nix0nin hairahdus
nix0nin hairahdus
Eilen tapahtui omalta osaltani jotain odottamatonta, nimittäin omistan nykyään vw golffin Aihetta pohjustan sillä, että emännän pumppari golfilla oli päästelty jo menemään 360tkm, joten siitä oli aika luopua. Kriteereinä oli löytää uudehko vähän ajettu riisseli mahdollisimman nopiaan. Mersua minä tietysti aloin etsimään kauhealla vimmalla, mutta tällä budjetilla ei löytynyt kuin hinnat alkaen malleja. Varusteita saisi olla, sillä kilsoja tulee 30-40tkm vuoteen, niin autossa tulisi viihtyä.
Alkuviikosta heitin kotona ilmoille, notta mites tämmöinen auto? Minulle se oli väärän merkkinen, mutta täytti kaikki kriteerit, mitä autolle oli asetettu. Tuumasta toimeen ja kysymystä myyjälle. Varasin auton lauantaille ja lauantaina aamusta pumpparin nokka kohti vw airporttia. Siellä golffi odotteli meitä suoraan oven edessä. Paikalle saavuttiin kymmenen jälkeen ja kauppaa väännettiin liikkeen sulkemiseen asti Hinnasta ja vaihdokista päästiin lopulta sopuun ja ei muutakun nimet paperiin. Mukavaa palvelua sai airportista, voin suositella.
Golffi on tosiaan 2016 vuoden gtd farkku manuaali, ajettuna 16tkm. Manuaali siksi, että tuohon dsg lootaan en kauheasti vielä luota. Vaikkakin emännän vanhemmilla on prississä dsg:llä oleva portteri, millä ajettu kohta 400tkm. Ihmittelin miten dsg on noin hyvin pelittänyt, kun siitä kuullut kauhutarinoita. Vastaukseksi sain, että uudesta asti dsg:n öljyt vaihdettu 60tkm välein. No se siitä. Muita varusteita tosiaan LED ajovalot, DYNaudion hifit, isompi kokesketusnäyttö, kahdet 18" orggis vanteet, valopaketti, tärkeinpänä webasto kaukosäädöllä ja ajastimella sekä akulle defan ylläpitolaturi.
Tämähän on vähän kestotesti myös uudella CUNA moottorille. Päivässä tulee 120km ajoa. Huoltoväli on tosiaan 30tkm, joten meillä tulee huolto/vuosi ja lisäksi välihuolto 15tkm välein, jossa vaihdetaan öljyt ja suodatin. Raportoin tänne miten mitä kaikkea matkan varrelle kuuluu. Lopuksi jos saisi vielä kuvan liitettyä.
Alkuviikosta heitin kotona ilmoille, notta mites tämmöinen auto? Minulle se oli väärän merkkinen, mutta täytti kaikki kriteerit, mitä autolle oli asetettu. Tuumasta toimeen ja kysymystä myyjälle. Varasin auton lauantaille ja lauantaina aamusta pumpparin nokka kohti vw airporttia. Siellä golffi odotteli meitä suoraan oven edessä. Paikalle saavuttiin kymmenen jälkeen ja kauppaa väännettiin liikkeen sulkemiseen asti Hinnasta ja vaihdokista päästiin lopulta sopuun ja ei muutakun nimet paperiin. Mukavaa palvelua sai airportista, voin suositella.
Golffi on tosiaan 2016 vuoden gtd farkku manuaali, ajettuna 16tkm. Manuaali siksi, että tuohon dsg lootaan en kauheasti vielä luota. Vaikkakin emännän vanhemmilla on prississä dsg:llä oleva portteri, millä ajettu kohta 400tkm. Ihmittelin miten dsg on noin hyvin pelittänyt, kun siitä kuullut kauhutarinoita. Vastaukseksi sain, että uudesta asti dsg:n öljyt vaihdettu 60tkm välein. No se siitä. Muita varusteita tosiaan LED ajovalot, DYNaudion hifit, isompi kokesketusnäyttö, kahdet 18" orggis vanteet, valopaketti, tärkeinpänä webasto kaukosäädöllä ja ajastimella sekä akulle defan ylläpitolaturi.
Tämähän on vähän kestotesti myös uudella CUNA moottorille. Päivässä tulee 120km ajoa. Huoltoväli on tosiaan 30tkm, joten meillä tulee huolto/vuosi ja lisäksi välihuolto 15tkm välein, jossa vaihdetaan öljyt ja suodatin. Raportoin tänne miten mitä kaikkea matkan varrelle kuuluu. Lopuksi jos saisi vielä kuvan liitettyä.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Nyt on reilu 10tkm menty. Tankkauksista otettu kuitit talteen marraskuun ajalta, täytyy laskea kulutus. Mitään ihmeellistä ei ole ollut, kerran mittariston keskinäyttö sammui ja käynnistyi heti uudelleen. Talvirenkaat on Nokian kitkat koossa 225/40/18 joiden kanssa on ollut ongelmia. Aluksi vuoti oikea eturengas. Ei löytynyt mitään reikää, vaihdettin ventiili, niin loppui vuoto. Nyt herjaa oikeasta takarenkaasta paine-eroa. Pitää varman siihenkin vaihdattaa venttiili. Väliöljynvaihto tuohon tuli tehtyä, kun tuo 30tkm vaihtoväli kuulostaa kauhealta.
Ceemelistä jääneet vanteet oli loppukesän eemelin alla, mutta ovat vähän ujot siihen koppaan. Meinasin niistä ottaa kumit poista päältä ja sovitella Veemannit tähän koppaan.
Ceemelistä jääneet vanteet oli loppukesän eemelin alla, mutta ovat vähän ujot siihen koppaan. Meinasin niistä ottaa kumit poista päältä ja sovitella Veemannit tähän koppaan.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Kiitoksia. Molemmilla kun tuota työmatkaa on, niin laskin että tähänkin noin 40tkm vuosivauhdilla kertyy kilsoja
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Eilen tämä vag konsernin tuotos lähti hinurilla korjaamolle. Viisi vikavaloa syttyi ja lisäksi teksti tarkista öljyn määrä tuli mittaristoon. Motarin varteen jäi emäntä gtd:n kanssa. Öljytikku ei edes kastunut, näille dieseleillekin näyttää öljy maistuvan. Mittarissa on nyt 29tkm ja väliöljynvaihto tehty noin 10tkm sitten. Nämä ei näytä kestävän edes huoltoväliä liikenteessä Tiistaina on VV Airportissa huolto ja nyt makaa Kotkassa Länkkärin pihalla tutkittavana. Tilalle emäntä sai 1.0tsi farkku golffin 4tkm ajettuna. Eilen vähän salaa jo vilkuilin nettiauton tarjontaa, merkin voi jo arvatakkin
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
nix0n kirjoitti:Nyt on reilu 10tkm menty. Tankkauksista otettu kuitit talteen marraskuun ajalta, täytyy laskea kulutus. Mitään ihmeellistä ei ole ollut, kerran mittariston keskinäyttö sammui ja käynnistyi heti uudelleen. Talvirenkaat on Nokian kitkat koossa 225/40/18 joiden kanssa on ollut ongelmia. Aluksi vuoti oikea eturengas. Ei löytynyt mitään reikää, vaihdettin ventiili, niin loppui vuoto. Nyt herjaa oikeasta takarenkaasta paine-eroa. Pitää varman siihenkin vaihdattaa venttiili. Väliöljynvaihto tuohon tuli tehtyä, kun tuo 30tkm vaihtoväli kuulostaa kauhealta.
Anteeksi, ei nix0n vinoilua mutta älä kerro enempää ettei me Meseläisetkin vaihdeta kaikki VAG:hennix0n kirjoitti:Eilen tämä vag konsernin tuotos lähti hinurilla korjaamolle. Viisi vikavaloa syttyi ja lisäksi teksti tarkista öljyn määrä tuli mittaristoon. Motarin varteen jäi emäntä gtd:n kanssa. Öljytikku ei edes kastunut, näille dieseleillekin näyttää öljy maistuvan. Mittarissa on nyt 29tkm ja väliöljynvaihto tehty noin 10tkm sitten. Nämä ei näytä kestävän edes huoltoväliä liikenteessä Tiistaina on VV Airportissa huolto ja nyt makaa Kotkassa Länkkärin pihalla tutkittavana. Tilalle emäntä sai 1.0tsi farkku golffin 4tkm ajettuna. Eilen vähän salaa jo vilkuilin nettiauton tarjontaa, merkin voi jo arvatakkin
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Hyvin päätelty Tykkään kyllä auton muotoilusta ja sisustakin on ihan siisti tuon hintaluokan autoksi. Mikäli tuo ottaa tavaksi matkustamisen hinurilla, niin lähtee vaihtoon ja stutgarttin ihme tulee tilalle vaikka emäntä olisikin sitä vastaanJokke79 kirjoitti:Luultavasti ei VW-konsernin tuotteitanix0n kirjoitti: Eilen vähän salaa jo vilkuilin nettiauton tarjontaa, merkin voi jo arvatakkin
Jube: Koitan pitää matalampaa profiilia tämän tuotoksen kanssa ja toivon etten vaihda eemeliä volkkariin
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Eikö noin uusi auto osaa valittaa öljyn vähyydestä jo hyvissä ajoin?
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Ymmärsin niin, että tämä valittaa vasta siinä kohtaa kun öljynpinta on liian alhaalla eli tässä tapauksessa tikku ei kastu ollenkaan. Merkkiliikkeessä sanottiin, että tuhannen kilometrin välein pitäisi itse katsoa tikkua Minä kun olen tottunut ajamaan mersulla ja vaihtamaan öljyt noin 12tkm välein, eikä kertaakaan ole tarvinnut lisäillä öljyä.
Kaverin 212 kävi vähän samalla tavalla Sakarin kertomuksen kanssa. Oli eemeli laskenut öljyt pihalle ja sen johdosta kiristin laukesi ja kone selvä. Oli tullut vain teksti tarkista öljyt ja auto hyytyi siihen.
Tällä korjaamokäynnillä lisättiin vain öljyä, luettiin vikakoodit ja nollattiin. Sekä tehtiin takaisinkutsu sähköisestä käsijarrusta. Autossahan on huolenpitosoppari sekä tehdastakuu. Hinaus meni volkkarin liikkumisturvan piikkiin, sijaisauto maksutta ja kun emäntä meni autoa hakemaan, läntänttiin lasku 34,90€. Emäntä siinä kysyi, että miksi lasku ja mistä se on muodostunut. Vastaus takavanteessa lunta, se piti putsata. Emäntä siinä vähän tulistui ja kysyi ihanko tosissaan lunta putsasitte vanteesta!? Tiskin takana naama meni punaiseksi ja lähti käymään jossain. Hetken päästä tuli takaisin. Lasku oli muuttunut 10€ ja työnkuva ei ollut enää lumenpoisto
Kaverin 212 kävi vähän samalla tavalla Sakarin kertomuksen kanssa. Oli eemeli laskenut öljyt pihalle ja sen johdosta kiristin laukesi ja kone selvä. Oli tullut vain teksti tarkista öljyt ja auto hyytyi siihen.
Tällä korjaamokäynnillä lisättiin vain öljyä, luettiin vikakoodit ja nollattiin. Sekä tehtiin takaisinkutsu sähköisestä käsijarrusta. Autossahan on huolenpitosoppari sekä tehdastakuu. Hinaus meni volkkarin liikkumisturvan piikkiin, sijaisauto maksutta ja kun emäntä meni autoa hakemaan, läntänttiin lasku 34,90€. Emäntä siinä kysyi, että miksi lasku ja mistä se on muodostunut. Vastaus takavanteessa lunta, se piti putsata. Emäntä siinä vähän tulistui ja kysyi ihanko tosissaan lunta putsasitte vanteesta!? Tiskin takana naama meni punaiseksi ja lähti käymään jossain. Hetken päästä tuli takaisin. Lasku oli muuttunut 10€ ja työnkuva ei ollut enää lumenpoisto
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Ei sen kyllä pitäis olla liikaa vaadittu autoilijalta, että vaikka kerran viikossa vilkasee mitä konepellin alle kuuluu. Oli sitten kyseessä lada tai mersu. Äkkiähän sen öljymäärän tarkistaa ja täyttää vaikka pissapojan samalla
Chevrolet S10 Blazer
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
Taitaa nuo uudemmat VAGinat olla ihan paskoja. Aikanaan omassa -03 diisseli Octaviassa öljynvaihtoväli noin 17-21 tkm ja jossain vasta 15 tkm kohdilla alkoi alaraja lähestymään...
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Premium merkit erikseen kun Sakari totesi. Minusta tuo lumen poistaminen vanteesta oli huvittava, sillä se ehtii sulaa kun auto seisoo lämpöisessä hallissa. Lisäksi näitä kahta autoa tulee pestyä säännöllisesti, niin minun ei tarvitse viedä autoa korjaamolle, jotta voivat poistaa lumen vanteesta Nähtävästi kun eivät päässeet laskuttamaan mistään, niin oli pakko keksiä jokin aihe ja luulivat, että naista voi koittaa huijata tässä asiassa.
Dealerin kanssa olen samoilla linjoilla. Tälläkin vagilla kun tulee ajoa 120km päivä, niin en jaksa olla joka viikko avamaassa konepeltiä. Huoltoväli tässä on 30tkm ja puolessa välissä huoltoväliä tulee ylimääräinen öljynvaihto.
Laatuun kiinnitin myös huomiota sisustassa. Eemelillä ajettu 310tkm ja volkkarilla 29tkm. Matkaa kun ajetaan ja tykkään vasenta kättä lepuuttaa ovenkahvan vieressä. Volkkariin on tullut painauma siihen verhoiluun jo nyt, mutta mersussa ei ole mitään merkkiä painaumasta..Pitänee tuosta reklamoida tiistaina huollon yhteydessä. Ajettavuudeltaan tämä on kyllä hyvä, en voi moittia.
Dealerin kanssa olen samoilla linjoilla. Tälläkin vagilla kun tulee ajoa 120km päivä, niin en jaksa olla joka viikko avamaassa konepeltiä. Huoltoväli tässä on 30tkm ja puolessa välissä huoltoväliä tulee ylimääräinen öljynvaihto.
Laatuun kiinnitin myös huomiota sisustassa. Eemelillä ajettu 310tkm ja volkkarilla 29tkm. Matkaa kun ajetaan ja tykkään vasenta kättä lepuuttaa ovenkahvan vieressä. Volkkariin on tullut painauma siihen verhoiluun jo nyt, mutta mersussa ei ole mitään merkkiä painaumasta..Pitänee tuosta reklamoida tiistaina huollon yhteydessä. Ajettavuudeltaan tämä on kyllä hyvä, en voi moittia.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Ilmoittautuu palvelukseen hän kahden peräkkäisen uudemman TSI:n kokemuksella. Ketjun aloittajan kanssa samalla väliöljynvaihtotaktiikalla liikkeellä. Ei kyllä ole tarvinnut muutoin lisäillä.Vanja-eno kirjoitti:Taitaa nuo uudemmat VAGinat olla ihan paskoja.
Sinänsä tuo ohjeen mukainen huoltoväli 30 tai 2 vuotta on kyllä... halpaa, mutta mihin asti.
B 200 turboonkin pitää öljyä lisätä, mutta se ossa itse ilmoittaa lisäyksen tarpeesta. Tällä ikänäöllä ei siitä muovitikusta edes näe öljyn tasoa. Nykyautoisa on kaikkea täysin tarpeetonta himmeliä, mutta öljyntason ilmaisin puuttuu, vaikka tiedetään, että sitä kuluu aivan helvetisti????
Taitaa jollain päätöksentekijällä konsernissa olla puutteita realismin tajussa.
Taitaa jollain päätöksentekijällä konsernissa olla puutteita realismin tajussa.
Kiitos taas inffosta. Toisaalta turha vaihtaa uuten ovipahviin, jos siihen tulee taas muutaman tuhannen kilometrin jälkeen painauma. Emäntä tuolla ajelee suurimmaksi osaksi, niin omaa silmää ei häiritse niin paljoa.Sakari kirjoitti:Muistikuvani on, että tuo oviverhoilun painautuminen on yleinenkin ongelma, ei näissä vag vehkeissä kestä ja noissa ollu ongelmia ennenkin. Vielä voit saada takuuseen uuden verhoilun mutta ei se sen parempi tulisi olemaan.
RH:n kanssa samoilla linjoilla, että huoltoväli on tosiaan pitkä jos on 30tkm tai 2vuotta Minkä vuotisia tsi härveleitä sinulla on ja miten toimineet?
Tikku on kyllä hankala lukea, kun minullakin tuo näkö ei parhaimmasta päästä. Näissähän tulee aina kaupan tekijäisinä litran leka öljyä, mutta se ei riitä kyllä huoltovälille.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Oli ensin tuommoinen samanmoinen valkoinen -15-mallin 1,2TSI farkkugolffi. Sillä päästeltiin nafti 50tkm kahteen vuoteen juurikin. kerran tehtiin nk. normihuolto ja parit välivaihdot 15tkm välein. Oli muuten hyvä auto kokonaiskustannuksiltaan, kun uuden auton pääomakuluissa hävisi vai n. 3t€ per vuosi ja käyttökustannukset oli ihan olemattomat.nix0n kirjoitti: RH:n kanssa samoilla linjoilla, että huoltoväli on tosiaan pitkä jos on 30tkm tai 2vuotta Minkä vuotisia tsi härveleitä sinulla on ja miten toimineet?
Golffi vaihtui vuosi sitten tilavampaan Touraniin 1,4TSI-koneella. Sillä on nyt ajettu vasta reilu 17tkm ja kerran siihenkin ylimääräisen öljynvaihdon tehnyt.
Sen kyllä noista uudemmista TSI-bensakoneista kahden auton vähäisellä kokemuksella huomannut, että se 15 on juuri pätkä, minkä pääsee lisäämättä. Alkaa siinä vaiheessa olla aika alamerkin tuntumassa tikussa öljyt. Joten miksi lisäillä, kun voi ne jo sitten kokonaan vaihtaakin.
samoin.. en kyllä useinkaan öljyjä tarkista ku Mersuissa tottuu ettei tartte. Vikavalo autoja en VIELÄ ole omistanut joten niistä en sano mitään..dealer kirjoitti:Vaikea on peltiä availla tuhannen kilometrin välein kun on tottunut siihen ettei se ole huollon puitteissa tarpeen kuin öljynvaihdon ollessa ajankohtainen. Ei olisi minun auto sellainen jossa moottoriöljyt pitää itse tarkistaa tai saattaa yhtäkkiä meno katketa vikavaloshowhun.
Toisaalta aikanaan useamman 1,6 dieseli volkkarin omistanut olen ja ei ne kyllä olleet öljysyöppöjä lainkaan kunnossa ollessaan.
® Mesen Porkkana-klubi
Äsken käytiin tiskaamassa kyseinen laitos. Ensiksi liuottimet pintaan ja huuhtelu. Tämän jälkeen Bilthamberin foamit niskaan ja vanteille korrekin vannepesuaine ja harjaus ja huuhtelu. Lopuksi vielä kinnastelu kahden ämpärin taktiikalla ja sisustan imurointi. Kehtaa tiistaina viedä huoltoon Sisustan muovit on näemmä todella herkkiä naarmuuntumiselle, kun ovat kovaa muovia.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Päivitellään kuulumisia. Huollossa käytiin, perus ölpät, suodatin ja raikkari ja tarkastukset. Ajovalojen pesurit ei toiminu, auto käytetty virrattoman lähti pelaamaan.
Lisään nyt muiden halua omistaa uskomaton vag Emäntä soitteli äsken kun oli lähdöstä töistä kotiin. "Moi, mitä teen kun kuskin ovi ei pysy kiinni!?" Puhelun lopussa emännällä pääsi lipsahdus, sillä mainitsi vaihdon mersuun
Lisään nyt muiden halua omistaa uskomaton vag Emäntä soitteli äsken kun oli lähdöstä töistä kotiin. "Moi, mitä teen kun kuskin ovi ei pysy kiinni!?" Puhelun lopussa emännällä pääsi lipsahdus, sillä mainitsi vaihdon mersuun
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Tulkaa hakemaan multa toi Phaeton niin pääsen hakemaan uuden. Siinä on Bentle...öh Volkkari, joka toimii. Neliveto, hiljainen kuin kassakaappi, sisustettu kuin tupakkihuone ja varusteita aimo kasa.
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Täh?? Ei oo tikkua, eikä ees välttämättä öljymääränanturia??Sakari kirjoitti:Ei kaikissa autoissa oo välttämättä öljynmääräanturia? Ainaki tossa oli yks asiakas ko oli ajanu uuden cla mersunsa öljypohjan rikki, öljyt pihalle ja ei mitään merkkivaloja, kone leikkas kiinni.
Oli kuulemma vaan ihmetelly kauheata ääntä ko oli osuma tullu ja jatkanu ajoa
Voi ristus sanon mina...
BMW E31 V12
Tuohan on upea auto ja itseasissa taannoin tuollaisesta vähän yritettiin hieroa kauppoja. Oli ollut uudesta asti pirssissä ja jäänyt lopulta ajosta seisomaan pikku vikojen kera. Joku tarjosi enemmän ja auto meni siten ohi suunbercedes menz kirjoitti:Tulkaa hakemaan multa toi Phaeton niin pääsen hakemaan uuden. Siinä on Bentle...öh Volkkari, joka toimii. Neliveto, hiljainen kuin kassakaappi, sisustettu kuin tupakkihuone ja varusteita aimo kasa.
Tässä volkkarissa on tikku, varmaan ihan sen takia kun näille öljy maistuu. Muuten tekniikkaan en ole perehtynyt. Perjantaina aamuna tämä ei meinannut käynnistyä. Ensimmäisellä startilla yski vain ja vikavalot vilkkui mittaristossa, toisella lähti käyntiin. Illalla kun tulin töistä kotiin, käytin auton akkukeskuksessa, sillä ajattelin akun olevan valmis. Noh eipä ollut, mittaus ja rasitustesti kertoi akun olevan täysin kunnossa. Youtubea kun tulee selailtua paljon, pitää tsekata tämä seuraava asia, sillä auto oli edellisen päivän seisonut ja webasto oli 20min päällä. Webastoa tosiaan käytössä aina sen 20min ja tämän jälkeen on tunnin ajomatka. TÄSSÄ tuo video. En saanut tuota youtuben omaa linkkausta toimimaan
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02