Automaatti - Manuaaliksi projektia

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Vastaa Viestiin
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Automaatti - Manuaaliksi projektia

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

Automaatista manuaaliksi muunto 300turbo dieselille.Mahdollista?/mitä katsastus voiko laittaa ja minkä

Alakaa nämä automaatit riittämään :twisted: onkos noissa manuaalivaihdelaatikoissa kesto eroja? jos vertaa 200d tai 300D nelivaihteisia manuaali askeja,harmi kun viis vaihteiset on niin harvassa jo.

Ja mitä muunnos laatikoita oletta käyttänyt w123 dieseleissä? onko kukaan tehnyt w124 250 d lootasta kun noita olisi jo valmiina.
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Eipä nuissa nelivaihteissa taida suuria kestoeroja olla. Kaikki ne kestää hyvin jos on vakio turbo kone. 300D vaparin pikku kytkinkin pitää hyvin jos on kunnossa ja vakio kuntoinen moottori.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

w123 300d 4v manuaali loota siis onko mikä numero 716..... vai ja mikä loppu numerointi jotta tulee oikea eikä 240d:n tai 200d:n manuaali ostettua ja kenellä ois hyvä tarjolla :D
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Oliskohan ollu 716.005. Voit kyllä huoletta laittaa 200D tai 240D laatikon. On minusta jopa synkronoinniltaan parempia kuin se valurauta laatikko miiä on aina 300D jatkona. Vuoteen 80 asti oli myös nelisylinterisissä sama laatikko.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

eli siis ei rautaloodille ja kyllä alumiini koppasille :D vm80-85 8)
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Minusta niissä toimii synkronointi paremmin. Tottakai se valurauta laatikko on ihan ok jos jostain hyväkuntoisen löydät. Alumiinilaatikossa on kyllä sellainen varjopuoli että jos sellaisen laittaa joutuu vaihtaa myös sen vauhtipyörän takana olevan alumiinilevyn johon laatikko kiinnittyy.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

tuo turbo konehan automaatilla on 1984 mallia ja takalaippa on myös 1984 onko tuo takalaippa kuitenkin siis soveltuva suoraan alle 1980 mallin manuaaleihin(rautalaatikoihin) eikä siis alumiini laatikoihin jotka tulleet myöhemmin niin kuin turbotkin?. yksi alumiini manuaaliloota ollut 1985 200deessä ja siihen kyllä piti olla oma takalaippa :roll:
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

yks rautalooda kyllä hallilla pitää käydä tarkistamassa mikä numero siinä on.

716.005 onko rauta vai alumiini loota?
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

716.005 on rauta laatikko. Automaattien yhteydessä vuosimallista riippumatta olleet kiinnityslevyt käyvät rauta laatikkoon mutta ei alumiini laatikkoihin poislukien 5v getrag.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

käyköhän 190 tenavan poljin paketti ja vaihdekeppi asetelma siis onkohan sama kuin w123 olisi ainakin 10 vuotta uudempia osia kun ois w201 200d vm 1987 pihalla
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Sitä en osaa sanoa. Mun omat kokemukset rajoittuu lähes kokonaan 123 malliin.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

ei ollut saman moiset pedaalit w201.ebayssä oli uusi 5v getraggi w123 717.400
tonin hintaan eikä puuttuisi enään kuin kaikki loput osat
:lol: eikö nyt kellään ole myydä tuommoista pakettia tallessa kaikkineen tavaroineen mitä tarvitsee.tarvitsevalle.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29284
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei ole enää...
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

Voi perskules dealer... no äsken tuli yksi yv joka taitaa johtaa projektin jatkumiseen :shock: :wink:
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

no niin nyt on 716.005 loota + vauhtipyörä + kytkinlevy + sifteri +tangot + poljin paketti + kytkin(letku) + manuaalin takatuki 300D + manuaali kardaani... mitä vielä??? ens viikolla asentamaan jess!

kävin katsuria porisuttaan ja kysyin minkä saan laittaa näistä manuaali loodista paikoilleen... ja paljonko tulee prosentteja tuon olemassa olevien 22% päälle sano että laita ihan mikä vaan kunhan toimii ja prosentteja ei tule mitään koska on jo laatikko vaihdettu moottorin vaihdon yhteydessä siihen samaan 8%:iin se menee :twisted: :shock: :lol: kun 14% kone ja 8% vaihdelaatikko olisi luullut että tulee enemmänkin mutta ei sitte alettava se on laittamaan kun noin sanoivat 8)

tämä vaihdon syy on siis tympääntyminen siihen että alipaine ja laatikon öljy vuodot ja samaha se on kokeilla.
Avatar
Karvanaama
Viestit: 851
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Seuraavaksi sitten tympäännyt kartaanin jyrinöihin.. :o
No siitähän pääsee pitämällä kierrokset riittävän ylhäällä.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77

C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

pitänee laittaa värinän vaimennin jos kovin jurraa.w124 malleissa eikös ole jo kaikissa? eikä ne jyrise liikoja.. :wink:
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

Mahtavaa kyytiä pääsi mese taas liikenteeseen takaisin 300Turbo manuaali askilla on hyvä yhdistelmä.:) meleko homma tässä toki oli mutta kannatti kyllä. :P kulutusta nyt tarkastella miten putoaa :roll:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123 voimansiirto”