Tehtaan ohje on 1-2 satasta välystä etupyörän ljaakerissa.
Onnistuu heittokellon ja magneettijalan kanssa.
Näppituntumalla se on melekolailla välyksetön silloin.
Kun laakerikoolit on asennettu pohjaan omille paikoilleen, ja katsottu ettei niihin jää asentovirheitä, ei laakeria enää kannata sen kummemmin kiristellä siten "että ne asettuvat kunnolla paikoilleen", pahimmillaan laakeri saattaa ottaa itseensä jo tässä vaiheessa. Satikan välyksen juuri ja juuri huomaa.
Onko se Dealeri mitannu heittokellolla välyksiä, niinkuin silloin joskus meinasit?
seppokotilainen kirjoitti:no miltä se sitten tuntuu pyörää heilutellessa?????
Niks naks,ainakin mulla,just ja just huomaa välyksen kun rengasta heiluttaa... Ja samoilla laakereilla ja välyksillä olen ajanut vaihdon jälkeen n.vuoden. eli 40 Tkm.
Eli jotenkin näin.
Kiristä kiristysmutteria pyörän napaa samalla pyörittäen, kunnes napa ei enää pyöri. Avaa mutteria tästä noin kolmanneskierros ja napauta sitten muovivasaralla akselin päähän.
Säätö on likimain oikea kun mutterin takana olevaa aluslevyä voi pyörittää kohtalaisella voimalla.
Kiristä kiristysmutterin pultti mutteria liikuttamatta.