Teemun S205

tilator
Viestit: 88
Liittynyt: 08.8.2006 0:19

Viesti Kirjoittaja tilator »

tn62634 kirjoitti: Pistän kuvia, kun saan asennettua.
OK.

Sitten toinen mieleeni tullut asia. Nämä autothan ovat kiinni mobiiliverkossa. Osaatko sanoa pitääkö SIM-kortti vaihdattaa Suomessa? Entä missä se mahtaa fyysisesti luurata?

Ai niin - hankkimasi talvipyörät näyttävät myös hienoilta. Taitavat olla niin uudet, että niissä on uuteen autoon suoraan sopivat paineanturitkin jo valmiina. Itselläni on näiden hankinta vielä edessä.
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Tästä ekasta en osaa sanoa miten se toimii. :) Osaisiko joku kertoa jotain?

Talvipyörät sattuivat löytymään Nettivaraosan kautta. Olin jo valmistautunut tilaamaan pelkät vanteet Saksasta, mutta nämä tulivat eteen. Tarvin kotipihaan pääsyn vuoksi nastarenkaat ja en siksi voinut muita harkita. Nämä olivat jääneet yli myyjältä auton myytyään ja ovat tämän 205-korimallin AMG-paketillisen vakiovanteet paineantureilla. Renkaat ovat 225/45/18 Hakkapeliitta 8:t. Jos näitä ei olisi löytynyt niin olisin varmaan ostanut kiinalaiset nastarenkaat uutena.
tilator
Viestit: 88
Liittynyt: 08.8.2006 0:19

Viesti Kirjoittaja tilator »

tn62634 kirjoitti:Jos näitä ei olisi löytynyt niin olisin varmaan ostanut kiinalaiset nastarenkaat uutena.
Kiinalaisia ei pidä ostaa ennen kun ne oppivat tekemään renkaista pyöreitä.

No - menee jo aihepiirin ulkopuolelle.
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Toisessa autossani on Linglongin nastarenkaat ja ne olivat ainakin viime talvena hyvät. :) Sarja maksoi puolet siitä mitä länsimaiset niin päätin kokeilla.

Muuten tässä alkaa nyt olla suurinpiirtein kaikki talvea varten odottamassa tai valmiina. Vero vähän mietityttää, koska 250d-takavetoa ei löydy Mahti-järjestelmästä. Veikkaisin noin 7000 mikä on aika paljon.

Isompaa kokemusta ei tästä mallista oikein ole. Vuosi sitten hoidin työkaverille Wiesbadenista vähän hienomman kuin tämä oma yksilöni ja siinä sai vähän ajokokemusta sentään Suomeen ajaessa, että osaa ainakin vaihdekeppiä käyttää.
tilator
Viestit: 88
Liittynyt: 08.8.2006 0:19

Viesti Kirjoittaja tilator »

tn62634 kirjoitti:... osaa ainakin vaihdekeppiä käyttää.
Mersu onkin palannut vanhaan. Vielä 60-70 lukujen vaihteessa oli rattivaihteet monessa mallissa.

Ai sinulla on sama tilanne kuin minulla, eli on vanhempi myös. Hemmetti että menee vilkun ja vakkarin viikset sekaisin aina kun vaihtaa autosta toiseen.

Ärsyttävä piirre uudemmassa on siinä, että pakki ei mene päälle jos sattuu olemaan tassu kovin kevyesti jarrupolkimella. Saisikohan tuon asetuksen Starilla tai jollakin muulla tavalla pois?
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Joo toinen Mersu on 2012 w204 ja siinä vielä on oikein päin vakionopeudensäätimen ja vilkun viikset. Huononnus tuli 2013-malliin.
karvine
Teräshermo
Viestit: 785
Liittynyt: 29.9.2005 23:23

Viesti Kirjoittaja karvine »

Kokemuksesta voin sanoa että siihen viiksien uuteen järjestykseen kun tottuu niin vanhaan ei tee enää mieli. :D Itsekin olin aluksi sitä mieltä että vanha oli paras kun siihen oli tottunut mutta niin se mieli muuttui. :D Nykyinen järjestys on käytännössä parempi.

Tottumiskysymyksiä.
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Kai siihen tottuu. Oma ajo-asentoni on vasen käsi kello seitsemässä ja siinä on saanut vilkuteltua kättä ratilta siirtämättä.
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1937
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

tn62634 kirjoitti:Kai siihen tottuu.
Kyllä varmasti tottuu. Itse en kyllä vielä ole tottunut, vuodesta 2014 totutellut sitä uutta järjestystä. :)
tilator
Viestit: 88
Liittynyt: 08.8.2006 0:19

Viesti Kirjoittaja tilator »

tn62634 kirjoitti:Kai siihen tottuu. Oma ajo-asentoni on vasen käsi kello seitsemässä ja siinä on saanut vilkuteltua kättä ratilta siirtämättä.
Sama täällä.

Monenlaista härpäkettä mersuun saa ainakin lisärahalla. Luulisi olevan mahdollista antaa auton ostajan valita mihin järjestykseen viikset haluaa. Itse asiassa tämä pitäisi olla mahdollista muuttaa jälkikäteenkin.

Selkeä kehitystyön paikka.
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Onnea hankinnan johdosta! Hyvältä näyttää auto kaikin puolin ja itse koeajaneena pidän ihan hyvänä autona. Tummansininen väri on nätti!
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Avatar
Hese126
Mr. VaihtaaKuPaitaa
Viestit: 1905
Liittynyt: 19.10.2010 12:55
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Hese126 »

On kyllä hieno, onnittelut. Ainoa mikä häiritsee omaa silmää, on tuo näyttö. Hassusti "irrallaan".

Mutta varmasti siihenkin tottuis, en minä sillä.
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A

ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1674
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Se on muuten sitten niin, että kun nyt pääset ilma-alustan makuun niin rautajousisia autoja et enää huoli. Sama kuin Xenonit, automaatti jne. ei ole paluuta huonompaan.
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Tärkein varuste kiiltelee kuitenkin siinä konepellillä.. ;)
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1674
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

tn62634 kirjoitti:Tärkein varuste kiiltelee kuitenkin siinä konepellillä.. ;)
Et uskalla koittaa muuta... :wink:
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Just tässä timantti nokalla töihin ajellaan ja tallissa on ollut VW jo 24 vuotta. :)
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1674
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

tn62634 kirjoitti:Just tässä timantti nokalla töihin ajellaan ja tallissa on ollut VW jo 24 vuotta. :)
Timantit on ikuisia, mut entäs ykkösautona? :roll:
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Tässä ollaan Hampurissa tulossa eilen. Nyt olen Lyypekissä ja huomenna kohti Tukholmaa.

Kuva
Sakari

Viesti Kirjoittaja Sakari »

Tyhjä
Viimeksi muokannut Sakari, 26.3.2018 21:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

62800 oli ostaessa. Olikohan leima viime viikolta. Pitää tarkistaa. Kiitos vinkistä!
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Lomman McDonald'silla.

Kuva
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Tuleeko tähän tummenukset laseihin? Muistelisin että kaikissa aikaisimmissa on tainnut olla :roll:
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Pihassa on nyt myös 2012 C200 CDI ja sekin on ilman tummennuksia. Oikeastaan en niitä tähän kaipaa, mutta spacerit olisi ylimääräisinä, jos sopivat. Ja säätötangot ja ensi kesäksi esim. 19-tuumaiset.
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Siinä se nyt tikittää kotipihassa sateessa.

Kuva

Kuva

Kuva
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1674
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

tn62634 kirjoitti:Lomman McDonald'silla.

Kuva
Samassa paikassa (Statoililla) pysähdyttiin tammikuussa.
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Olen poikennut joka reissu Lommassa Tukholmaan tullessa. Siinä on sopiva kohta, kun on päässyt Tanskasta eroon. Tällä kertaa ei onneksi ollut Hasan kassalla niin kielimuuriltakin vältyttiin. Etniseltä taustaltaan skoonelaiset ymmärtävät kyllä kouluruotsia. Pari kertaa on Hasanin kanssa ollut vähän hankalaa. Viimeksi "Två kaffe" -pyyntö ei tuottanut kuin kysymyksiä. Onneksi ruotsalainen likka auttoi tiskin takana työtoveriaan ja näytti Hasanille kahta sormea ja sanoi "två". Ilmeisesti olisi pitänyt käyttää sanamuotoa "tveu". :D
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Kuva

Kuva

Kuva

Pesin ja vahasin auton. Olivat Ostendorfillakin sen jo vahanneet, mutta nyt on ainakin Fussoa pinnassa.

Kurkkasin konepellin allekin. Näyttäisi suht. helpolta asentaa alavesiletkuun tuleva lämmitin. Tässä jäähdytysneste on pinkkiä. Onko jotain Mersun omaa vai ns. punaista, jota saa tarvikeliikkeistä?

Kuva

Ei onneksi pahin mahdollinen traktori ole Airmaticin kanssa 18-tuumaisilla. Sama alustahan tässä on kuin vaikka AMG-paketillisessa. 19-tuumaisten kanssa on jo vähän liikaa ilmaa kaaren ja renkaan välissä visuaalisesti. On tuossa varaa ainakin sentti pari tiputtaa ja silti on ajokelpoinen.
Sakari

Viesti Kirjoittaja Sakari »

Tyhjä
Viimeksi muokannut Sakari, 26.3.2018 21:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Lokasuojankaaret on hyvä pestä auton ollessa yläasennossa.

Onneksi halusin tuolla ökynokalla. On parempi ajaa nenä pystyssä. :) Muuten ajofiilikset ovat kaksijakoiset. Kyllä W204 on ajajan auto tähän verrattuna. Onneksi vähän saa ajomoodeja säädeltyä. Mutta joku Sport+ on kyllä älytön. Kierrokset ovat ihan liian korkealla. Oma säätöni on jouset Sport, ohjaus Comfort, moottori Comfort ja start/stop pois. Tänään onneksi tuntui jo vähän paremmin käteen sopivalta.

Tilasin Motonetista G40-jäähdytysnestettä niin pääsee alavesiletkun katkaisemaan.
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Kuva

Imuputkea hieman sivuun (en osannut irrottaa).


Kuva

Lämmitin tulee alavesiletkuun.


Kuva

Letku litistykseen ja poikki.


Kuva

Ja lämmitin väliin.


Käytin tyhjäkäyntiä hetken aikaa ja ei toistaiseksi näyttänyt vuotavan. En viitsinyt lähteä kurastamaan autoa ja urheilemaan kesärenkailla liikenteeseen. Töpselin jätin moottoritilan puolelle enkä alkanut porailemaan reikää puskurin muoveihin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W205”