Leemun Viano
Leemun Viano
Tälläkertaa ei tarvinnut vaihtaa osastoa autonvaihdon yhteydessä
Juhannusaatonaatona kävin mutkan Jyväskylässä, R jäi tielleen ja kotiinpäin tultiin -10 Vianolla.
Entisestä ei opittu mitään, koneena on samanmoinen kurahaara-kutonen kuin ärrässäkin Tosin parikymmentä kaakkia leinimpänä versiona ja näyttäisi ettei vuoda öljyä Ainakaan siis ei näy vuotoa, tosin tällaisen konehuoneeseen katseluhan on samanlaista kuin kyttäisi kerrostalokaksion makuuhuoneen kalusteita porraskäytävästä postiluukusta käsin
Mittarissa on 180tkm. huoltokirjakin löytyy, mutta tiiä näistä. Toisaalta jos joku väärentäisi huoltokirjan, niin ei kai siihen laitettaisi pahimmillaan 40tkm. huoltovälejä
Auto tuntuu kyllä varsin mieluisalta, on mielestäni parempi ajaa kuin R oli. Takatilasta tulee väkisinkin hiukan huminaa, mutta ei pahasti ja äänitaso onkin ainoa missä tämä tuntuisi ärrälle häviävän. Osaltaan vaikuttaa varmasti myös alla olevat keskieuroopan kitkarenkaat
Kotona käännettiin hetimmiten keskipenkki naama menosuuntaan ja takimmainen rivi nostettiin pihaliiteriin. Takatilaan täytyisi hankkia koiralle häkki. Ajatuksena häkin kanssa on, että se tulisi kiinni keskipenkkiin ja luukkuja olisi molempiin suuntiin. Häkin taakse täytyisi siis jäädä lastenvunujen mentävä tila ja siksi täytyisi olla luukku myös eteenpäin, että auton pakkaaminen olisi mahdollisimman kätevää ja toisaalta koiraa saisi käytettyä matkalla ulkona ilman tavaroiden purkamista.
Toiset pyörät ovat hankintalistalla ja ennen syksyn kylmiä täytyy myös asentaa moottorinlämmitin kera sisäpistokkeen ja ylläpitolaturin. Sähkölaitettahan tällaisessakin pirssissä on sen verran, että akku on jokatapauksessa kovilla.
Juhannusaatonaatona kävin mutkan Jyväskylässä, R jäi tielleen ja kotiinpäin tultiin -10 Vianolla.
Entisestä ei opittu mitään, koneena on samanmoinen kurahaara-kutonen kuin ärrässäkin Tosin parikymmentä kaakkia leinimpänä versiona ja näyttäisi ettei vuoda öljyä Ainakaan siis ei näy vuotoa, tosin tällaisen konehuoneeseen katseluhan on samanlaista kuin kyttäisi kerrostalokaksion makuuhuoneen kalusteita porraskäytävästä postiluukusta käsin
Mittarissa on 180tkm. huoltokirjakin löytyy, mutta tiiä näistä. Toisaalta jos joku väärentäisi huoltokirjan, niin ei kai siihen laitettaisi pahimmillaan 40tkm. huoltovälejä
Auto tuntuu kyllä varsin mieluisalta, on mielestäni parempi ajaa kuin R oli. Takatilasta tulee väkisinkin hiukan huminaa, mutta ei pahasti ja äänitaso onkin ainoa missä tämä tuntuisi ärrälle häviävän. Osaltaan vaikuttaa varmasti myös alla olevat keskieuroopan kitkarenkaat
Kotona käännettiin hetimmiten keskipenkki naama menosuuntaan ja takimmainen rivi nostettiin pihaliiteriin. Takatilaan täytyisi hankkia koiralle häkki. Ajatuksena häkin kanssa on, että se tulisi kiinni keskipenkkiin ja luukkuja olisi molempiin suuntiin. Häkin taakse täytyisi siis jäädä lastenvunujen mentävä tila ja siksi täytyisi olla luukku myös eteenpäin, että auton pakkaaminen olisi mahdollisimman kätevää ja toisaalta koiraa saisi käytettyä matkalla ulkona ilman tavaroiden purkamista.
Toiset pyörät ovat hankintalistalla ja ennen syksyn kylmiä täytyy myös asentaa moottorinlämmitin kera sisäpistokkeen ja ylläpitolaturin. Sähkölaitettahan tällaisessakin pirssissä on sen verran, että akku on jokatapauksessa kovilla.
Kuuleman mukaan täytyisi olla oikein virallinen testeri, jopa väitettiin ettei onnistuisi jos käy kuusen alla mutkan?dealer kirjoitti:Jep, viiksi paikalleen ja SCN-koodauksella vakkari varustelistaan niin kaikki on kuten pitää..
Apumiehen puoleiseen umpioon näkyy kerääntyvän kosteutta, pitänee ottaa asiaksi tutkia saako tiivisteltyä
Vaihteisto ja peräöljyt täytyisi vaihtaa, lootaöljystä oli merkintä huoltokirjasta jostain sadantuhannen takaa..
Ei lie näissäkään ole turbiinissa proppua, eli menee huuhteluhommiksi?
On se vaan mukavamman tuntuinen tuo 5-pykäläinen vaihteisto, jotenkin 7G:stä jäi sellainen hitaan arpalaatikon tuntu. Saattoihan toki olla, ettei aski ollut kuitenkaan edellisessä ihan terve. Vertailukohtaa ei sikäli ole, etten ole ajanut kuin yhtä 7-vaihteista..
Siistin näköinen! Vito/Viano on kyllä mukava ajettava ja sitten kun on nuo Vitoon lisävarusteena saatavat paremmat etuistuimet niin mukavuus paranee. Firman toisessa Vitossa on vastaavat käsinojalliset. Yksi asia, mitä itse moitin on A-pilarin taakse jäävät kanssaliikkujat, joita joutuu varomaan. Sitten toki pakettiauton rengasmelu nastarenkailla on ärsyttävä. Toisaalta en tiedä, voiko ilman nastoja ajella turvallisesti. On sen verta levoton liukkaalla...
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
Kiitos Kyllähän siitä käytönjälkiä löytyy lähemmässä tarkastelussa, vaan eipä sitä uutena myytykään saati uuden hinnallaC-Klasse kirjoitti:Siistin näköinen! Vito/Viano on kyllä mukava ajettava ja sitten kun on nuo Vitoon lisävarusteena saatavat paremmat etuistuimet niin mukavuus paranee. Firman toisessa Vitossa on vastaavat käsinojalliset. Yksi asia, mitä itse moitin on A-pilarin taakse jäävät kanssaliikkujat, joita joutuu varomaan. Sitten toki pakettiauton rengasmelu nastarenkailla on ärsyttävä. Toisaalta en tiedä, voiko ilman nastoja ajella turvallisesti. On sen verta levoton liukkaalla...
Penkit on kyllä mielestäni todella hyvät, pakettiautomainen ajettavuus on mieleen ylipäätään kun on sellaiseen tottunut tässä reilun vuosikymmenen aikana. Tuo A-pilari asia on kyllä täyttä totta. Pilari on melkoisen paksua tekoa ja sen taakse mahtuu isojakin asioita piiloon. Tässä varmaan hiukan helpottaa rengasmelun suhteen kun on kauttaaltaan verhoiltu, vaan kyllä sitä ääntä varmasti tulee Vähän se tuleva talvi kyllä mietityttää, auto kun tulee olemaan isoimmalta osin rouvan käytössä..
Toisaalta kyllä se aikanaan pärjäsi tuoreella ajokortilla W201- ja W124-Mersuillakin ilman yhtäkään haaveria..
Juunääs kun tämmöisiä on kohta kaksi mukaan otettavaksi, niin ei ihan miniin mahduC-Klasse kirjoitti:Saat tehdä sivuhommina rankkurin töitä ku on vehkeet valmiina Meillä on kissa enkä olekaan tajunnu että koiraa varten tarvii pakettiauton mutta ny tiedän!
Plus lastenrattaat kera muiden normaalien matkustustarvikkeiden, niin ei turhaa joutotilaa jää tähänkään
Ei ole tehty muuta, kuin ajeltu menemään
Reilu kymppitonni tullut mittariin lisää.
Talviominaisuuksia tuli koitettua kun täälläkin nurkissa kävi parin päivän pikatalvi. On onneton etenijä noilla "saksankitkoilla"
Tänään aattelin kietoa nastarenkaat alle, ans kattoo paljonko tulee ääntä
Nyt olisi myös cruisen viiksi hyllyssä, kiitos akip
Katselin mukana tullutta ratin ympärysmuovia ja se taitaa olla kiinni siten, että täytyy ruotelipyörä irroittaa.
Kuinkas sen kanssa toimitaan, ettei tule vahinkoja? Ei ole tullut bägillistä rattia irroitettua milloinkaan
Reilu kymppitonni tullut mittariin lisää.
Talviominaisuuksia tuli koitettua kun täälläkin nurkissa kävi parin päivän pikatalvi. On onneton etenijä noilla "saksankitkoilla"
Tänään aattelin kietoa nastarenkaat alle, ans kattoo paljonko tulee ääntä
Nyt olisi myös cruisen viiksi hyllyssä, kiitos akip
Katselin mukana tullutta ratin ympärysmuovia ja se taitaa olla kiinni siten, että täytyy ruotelipyörä irroittaa.
Kuinkas sen kanssa toimitaan, ettei tule vahinkoja? Ei ole tullut bägillistä rattia irroitettua milloinkaan
Ei siinä bägillisessä mitään ihmeellistä ole, nyppää akun miinuskenkä irti ennen johtojen irroittelua jos haluat säästyä vikamuistin nollaukselta.
Bägi tai se ratin keskiosa on takaa/sivuista kiinni joko kahdella ruuvilla tai sitten siinä ratin verhouksessa kyljessä on reikä josta tökkäät ruuvarilla sellaisen lukitsinraudan irti jolloin keskiö hyppää käteen.
Bägi tai se ratin keskiosa on takaa/sivuista kiinni joko kahdella ruuvilla tai sitten siinä ratin verhouksessa kyljessä on reikä josta tökkäät ruuvarilla sellaisen lukitsinraudan irti jolloin keskiö hyppää käteen.
Viikko sitten tuli pakkasnesteen tuoksahdus nenään pariin otteeseen.
Nyt piippasi nesteen vähyyttä, pinta oli ~sentin alle alamerkin.
Onneksi on lunta niin näkyy vuodot. Lammikko muodostuu apumiehen ajovalon sisäreunan nurkille puskurin alta.
Onko näissä jotain yleisiä vuotopaikkoja?
Ottaa muuten kohtuudella aivoon nämä vikojen esiintymisajankohdat.
Koko sen ajan kun tämä auto on ollut olisi periaatteessa pärjätty yhdellä autolla, rouva on ollut tyttären kanssa kotona ja kaikki menot olisi kohtuudella ollut järjestettävissä.
Nyt emäntä aloittaa työt maanantaina jolloin kaksi ajokelpoista autoa on välttämättömyys. Ja katso, heti iskee vian päälle
Nyt piippasi nesteen vähyyttä, pinta oli ~sentin alle alamerkin.
Onneksi on lunta niin näkyy vuodot. Lammikko muodostuu apumiehen ajovalon sisäreunan nurkille puskurin alta.
Onko näissä jotain yleisiä vuotopaikkoja?
Ottaa muuten kohtuudella aivoon nämä vikojen esiintymisajankohdat.
Koko sen ajan kun tämä auto on ollut olisi periaatteessa pärjätty yhdellä autolla, rouva on ollut tyttären kanssa kotona ja kaikki menot olisi kohtuudella ollut järjestettävissä.
Nyt emäntä aloittaa työt maanantaina jolloin kaksi ajokelpoista autoa on välttämättömyys. Ja katso, heti iskee vian päälle
Häkki kustansi muistaakseni 840€ kotiin toimitettuna.Tabuli kirjoitti:En osaa vuotovikaan auttaa, mutta itsekin katsellut vianoa samannäköisille, mutta sinisillä, matkustajille
Minkäverran tuollainen häkki tuli kustantamaan?
Minkälaisiin kulutuksiin tuolla kutosella pääsee?
Todellista kulutusta ei ole mittailtu, mutta ajotietokone näyttää 9.1 aika maantiepainotteisella ajolla.
Sopiiko tiedustella kenen kasvatteja siniset on?
Näkyy olevan, sen vähän mitä tuonne konehuoneeseen näkee, melkomoinen letkuhässäkkä noilla kohdin. Täytynee saada autoa nosturille, että pääsee alakautta tutkimaan. Kovin suuri vuoto ei ole kyseessä, emäntä ajeli lisäyksen jälkeen liki sata kilometriä parissa pätkässä ja pinta on merkkien puolivälissä.Leemu kirjoitti:Viikko sitten tuli pakkasnesteen tuoksahdus nenään pariin otteeseen.
Nyt piippasi nesteen vähyyttä, pinta oli ~sentin alle alamerkin.
Onneksi on lunta niin näkyy vuodot. Lammikko muodostuu apumiehen ajovalon sisäreunan nurkille puskurin alta.
Onko näissä jotain yleisiä vuotopaikkoja?
Ottaa muuten kohtuudella aivoon nämä vikojen esiintymisajankohdat.
Koko sen ajan kun tämä auto on ollut olisi periaatteessa pärjätty yhdellä autolla, rouva on ollut tyttären kanssa kotona ja kaikki menot olisi kohtuudella ollut järjestettävissä.
Nyt emäntä aloittaa työt maanantaina jolloin kaksi ajokelpoista autoa on välttämättömyys. Ja katso, heti iskee vian päälle
Vuoto paheni pikkuhiljaa, lopulta paisuntasäiliön merkkien väli (n.1,3l) kului ~100km matkalla. Eilen oltiin pajalla. Keulasta kiertävässä pikkuletkussa oli neulanpään kokoinen reikä, päässyt ilmeisesti hankaamaan johonkin.
Samalla tehtiin huoltoa, voimansiirron öljyt jäi vaihtamatta vielä. Vaihteiston mittatikku oli jäänyt kuormasta pois ja hiukan vaivasi kiirekin, sekä asentajaa että asiakasta
Samalla laiteltiin letkulämppäri kera sisäpistokkeen ja akkulaturin.
Seuraavaan kertaan jäi lisäksi nyt diagnosoitu etupään kolina. Iskarit ja yläpäät vaihtoon.
Kuinkas tällaisesta nollataan huoltonäyttö? Ohjekirjakin on, mutta saksa taittuu huonosti eli ei ollenkaan
Samalla tehtiin huoltoa, voimansiirron öljyt jäi vaihtamatta vielä. Vaihteiston mittatikku oli jäänyt kuormasta pois ja hiukan vaivasi kiirekin, sekä asentajaa että asiakasta
Samalla laiteltiin letkulämppäri kera sisäpistokkeen ja akkulaturin.
Seuraavaan kertaan jäi lisäksi nyt diagnosoitu etupään kolina. Iskarit ja yläpäät vaihtoon.
Kuinkas tällaisesta nollataan huoltonäyttö? Ohjekirjakin on, mutta saksa taittuu huonosti eli ei ollenkaan
Viikolla piti korjata edelliseltä pajareissulta jääneet puutteet, vaan pajajätkälle pasahti reilusti kuumetta joten homma ei onnistunut.
Tempaistiin sitten kolisevan etupään kanssa lahden yli etelänaapuriin, hyvinpitkälti sellaisen toiminnan nimissä johon auto on hankittu.
Käytiin siis Tallinnassa koiranäyttelyssä.
Hyvin mahduttiin kolme aikuista ja kolme tanskandoggia kera kaikkien matkatavaroiden.
Sikäli huonoa, että matkatavarat täytyy tuollaisella järjestelyllä pakata matkustamoon kun kolmas koira vie häkin taakse jäävän tilan.
Reissu meni mallikkaasti, jos ei huomioida noin seitsemää harhaan ajoan majoitusta etsiessä
Virolainen liikennekulttuuri itsessään oli aika kokemus tällaiselle ummikolle
Vauhtia tuntuu piisaavan ihan kaupunkialueellakin..
Myös järjestelyt näyttelypaikalla poikkesivat jonkinverran totutusta, ei lainkaan liikenteenohjausta, eikä koirien paperit kiinnostaneet ketään..
Hyvä reissu kaikkineen, auto pelasi mallikkasti eikä tarvinnut tulla ihan tyhjin käsin takaisin:
Tempaistiin sitten kolisevan etupään kanssa lahden yli etelänaapuriin, hyvinpitkälti sellaisen toiminnan nimissä johon auto on hankittu.
Käytiin siis Tallinnassa koiranäyttelyssä.
Hyvin mahduttiin kolme aikuista ja kolme tanskandoggia kera kaikkien matkatavaroiden.
Sikäli huonoa, että matkatavarat täytyy tuollaisella järjestelyllä pakata matkustamoon kun kolmas koira vie häkin taakse jäävän tilan.
Reissu meni mallikkaasti, jos ei huomioida noin seitsemää harhaan ajoan majoitusta etsiessä
Virolainen liikennekulttuuri itsessään oli aika kokemus tällaiselle ummikolle
Vauhtia tuntuu piisaavan ihan kaupunkialueellakin..
Myös järjestelyt näyttelypaikalla poikkesivat jonkinverran totutusta, ei lainkaan liikenteenohjausta, eikä koirien paperit kiinnostaneet ketään..
Hyvä reissu kaikkineen, auto pelasi mallikkasti eikä tarvinnut tulla ihan tyhjin käsin takaisin:
Re: Leemun Viano
Askin öljyt vaihdettu, mustaa oli. Ei sinällään ihme kun olivat hyvinkin kaksi vaihtoväliä ajetut. Turbiinin luisto väheni perstuntumalta ja vaihtaminen sujuu nyt mukavammin. Ei se huono ollut aiemminkaan mutta kylmänä huomasi pientä arpomista joka näyttäisi nyt poistuneen.
Etuiskarit ja yläpään laakerointi vaihdettiin myös. Kolinat ainakin väheni. jyrkästi vasempaan käännyttäessä kolisee edelleen, rasvanäppi epäili syylliseksi hammastankoa..
Toistaiseksi ei tehdä asialle mitään vaan seuraillaan koska alkaa pahenemaan.
Mittarissa on nyt vajaa 203tkm. On sitä näemmä tälläkin jossain käyty, ~22tkm. tullut viime juhannuksesta lähtien.
Etuiskarit ja yläpään laakerointi vaihdettiin myös. Kolinat ainakin väheni. jyrkästi vasempaan käännyttäessä kolisee edelleen, rasvanäppi epäili syylliseksi hammastankoa..
No nytpä näkyy vuotavan Ei liene tarpeen mainita mistä7.7.-17 Leemu kirjoitti:näyttäisi ettei vuoda öljyä
Toistaiseksi ei tehdä asialle mitään vaan seuraillaan koska alkaa pahenemaan.
Mittarissa on nyt vajaa 203tkm. On sitä näemmä tälläkin jossain käyty, ~22tkm. tullut viime juhannuksesta lähtien.
Jotain 43tkm päästelty menemään, mittarilukema 226tkm. ja rapiat päälle.
Piikkipyörät alle ja tuoretta rasvaa koneeseen.
Edessä kolisee edelleen joku.
Outo on ääni, ikäänkuin narahtaa ja kolahtaa samanaikaisesti.
Esiintyy vain kun pyöriä on käännetty ja osuu kuoppaan.
Raudalla vääntelemällä ei löytynyt mitään selkeästi väljää.
Takana näkyi ilmapussissa olevan halkeama, ei vuoda vielä mutta lie paikallaan uusia ennekuin mossahtaa
Jarrupalat ja levyt saanee uusia seuraavan öljynvaihdon yhteydessä.
Kotonurkissa ei tarvitsisi talvipyöriä vielä, mutta emäntä on parhaillaan Seinäjoella käymässä ja siellä on olosuhteet hiukan erilaiset.
Aika viatonta on meno toistaiseksi ollut.
Kuskinpuoleinen lähivalon polttimo on vaihdettu ja viimetalvena lyhennettiin vesiletkua muutamalla sentillä kun oli syönyt itseensä reiän.
Kesäpyörillä on esiintynyt pientä täristämistä +130 nopeuksissa, täytyykin muistaa kysyä onko sama vaiva talvipyörillä.
Tietää varautua kardaanijumppaan jos oire ei poistunut
Piikkipyörät alle ja tuoretta rasvaa koneeseen.
Edessä kolisee edelleen joku.
Outo on ääni, ikäänkuin narahtaa ja kolahtaa samanaikaisesti.
Esiintyy vain kun pyöriä on käännetty ja osuu kuoppaan.
Raudalla vääntelemällä ei löytynyt mitään selkeästi väljää.
Takana näkyi ilmapussissa olevan halkeama, ei vuoda vielä mutta lie paikallaan uusia ennekuin mossahtaa
Jarrupalat ja levyt saanee uusia seuraavan öljynvaihdon yhteydessä.
Kotonurkissa ei tarvitsisi talvipyöriä vielä, mutta emäntä on parhaillaan Seinäjoella käymässä ja siellä on olosuhteet hiukan erilaiset.
Aika viatonta on meno toistaiseksi ollut.
Kuskinpuoleinen lähivalon polttimo on vaihdettu ja viimetalvena lyhennettiin vesiletkua muutamalla sentillä kun oli syönyt itseensä reiän.
Kesäpyörillä on esiintynyt pientä täristämistä +130 nopeuksissa, täytyykin muistaa kysyä onko sama vaiva talvipyörillä.
Tietää varautua kardaanijumppaan jos oire ei poistunut
Onko mittaristossa itsessään kellon säätöä? Joskus yhessä 211 koppasessa oli comandin gps-antenni rikki ja haki aina jonku ihme kellonajan niin siitä piti ottaa miiaristolta asetus : kellonajan synkronointi radion kanssa pois päältä. Toki tämä ei tapahtunut miittariston valikoista vaan starilla mittaristo ohjainlaitteen kehitystiedoista.Leemu kirjoitti:Leemu kirjoitti: Aika viatonta on meno toistaiseksi ollut.
Ei paranis mainita
Mittariston kello ei siirry rariosta muuttamalla.
Kohinakeneraattorissa itsessään kello on oikein, mutta mittaristo on itsepintaisesti kesäajassa.
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Mielestäni ei saa säädettyä muualta, täytyy varmistaa vielä.Magge-- kirjoitti: Onko mittaristossa itsessään kellon säätöä? Joskus yhessä 211 koppasessa oli comandin gps-antenni rikki ja haki aina jonku ihme kellonajan niin siitä piti ottaa miiaristolta asetus : kellonajan synkronointi radion kanssa pois päältä. Toki tämä ei tapahtunut miittariston valikoista vaan starilla mittaristo ohjainlaitteen kehitystiedoista.
Ärräs aikanaan ei suostunut siirtämään kun oli comandista ollut johto irti.
Tähän auttoi kun palautti tehdasasetukset, Vianossa on vaan erimallinen rammari ja en äkkiä löytänyt palautustoimintoa
Eikö starilla saa muutettua mittariston asetuksia? Ässässä japsimankan aiheuttaman 6 tunnin heiton sai korjattua sillä, että mittaristolle väitti ettei comandi ollut enää asennettuna. Ilmestyi rattinappien takaa sen jälkeen kellon asetuksetkin näkyville, ja sai kellon aikaan riippumatta mitä mankka luuli.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Varmaan saa, mutta mitähän originaali rammari mahtaa tuumata. Meneekö sen toiminta sekaisin.luokyio kirjoitti:Eikö starilla saa muutettua mittariston asetuksia? Ässässä japsimankan aiheuttaman 6 tunnin heiton sai korjattua sillä, että mittaristolle väitti ettei comandi ollut enää asennettuna. Ilmestyi rattinappien takaa sen jälkeen kellon asetuksetkin näkyville, ja sai kellon aikaan riippumatta mitä mankka luuli.
Sehän tässä nyt siis isoiten hämmästyttää, että keväällä kello siirtyi ihan normaalisti.