Samin uusi kulkine, E320Te, videolinkkejä HD-videoihin!

Vastaa Viestiin
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

On painautunut aivan liian suurelta alueelta, että saisi kunnolliseksi enään ilman että maalit halkeaa (kysytty useasta paikasta). Hommasin uuden oven, se maalataan ja tuunataan paikalleen. Katsastukseen piti duunata kaikki tunkinreiät, apparin etulokari ja muutama muu jemmaruoste. Taas on leimattu vuodeksi. :wink:
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Missäs kannattaisi uusi etulokari mankeloida, kun pyörä ottaa kiinni pomppuisissa käännöksissä?
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Mistä saisi E320 vetoakseleita? E300 vetareita löytyi kyllä, ettei olis sama osa?
Taisi aamulla porsia toinen kun ei enää kulje eteenpäin.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29278
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

A1293503810 on akselin numero (ilman ASD/ASR)
Näyttäisi olevan samaa osaa 280-300-320.
wiimax.fi
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Okei, kiitos.
Nuo on varmaan kaikki Om104 koneellisia.
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Meneekö E320:seen 300D:n perä ja vetoakselit? Mikä mahtaa olla välityssuhde jos tollaisen swapin tekee?
94zip
linttauttaja
Viestit: 971
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Joskus kurkanneenna tässä taitaa olla "kunkkuperä" ja ilmeisesti 722.5?
Välityksen puolesta viis vaihteisen manuaalin perä varmaan kävis, mutta ainakin kardaanin ja vetarien laipat on väärän kokoiset.
En tiedä onko sitten kelkassa vielä eri kiinnitys?
250D -92
190D 2.2turbo
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

^Ilmeisesti juuri näin.
Lähteekö vetari irti perästä kun (jos) saa pultit auki?
Onko siellä sokkaa tms sisällä?
Löytyisikö mistään räjäytyskuvaa?
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Moro,

Pultit irti ja vetarin pää irtoaa laipasta, joka jää perään. Jos laipat haluaa irrottaa, niin sitten pitää käyttää perää pöydällä ja käyttää takakansi irti. Siellä on sokat.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Okei, laippoja ei tarvinne irroittaa nyt.
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Sain vetarin vaihdatettua paikalleen, nyt ei vaihteisto suostu vaihtamaan kakkoselta isommalle? Pakki ja ykkönen toimivat. Ylöspäin ei vaihda?
Luin että vois olla KD solenoidi jumissa?
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Sami R kirjoitti:Sain vetarin vaihdatettua paikalleen, nyt ei vaihteisto suostu vaihtamaan kakkoselta isommalle? Pakki ja ykkönen toimivat. Ylöspäin ei vaihda?
Luin että vois olla KD solenoidi jumissa?
Tuli flasback! Lavetista hajos Tikkurilan käärmeenpesässä luisuttelun myötä perä. Sain nilkutettua Ouluun. Perän hitsaus, takas paikoilleen ja nosturilta alas - 3-4 oli kadonneet :shock: Olikohan se governori joka petti tuolloin? :roll:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Tuo vetari meni poikki liikennevaloista "rivakasti" lähdettäessä ykkösvaihde kytkettynä, auto vain nytkähti vähän eteenpäin (vetari oli jo ollut halki monta milliä ja ruostunut sieltä suojakumin alta). Kone ei päässyt ryntäämään paljoa kun tajusin mitä oli käynyt. Miten perä voi vaikuttaa 3-4 ja 5 vaihteisiin, oliko sulla samanlainen perusperä ilman lukkoa?
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Kone ei ehkä päässyt isosti ryntäämään, mutta laatikkopa se voikin olla että pääsi. :wink:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Mahdollista, pitää tutkata huomenissa ensin tuo solenoidi.
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Siirrän mesen tallilleni ja koitan irroittaa tuon Governöörin siitä lootasta. Se määrittelee vaihtamisen yms. Kiitos kaikille vastanneille! On nää automaatit mielenkiintoisia. :wink:
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Mulla pääs aikonaan lapsosena leikkiessä Asconassa toinen takakummi pitävälle ja pikkurattaat meni perästä vallan palasiksi. Yksi palanen lenti pinjonin ja lautasrattaan väliin ja juntturaan meni siis koko systeemi. Kierroksia joku 6500rpm ja Getragissa kakkonen pesässä. Kone kesti, loota kesti, mutta kardaaniputki oli puolisen kierrosta puneella. :lol:

Täristi pikkusen sen jälestä. :D
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
hcmato
ST-mies
Viestit: 1151
Liittynyt: 21.7.2007 22:25
Paikkakunta: nivala

Viesti Kirjoittaja hcmato »

Easy Rider kirjoitti:Mulla pääs aikonaan lapsosena leikkiessä Asconassa toinen takakummi pitävälle ja pikkurattaat meni perästä vallan palasiksi. Yksi palanen lenti pinjonin ja lautasrattaan väliin ja juntturaan meni siis koko systeemi. Kierroksia joku 6500rpm ja Getragissa kakkonen pesässä. Kone kesti, loota kesti, mutta kardaaniputki oli puolisen kierrosta puneella. :lol:

Täristi pikkusen sen jälestä. :D
iisilläkin ollu ooppeleita, kerros lisää...sori alkuperänen mersualotus(sami r) :D
® Mesen linttaklubi
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Governöörin vaihto tässä edessä myös todennäköisemmin, hankalaa on löytää varaosaa kun laatikoita myyvät kokonaisina. Lootaseppä hakusessa pk-seudulta, ei pelkällä kakkosella viitsi kauaksi ajella.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10753
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Löytyskö tuolta apua. http://www.konehuolto.vze.com/ Siekkinen Maaninka.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Eipä ihan nuin pitkälle viitsi ajaa, onko kellään kokemuksia Powermatic huollosta?
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

hcmato kirjoitti:
Easy Rider kirjoitti:Mulla pääs aikonaan lapsosena leikkiessä Asconassa toinen takakummi pitävälle ja pikkurattaat meni perästä vallan palasiksi. Yksi palanen lenti pinjonin ja lautasrattaan väliin ja juntturaan meni siis koko systeemi. Kierroksia joku 6500rpm ja Getragissa kakkonen pesässä. Kone kesti, loota kesti, mutta kardaaniputki oli puolisen kierrosta puneella. :lol:

Täristi pikkusen sen jälestä. :D
iisilläkin ollu ooppeleita, kerros lisää...sori alkuperänen mersualotus(sami r) :D
Offataan nyt viestin verran.. 78 B-Skoona oli joskus vuosituhannen alkumetreillä. Sievä neliuksinen Berlina 2,0 litranen CIH, toiselta omistajalta. (+varaosa-auto. Sen jälkeen ollu pari A-Omegaa.)

Koneeseen meni viimeisessä kokoonpanossa Rekun kasilimppunen akseli, josko lohkokin, hiplatut veivit, Mahlen tako-pattipäät, N-ryhmän nenä säätöpyörällä, isommat venttiilit, jäykemmät vieterit, porttaus, SRC:n imusarjat, kärjetön sytty, tupla Tellervot, ruiskumallin jäähdytys termareineen, dieselin öljypumppu ja suti, Marteliuksen iso 4-2-1 peltisetti ja Simonsin 2 1/4" putki villapöntöillä.

Jatkona pikku Getrag, perinä mikä milloinkin.

Hyvin röhki.

Alustassa Bilstein sprintit, edessä pätkityt Mersun vieterit, takana Mattig, jotain jäykistystä vakaajiin.

Dieselin pahkakonepelti, kuitu-helma-puskurit, itsehitsatut levikkeet takana, ritilämaski, sekä vaahtokuminen takalippa. 8X15" kolmiosaiset viisipuolaiset vanhanliiton vanteet, ET 0 ja 25.

SR mittaristo valkopohjat, Corbeau -kuppi-istuimet, verhoilut vaihdettu sinervään plyysiin, ralliratit ja -nupit ja -popit...

Ei ny muista enää enempää, ku että se oli punanen ja äkänen. :D

Meni vaihossa ruiskuilla, uus räplääjä sotki niistä sähköt, eikä koskaan kasaan saanut ja kunta lopulta siivos romuna paaliin kadunvarrelta. :evil:

15 vuotta myöhemmin, voisi olla osinakin erihintainen menopeli kun sillon. :roll:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Eikä sitten kiitos enempää offia tähän topiikkiin, tänks. Lootan korjausarvioksi sain 600-800€ täällä pk seudulla. :cry:
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Sopiikohan tähän mun autoon 722.5 tuon 722.3 tilalle?
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Sami R kirjoitti:Sopiikohan tähän mun autoon 722.5 tuon 722.3 tilalle?
Tarvittee varmaan jonkun aftermarket ohjaimen laatikon sähköpuolelle, eikö tuo jo enempi sähköjä oo syöny. Ehkä sellaisen poksin joka ossaa moottorillekin päin jotain sanoa. :nocando: No en maalaa enempiä mörköjä. Vastakkoon tietoisemmat enemmän.

Tiukattu ja rakennettu 7G ynnä PCS oli repsikan jakkaralta kahtoen ja tuntien aika jeah kaksoisahdetussa 606:ssa, Tenavan nokalla. Kaikki sai töpselistä näpyteltyä kohalleen. D silimässä takarattailla 40 - +200 - 40 alle kahen sekunnin, loota selasi 2-6 kaikki vaihteet yksi kerrallaan eestaas. Seitsemän vaihtoa ja oliko 1,7 sekuntia. :D

606-moottori ei varmaan ossaa kertoa juuri muuta kun onko hehkuissa elämää, eikä oo oikeen mistään muustakaan kiinnostunu vanhemman sortin mekaanisella rivipumpulla. Tuskimpa vanhempi pesiinikonekaan laatikoltapäin juuri tietoa kerää...

Mutta siis, saat kaiketi sähkölootaan vauhtiputkasta poksin, paddleshiftit, tietokoneella säädettävät vaihtoajat ja kuinka kovin se kulloinkin pykäliä potkii. :?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Sami R kirjoitti:Sopiikohan tähän mun autoon 722.5 tuon 722.3 tilalle?
Siinähän on 722.5 vakiona.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Niinhän siinä onkin, 722.5:nen. Ei ole oikein lenssuisena aivot toimineet. :(
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Lankussa 722.5, niinkai sitten. Uutta oppii tai unohdettua kertaa. :lol: Kai siihenkin saa nameja ja namiskuukkeleita. :idea:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
94zip
linttauttaja
Viestit: 971
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Taitaa kaikki moniventtiili bensat olla 722.5? Siis w124.
Ei taida olla niin hintavakaan kuin 722.3.
250D -92
190D 2.2turbo
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

94zip kirjoitti:Taitaa kaikki moniventtiili bensat olla 722.5? Siis w124.
Joo. Paitsi niin päin, että 5-vaihteisia automaatteja ei ole ollut kuin moniventtiilibensoissa. Niissä on toki ollut myös nelivaihteista automaagia ja viisivaihteista manuaalia.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”