Yleistä lisävaloista keskustelutopic.
Tänään työmatkaa -07 E280cdi farkulla.
On kyllä NIIN huonot valot että aivan mahoton en ymmärrä miten joku viitsii vähäisiäkään ajoja ajella ilman lisävaloja tuollaisella.
Tietysti sitten kun on asialliset apukaukovalot tuntuu lyhyille vaihtaessa kuin sukeltaisi säkkiin. Se vaan kun ilman lisävaloja on se säkki koko ajan päässä, onko niin parempi...
On kyllä NIIN huonot valot että aivan mahoton en ymmärrä miten joku viitsii vähäisiäkään ajoja ajella ilman lisävaloja tuollaisella.
Tietysti sitten kun on asialliset apukaukovalot tuntuu lyhyille vaihtaessa kuin sukeltaisi säkkiin. Se vaan kun ilman lisävaloja on se säkki koko ajan päässä, onko niin parempi...
Sehän se näissä on, että lähivalot ovat aika köpöiset. Kaikkein pimeintähän on silloin, kun joku tulee vastaan ja ajaa lyhyillä. Jos ei ketään muita tiellä liiku, niin sitten kun silmät tottuu, näkee jotain kaukovaloillakin. Eivät tosin rapoisat ole nekään mutta se kontrasti itseäkin riipoo, jos laittaisi apukaukovalot. En oo jaksanu. Otin ne kiinanxenonitkin pois, kun häiritsivät radiota ja katsastuksen jälkeen en jaksanut leikkiä johdoilla.dealer kirjoitti:Tänään työmatkaa -07 E280cdi farkulla.
On kyllä NIIN huonot valot että aivan mahoton en ymmärrä miten joku viitsii vähäisiäkään ajoja ajella ilman lisävaloja tuollaisella.
Tietysti sitten kun on asialliset apukaukovalot tuntuu lyhyille vaihtaessa kuin sukeltaisi säkkiin. Se vaan kun ilman lisävaloja on se säkki koko ajan päässä, onko niin parempi...
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Tämä argumentti on tuttu jo vuosikymmenten takaa ja yleensä juuri niiden suusta jotka ajelevat niillä testivoittajan mahtavilla vakiotuikuilla joihin sitten vaihdattavat merkkiliikkeessä uudet polttimot kun asentaja suosittelee tai katsuri kirjoittaa huomautuksen.dealer kirjoitti:... kun on asialliset apukaukovalot tuntuu lyhyille vaihtaessa kuin sukeltaisi säkkiin...
Kyllä, kontrasti on suuri kun ensin tie ja penkat ovat kunnolla valaistut satojen metrien päähän ja sitten ykskaks on edessä enää himmeästi heijastelevaa pimeyttä. Mutta kun se maisema koko ajan muuttuu ja näkö kehittyy niin kyllä sen maiseman muistaa sen muutaman sekunnin ajan mitä sivuutuksessa menee. Sitten pian onkin taas valoisaa. Silmä tarkentuu luonnostaan sinne kauemmas minne valokeilat juuri ulottuu ja jos jotain muutosta ilmenee lähempänä toimii noiden kahden syntyperäisen linssin automaattitarkennus kyllä nopeammin valoisassa.
Vähemmän huomaa silmien ajaessa väsyvän kun ei niiden kanssa tarvi ihan säkkipimeässä koko aikaa tihrustaa kaikkea mahdollista liikettä tai häivähdystä tarkkaillen.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Nyt kun parempia apukaukovaloja (led-) saa edullisesti ja tarjonta on hyvää ne on yleistyneet liikenteessä.
Olen tänä talvena tehnyt sellaisen havainnon että nyt näkee tien mainiosti kun myös vastaantulijalla on hyvät kaukovalot eli vaikka lähivaloille vaihdetaan suhteellisen kaukaa ehtii hyvin selvästi nähdä ettei autojen välissä tiellä tai penkoilla ole mitään.
Valitettavasti on muutamia kuljettajia jotka autokoulussa opetettuun (saisi muuttaa opetusta) tapaan vaihtavat kaukovaloille ennen kohtaamista jolloin heti syttyvä ledvalo ehtii "räpätä" silmille hankalasti.
Olen tänä talvena tehnyt sellaisen havainnon että nyt näkee tien mainiosti kun myös vastaantulijalla on hyvät kaukovalot eli vaikka lähivaloille vaihdetaan suhteellisen kaukaa ehtii hyvin selvästi nähdä ettei autojen välissä tiellä tai penkoilla ole mitään.
Valitettavasti on muutamia kuljettajia jotka autokoulussa opetettuun (saisi muuttaa opetusta) tapaan vaihtavat kaukovaloille ennen kohtaamista jolloin heti syttyvä ledvalo ehtii "räpätä" silmille hankalasti.
-
- Viestit: 2154
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Tätä just olen yrittänyt markkinoida jokaisessa mahdollisessa tilanteessa, kun puhe valoista. Itse olen kyllä oppinut sihtaamaan oikeaa reunaa jo ammoisina aikoina, mutta kun se ei tahdo nykyään riittää.dealer kirjoitti:Nyt kun parempia apukaukovaloja (led-) saa edullisesti ja tarjonta on hyvää ne on yleistyneet liikenteessä.
Valitettavasti on muutamia kuljettajia jotka autokoulussa opetettuun (saisi muuttaa opetusta) tapaan vaihtavat kaukovaloille ennen kohtaamista jolloin heti syttyvä ledvalo ehtii "räpätä" silmille hankalasti.
Tinkii vielä vasen korvakin palamaan jos vastaanrtulija liian kiireinen vaihtamaan pitkille.
Ps.
Omasta gygloopista en ilkeä laittaa vielä kuvaa, mutta kun 100 referenssiä ei sallinu enempää.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Mittaa ensin latausjännite akun navoista ja sitten lampun liittimestä. Jos on Paljonkin eroa niin sitten sillä voi olla jotain merkitystä.tn62634 kirjoitti:Onkohan paljon merkitystä, jos tekisi johdot esim. 2,5 mm2 piuhasta esim. maadoitukselle ja virralle?
Laadukkaitten ledivalojen kirkkaus ei juurikaan muutu syöttöjännitteen vaihteluista. (hakkuripoweri ledin syötössä joka toivottavasti osaa kompensoida syöttöjännitteen muutoksia)
https://www.lisavarusteet.fi/tuote/w-li ... 90-pakettiPappi kirjoitti: LuminaLights Striker 560 + kaikki asennustarvikkeet mukaan lukien ylätuet, 260€. Aikalailla samoissa hinnoissa kuin erikoistekniikan sivuillakin.
Näköjään Strikerille myönnetään 24kk takuu kun Wlight typhoonille annetaan vain 12kk?
Ei kannata maksaa 260€ paketista
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Ei kyllä jää mitään hintaa asennuspaketille https://www.lisavarusteet.fi/tuote/w-light-typhoon-590
Kiitos linkistä.
Kiitos linkistä.
Laitoin Sprintteriin valoraudan ja siihen Typhoon 590:n sekä 2x NBB Alpha xenon valoja, ihan hyvin näkee mutta vielä se pitää kolmas NBB laittaa kun lain puitteissa onnistuu kun omat pitkät ottaa pois käytöstä
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Jube kirjoitti:Laitoin Sprintteriin valoraudan ja siihen Typhoon 590:n sekä 2x NBB Alpha xenon valoja, ihan hyvin näkee mutta vielä se pitää kolmas NBB laittaa kun lain puitteissa onnistuu kun omat pitkät ottaa pois käytöstä
Hyväksi havaittu kombinaatio Mulla on nuita vanhanmallisia nbb keulalla joissa referenssi 40 ja keskellä olevassa pistevalossa nyt ei olekkaan lukemaa. Alhaalla typhoonia vastaava luminalights.
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Jos autossa on nbb alphat xenoneilla, näkyykö tuo ledbar enään valokeilassa? Jäänyt maku että nbb pesee tuon typhoonin mennen tullen.
Rouva ajanut nyt punaisella. Kuulemma näkee ajaa. Joutuuko ensi kaudelle laittamaan myös toiseen autoon lisävalot. Se jää nähtäväksi.
Onhan tuo kolmen valon patteri soman näkönen, että oksat pois.
Rouva ajanut nyt punaisella. Kuulemma näkee ajaa. Joutuuko ensi kaudelle laittamaan myös toiseen autoon lisävalot. Se jää nähtäväksi.
Onhan tuo kolmen valon patteri soman näkönen, että oksat pois.
Noo tuota niin, enimmäkseen sytyttäessä näkyy tuo ledbar koska xenonit syttyy hitaasti. Mutta kun xenonit ovat syttyneet niin eipä tuosta ledistä oo oikein tietoa, toki silloin saattaisi näkyä jos xenonit tehottomammat mutta kun paikallaan 150wattiset nuissa laitavaloissa ja keskellä 70w niin valoa on muutenki metsänreunasta reunaan ja vajaa kaksikilometriä eteenpäin..Pappi kirjoitti:Jos autossa on nbb alphat xenoneilla, näkyykö tuo ledbar enään valokeilassa? Jäänyt maku että nbb pesee tuon typhoonin mennen tullen.
Rouva ajanut nyt punaisella. Kuulemma näkee ajaa. Joutuuko ensi kaudelle laittamaan myös toiseen autoon lisävalot. Se jää nähtäväksi.
Onhan tuo kolmen valon patteri soman näkönen, että oksat pois.
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1112
- Liittynyt: 26.10.2010 16:17
- Paikkakunta: sonkajärvi
valoa ei ole koskaan liikaaMagge-- kirjoitti:Noo tuota niin, enimmäkseen sytyttäessä näkyy tuo ledbar koska xenonit syttyy hitaasti. Mutta kun xenonit ovat syttyneet niin eipä tuosta ledistä oo oikein tietoa, toki silloin saattaisi näkyä jos xenonit tehottomammat mutta kun paikallaan 150wattiset nuissa laitavaloissa ja keskellä 70w niin valoa on muutenki metsänreunasta reunaan ja vajaa kaksikilometriä eteenpäin..Pappi kirjoitti:Jos autossa on nbb alphat xenoneilla, näkyykö tuo ledbar enään valokeilassa? Jäänyt maku että nbb pesee tuon typhoonin mennen tullen.
Rouva ajanut nyt punaisella. Kuulemma näkee ajaa. Joutuuko ensi kaudelle laittamaan myös toiseen autoon lisävalot. Se jää nähtäväksi.
Onhan tuo kolmen valon patteri soman näkönen, että oksat pois.
...voi voi kuinka tuo vanha mercedes savuttaa ja kuljettajaa naurattaa niin että kärpäset lentää suuhun...
On sitä liikaa joskus. Tarpeeksi hyvät valot niin ei huomaa vastaantulijaa mutkan tai nyppylän takaa ennenkuin hän sokaistuu ja vastaantulijat vaihtavat lähivaloille liian kaukaa.
Tuossa aamulla työmatkalla on tullut kaksi kertaa vastaan muuan katumaasturi jonka kanssa kohdataan seuraavasti:
- Vastaantulija vaihtaa lähivalot
- Vaihdan lähivalot
- Vastaantulija vaihtaa kaukovalot
*lähestytään hetki*
- Vastaantulija vaihtaa lähivalot
Seuraavalla kerralla vaihdan takaisin kaukovaloille aina per heti kun vastaantulijan ajovaloautomatiikkakin sen tekee, katsotaan montako kertaa tarvitsee tehdä
Tosin saattaa olla että ei ehdi tapahtua, montaa aamua ei enää pimeässä ajella kun päivä pitenee niin nopeasti...
Tuossa aamulla työmatkalla on tullut kaksi kertaa vastaan muuan katumaasturi jonka kanssa kohdataan seuraavasti:
- Vastaantulija vaihtaa lähivalot
- Vaihdan lähivalot
- Vastaantulija vaihtaa kaukovalot
*lähestytään hetki*
- Vastaantulija vaihtaa lähivalot
Seuraavalla kerralla vaihdan takaisin kaukovaloille aina per heti kun vastaantulijan ajovaloautomatiikkakin sen tekee, katsotaan montako kertaa tarvitsee tehdä
Tosin saattaa olla että ei ehdi tapahtua, montaa aamua ei enää pimeässä ajella kun päivä pitenee niin nopeasti...
Joo mullakin tuo paneli on nimenomaan siksi että valoa saa heti kun nappaa pitkät päälle, loppupeleissä silti aika höpö ollakseen "120w" ja 6000K 2000-luvun taitteen heiniä, valokuviokin kohtuu pertsiistä varsinkin jos on ainoana lisävalona kun tekee voimakkaan valopallon eteen ellei saa asennettua katolleMagge-- kirjoitti:Noo tuota niin, enimmäkseen sytyttäessä näkyy tuo ledbar koska xenonit syttyy hitaasti. Mutta kun xenonit ovat syttyneet niin eipä tuosta ledistä oo oikein tietoa, toki silloin saattaisi näkyä jos xenonit tehottomammat mutta kun paikallaan 150wattiset nuissa laitavaloissa ja keskellä 70w niin valoa on muutenki metsänreunasta reunaan ja vajaa kaksikilometriä eteenpäin..Pappi kirjoitti:Jos autossa on nbb alphat xenoneilla, näkyykö tuo ledbar enään valokeilassa? Jäänyt maku että nbb pesee tuon typhoonin mennen tullen.
Rouva ajanut nyt punaisella. Kuulemma näkee ajaa. Joutuuko ensi kaudelle laittamaan myös toiseen autoon lisävalot. Se jää nähtäväksi.
Onhan tuo kolmen valon patteri soman näkönen, että oksat pois.
Kavereiden autoissa näytti äkkiseltään hyvälle mutta en kyllä itse toista kertaa ostaisi
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
^Tarjoutui tuossa tilaisuus kaivella nenää puolen tuntia hantin paikalla työpakussa jossa keulalla ja katolla ulkoisesti näyttävä määrä led-paneelia. Normivalojen välissä kaksi paneelia, ehkä 40cm leveitä kumpikin, tuulilasin päällä toiset samanlaiset. Liikkeessä asennetut ja ihan hienon näköiset, varsinkin kun asenneltu rosteristen valorautojen kanssa paikalleen.
Lisävaloa noista tuli, kirkasta oli kyllä. Erikoisen pitkälle en silti pystynyt tietä näkemään, lumipenkat ja lumiset metsän puut sensijaan loistivat hienosti takaisin. Sivulta lähestyvät elukat olisi kyllä havainnut noilla tuikuilla, paikallaan seisoskelevaa tai mustaa tietä myöten etenevää kulkijaa ei vasta kuin vakiovalojen keilan ulottuessa kohteeseen.
Lisävaloa noista tuli, kirkasta oli kyllä. Erikoisen pitkälle en silti pystynyt tietä näkemään, lumipenkat ja lumiset metsän puut sensijaan loistivat hienosti takaisin. Sivulta lähestyvät elukat olisi kyllä havainnut noilla tuikuilla, paikallaan seisoskelevaa tai mustaa tietä myöten etenevää kulkijaa ei vasta kuin vakiovalojen keilan ulottuessa kohteeseen.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Ei ole kaksista kameraa eikä kuvaaja juuri kännykän kameraa osaa (viitsi) säätää joten kuvat on mitä on, mutta tuossa on valokeilaa kun lisävalona yksi Xmission LED200P ref. 30 paneeli.
Käytännössä valoa on sivuille riittävästi ja riittävän pitkälle siellä, jos vielä olisi pistevalo näyttämään todella kauas niin oikein hyvä. Kuva valehtelee lähelle tulevan valon määrää, ei sitä noin pahasti ole.
Käytännössä valoa on sivuille riittävästi ja riittävän pitkälle siellä, jos vielä olisi pistevalo näyttämään todella kauas niin oikein hyvä. Kuva valehtelee lähelle tulevan valon määrää, ei sitä noin pahasti ole.
wiimax.fi
Röntän keulaa talvikausien yli koristaneet Bosch rallyet kokoa 225 alkavat olla jo maantietä nähneet aika tavalla. Lasit ovat kirkkaat ja kiiltävät mutta kuupan röpyliäinen muovipinnoite tms alkoi viime talven mittaan lohkeilla pois jättäen kevyesti sinkityn pellin melko lailla ruosteelle alttiiksi. Täytyy noi nyt kesäkauden aikana maalata, härski temppuhan olisi maalata kuupat auton väriseksi kuten vanhaan hyvään aikaan oli pystäri-ikäluokan autokalustossa vallan yleinen tapa silloisista kahdennusmääräyksistä johtuen.
Vaan mitenkäs tuon jäljellä olevan pintakäsittelyn nätisti poistaisi ja minkälaista pohjustusta mahtaa tuommoinen kohde tarvita? Arvaan että mikä tahansa hiomalaikka tukkeutuu tuosta vinyylimäisestä muovitahmasta alta aikayksikön ja kuitenkin pinnoite (sekä myös peltikuuppa itsessään) on siinä määrin ohut että teräsharjalaikalla saatan tehdä enemmän vahinkoa kuin hyötyä. Kiinnitysjalusta on niittaamalla sekin kiinni peltikopassa, ja tuommoisena kevytmetallivaluisena kappaleena tarvisi hänetkin irrottaa maalauksen ajaksi. Uhkaa tulla turhamaisuudelle hintaa...
Vaan mitenkäs tuon jäljellä olevan pintakäsittelyn nätisti poistaisi ja minkälaista pohjustusta mahtaa tuommoinen kohde tarvita? Arvaan että mikä tahansa hiomalaikka tukkeutuu tuosta vinyylimäisestä muovitahmasta alta aikayksikön ja kuitenkin pinnoite (sekä myös peltikuuppa itsessään) on siinä määrin ohut että teräsharjalaikalla saatan tehdä enemmän vahinkoa kuin hyötyä. Kiinnitysjalusta on niittaamalla sekin kiinni peltikopassa, ja tuommoisena kevytmetallivaluisena kappaleena tarvisi hänetkin irrottaa maalauksen ajaksi. Uhkaa tulla turhamaisuudelle hintaa...
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Soodapuhaltamalla lähtee varmaan hyvin, ja sinkki jää jäljelle. Muistaa vaan pestä huolellisesti kuumalla vedellä. Pohjamaaliksi vaikka sellainen pohjamaali-filleri spray, mowon tuotemerkillä on aika pätevän oloinen maali. Tarttuu hyvin, peittää pienet jäljet ja helppo hioda. Pintaan vaikka puolikiiltävä musta.
No eipä nuota kerennyt sen kummemmin tänä suvena maalailemaan perskeles. Alkaa illat olla taas jo niin pimeitä että kohtahan nuo saa kantaa tallin hyllyltä koristamaan kikottimen keulaa.
Rouvan autokin kuulemma kaipaisi lisää valotehoa. Ainoa asennustapa umpimuoviseen Fordin keulaan taitaa olla rekkarikilven alle tuleva peltinen teline ja ylätuennat täytynee laittaa maskiin kun kilvenalustelineen kiinnitys muovipuskuriin on mitä on.
Rouvan autokin kuulemma kaipaisi lisää valotehoa. Ainoa asennustapa umpimuoviseen Fordin keulaan taitaa olla rekkarikilven alle tuleva peltinen teline ja ylätuennat täytynee laittaa maskiin kun kilvenalustelineen kiinnitys muovipuskuriin on mitä on.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Kärkkäisellä oli hyllyssä, vaan ei netissä? ledtanko, e-merkinnät löytyy, 72w tehoa, osramin ledit ja mainoslumeniakin luvataan 6480. Sävy 6000 kölviiniä. Hintaa tuolla varsin asiallisen oloisella lyysalla oli 79€. Kunhan ruuvaan kiinni, niin päästään testailemaan. Pituus näytti olevan sellanen, että menis normi kilpitelineeseen, mutta ensisijaisesti koetan jos sen saisi hieman puskuriin upotettua.
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
- Teddy
- Viestit: 759
- Liittynyt: 23.6.2016 10:08
- Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)
Työvalot, mutta whatever.
https://www.jussinmaki.net/ajoneuvovala ... 26DB15208/
Tommosia nappasin kokeeks pari kappaletta. Hinnan huomioiden ei ihan huonot; valokuvio varsin korkea, mikä on lähialueen valaisuun hyvä ja väri ei sieltä sinertävimmästä päästä. Saa nähdä millonka nämä halvat ledit alkaa pärjätä kunnolliselle halogeenille, ei ainakaan vielä. Mutta kyllä nuo varmaan trukissa välttää komeesti.
https://www.jussinmaki.net/ajoneuvovala ... 26DB15208/
Tommosia nappasin kokeeks pari kappaletta. Hinnan huomioiden ei ihan huonot; valokuvio varsin korkea, mikä on lähialueen valaisuun hyvä ja väri ei sieltä sinertävimmästä päästä. Saa nähdä millonka nämä halvat ledit alkaa pärjätä kunnolliselle halogeenille, ei ainakaan vielä. Mutta kyllä nuo varmaan trukissa välttää komeesti.
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: 28.8.2017 18:10
- Paikkakunta: oulu