Magge— mersut ja muut romut.
Joo kiitos! Anturi tilattu.racer123 kirjoitti:Oiskoo A 212 905 09 01
Väyrysen katsastus aiheutti harmaita hiuksia, aamulla menin tallille kasaamaan sisustaa, liikuttelin penkkejä ja sitten aloin kattomaan polttimoita niin eiköhän SRS valo loimottanu taulussa... no sain sen sammumaan ja vaihtelin mittariston polttimoita niin eipä sitten enään hyväksyny avainta.. Mittaristosta toinen liitin irti ja saa käyntiin ja mittaristokin pelaa kun liittimen painaa silloin kiinni. Katsastuksessa inssiukko väänsi kerran virrat aivan nollille niin eihän avain kääntynyt mutta liitin irti, avaimen kääntää ja liitin kiinni niin pelaa. Katsastus suoritettu hyväksytysti kehujen kanssa syystä että ei ollut purkkapatenteilla korjattu ruostevaurioita. Tosin merkintä tuli tuosta virtalukko hommasta.
Onko mittaristossa joku ajonesto systeemi vai mikä piru tuota riivaa?
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Virtalukko ja mittaristo toimii. Otin mittariston irti ja sen jälkeen akunkenkä pois joksikin aikaa, mittaristo kiinni ja sen jälkeen akunkenkä kiinni. Nyt hyväksyy avaimen ja pelaa oikein, meniköhän lie joku bitti poikittain kun mittaristoa irrottelin virrat päällä, niin oon kyllä tehny aikaisemminkin mutta ei ole tuollain tehny.
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Väyrynen lähti uusille teille.
Huikkimalla tuli vaihdossa cee malli. 270cdi automaatti vuosimallia 2001 ajettu 400tkm. Laatikko menee välillä vikatilaan tai heittää vapaalle kaasupohjassa ajettaessa. Suht siisti korinen tämmöseksi.
Huikkimalla tuli vaihdossa cee malli. 270cdi automaatti vuosimallia 2001 ajettu 400tkm. Laatikko menee välillä vikatilaan tai heittää vapaalle kaasupohjassa ajettaessa. Suht siisti korinen tämmöseksi.
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Nyt oli vihdoin aikaa katella tuota ceemallin laatikko hommaa joka alkoi öljyjen mittauksella... nii tai missä ois pitäny olla öljyä. Tikku ei kastunu, laittelin laatikkoon noin 1.5litraa öljyä ja sai pinnan oikeaksi, nyt toimii ja vieläpä tosi hyvin!
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Cee mallia kuritettu ihan tosissaan ja yritetty saaha vikoja esille. Vähän liian hyvin tuntuu toimivan periaatteessa ilmaiseksi autoksi.. Huomena jos kattelis starilla että mitä koodeja oon saanu sinne aikaiseksi mutta ainakaa laatikko ei suttaa enään toisinko takarenkaat..
Tänään laittelin lisävalot:
Kuvassa lyhyet näyttää paremmalta mitä oikeasti on:
Ja pitkät näyttää kuvissa huonommilta mitä on, mutta kyllä täytyy sanoa että on mukava ajella kun näkee, 2kpl hajottavia ja yks pistevalo, kaikissa 70w xenon.
Tänään laittelin lisävalot:
Kuvassa lyhyet näyttää paremmalta mitä oikeasti on:
Ja pitkät näyttää kuvissa huonommilta mitä on, mutta kyllä täytyy sanoa että on mukava ajella kun näkee, 2kpl hajottavia ja yks pistevalo, kaikissa 70w xenon.
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
S212:seen vanteet löyty ens kesäksi: stance 6 9.5x20 ja 10.5x20
Ceellä ajettu ja yritetty saaha vikoja esille. Välillä menee laatikko vikatilaan jos oikeen yrittää, kierrosnopeustieto yn3 tai jotai ja sen toisen välillä epämääräinen, pitää vaihtaa tuo johdinlevy samalla kun käyttää koneiston alhaalla ja huuhtelee systeemit. Viritysahtimen aihiokin olisi jo hyllyssä
18” vanteet tuo sai alle vielä loppusyksyksi, kohta kuiten talvirenkaat molempiin kun päivällä satoi jo lunta ..
Ceellä ajettu ja yritetty saaha vikoja esille. Välillä menee laatikko vikatilaan jos oikeen yrittää, kierrosnopeustieto yn3 tai jotai ja sen toisen välillä epämääräinen, pitää vaihtaa tuo johdinlevy samalla kun käyttää koneiston alhaalla ja huuhtelee systeemit. Viritysahtimen aihiokin olisi jo hyllyssä
18” vanteet tuo sai alle vielä loppusyksyksi, kohta kuiten talvirenkaat molempiin kun päivällä satoi jo lunta ..
Viimeksi muokannut Magge--, 22.10.2024 21:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Nyt ku oon ajellu ceellä enemmän niin tuntuu menevän herkemmin vikatilaan kun öljyt on kuumat ja hidastaa risteykseen. Sillon tulee se kierrosnopeustieto vikakoodi laatikosta, virtoja käyttämällä pois pelaa taas ihan normaalisti.
Tuli vähän systeemejä tuossa kun piti rivakasti edetä niin takapuskuri vähän suli pakokaasusta ja jonku pytyn suuttimen tiiviste alkoi supsuttaan, pittää huomenna kattoa minkä ja vaihtaa samantien.
Kotona käydessä oli kolme sukupolvea ceetä:
Tuli vähän systeemejä tuossa kun piti rivakasti edetä niin takapuskuri vähän suli pakokaasusta ja jonku pytyn suuttimen tiiviste alkoi supsuttaan, pittää huomenna kattoa minkä ja vaihtaa samantien.
Kotona käydessä oli kolme sukupolvea ceetä:
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Vaihtelin eilen ceehen laatikkoöljyä vähän (sen mitä saa öljypohjasta). Aika paljo oli mustaa möhmää pohjassa ja öljy ruskeaa muttei palaneen hajuista, täytyy nyt vähän ajella ja sitten käyttää koneikko pois ja huuhdella laatikko samalla. Nyt laatikko vaihtaa taas paremmin kun on parempaa öljyä sisässä.
Tuota se on vikonu mutta, tänään ei antanu nyt tuota mutta eiköhän se taas joskus tule
Tänään tuli luntakin:
Tuota se on vikonu mutta, tänään ei antanu nyt tuota mutta eiköhän se taas joskus tule
Tänään tuli luntakin:
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Nonii piti käyä vähä piristettyä veekutosta kokeileen niin pakko alkaa tuohon omaan maticciin tekemään jotain.
Onko porukka viritelly näitä 212 koppasia maticceja että miten voimansiirto kestää?
Pystyykö tuosta vakio turbosta 2260VK ahtimesta tekemään hyvän vai vaatiiko sen kuulalaakeri mallin..
Ketkä ne nyt suomessa näitä tekee ja paljonko maksaa ja kannattaako yleensäkki ostaa kokonaan uusi ahdin muokattuna ..
Paljo kysymyksiä mutta olisi mukava saada myös vastauksia!
Onko porukka viritelly näitä 212 koppasia maticceja että miten voimansiirto kestää?
Pystyykö tuosta vakio turbosta 2260VK ahtimesta tekemään hyvän vai vaatiiko sen kuulalaakeri mallin..
Ketkä ne nyt suomessa näitä tekee ja paljonko maksaa ja kannattaako yleensäkki ostaa kokonaan uusi ahdin muokattuna ..
Paljo kysymyksiä mutta olisi mukava saada myös vastauksia!
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
S202 lähti pariviikkoa sitten ja tilalle tuli väyrynen. Mukava auto ajaa. 320cdi, nahat, kattoluukku ja kaukosäätönen webasto.
Tähän autoon onkin vähän harjoiteltu bitin kääntö hommia ja hyvinhän tuo on alkanu vetämään, railpaineisiin ei ole kajottu.
Aistikkaasti testimielessä laitettu kiinanledi..
Tähän autoon onkin vähän harjoiteltu bitin kääntö hommia ja hyvinhän tuo on alkanu vetämään, railpaineisiin ei ole kajottu.
Aistikkaasti testimielessä laitettu kiinanledi..
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Väyrynenkin lähti pariviikkoa sitten uusille teilleen.
Väyrysestä irroitin NBB valot ja eräänä päivänä ne olikin jostain syystä maticin keulassa..
Laitavaloissa 150w xenon ja keskellä 70w xenon. Päivän ne tekkee
Väyrysestä irroitin NBB valot ja eräänä päivänä ne olikin jostain syystä maticin keulassa..
Laitavaloissa 150w xenon ja keskellä 70w xenon. Päivän ne tekkee
Viimeksi muokannut Magge--, 22.10.2024 21:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Varma keväänmerkki kun mersussa palaa pelkät päivävalot
Viikolla oli vähän pakkastaki jo.
Viikolla oli vähän pakkastaki jo.
Viimeksi muokannut Magge--, 22.10.2024 21:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Mitenkä nuilla pakkasilla pysyy lämmöt, pitääkö olla maskisuoja käytössä? Ceemeli keräsi samalla tapaa lunta. Illalla kun ajoit parkkiin ja jos et muistanut putsata lumia, niin seuraama aamuna kuului räminä. Jäätynyt lumi rämisi vasten takapönttöä.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Taitaa nuo ämpärit keulalla jo toimia tietynlaisena viimasuojana
Kyllä ainakin itselläni pysyy hyvin lämmöt om642 koneella. -31 oli lapissa pakkasta kun joulun tienoilla kävin ja lämmöt pysyi tosi nätisti ja nousikin nopeasti. 50-60km/h kun ajeli niin laski lämmöt tasan 80 normaalista 85 kohdilta. 80-> ylöspäin vauhdissa ei ”ongelmia”
Kyllä ainakin itselläni pysyy hyvin lämmöt om642 koneella. -31 oli lapissa pakkasta kun joulun tienoilla kävin ja lämmöt pysyi tosi nätisti ja nousikin nopeasti. 50-60km/h kun ajeli niin laski lämmöt tasan 80 normaalista 85 kohdilta. 80-> ylöspäin vauhdissa ei ”ongelmia”
Nojuu ne varmaan suojaa jo aika hyvin Silloin kun oli täällä etelässä pari talvea sitten kovat pakkaset, niin ceemelissä 350cdi lämmöt ei noussu motarilla normaaliin. Varmaan olisi termari pitänyt vaihtaa. Nykysessä 320cdi vaihdoin talvea varten termarin ja tässä lämmöt nousee myös nopeaan.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Termarin vaihdoin 2016 syksyllä ja sen jälkeen ei ole ollut ongelmia lämpöjen kans, viimetalven -40 pakkasillakin pysyi yli 80 moottorinlämmöt ja sitä lauhemmilla keleillä on olleet normaalissa. Viimasuojana nuo ämpärit ja alaritilän takana ledipötkö.. Toki on tuo niin mahoton syömään tiisseliä että pakko sieltä lämpöä on tullakki. Puoli tankkia (eli noin 40litraa) ja vähän päälle 250km tripissä näky nyt olevan..nix0n kirjoitti:Mitenkä nuilla pakkasilla pysyy lämmöt, pitääkö olla maskisuoja käytössä? Ceemeli keräsi samalla tapaa lunta. Illalla kun ajoit parkkiin ja jos et muistanut putsata lumia, niin seuraama aamuna kuului räminä. Jäätynyt lumi rämisi vasten takapönttöä.
Ite sulatan ja kuivaan tuon auton kohtuu tiheään niin vähän säästyy enimmiltä räminöiltä.
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Itelläkin olisi auttanut sitten termarin vaihto. Saman huomasin oman 350cdi kanssa, että sille tuo dieseli maistui kohtalaisen hyvin. Ilmansuodattimista tuo oli tosi tarkka, toisaalta en ihmettele yhtään kun on niin onnettomat ne suotimet. Venäjällä tankkaus vähän kompensoi tuota auton ruokahalua
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Joo itse vain nuukailin tuon termarin kanssa ja laitoin normaali termostaatin sähkövastuksellisen sijaan.nix0n kirjoitti:Itelläkin olisi auttanut sitten termarin vaihto. Saman huomasin oman 350cdi kanssa, että sille tuo dieseli maistui kohtalaisen hyvin. Ilmansuodattimista tuo oli tosi tarkka, toisaalta en ihmettele yhtään kun on niin onnettomat ne suotimet. Venäjällä tankkaus vähän kompensoi tuota auton ruokahalua
Ilmansuodattimet tilasin kun pitäs huoltoa muutenkin tehdä.
Jostain syystä ajelin tuossa niin ettei radio ollut päällä niin kuulosti että jostaki viheltää ja vieläpä aika reilustikin. Onko näissä tyypillisiä ahtovuodon (tai imuilman?) paikkoja?
Pitkät pakkasjaksot alkaa ilmeisesti tympäsemään mersulla ja alkoi nyt ilmoittelemaan akun varauksesta puolentunnin eberi käytön aikana.. Toki onhan tuo vielä alkuperäinen patteri mikä tuolla on paikallaan nii mikäpä ihme ..
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Juuri ajelin töihin. Trippi nollattu lähtiessä kämpiltä, moottori melkein normaalilämpöinen lähtiessä. 80km/h rajoitusta matkasta 30km ja 10km 100km/h lätkillä. Kasikympin alueella ajoin mittari 90 ja satasella mittari 104. Muutenkin äärimmäisen taloudellisesti mutta ei tuota saa edes mittariin menemään tuon pienemmällä kulutuksella...
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Hmmm, mielenkiintoista.
Harmi kun olen kerennyt kovin vähän ajamaan omalla 350 cdi: llä, mutta selkeästi näyttää taloudellisemmalta kuin 320 cdi v6.
Kun tässä nurkka ajossa pääsee tuohon 7,5 lukemaan, matkassa on tippunut ihan normityylillä 6,0 lukemaan, vitosella alkavat ihan mahdollisia.
320 W209 korissa ei kulkenut missään oloissa alle 7,0 lukemia.
Toki tuo 4matikki tekee jotain lisää.
Harmi kun olen kerennyt kovin vähän ajamaan omalla 350 cdi: llä, mutta selkeästi näyttää taloudellisemmalta kuin 320 cdi v6.
Kun tässä nurkka ajossa pääsee tuohon 7,5 lukemaan, matkassa on tippunut ihan normityylillä 6,0 lukemaan, vitosella alkavat ihan mahdollisia.
320 W209 korissa ei kulkenut missään oloissa alle 7,0 lukemia.
Toki tuo 4matikki tekee jotain lisää.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Joo, tämä yksilö ainakin on tosi janoinen. Viikonloppuna kävin 500km reissun kuomukärryn jossa kelkka perässä ja matkanopeutena oli 90km/h. Kulutus 11.1l/100km tankkauksesta mitattuna.
Tuo vanhempi suorakutonen meni traileri+autopäällä jonkin verran vähemmällä vaikka kuormaa puoltoista tonnia enemmän..
Tuo vanhempi suorakutonen meni traileri+autopäällä jonkin verran vähemmällä vaikka kuormaa puoltoista tonnia enemmän..
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Mersun öljyhuolto oli taas ajankohtainen.
Uudet öljyt, tällä kertaa Mobil 1 ESP Formula 5w-30 merkkiset, suodatin ja ilmansuodattimet.
Olihan niissä jo vähän roskaa ja vänkärinpuolimmainen imeny ilmeisesti joskus vettä tai lunta reilusti kun oli kosteusvaurioituneen näköinen.
Suodattimien vaihdon kertominen autolle.
Huollon kuittaus.
Nykyinen mittarilukema.
Uudet öljyt, tällä kertaa Mobil 1 ESP Formula 5w-30 merkkiset, suodatin ja ilmansuodattimet.
Olihan niissä jo vähän roskaa ja vänkärinpuolimmainen imeny ilmeisesti joskus vettä tai lunta reilusti kun oli kosteusvaurioituneen näköinen.
Suodattimien vaihdon kertominen autolle.
Huollon kuittaus.
Nykyinen mittarilukema.
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Nuo huollot jää auton tietokoneeseen muistiin ja itelle excel taulukkoon. Ei ole itsellä mahdollisuutta päästä täyttämään sähköistä huoltokirjaa, se olisikin hyvä jos pääsisi.Pappi kirjoitti:Meneekö tuo huoltokirja johonkin talteen vai jääkö paikallisesti omalle koneelle?
Kilometrien puolesta vielä matkaa jäljellä ”reippaasti”.
Kilometrien puolesta kyllä hyvinki olisi seuraavaan huoltoon matkaa mutta tykkään vaihtaa rasvat noin 15tkm välein kun tuo auton ilmoittama 25tkm huoltoväli tuntuu mielestäni liian pitkältä.
Aikaisemmin kuulunut suhina tuntuisi hävinneen, en tiiä oliko turbolle tuleva imuputki jotenkin huonosti kiinni vai mikä lie suhinan aiheutti? Pääasia kuiten ettei turbolta ollut valuttanut öljyä läppämoottorille tai minnekkään muuallekkaan. Kulutus samalle 40km matkalle kuten ylläkin oli 7.4l/100km enempiä säästelemättä keskinopeuden ollessa 101km/h.
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Höpön löpö ja lopuilla pensaa. Eise suhina mihinkää kadonnu. Suhisee ja tuhisee kiihdyttäessä edelleen. Ikkuna auki kun ajaa niin kuulostaa että konehuoneessa on joku scaanian ääriturbo ja viiskiloa painetta mutta todellisuus on jotain aivan muuta... Ahtoletkut äkkivilkaisilla ja paremmallakin perehtymisellä näyttäs kuivilta ja vuotamattomilta.Magge-- kirjoitti:
Aikaisemmin kuulunut suhina tuntuisi hävinneen, en tiiä oliko turbolle tuleva imuputki jotenkin huonosti kiinni vai mikä lie suhinan aiheutti?
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14