivarren vieressä, ulkopuolella. Näyttää siltä, että ainakin tukivarret pitää irrottaa (':twisted:') , ennekuin pääsee kunnolla hitsailemaan (löysin irroitusohjeen mm. Mekasta).
Mutta...
Paras tulos tulisi kuitenkin, jos saisi koko apurungon veks. Onko kellään kokemuksia/tietoa/taitoa/vinkkejä? Onnistuuko/kannattaako ja miten?
*****************
If you make it idiotproof, someone will surely make a better idiot.
******************
S211 320cdiA 2004
C123 300CDT 1983
W116 280S 1973
If you make it idiotproof, someone will surely make a better idiot.
******************
S211 320cdiA 2004
C123 300CDT 1983
W116 280S 1973
Helpointa ottaa koko apurunko pois tieltä. Kardaani irti, jarruputket irti, käsijarruvaijerit irti ja sitten ne kaks isoa pulttia auki sieltä apurungon päistä, niin tippuu koko hoito nätisti kerralla - vai oliko siellä vielä jotain pultteja? En muista.
Netistä kaivettu kuva operaation lopputilanteesta:
Netistä kaivettu kuva operaation lopputilanteesta:
Perän kannake ja kallistuksen vakaaja - joko koko tanko, tai sitten koiranluista - sekä iskarien yläpäät
Helppo homma
Ainoa tiukka paikka voi olla ne kaksi isoa pulttia nostopaikan vierestä, happanevat pirut kiinni pusliin
Helppo homma
Ainoa tiukka paikka voi olla ne kaksi isoa pulttia nostopaikan vierestä, happanevat pirut kiinni pusliin
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Nöyrät kiitokset!
Ripeitä ja ystävällisiä vastauksia! Kunnollinen nosturi minulta puuttuu, mutta saatte tuon vaikuttamaan mahdolliselta, eli ehkä uskallan jotenkin yrittää!
Mitä mieltä olette muuten suojakaasuttomasta mig-hitsauksesta? Olen vain hitsaillut "tavallisella" mig:illä, jossa suojakaasu, mutta eteeni tipahti pieni suojakaasuton laite. Onnistuuko sellaisellakin? (ehkä aiheesta löytyy keskustelua jossain, mutten viitsinyt etsiä...)
Ripeitä ja ystävällisiä vastauksia! Kunnollinen nosturi minulta puuttuu, mutta saatte tuon vaikuttamaan mahdolliselta, eli ehkä uskallan jotenkin yrittää!
Mitä mieltä olette muuten suojakaasuttomasta mig-hitsauksesta? Olen vain hitsaillut "tavallisella" mig:illä, jossa suojakaasu, mutta eteeni tipahti pieni suojakaasuton laite. Onnistuuko sellaisellakin? (ehkä aiheesta löytyy keskustelua jossain, mutten viitsinyt etsiä...)
*****************
If you make it idiotproof, someone will surely make a better idiot.
******************
S211 320cdiA 2004
C123 300CDT 1983
W116 280S 1973
If you make it idiotproof, someone will surely make a better idiot.
******************
S211 320cdiA 2004
C123 300CDT 1983
W116 280S 1973
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1112
- Liittynyt: 26.10.2010 16:17
- Paikkakunta: sonkajärvi
Minulla oli täytelanka miggi mallia Biltema, sain sen velipojalta kun ei saanut kunnon saumaa sillä tehtyä... enkä saanut minäkään. Vanha kunnon puikkokone edelleen käytössä. Migissä kokeilin neljää eri lankaa, lisäksi vielä rosteri lankaa ja kaikilla sama tulos.
...voi voi kuinka tuo vanha mercedes savuttaa ja kuljettajaa naurattaa niin että kärpäset lentää suuhun...