320 cdi OM642 vinkuna
320 cdi OM642 vinkuna
Morjesta!
Alkanut kismittää ja mietityttää outo vinkuminen kiihdytettäessä. Ääni alkaa jossakin tuossa 2000rmp kohdilla häviää jos polkasee reilummin kaasua, mutta jokaisessa rauhallisessa tasakaasukiihdytyksessä tuo ininä ilmestyy joka seuraa kierroksia aina tuonne reiluun 3000rpm. Hankala paikallistaa, kun en ole ainakaan vielä saanut parkissa kaasutellen ilmenemään.
Sillä Kyselen, jos jollain on ollut samanmoista ääntelyä että mistä lähtä metsästämään?
Moniurahihna ja kaikki rullat, kiristin vaihdettu.
Alkanut kismittää ja mietityttää outo vinkuminen kiihdytettäessä. Ääni alkaa jossakin tuossa 2000rmp kohdilla häviää jos polkasee reilummin kaasua, mutta jokaisessa rauhallisessa tasakaasukiihdytyksessä tuo ininä ilmestyy joka seuraa kierroksia aina tuonne reiluun 3000rpm. Hankala paikallistaa, kun en ole ainakaan vielä saanut parkissa kaasutellen ilmenemään.
Sillä Kyselen, jos jollain on ollut samanmoista ääntelyä että mistä lähtä metsästämään?
Moniurahihna ja kaikki rullat, kiristin vaihdettu.
Lisäyksenä Sakarin kertomukseen, kato että y-haara on ehjä turbon päästä. Koska olet vaihtanut ilmansuodattimet?
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Kilsoja onpi n.270tkm ja ahtin ja pakosarjat on vaihettu tuossa joku aika sitten. Y-haara on muutoin ehjä paitti klemmarin kohilta parista kohin muovi vähä lohkeillu. Oisi siihen tilalle silikoni t-haara siis tuommonen
https://www.motor-talk.de/bilder/nach-e ... 96119.html
Jos viikonloppuna laittas pikolleen
https://www.motor-talk.de/bilder/nach-e ... 96119.html
Jos viikonloppuna laittas pikolleen
Mistä tilasit tuon osan? Miten ne ilmansuodattimet? Kiristimen rullassa ei kuulu olla klappia, ainakaan omassani ei ollut kun viime vkl vaihdoin rullat ja kiristimen.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Ebaysta ostin yheltä jantterilta. Se pittää lähtä uus kiristin hommaamaan. Juu nii syksyllä vähän ennen lumia pistin uuvvet suodattimet.nix0n kirjoitti:Mistä tilasit tuon osan? Miten ne ilmansuodattimet? Kiristimen rullassa ei kuulu olla klappia, ainakaan omassani ei ollut kun viime vkl vaihdoin rullat ja kiristimen.
Meneekö kiristin vielä takuuseen? Itsekin vaihdoin ennen syksyä uudet sudit ja helmikuussa vaihdoin taas uudet. Vanhat oli aivan täynnä roskaa, omassa ajossa nuita saa 15tkm välein vaihdella. Onneksi tähän nuo eivät maksa mitään jos vertaan edelliseen 350cdi moottoriin
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Omassa, tosin 270cdi:ssä, on kuvan putkessa kiinnitysosassa klappia ja tulee vinkuminen siitä. Välillä jopa tyhjäkäynnilläkin mutta yleensä vedossa vain.
En ole sille vielä muuta tehnyt kuin koitin kiristää huonolla menestyksellä.
Onko tuo sitten joku imusarjan putki tms.
Kuva netistä, ei omasta koneesta.
Liekö sitten yhteistä sun kuvaillun vian kanssa, mutta ajattelin pari senttiä heittää kehiin.
En ole sille vielä muuta tehnyt kuin koitin kiristää huonolla menestyksellä.
Onko tuo sitten joku imusarjan putki tms.
Kuva netistä, ei omasta koneesta.
Liekö sitten yhteistä sun kuvaillun vian kanssa, mutta ajattelin pari senttiä heittää kehiin.
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
Niin ahdin vaihdettu, vaihdettiinko samalla tiiviste ahtimen ja ahtoputken välille? Katso se liitos ahtimen päästä, vuotaa siitä helposti jos tiiviste ei ole paikoillaan. Eipä tullut aikaisemmin mieleen tuo kohta. Hesen kommentin jälkeen syttyi
EDIT: siis tuo liitos sinun kuvassa, mikä näkyy silikonimuppalan oikealla puolella
EDIT: siis tuo liitos sinun kuvassa, mikä näkyy silikonimuppalan oikealla puolella
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Karva vajaa 2000 rpm alkaen 3000rpm? kuuluen juuri ko kapistus vihelsi/vinkui, ei kestä olla väljä.A.T.H kirjoitti:Moniurahihna ja rullat ja kiristin tosiaan vaihdettu,mutta kiristimen rullassa klappia jonkinverran. Ei ilmeisesti kuuluisi liiemmin lonksua? jos näin on niin olipa merkillisen löyhä osa. Ajettu vain noin 10tkm
S211 280CDI - KaralaImproved