Noin niinku näppituntumalta,etupäästä on kyse.
Vanhat oli niin tiukalla ettei meinannu auki saada
Kun uus laakeri uusine rasvoineen paikalla niin sitten kiristetään silleen että asettuvat kunnolla,mutta paljos sitte löystytetään?
Näppituntumalta pitäis löytyy se "oikea" kireys.
Pyöränlaakerien oikea kiristystiukkuus?
Pyöränlaakerien oikea kiristystiukkuus?
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Kun laakerikoolit on asennettu pohjaan omille paikoilleen, ja katsottu ettei niihin jää asentovirheitä, ei laakeria enää kannata sen kummemmin kiristellä siten "että ne asettuvat kunnolla paikoilleen", pahimmillaan laakeri saattaa ottaa itseensä jo tässä vaiheessa. Satikan välyksen juuri ja juuri huomaa.
Onko se Dealeri mitannu heittokellolla välyksiä, niinkuin silloin joskus meinasit?
Onko se Dealeri mitannu heittokellolla välyksiä, niinkuin silloin joskus meinasit?
- seppokotilainen
- Viestit: 325
- Liittynyt: 13.12.2006 1:29
- Paikkakunta: Lievestuore
Eli jotenkin näin.
Kiristä kiristysmutteria pyörän napaa samalla pyörittäen, kunnes napa ei enää pyöri. Avaa mutteria tästä noin kolmanneskierros ja napauta sitten muovivasaralla akselin päähän.
Säätö on likimain oikea kun mutterin takana olevaa aluslevyä voi pyörittää kohtalaisella voimalla.
Kiristä kiristysmutterin pultti mutteria liikuttamatta.
Kiristä kiristysmutteria pyörän napaa samalla pyörittäen, kunnes napa ei enää pyöri. Avaa mutteria tästä noin kolmanneskierros ja napauta sitten muovivasaralla akselin päähän.
Säätö on likimain oikea kun mutterin takana olevaa aluslevyä voi pyörittää kohtalaisella voimalla.
Kiristä kiristysmutterin pultti mutteria liikuttamatta.