W210-00 infra avaimen....
W210-00 infra avaimen....
kanssa onkelmia.
Kävin käyttöautossa, sitä ennen vekatronicsilla, vekatronicsilla totes että avaimen PITÄISI toimia, vaan kun ei.
Käyttöautolla tuumas:...no se on tiensä päässä se avain, eivät suostuneet katsomaan onko se koodikaan oikea, vaan sanoivat suoraan että siinä on tunnit täynnä eikä voi mitenkään tarkistaa edes taajuutta, no taajus tarkistettiin vekatronicsilla, avain lähettää jotain koodia...mutta mitä??? Sitähän ei tällähetkellä tiedä kukaan.
2 kertaa toimi kun auton sisällä avainta räpläsin, netistä löytyneitten ohjeitten mukaan, avain ollu ties kuinka kauan käyttämäti, eikä auta virtalukossa lepuuttaminen...se oli virtalukossa kiinni 36 tuntia + 18 tuntia virrat päällä.
Virrat sai päälle kun toisella toimivalla avaimella väänsi 1 asentoon ja nyppäs toimivan avaimen pois ja tyrkkäs toimimattoman tilalle, vaan eipä auttanu.
Avain on mallia y, eli kolmella painonappulalla, patterit vaihettu ja piirilevy tarkistettu ettei ole siinä eikä sen osissa vikaa...ainakaan pitäisi olla.
Olikos se kuusenalla cdi joka nuista jotain tietää???...vai kuka???
Kuitenki uus ja ehjä avain kustantaa sen 300:sen saturaista, nyt ei semmoseen ois varallisuuksia.
Vinkkejäkin otetaan vastaan, avaimessa siis toimii se infravalo ja välähtää punainen valo, vaan mitään ei tapahtu, eikä vir5talukossa käänny.
Kävin käyttöautossa, sitä ennen vekatronicsilla, vekatronicsilla totes että avaimen PITÄISI toimia, vaan kun ei.
Käyttöautolla tuumas:...no se on tiensä päässä se avain, eivät suostuneet katsomaan onko se koodikaan oikea, vaan sanoivat suoraan että siinä on tunnit täynnä eikä voi mitenkään tarkistaa edes taajuutta, no taajus tarkistettiin vekatronicsilla, avain lähettää jotain koodia...mutta mitä??? Sitähän ei tällähetkellä tiedä kukaan.
2 kertaa toimi kun auton sisällä avainta räpläsin, netistä löytyneitten ohjeitten mukaan, avain ollu ties kuinka kauan käyttämäti, eikä auta virtalukossa lepuuttaminen...se oli virtalukossa kiinni 36 tuntia + 18 tuntia virrat päällä.
Virrat sai päälle kun toisella toimivalla avaimella väänsi 1 asentoon ja nyppäs toimivan avaimen pois ja tyrkkäs toimimattoman tilalle, vaan eipä auttanu.
Avain on mallia y, eli kolmella painonappulalla, patterit vaihettu ja piirilevy tarkistettu ettei ole siinä eikä sen osissa vikaa...ainakaan pitäisi olla.
Olikos se kuusenalla cdi joka nuista jotain tietää???...vai kuka???
Kuitenki uus ja ehjä avain kustantaa sen 300:sen saturaista, nyt ei semmoseen ois varallisuuksia.
Vinkkejäkin otetaan vastaan, avaimessa siis toimii se infravalo ja välähtää punainen valo, vaan mitään ei tapahtu, eikä vir5talukossa käänny.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Re: W210-00 infra avaimen....
Ei paljoa halvempi mutta 199 tais olla lukitusturvan tekemä avain. En tiijä korjaavatko. Kaveri sai japanintuontiin eri taajuudella olevan sieltä ja pelaa ok. 199 oli hintapupetti kirjoitti:kanssa onkelmia.
Kävin käyttöautossa, sitä ennen vekatronicsilla, vekatronicsilla totes että avaimen PITÄISI toimia, vaan kun ei.
Käyttöautolla tuumas:...no se on tiensä päässä se avain, eivät suostuneet katsomaan onko se koodikaan oikea, vaan sanoivat suoraan että siinä on tunnit täynnä eikä voi mitenkään tarkistaa edes taajuutta, no taajus tarkistettiin vekatronicsilla, avain lähettää jotain koodia...mutta mitä??? Sitähän ei tällähetkellä tiedä kukaan.
2 kertaa toimi kun auton sisällä avainta räpläsin, netistä löytyneitten ohjeitten mukaan, avain ollu ties kuinka kauan käyttämäti, eikä auta virtalukossa lepuuttaminen...se oli virtalukossa kiinni 36 tuntia + 18 tuntia virrat päällä.
Virrat sai päälle kun toisella toimivalla avaimella väänsi 1 asentoon ja nyppäs toimivan avaimen pois ja tyrkkäs toimimattoman tilalle, vaan eipä auttanu.
Avain on mallia y, eli kolmella painonappulalla, patterit vaihettu ja piirilevy tarkistettu ettei ole siinä eikä sen osissa vikaa...ainakaan pitäisi olla.
Olikos se kuusenalla cdi joka nuista jotain tietää???...vai kuka???
Kuitenki uus ja ehjä avain kustantaa sen 300:sen saturaista, nyt ei semmoseen ois varallisuuksia.
Vinkkejäkin otetaan vastaan, avaimessa siis toimii se infravalo ja välähtää punainen valo, vaan mitään ei tapahtu, eikä vir5talukossa käänny.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Mitäs ne netistä löytyneet ohjeet mahtoi olla, ne joilla sait pari kertaa toimimaan?
Tuo nyt kuitenkin kuulostaa avaimen kärjessä olevan kelan ongelmalta jos kerran infrapunasignaali näkyy nappia painaessa. Kumma kyllä jos vekatronicissa ei sitä korjattu.
Kelavikainen avain toimii jos saa sopivasti sen paristoista päälle (oven avausnappia painelemalla).
Tuo nyt kuitenkin kuulostaa avaimen kärjessä olevan kelan ongelmalta jos kerran infrapunasignaali näkyy nappia painaessa. Kumma kyllä jos vekatronicissa ei sitä korjattu.
Kelavikainen avain toimii jos saa sopivasti sen paristoista päälle (oven avausnappia painelemalla).
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: W210-00 infra avaimen....
Tuossa noitapupetti kirjoitti:kanssa onkelmia.
Kävin käyttöautossa, sitä ennen vekatronicsilla, vekatronicsilla totes että avaimen PITÄISI toimia, vaan kun ei.
Käyttöautolla tuumas:...no se on tiensä päässä se avain, eivät suostuneet katsomaan onko se koodikaan oikea, vaan sanoivat suoraan että siinä on tunnit täynnä eikä voi mitenkään tarkistaa edes taajuutta, no taajus tarkistettiin vekatronicsilla, avain lähettää jotain koodia...mutta mitä??? Sitähän ei tällähetkellä tiedä kukaan.
2 kertaa toimi kun auton sisällä avainta räpläsin, netistä löytyneitten ohjeitten mukaan, avain ollu ties kuinka kauan käyttämäti, eikä auta virtalukossa lepuuttaminen...se oli virtalukossa kiinni 36 tuntia + 18 tuntia virrat päällä.
Virrat sai päälle kun toisella toimivalla avaimella väänsi 1 asentoon ja nyppäs toimivan avaimen pois ja tyrkkäs toimimattoman tilalle, vaan eipä auttanu.
Avain on mallia y, eli kolmella painonappulalla, patterit vaihettu ja piirilevy tarkistettu ettei ole siinä eikä sen osissa vikaa...ainakaan pitäisi olla.
Olikos se kuusenalla cdi joka nuista jotain tietää???...vai kuka???
Kuitenki uus ja ehjä avain kustantaa sen 300:sen saturaista, nyt ei semmoseen ois varallisuuksia.
Vinkkejäkin otetaan vastaan, avaimessa siis toimii se infravalo ja välähtää punainen valo, vaan mitään ei tapahtu, eikä vir5talukossa käänny.
viewtopic.php?p=732376
https://www.google.fi/search?q=CDI203+a ... DxemanuUbM:
onkos se ainoa avain mikä ei toimi?
E: ja jos haluat että katsotaan minkä moista koodia se lähettä niin
laita avainta eläkeläiselle tänne mökille päin
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Re: W210-00 infra avaimen....
Ei ole ainoa avain, toinen toimii, vielä.CDI203 kirjoitti:Tuossa noitapupetti kirjoitti:kanssa onkelmia.
Kävin käyttöautossa, sitä ennen vekatronicsilla, vekatronicsilla totes että avaimen PITÄISI toimia, vaan kun ei.
Käyttöautolla tuumas:...no se on tiensä päässä se avain, eivät suostuneet katsomaan onko se koodikaan oikea, vaan sanoivat suoraan että siinä on tunnit täynnä eikä voi mitenkään tarkistaa edes taajuutta, no taajus tarkistettiin vekatronicsilla, avain lähettää jotain koodia...mutta mitä??? Sitähän ei tällähetkellä tiedä kukaan.
2 kertaa toimi kun auton sisällä avainta räpläsin, netistä löytyneitten ohjeitten mukaan, avain ollu ties kuinka kauan käyttämäti, eikä auta virtalukossa lepuuttaminen...se oli virtalukossa kiinni 36 tuntia + 18 tuntia virrat päällä.
Virrat sai päälle kun toisella toimivalla avaimella väänsi 1 asentoon ja nyppäs toimivan avaimen pois ja tyrkkäs toimimattoman tilalle, vaan eipä auttanu.
Avain on mallia y, eli kolmella painonappulalla, patterit vaihettu ja piirilevy tarkistettu ettei ole siinä eikä sen osissa vikaa...ainakaan pitäisi olla.
Olikos se kuusenalla cdi joka nuista jotain tietää???...vai kuka???
Kuitenki uus ja ehjä avain kustantaa sen 300:sen saturaista, nyt ei semmoseen ois varallisuuksia.
Vinkkejäkin otetaan vastaan, avaimessa siis toimii se infravalo ja välähtää punainen valo, vaan mitään ei tapahtu, eikä vir5talukossa käänny.
viewtopic.php?p=732376
https://www.google.fi/search?q=CDI203+a ... DxemanuUbM:
onkos se ainoa avain mikä ei toimi?
E: ja jos haluat että katsotaan minkä moista koodia se lähettä niin
laita avainta eläkeläiselle tänne mökille päin
Ei ole tapahtunut mitään, vaikka oli ilman pattereita pari vuorokautta, valo avaimen päässäkin toimii, ja lähettää jotain koodia, se tiedetään, mutta mitä ja minkälaista, siiitä ei ole tietoa.
Sen kerran kun tykkäs toimia, niin istuin mersun sisällä, painiskelin kaikkia nappuloita vuorotellen, pitäen avainta kohti rattia, yhtäkkiä aukes takakontti, ja surahti virtalukon kohdilla..tai sielläpäin, laitoin kuskinoven kiinni ja poika takakontin kannen, sanoin ettei just nyt saa hetkeen ovia aukoa, ja kokeilin meneekö ovet lukkoon kun sisällä istuu, no meni ja aukeskin, työnsin avaimen virtalukkoon...ja samassa poika aukas takaoven ja otti yhden kassin sieltä, sen jälkeen ei avain ole suostunu toimimaan, eikä sen jälkeen ole suostunut kääntymään virtalukossakaan.
Voin eläkeläiselle kyllä lähettää avaimen, kunhan saan osoitteen, joko yyveellä tai numeroon: 046-9458009, korvausta vastaan tietty, ja jos joku tietää kuka sen kelan osais vaihtaa, niin helpottais sekin tieto...jos se vika nyt siinä sitten on.
Vekatronicsin ukko tuumas että ois ihan normaalivika tämän mallin avaimessa, hänellä oli 1 kpl 210 vm 2012 likimain samasta syystä huollossa, ei toiminu avain siinäkään, starilla tutkivat tarkemmin, vaihtelivat taka samin ja 14 muuta osaa..eikä vieläkään auttanu, nyt ovat käyttöautolla vaihtaneet virtalukonkin, eikä toimi vieläkään kun yhdellä avaimella, syytä eivät ole löytäneet, tosin siinä aukeaa kyllä virtalukko ja ajonestin, tulee virrat päälle, mutta toisella avaimella ei käynnisty, muualtakuin startin päästä kytkemällä.
Ihan en kuitenkaan ukso käyttöauton "tiensä päässä" juttuihin, en ihan näin ensyrittämällä, varsinkaan kun ei ole tietoa kuuluuko ko avain edes tähän meitin mersuun, eilissäpäivänä kun toisen samanlaisen ja vuotisen mersun avainta koitettiin, niin saatiin auki...takakontti , muuta ei sitten tapahtunutkaan.
Osoitetta jos eläkeläinen laittaa tulemaan, niin minä laitan avainta matkaan, toivotaan että posti sen myös ilman suomen kiertomatkaa joskus perille tuo.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Ei sen kelan vaihtajan tarvitse olla eläkeläinen.
Ei riitä virtalukossa toimintaan se että avain lähettää infrapunalla jotain nappia painaessa. Se ei virtalukossa lähetä mitään ellei se saa sähköä virtalukosta matalataajuisen RF-signaalin välityksellä, se avaimen päässä oleva kela sen sähkötehon nappaa "ilmasta".
Avain ei käytä paristoja virtalukossa vaikka ne olisi paikallaan ja kunnossa, siis ei tee sitä omatoimisesti. Hetkeksi käynnistyy nappeja painamalla ja jos on napilla "herätetty" sopivasti niin sitten keskusteleekin jo virtalukonkin kanssa. Vanha juttu, miljoona kertaa foorumilla keskusteltu.
En usko siihenkään että vieraalla avaimella olisi takaluukku auennut. Joku on samaan aikaan vahingossa tai tarkoituksella räpeltänyt auton omaa avainta tai sitten avaimet on seonneet ja käytössä olikin auton oma avain.
Ei riitä virtalukossa toimintaan se että avain lähettää infrapunalla jotain nappia painaessa. Se ei virtalukossa lähetä mitään ellei se saa sähköä virtalukosta matalataajuisen RF-signaalin välityksellä, se avaimen päässä oleva kela sen sähkötehon nappaa "ilmasta".
Avain ei käytä paristoja virtalukossa vaikka ne olisi paikallaan ja kunnossa, siis ei tee sitä omatoimisesti. Hetkeksi käynnistyy nappeja painamalla ja jos on napilla "herätetty" sopivasti niin sitten keskusteleekin jo virtalukonkin kanssa. Vanha juttu, miljoona kertaa foorumilla keskusteltu.
En usko siihenkään että vieraalla avaimella olisi takaluukku auennut. Joku on samaan aikaan vahingossa tai tarkoituksella räpeltänyt auton omaa avainta tai sitten avaimet on seonneet ja käytössä olikin auton oma avain.
Kun takakontti aukes ei auton omat avaimet ollu lähelläkään.
Tässä yksilössä tuntuu olevan maadoitusvikoja ja niiden aiheiuttamaa "ihmeellisyyttä" joka esiintyy valojen omatoimisessa toiminnassa, toisen takaoven lasin itsekseen aukenemisessa noin 8mm, vaikka autossa ei ole virrat edes päällä, se vika on korjattu ottamalla irti takalasin katkaisijalta tuleva virtajohto irti, ja korjataan enskeväänä, tuulettimen hiukan "outo" toiminta aamuisin tai kun kulkine on seissyt paikallaan vähintään 3 tuntia, ensin ei toimi flekti ollenkaan ja yhtäkkiä puhaltaa noin 15-20 sek niin täysillä että naapuriltakin lentää peruukki päästä.
2kpl maadoituspistettä jo löysin ja putsasin ne, valojen osalta etsintä jatkuu, kunhan ehtii.
Ajovalojen oikeanpuoliesen pistokkeen, eli sen mihin lamppu tulee kiinni, sen tarviin ehjän, koska nykyinen hiukan sulanut, johtuen juurikin huonosta kosketuksesta tms syystä.
Ei mitään ajoon vaikuttavaa kuitenkaan, yllämainitut ovat pieniä mutta minua ärsyttäviä vikoja, ja poistuvat kunhan saan aikaa ja jaksamusta tutkia tarkemmin ko kulkinetta, kaikista harmittavin on se toinen toimimaton virta avain, eikä yksikään foorumillakaan ohje ole sitä toimintaan saanut, eikä nuo yllä mainitut linkkien takaa löytyvät ohjeet, eikä vekatronicsin ohjeet, mitä kyllä ihmetteli itse vekatronicsin johtajaakin, ja hän se ehdotti käyttöautolla käymistä, mutta sieltä saamieni ohjeiden ja neuvojen mukaan en usko että avaimesta olisi käyttötunnit loppuneet ja pitäisi tilata heiltä uusi ja antaa heidän se ohjelmoida.
Löytyy kyllä halvempiakin uusia avaimia, mutta matka täältä pohjanmaan auringosta maksaa jokatapauksessa, jolloin avaimen hinta tulee liki samaksi kun käyttöautolta tilattu, ottaen huomioon auton ostohinnan ja arvon aleneman, niin en ihan heti viitsisi yli 300 euroa yhteen avaimeen laittaa kiinni, sen rahan voin säästää ja laittaa seuraavaan mersun ostoon, kunhan nyt tällä ajellaan ainakin tämä "leima" loppuun ja mietitään tilannetta sitten uudestaan.
Tiilerille tiedoksi että kyselenpä ensvuoden syksyllä onko hänellä yhtä hyvää ja mukavaa mersua myynnissä, tai tiedossa sellaista, tämä nykyinen kun yllätti hyvällä kunnollaan ja ostokseen ollaan hyvinkin tyytyväisiä, vielä tyytyväisempiä ollaan jos kestääkin sen 3.5 vuotta ja yli 70 th kilometriä ilman sen suurempia remontteja, sen kesti hyvin meillä ollut 124:nen vallan hyvin, ja nyt se jatkaa elämäänsä kaverin käsissä saaden yhtä hyvää hoitoa kun meillä ollessa, toki vähemmällä ajolla, mutta kuitenkin, ja saatiin yksi penaristi kääntymään mersuilijaksi
Cdi 203 laittaa hiukan tietoja vaikka yvellä, tai testiviestillä, niin katsotaan millaiseen ratkaisuun päädytään, kovin kiirettä asialla ei ole, kunhan toissapäivänä olisi jo tehty
Tässä yksilössä tuntuu olevan maadoitusvikoja ja niiden aiheiuttamaa "ihmeellisyyttä" joka esiintyy valojen omatoimisessa toiminnassa, toisen takaoven lasin itsekseen aukenemisessa noin 8mm, vaikka autossa ei ole virrat edes päällä, se vika on korjattu ottamalla irti takalasin katkaisijalta tuleva virtajohto irti, ja korjataan enskeväänä, tuulettimen hiukan "outo" toiminta aamuisin tai kun kulkine on seissyt paikallaan vähintään 3 tuntia, ensin ei toimi flekti ollenkaan ja yhtäkkiä puhaltaa noin 15-20 sek niin täysillä että naapuriltakin lentää peruukki päästä.
2kpl maadoituspistettä jo löysin ja putsasin ne, valojen osalta etsintä jatkuu, kunhan ehtii.
Ajovalojen oikeanpuoliesen pistokkeen, eli sen mihin lamppu tulee kiinni, sen tarviin ehjän, koska nykyinen hiukan sulanut, johtuen juurikin huonosta kosketuksesta tms syystä.
Ei mitään ajoon vaikuttavaa kuitenkaan, yllämainitut ovat pieniä mutta minua ärsyttäviä vikoja, ja poistuvat kunhan saan aikaa ja jaksamusta tutkia tarkemmin ko kulkinetta, kaikista harmittavin on se toinen toimimaton virta avain, eikä yksikään foorumillakaan ohje ole sitä toimintaan saanut, eikä nuo yllä mainitut linkkien takaa löytyvät ohjeet, eikä vekatronicsin ohjeet, mitä kyllä ihmetteli itse vekatronicsin johtajaakin, ja hän se ehdotti käyttöautolla käymistä, mutta sieltä saamieni ohjeiden ja neuvojen mukaan en usko että avaimesta olisi käyttötunnit loppuneet ja pitäisi tilata heiltä uusi ja antaa heidän se ohjelmoida.
Löytyy kyllä halvempiakin uusia avaimia, mutta matka täältä pohjanmaan auringosta maksaa jokatapauksessa, jolloin avaimen hinta tulee liki samaksi kun käyttöautolta tilattu, ottaen huomioon auton ostohinnan ja arvon aleneman, niin en ihan heti viitsisi yli 300 euroa yhteen avaimeen laittaa kiinni, sen rahan voin säästää ja laittaa seuraavaan mersun ostoon, kunhan nyt tällä ajellaan ainakin tämä "leima" loppuun ja mietitään tilannetta sitten uudestaan.
Tiilerille tiedoksi että kyselenpä ensvuoden syksyllä onko hänellä yhtä hyvää ja mukavaa mersua myynnissä, tai tiedossa sellaista, tämä nykyinen kun yllätti hyvällä kunnollaan ja ostokseen ollaan hyvinkin tyytyväisiä, vielä tyytyväisempiä ollaan jos kestääkin sen 3.5 vuotta ja yli 70 th kilometriä ilman sen suurempia remontteja, sen kesti hyvin meillä ollut 124:nen vallan hyvin, ja nyt se jatkaa elämäänsä kaverin käsissä saaden yhtä hyvää hoitoa kun meillä ollessa, toki vähemmällä ajolla, mutta kuitenkin, ja saatiin yksi penaristi kääntymään mersuilijaksi
Cdi 203 laittaa hiukan tietoja vaikka yvellä, tai testiviestillä, niin katsotaan millaiseen ratkaisuun päädytään, kovin kiirettä asialla ei ole, kunhan toissapäivänä olisi jo tehty
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Hienoa että ilmottauti vapaaehtoinen eläkeläisen tilalle,tähtikuljettaja kirjoitti:Ei sen kelan vaihtajan tarvitse olla eläkeläinen.
Ei riitä virtalukossa toimintaan se että avain lähettää infrapunalla jotain nappia painaessa. Se ei virtalukossa lähetä mitään ellei se saa sähköä virtalukosta matalataajuisen RF-signaalin välityksellä, se avaimen päässä oleva kela sen sähkötehon nappaa "ilmasta".
Avain ei käytä paristoja virtalukossa vaikka ne olisi paikallaan ja kunnossa, siis ei tee sitä omatoimisesti. Hetkeksi käynnistyy nappeja painamalla ja jos on napilla "herätetty" sopivasti niin sitten keskusteleekin jo virtalukonkin kanssa. Vanha juttu, miljoona kertaa foorumilla keskusteltu.
En usko siihenkään että vieraalla avaimella olisi takaluukku auennut. Joku on samaan aikaan vahingossa tai tarkoituksella räpeltänyt auton omaa avainta tai sitten avaimet on seonneet ja käytössä olikin auton oma avain.
selvitämään minkä moista koodia sieltä avaimesta tulee
voikin mökillä jatkaa kevään odotellua
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Koodia ei tarvitse lukea avaimesta, miksi tuollainen tarina? Avainhan toimi autossa eli on alkuperäinen. Eikä väärää avainta saa korjattua lähettämään oikeaa koodia jos käsissä on vain se viallinen avain.
Alkuperäinen ehjäkin avain voi lakata toimimasta mutta silloin lakkaa kerrasta kokonaan (koodiavaruus käyty liian pitkälle, EIS ei hyväksy koodia).
Ymmärrän taka-ajatuksen mutta foorumilla olisi mukavampi kuulla itse kunkin todelliset arviot ongelmasta ja sen korjauksesta.
Alkuperäinen ehjäkin avain voi lakata toimimasta mutta silloin lakkaa kerrasta kokonaan (koodiavaruus käyty liian pitkälle, EIS ei hyväksy koodia).
Ymmärrän taka-ajatuksen mutta foorumilla olisi mukavampi kuulla itse kunkin todelliset arviot ongelmasta ja sen korjauksesta.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
tähtikuljettaja kirjoitti:Koodia ei tarvitse lukea avaimesta, miksi tuollainen tarina?
Ymmärrän taka-ajatuksen mutta foorumilla olisi mukavampi kuulla itse kunkin todelliset arviot ongelmasta ja sen korjauksesta.
Tuossahan tuo hiukan ylempän luki miksi koodia luettaisiinpupetti kirjoitti: valo avaimen päässäkin toimii,
ja lähettää jotain koodia, se tiedetään, mutta mitä ja minkälaista,
siiitä ei ole tietoa.
jotta nähtäisiin mitä ja minkä laista se lähetää
melko yksinkertaista ilman sen kumpaa
Vaan tämä oli tässä,
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Niin minähän EN osaa kelaa vaihtaa, sen toisen kelan kyllä vaihtaisin mielelläni parempaan, juurikin tulevien eläkkeiden tms takia
Takakontti pompsahteli auki näköjään itsekseenkin, syynä oli lukossa oleva pieni pahvin kappale....ties mistä sinne joutunut.
Nyt on se toimimaton avain ollut hyllyllä ilman pattereita pari päivää, ja tänään voisin vaikka piruuttani sitä kokeilla, josko se yhtäkkiä alkaisikin toimimaan.
Jos ei, niin jos joku osaisi sitä tutkia, siinä sen ihmeellisempää, ja jotain koodia se lähettää, mutta mitä??? Sitäpä ei tiedä, enkä usko siihenkään että jotkut ulkoavaruuden oliot tai mitälie, olisivat sen koodin napanneet ja piilottaneet sen sinne koodiavaruuteen.
Maadoitusvikaa lähinnä mersussa on, tai sitten se sähköjumala on suuttunut ja tekee omia juttujaan, mutta kun minä en hirveästi sellasia kumartele, vaan jätän ne jutut omaan arvoonsa niin tutkintaanpa niitä sitten keväämmällä, kun tuolla pohjolan tallissa on toivottavasti paremmat hutkinta ilmat.
Avaimen osalta pitää vaan kovasti toivoa että se toimiva avain toimii riittävän kauan, että saa hommattua sellaisen tai sellaiset avaimet jotka toimii, tai vaihtaa koko systeemin, mutta se taitaa tulla kalliimmaksi kun auton arvo on.
Takakontti pompsahteli auki näköjään itsekseenkin, syynä oli lukossa oleva pieni pahvin kappale....ties mistä sinne joutunut.
Nyt on se toimimaton avain ollut hyllyllä ilman pattereita pari päivää, ja tänään voisin vaikka piruuttani sitä kokeilla, josko se yhtäkkiä alkaisikin toimimaan.
Jos ei, niin jos joku osaisi sitä tutkia, siinä sen ihmeellisempää, ja jotain koodia se lähettää, mutta mitä??? Sitäpä ei tiedä, enkä usko siihenkään että jotkut ulkoavaruuden oliot tai mitälie, olisivat sen koodin napanneet ja piilottaneet sen sinne koodiavaruuteen.
Maadoitusvikaa lähinnä mersussa on, tai sitten se sähköjumala on suuttunut ja tekee omia juttujaan, mutta kun minä en hirveästi sellasia kumartele, vaan jätän ne jutut omaan arvoonsa niin tutkintaanpa niitä sitten keväämmällä, kun tuolla pohjolan tallissa on toivottavasti paremmat hutkinta ilmat.
Avaimen osalta pitää vaan kovasti toivoa että se toimiva avain toimii riittävän kauan, että saa hommattua sellaisen tai sellaiset avaimet jotka toimii, tai vaihtaa koko systeemin, mutta se taitaa tulla kalliimmaksi kun auton arvo on.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Minulla oli eräänä talvena tuollaisen (samanvärinenkin) takaluukku umpilukossa kuukauden päivät, oli hankala talvi, paksusti jäätä autojen päällä jne, kunnes eräänä iltapäivänä töistä tullessa aukeni ABC risteykseen pysähtyessä omia aikojaan, siitä kun se heilahti auki ja jääkalikat romisi takalasille olisi saattanut säikähtääkin että joku mopopoikako perään ajoi.
wiimax.fi
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
f011f585
tumoista koodia lähet yksi avain ja tolkun koodia oli
toimii
kelaa ei itsellä tarvis vaihdella
sekun kovin paljoa ole eläkeesen sotkeentuntu
vaikka pieni onkin 3xxx€
tumoista koodia lähet yksi avain ja tolkun koodia oli
toimii
kelaa ei itsellä tarvis vaihdella
sekun kovin paljoa ole eläkeesen sotkeentuntu
vaikka pieni onkin 3xxx€
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Piti tarkistta mitä koodia
tulee ajon jälkeen 221 avimeen niin samaa näytii antavan
kuten huonon muistikin mukaan,
mikä onkin RSA koodia ajatellen mielenkiintoista
joku selitys sillekin oli mikä joskus aiemin selvitelessä löytyi
kaipa sekin joskus taas tulee miellen
kyllä sillä kolemalla alkavalla jotenkin pärjää
kun valtio on siitä jo osan nappanut(moneenkin kertaan)
vaikka eipä se silti liian iso ole mikälienee yleistä eläkeissä oli sitten
ison kelan tai jonkun muun järjestelyn
E: koodi juttu lähenne rajaa missätä alkaa konsteja ajoeston kiertoon
E2: mistä kirjoitelessa tuli heti että hys hys
tulee ajon jälkeen 221 avimeen niin samaa näytii antavan
kuten huonon muistikin mukaan,
mikä onkin RSA koodia ajatellen mielenkiintoista
joku selitys sillekin oli mikä joskus aiemin selvitelessä löytyi
kaipa sekin joskus taas tulee miellen
kyllä sillä kolemalla alkavalla jotenkin pärjää
kun valtio on siitä jo osan nappanut(moneenkin kertaan)
vaikka eipä se silti liian iso ole mikälienee yleistä eläkeissä oli sitten
ison kelan tai jonkun muun järjestelyn
E: koodi juttu lähenne rajaa missätä alkaa konsteja ajoeston kiertoon
E2: mistä kirjoitelessa tuli heti että hys hys
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Täytyy sanoa että myös itse syyllistyin suoltamaan ajatuksia kertomatta lähtöarvoja. Auton omistaja tuskin pystyy mittaamaan avaimen lähettämää signaalia sieltä avaimesta silloin kun se on virtalukossa.
Jotkut käyttää avainten kopiointilaitetta ja lukee sillä avaimen lähettämää tietoa. Silloin EIS (kopiopurkki) lähettää IR-avaimelle "haasteen" ja avain vastaa siihen "vasteella", tämä vaste lasketaan yksisuuntaisella funktiolla (tuttua salaustekniikan asiantuntijoille, itsellä hämärä käsitys vain) eli vasteesta ei pysty takaperin laskemaan mistä haasteesta se on tullut.
Jos EIS (kopiopurkki) toimiikin väärin ja lähettää yhtenään saman haasteen niin vastekin on sama. Tuo yllä mainittu 32 bittinen numerosarja ei kyllä ole se vaste, mersulla ei ole 32 bittistä salausavainta käytetty ainakaan FBS3-aikaan (avaimen yksilöintitunnukset erikseen).
Toimintaperiaatteet ei ole hyssyteltävää, eivät ole olleet aiemmin eivätkä nytkään. Hyvin tehty keskuslukitus ja ajonesto ei perustu siihen että toimintaperiaatetta ei varkaat tunne. Eri asia jos ei halua jakaa oppia muille.
Ajonestosta ja avaimista on WIS:issä hyviä dokumentteja, nyt pitäisi puhua 210-korisesta mutta se 221:n gf80.57-p-0003sx käy sekin.
Vanhassa SDmediassa perusteellisempaa tietoa: 02_201300_191_en MB drive authorization systems.pdf Harmi että pdf-dokkareita ei saa foorumille liitettyä.
Oletan että OP sai asian kuntoon ja off-topikilla jatkaminen ei sotke alkuperäistä aihetta mutta sen verran alkaa mennä ohi että parasta jättää tähän.
Jotkut käyttää avainten kopiointilaitetta ja lukee sillä avaimen lähettämää tietoa. Silloin EIS (kopiopurkki) lähettää IR-avaimelle "haasteen" ja avain vastaa siihen "vasteella", tämä vaste lasketaan yksisuuntaisella funktiolla (tuttua salaustekniikan asiantuntijoille, itsellä hämärä käsitys vain) eli vasteesta ei pysty takaperin laskemaan mistä haasteesta se on tullut.
Jos EIS (kopiopurkki) toimiikin väärin ja lähettää yhtenään saman haasteen niin vastekin on sama. Tuo yllä mainittu 32 bittinen numerosarja ei kyllä ole se vaste, mersulla ei ole 32 bittistä salausavainta käytetty ainakaan FBS3-aikaan (avaimen yksilöintitunnukset erikseen).
Toimintaperiaatteet ei ole hyssyteltävää, eivät ole olleet aiemmin eivätkä nytkään. Hyvin tehty keskuslukitus ja ajonesto ei perustu siihen että toimintaperiaatetta ei varkaat tunne. Eri asia jos ei halua jakaa oppia muille.
Ajonestosta ja avaimista on WIS:issä hyviä dokumentteja, nyt pitäisi puhua 210-korisesta mutta se 221:n gf80.57-p-0003sx käy sekin.
Vanhassa SDmediassa perusteellisempaa tietoa: 02_201300_191_en MB drive authorization systems.pdf Harmi että pdf-dokkareita ei saa foorumille liitettyä.
Oletan että OP sai asian kuntoon ja off-topikilla jatkaminen ei sotke alkuperäistä aihetta mutta sen verran alkaa mennä ohi että parasta jättää tähän.