W220-koriset teräsjousituksella - ilmajousitus no go?
W220-koriset teräsjousituksella - ilmajousitus no go?
Tässä on nyt ostohosenit jalassa ja Saksaan olisi tarkoitus lähteä. Haussa W220 facelift eli vuosimallia 2003-2005.
Oon koeajanut moisen M112:lla eli 350-mallisena, ja se on ihan ok, mutta vähän jäi kaipaamaan ruutia. Haussa 430 tai 500. Ei 600, koska en oo miljonääri enkä halua ABC-jousitusta. Jotkut on kuulemma ABC:n myös ohittanut noista kuussatasista, mutta niissä on sitten muuten ylläpito aika arvokasta. Dieselit on sitten paljon ajaville, ja itselleni auton äänimaailma on tärkeimpiä ostokriteereitä.
No, anyways:
- Teräsjouset on hyvät, koska ne ei maksa miljoonaa korjata ja mukavuus nyt on ässässä kuitenkin itselleni riittävä.
- Ilmajouset on mukavat, mutta niistä pelotellaan valtavasti.
Onko muita kuin kutoskoneisia W220-korisia saanut ilmajousituksella? Jos ei, menen ja ostan S 500:n ilmajousituksella. Päädynkö vararikkoon jo tänä talvena sen ilmajousituksen kanssa?
Nyt ykkösvaihtoehtona on noin 150tkm ajettu vm. 2005 W220 S 500 L.
Oon koeajanut moisen M112:lla eli 350-mallisena, ja se on ihan ok, mutta vähän jäi kaipaamaan ruutia. Haussa 430 tai 500. Ei 600, koska en oo miljonääri enkä halua ABC-jousitusta. Jotkut on kuulemma ABC:n myös ohittanut noista kuussatasista, mutta niissä on sitten muuten ylläpito aika arvokasta. Dieselit on sitten paljon ajaville, ja itselleni auton äänimaailma on tärkeimpiä ostokriteereitä.
No, anyways:
- Teräsjouset on hyvät, koska ne ei maksa miljoonaa korjata ja mukavuus nyt on ässässä kuitenkin itselleni riittävä.
- Ilmajouset on mukavat, mutta niistä pelotellaan valtavasti.
Onko muita kuin kutoskoneisia W220-korisia saanut ilmajousituksella? Jos ei, menen ja ostan S 500:n ilmajousituksella. Päädynkö vararikkoon jo tänä talvena sen ilmajousituksen kanssa?
Nyt ykkösvaihtoehtona on noin 150tkm ajettu vm. 2005 W220 S 500 L.
2005 S 500 L
1995 C 220 Elegance
1995 C 220 Elegance
Eli siis onko _kaikki_ W220:t ilmajousituksella paitsi sitten ABC-mallit? Käsitin, että kutoskoneisissa olisi saanut myös teräsjousituksella.noroljan kirjoitti:Airmaticilla on saanut kaikkia paitsi 600:sta. Teräsjousilla ei mitään.
Ilmajousilla mennään sitten. Ja lotto vetämään...
2005 S 500 L
1995 C 220 Elegance
1995 C 220 Elegance
Juuri näin, Airmatic (ilmajouset) vakiona kaikissa paitsi 600:sessa on ABC. ABC:n on saanut sitten lisävarusteena muihinkin (Ei ehkä ainakaan alkupään kutoskoneisiin).
Rautajousimuunnoksia on markkinoilla, mutta ei se Airmatic niin pelottava ole, että kannattaa tuollaiseen ruveta...
kannattaa ostaessa kysyä mitä on vaihdettu, jos on ihan alkuperäiset osat ja 2005 mallinen, niin voi olla kohta lopuillaan osat, vaikka kilometrejä ei paljon olekkaan. Tai sitten ei.
Mulla on vieläkin toinen etujousi ja toinen takajousi alkuperäiset omassa 2001 mallissa, jolla ajettu 350 tkm. Kompura meni vaihtoon parivuotta sitten ja jakotukki vetää viimesiään (vaihdettu jo käytettyyn aikaisemmin).
Jakotukki (venttiiliyksikkö) ja kompura maksaa jonkun 250-350e /kpl. Tolppia ei ole tarvinut ostaa, kun on ollut alkuperäisiä käytettyjä omasta takaa, joten niillä on menty. AK47 oli ainakin noita tolppia hankkimassa, joten hän varmaan tietää lisää niistä.
Kaikenkaikkiaan Airmatic ässiä ollut itsellä jo viimeiset 9 vuotta, ja alkuperäiset osat on ainakin kestäneet tolkuttoman pitkään.
Rautajousimuunnoksia on markkinoilla, mutta ei se Airmatic niin pelottava ole, että kannattaa tuollaiseen ruveta...
kannattaa ostaessa kysyä mitä on vaihdettu, jos on ihan alkuperäiset osat ja 2005 mallinen, niin voi olla kohta lopuillaan osat, vaikka kilometrejä ei paljon olekkaan. Tai sitten ei.
Mulla on vieläkin toinen etujousi ja toinen takajousi alkuperäiset omassa 2001 mallissa, jolla ajettu 350 tkm. Kompura meni vaihtoon parivuotta sitten ja jakotukki vetää viimesiään (vaihdettu jo käytettyyn aikaisemmin).
Jakotukki (venttiiliyksikkö) ja kompura maksaa jonkun 250-350e /kpl. Tolppia ei ole tarvinut ostaa, kun on ollut alkuperäisiä käytettyjä omasta takaa, joten niillä on menty. AK47 oli ainakin noita tolppia hankkimassa, joten hän varmaan tietää lisää niistä.
Kaikenkaikkiaan Airmatic ässiä ollut itsellä jo viimeiset 9 vuotta, ja alkuperäiset osat on ainakin kestäneet tolkuttoman pitkään.
W220 S320 CDI -01 (OM613+722.6) EX: S320, S500L ja S600L
W164 ML320 CDI -06 (OM642+722.9)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6)
S210 E270 CDI -02 (OM612+722.6)
W164 ML320 CDI -06 (OM642+722.9)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6)
S210 E270 CDI -02 (OM612+722.6)
No hitsi! Tässä pitää sitten varmaan matkalippuja varailla.
Tää on ollut unelma, joka pitää täyttää, ja nyt on sen aika.
Tässä ko. yksilö, jota olen ihmetellyt:
https://suchen.mobile.de/auto-inserat/m ... n=parkItem
Toinen vaihtoehto:
https://suchen.mobile.de/auto-inserat/m ... n=parkItem
Molempiin on oltu jo yhteydessä. Voisin kuvitella, että oman lapsen syntymä jänskättää yhtä paljon.
Tää on ollut unelma, joka pitää täyttää, ja nyt on sen aika.
Tässä ko. yksilö, jota olen ihmetellyt:
https://suchen.mobile.de/auto-inserat/m ... n=parkItem
Toinen vaihtoehto:
https://suchen.mobile.de/auto-inserat/m ... n=parkItem
Molempiin on oltu jo yhteydessä. Voisin kuvitella, että oman lapsen syntymä jänskättää yhtä paljon.
2005 S 500 L
1995 C 220 Elegance
1995 C 220 Elegance
Ensimmäinen toimenpide jos tuollaisen hommaa, on vaihtaa/kuivata kompressorin ilmankuivaimen ryynit.
Mulla ainakin ne ryynit oli syksyisin ihan märkää moskaa, ja ensimmäinen syksy airmaticin kanssa olikin aika taistelua ennen ryynien kuivaamista.
Ja tulevaisuudessa sama homma joka syksy ennen pakkasia.
Tuolla toimenpiteellä välttää monet airmaticin pakkasongelmat.
Toinen vikapaikka on etujousien yläpäiden valetut lommit. jos ovat halkeilleet niin taas on pakkasilla odotettavissa keulan vajoamista.
ps. Ääni tuolle jälkimmäiselle jossa tumma sisusta.
Mulla ainakin ne ryynit oli syksyisin ihan märkää moskaa, ja ensimmäinen syksy airmaticin kanssa olikin aika taistelua ennen ryynien kuivaamista.
Ja tulevaisuudessa sama homma joka syksy ennen pakkasia.
Tuolla toimenpiteellä välttää monet airmaticin pakkasongelmat.
Toinen vikapaikka on etujousien yläpäiden valetut lommit. jos ovat halkeilleet niin taas on pakkasilla odotettavissa keulan vajoamista.
ps. Ääni tuolle jälkimmäiselle jossa tumma sisusta.
^ Noniin, aattelinkin että sopivalla ohjeistuksella talvesta selviää ilman jatkuvaa nuupahtelua!
Onko tuohon tummasisustaisen suosimiseen paljonkin muita syitä kuin sisustan väri? Hinnassa on sen verran eroa, että eka isompi vastoinkäyminen tulee kaupan päälle tuossa vaaleasisustaisessa, ja arkiautoksihan tuo ei tule - lähinnä asiakkaiden viihdyttämiseen...
Tummasisustainen on ollut uutena Daimler AG:n hallituksen kuljetuskärry, sen jälkeen samalla omistajalla tähän asti.
Jos en osaa päättää, ostan ensimmäisen, myyn Suomeen pois ja käyn hakemassa toisen perässä.
Onko tuohon tummasisustaisen suosimiseen paljonkin muita syitä kuin sisustan väri? Hinnassa on sen verran eroa, että eka isompi vastoinkäyminen tulee kaupan päälle tuossa vaaleasisustaisessa, ja arkiautoksihan tuo ei tule - lähinnä asiakkaiden viihdyttämiseen...
Tummasisustainen on ollut uutena Daimler AG:n hallituksen kuljetuskärry, sen jälkeen samalla omistajalla tähän asti.
Jos en osaa päättää, ostan ensimmäisen, myyn Suomeen pois ja käyn hakemassa toisen perässä.
2005 S 500 L
1995 C 220 Elegance
1995 C 220 Elegance
Ainakin prefaceliftissä vaaleat nahkat kuluu ihan silmissä. Musta kestää paremmin aikaa.
Tuossa vähän vertailukohtaa hintaan:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 6&t=188796
Tuossa vähän vertailukohtaa hintaan:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 6&t=188796
W220 S320 CDI -01 (OM613+722.6) EX: S320, S500L ja S600L
W164 ML320 CDI -06 (OM642+722.9)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6)
S210 E270 CDI -02 (OM612+722.6)
W164 ML320 CDI -06 (OM642+722.9)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6)
S210 E270 CDI -02 (OM612+722.6)
Juu, kyllä se ABC ehdottomasti ja 500, s55 tai 600. Airmatic paljon lähempänä rautajousitusta kun siinä on kallistuksenvakaajat. Itse jos sais vaihtaa ton 500 niin s55 tai 600 ois se mihin vaihtuis ABC alustaisena.noroljan kirjoitti:Juuri näin, Airmatic (ilmajouset) vakiona kaikissa paitsi 600:sessa on ABC. ABC:n on saanut sitten lisävarusteena muihinkin (Ei ehkä ainakaan alkupään kutoskoneisiin).
Rautajousimuunnoksia on markkinoilla, mutta ei se Airmatic niin pelottava ole, että kannattaa tuollaiseen ruveta...
kannattaa ostaessa kysyä mitä on vaihdettu, jos on ihan alkuperäiset osat ja 2005 mallinen, niin voi olla kohta lopuillaan osat, vaikka kilometrejä ei paljon olekkaan. Tai sitten ei.
Mulla on vieläkin toinen etujousi ja toinen takajousi alkuperäiset omassa 2001 mallissa, jolla ajettu 350 tkm. Kompura meni vaihtoon parivuotta sitten ja jakotukki vetää viimesiään (vaihdettu jo käytettyyn aikaisemmin).
Jakotukki (venttiiliyksikkö) ja kompura maksaa jonkun 250-350e /kpl. Tolppia ei ole tarvinut ostaa, kun on ollut alkuperäisiä käytettyjä omasta takaa, joten niillä on menty. AK47 oli ainakin noita tolppia hankkimassa, joten hän varmaan tietää lisää niistä.
Kaikenkaikkiaan Airmatic ässiä ollut itsellä jo viimeiset 9 vuotta, ja alkuperäiset osat on ainakin kestäneet tolkuttoman pitkään.
Itsellä ei oikein selkeä ole mistä se vuotaa tai keulan laskeminen johtuu. Ainoa mitä testeri on löytänyt on kerran vikakoodi paineanturista siinä kompuran kupeessa olevassa jakotukissa/anturissa, olikos B7 ja sit airmatikin testeissä esitti vuotoa kompuran sisäisenä vuotona. En ole vieläkään kerenny kompuraa vaihtaa, se on ollu nurkissa jo vuoden ....
Ne tolppatopikissa mainitut miessler tjsp tolpat tais olla saatavissa vasta joulukuussa. Nyt on airmatic taas pelannut suht normaalisti. Olen jättänyt tyystin alustan korkeuden ja jämäkkyyden säätönapit rauhaan... Mutta katsellaan missä tilanteessa se taas oireilee. Sää eli lämpötilan lasku tuntuu vaikuttavan epäedullisesti asiaan. Mutta ei systemaattisesti vaan satunnaisesti.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Ei minulla topikkiin mitään lisäarvoa ole antaa, mutta missä Tucin pystäri kun puuttuu allekirjoituksesta?
Tervetuloa takaisin.
Tervetuloa takaisin.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
^ Pystäri on ollut vuosia huilitauolla, ei oo kadonnut mihkään! Kiitoksia luopio!
Myyjä pisti viestiä kun kysyin vielä että kerropa nyt kirjallisesti, että se ilmajousitus pelaa täysin niin vastaus oli että toimii, mutta jos auto on seissyt viikon, laskee noin 3 cm ja käynnistäessä nousee noin 20 sekunnissa oikealle tasolle. Ja että päivittäisessä käytössä ei ole vastavaa ongelmaa.
Jotain €€€ vetelemässä viimeisiään vai liekö tuo ihan ominaisuus...
Erikseen mainitsee, että iskarit on kuivat.
ABC:stä on peloteltu niin pirskatisti, että en uskalla moiseen sortua. Korkeintaan sellaiseen autoon, joka makaa tallissa ja jolla ajelen sitten kesäisin miitteihin, eli joku CL 600 tai vastaava, jonain päivänä.
Myyjä pisti viestiä kun kysyin vielä että kerropa nyt kirjallisesti, että se ilmajousitus pelaa täysin niin vastaus oli että toimii, mutta jos auto on seissyt viikon, laskee noin 3 cm ja käynnistäessä nousee noin 20 sekunnissa oikealle tasolle. Ja että päivittäisessä käytössä ei ole vastavaa ongelmaa.
Jotain €€€ vetelemässä viimeisiään vai liekö tuo ihan ominaisuus...
Erikseen mainitsee, että iskarit on kuivat.
ABC:stä on peloteltu niin pirskatisti, että en uskalla moiseen sortua. Korkeintaan sellaiseen autoon, joka makaa tallissa ja jolla ajelen sitten kesäisin miitteihin, eli joku CL 600 tai vastaava, jonain päivänä.
2005 S 500 L
1995 C 220 Elegance
1995 C 220 Elegance
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
No, ei sen tarvitse laskea viikossa yhtään - jos toimii. Kahdessa viikossa saa kuulema vähän laskea. Kysy miten pelaa -20 asteen pakkasessa?tuc kirjoitti:^ Pystäri on ollut vuosia huilitauolla, ei oo kadonnut mihkään! Kiitoksia luopio!
Myyjä pisti viestiä kun kysyin vielä että kerropa nyt kirjallisesti, että se ilmajousitus pelaa täysin niin vastaus oli että toimii, mutta jos auto on seissyt viikon, laskee noin 3 cm ja käynnistäessä nousee noin 20 sekunnissa oikealle tasolle. Ja että päivittäisessä käytössä ei ole vastavaa ongelmaa.
Jotain €€€ vetelemässä viimeisiään vai liekö tuo ihan ominaisuus...
Erikseen mainitsee, että iskarit on kuivat.
ABC:stä on peloteltu niin pirskatisti, että en uskalla moiseen sortua. Korkeintaan sellaiseen autoon, joka makaa tallissa ja jolla ajelen sitten kesäisin miitteihin, eli joku CL 600 tai vastaava, jonain päivänä.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Tänään viimeks näin s600 ja 320cdi w220:n livenä. En oo jutulle vielä kehannu mennä mutta autot ainakin ryhdikkäät eli airmatic varmasti kunnossa.
Netissä äkkiä kaikki vähänkään yleisemmät murheet tiettyä automallia kohden pääsee liiankin esille, vaikka hyvähän se on tietää mahdolliset riskit. Jos ei nyt taskut ole ihan tyhjät ja jonkun auton oikeasti haluaa niin kyllä se pitää tarttua tilaisuuteen.
"kerranhan tässä vaan eletään"
Netissä äkkiä kaikki vähänkään yleisemmät murheet tiettyä automallia kohden pääsee liiankin esille, vaikka hyvähän se on tietää mahdolliset riskit. Jos ei nyt taskut ole ihan tyhjät ja jonkun auton oikeasti haluaa niin kyllä se pitää tarttua tilaisuuteen.
"kerranhan tässä vaan eletään"
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Ai että. W220 S 500 L vm. 2005.
Tästä on unelmoitu aktiivisesti ainakin 16 vuotta, ja auto on vielä parempi kuin olisin voinut kuvitella. Unelmoinnin aikana W220:aan ehti tulla facelift, niin hyvä muuttui vielä paremmaksi.
Alun perin tosin haaveilin kuussatasesta, mutta omaan handuun tämä viissatanen on juuri se oikea.
2005 S 500 L
1995 C 220 Elegance
1995 C 220 Elegance