Kokenuksia w211 E280 A 4-matic Avandgarde - 07?
Kokenuksia w211 E280 A 4-matic Avandgarde - 07?
Elikkäs autokuumeessa ahkerasti koeajettuani erinäisiä v-moottorisia mesejä ym vkl mittaiseen koeajoon valikoitui kyseinen menopeli ja kaipailisinkin nyt kokemuksia/vinkkejä kyseisestä autosta.
Google on ollut ahkerassa käytössä ja kokemuksia olen sieltä jonkin verran löytänytkin mutta yllättävän vähän huonoa tuosta faceliftistä oikein miltään saralta.
Bensahan tuo tosiaan on ja se bensan kulutus on melkolailla aivan sama miun kilometrimäärillä mut mites tuo yhdistelmä muuten kestävyyden suhteen, onko sudenkuoppia ja/tai mitä kannattaa tutkia?
Ja mites nuo 4-maticit, päteviä lienevät talvella mut mites kestävyys?
Auto on ajettu 230k ja huoltokirjan mukaan oikein hyvin pidetty ja ruosteeton. Huollot tehty ajallaan, moottorin öljyt sekä perä/laatikko öljyt, tulpat ym vaihdettu eikä mitään suurempia remontteja ole ollut. Kaikki tuntuu toimivan, laatikko vaihtaa nätisti ja kone vetää mukavasti, auto ei kilise eikä kolise ym.
Moottori on m272 ja tuo linkin juttu on jo tiedossa eikä sarjanumeron mukaan koske kyseistä autoa - > http://www.mercedesmedic.com/check-my-m ... n-m272273/
Mutta kyssäri kuuluukin onko tuosta perheelliselle duunarille käyttistä moneksi vuodeksi?
Murinat ja menopuoli kun ainahi miellyttää niin isäntää kuin emäntääkin.
204B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - FINNISH
213 SPEED-SENSITIVE POWER STEERING/VARIO STEERING
220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
250B MOBILO LIFE/EUROPE SERVICE PACKAGE
268B AIRBAGLABLE - FINNISH/ENGLISH
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
287 THROUGH-LOADING FEATURE
423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
477 TIRE PRESSURE LOSS WARNER
523 RADIO AUDIO 20
529L FINLAND
580 AIR CONDITIONER
5XXL EUROPE
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
614 BI-XENON HEADLAMPS FOR RIGHT-HAND TRAFFIC
619 CORNERING ILLUMINATION
666 PRODUCT PROT.F.TRANSPORT VEH. W/O TIE-DOWN HOOKS
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
732 WOOD VERSION,BIRD'S EYE MAPLE BLACK/ANTHRACITE
740A FABRIC, AVANTGARDE
741A FABRIC, AVANTGARDE - BLACK / ANTHRACITE
807 YEAR OF MODIFICATION
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
875 HEATED SCREEN WASH SYSTEM
910 DYNAMO WITH HIGHER CAPACITY (FFO)
915 FUEL TANK WITH LARGER CAPACITY
926 EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 4 TECHNOLOGY
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
963U INDIUM GRAY METALLIC FINISH
983 COC PAPER EURO 4 TECHNOLOGY W/O REG. CERT. PART II
F211 SERIES PRODUCTION 211
FW LIMOUSINE
GA AUTOMATIC TRANSMISSION
HA REAR AXLE
K11 ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
K12 CONTROL CODE FOR SERVICE INTERVAL
K13 CONTROL CODE FOR SERVICE INTERVAL 25000 KM
L LEFT-HAND STEERING
M005 VEHICLES WITH 4-MATIC-/ALL WHEEL DRIVE
M272 V6-GASOLINE ENGINE M272
M30 DISPLACEMENT 3.0 LITER
N8P CONTROL CODE SINDELFINGEN PLANT
R01 SUMMER TIRES
R11 LA 17" 5 DOUBLE SPOKE DESIGN
V06 SPEED- + LOADINDEX 95W
VL FRONT AXLE HALF, LEFT
VR FRONT AXLE HALF, RIGHT
Google on ollut ahkerassa käytössä ja kokemuksia olen sieltä jonkin verran löytänytkin mutta yllättävän vähän huonoa tuosta faceliftistä oikein miltään saralta.
Bensahan tuo tosiaan on ja se bensan kulutus on melkolailla aivan sama miun kilometrimäärillä mut mites tuo yhdistelmä muuten kestävyyden suhteen, onko sudenkuoppia ja/tai mitä kannattaa tutkia?
Ja mites nuo 4-maticit, päteviä lienevät talvella mut mites kestävyys?
Auto on ajettu 230k ja huoltokirjan mukaan oikein hyvin pidetty ja ruosteeton. Huollot tehty ajallaan, moottorin öljyt sekä perä/laatikko öljyt, tulpat ym vaihdettu eikä mitään suurempia remontteja ole ollut. Kaikki tuntuu toimivan, laatikko vaihtaa nätisti ja kone vetää mukavasti, auto ei kilise eikä kolise ym.
Moottori on m272 ja tuo linkin juttu on jo tiedossa eikä sarjanumeron mukaan koske kyseistä autoa - > http://www.mercedesmedic.com/check-my-m ... n-m272273/
Mutta kyssäri kuuluukin onko tuosta perheelliselle duunarille käyttistä moneksi vuodeksi?
Murinat ja menopuoli kun ainahi miellyttää niin isäntää kuin emäntääkin.
204B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - FINNISH
213 SPEED-SENSITIVE POWER STEERING/VARIO STEERING
220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
250B MOBILO LIFE/EUROPE SERVICE PACKAGE
268B AIRBAGLABLE - FINNISH/ENGLISH
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
287 THROUGH-LOADING FEATURE
423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
477 TIRE PRESSURE LOSS WARNER
523 RADIO AUDIO 20
529L FINLAND
580 AIR CONDITIONER
5XXL EUROPE
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
614 BI-XENON HEADLAMPS FOR RIGHT-HAND TRAFFIC
619 CORNERING ILLUMINATION
666 PRODUCT PROT.F.TRANSPORT VEH. W/O TIE-DOWN HOOKS
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
732 WOOD VERSION,BIRD'S EYE MAPLE BLACK/ANTHRACITE
740A FABRIC, AVANTGARDE
741A FABRIC, AVANTGARDE - BLACK / ANTHRACITE
807 YEAR OF MODIFICATION
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
875 HEATED SCREEN WASH SYSTEM
910 DYNAMO WITH HIGHER CAPACITY (FFO)
915 FUEL TANK WITH LARGER CAPACITY
926 EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 4 TECHNOLOGY
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
963U INDIUM GRAY METALLIC FINISH
983 COC PAPER EURO 4 TECHNOLOGY W/O REG. CERT. PART II
F211 SERIES PRODUCTION 211
FW LIMOUSINE
GA AUTOMATIC TRANSMISSION
HA REAR AXLE
K11 ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
K12 CONTROL CODE FOR SERVICE INTERVAL
K13 CONTROL CODE FOR SERVICE INTERVAL 25000 KM
L LEFT-HAND STEERING
M005 VEHICLES WITH 4-MATIC-/ALL WHEEL DRIVE
M272 V6-GASOLINE ENGINE M272
M30 DISPLACEMENT 3.0 LITER
N8P CONTROL CODE SINDELFINGEN PLANT
R01 SUMMER TIRES
R11 LA 17" 5 DOUBLE SPOKE DESIGN
V06 SPEED- + LOADINDEX 95W
VL FRONT AXLE HALF, LEFT
VR FRONT AXLE HALF, RIGHT
Viimeksi muokannut srlq, 27.8.2017 10:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
M-B w203 C320 Avantgarde Sport -00
EX:
Ford Focus ST-Line A6 Wagon -18
M-B E 280CDI Avantgarde -07
Opel Kadett B 1.1 -69
M-B E 200k -00
M-B E 230E -92
M-B E 300-24 CE -92
Kupla 1300 -69
M-B 190 2.0 -89
Datsun 100a -76
Ford Taunus 2.0V6 -80
EX:
Ford Focus ST-Line A6 Wagon -18
M-B E 280CDI Avantgarde -07
Opel Kadett B 1.1 -69
M-B E 200k -00
M-B E 230E -92
M-B E 300-24 CE -92
Kupla 1300 -69
M-B 190 2.0 -89
Datsun 100a -76
Ford Taunus 2.0V6 -80
egyptian kirjoitti:Tarkista ketjun mahdollinen venyminen kuitenkin (öljykorkin alta näkee kiristimen) ja syynää öljyvuodot tarkkaan, hae foorumilta hakusanalla "kurahaara".
Tää oli bensa
W220 S320 CDI -01 (OM613+722.6) EX: S320, S500L ja S600L
W164 ML320 CDI -06 (OM642+722.9)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6)
S210 E270 CDI -02 (OM612+722.6)
W164 ML320 CDI -06 (OM642+722.9)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6)
S210 E270 CDI -02 (OM612+722.6)
Joo bensa on. Laitoin ny tuohon postaukseenkin vielä vähän selvemmin.egyptian kirjoitti:Katos vaan joo, ei vielä tuohon aikaan ollu vielä silmät täysin auenneet
Ja ainahan se ketju hieman ajan kanssa venyy mut onkos noissa bensavehkeissä ollu niitä ketjun venymiä ongelmaksi asti? Ei tuon ny kuvien mukaan ainakaan mikään m271 veronen polkupyörän ketju pitäs olla.
M-B w203 C320 Avantgarde Sport -00
EX:
Ford Focus ST-Line A6 Wagon -18
M-B E 280CDI Avantgarde -07
Opel Kadett B 1.1 -69
M-B E 200k -00
M-B E 230E -92
M-B E 300-24 CE -92
Kupla 1300 -69
M-B 190 2.0 -89
Datsun 100a -76
Ford Taunus 2.0V6 -80
EX:
Ford Focus ST-Line A6 Wagon -18
M-B E 280CDI Avantgarde -07
Opel Kadett B 1.1 -69
M-B E 200k -00
M-B E 230E -92
M-B E 300-24 CE -92
Kupla 1300 -69
M-B 190 2.0 -89
Datsun 100a -76
Ford Taunus 2.0V6 -80
Hmm.. no ei näistä v6-koneisista w211-meseistä paljon näytä kokemusta kellään olevan. Mut niinhän ne monet sanoohi et Mersut on autoja jotka on takavetosia diesel automaatteja.
Mut, anyway. Viikonlopun googletellu ja pohdiskellu ja taidan viedä tuon takas kauppaan. Tasapainoakselin vikaa tuossa ei tosiaan pitäis olla mut tuntuu olevan imuilmaläppien rikkoutumista ja vähän muutakin jumppaa nuissa joten hieman jäi ny epäselväksi vielä voiko tuota nyt kovin kestäväksi koneeksi sanoa. Tai noilla kilometreillä pitkäikäiseksi.
Taidan pysyä nykyisessä luottopelissä(kopkop) tai ettiä mieluummin vaikka sen vanhemman v8n mistä olen vuosia haaveillu. Toki tekniikkaahan kaikki on ja mikään ei ole ikuista.
Mut, anyway. Viikonlopun googletellu ja pohdiskellu ja taidan viedä tuon takas kauppaan. Tasapainoakselin vikaa tuossa ei tosiaan pitäis olla mut tuntuu olevan imuilmaläppien rikkoutumista ja vähän muutakin jumppaa nuissa joten hieman jäi ny epäselväksi vielä voiko tuota nyt kovin kestäväksi koneeksi sanoa. Tai noilla kilometreillä pitkäikäiseksi.
Taidan pysyä nykyisessä luottopelissä(kopkop) tai ettiä mieluummin vaikka sen vanhemman v8n mistä olen vuosia haaveillu. Toki tekniikkaahan kaikki on ja mikään ei ole ikuista.
M-B w203 C320 Avantgarde Sport -00
EX:
Ford Focus ST-Line A6 Wagon -18
M-B E 280CDI Avantgarde -07
Opel Kadett B 1.1 -69
M-B E 200k -00
M-B E 230E -92
M-B E 300-24 CE -92
Kupla 1300 -69
M-B 190 2.0 -89
Datsun 100a -76
Ford Taunus 2.0V6 -80
EX:
Ford Focus ST-Line A6 Wagon -18
M-B E 280CDI Avantgarde -07
Opel Kadett B 1.1 -69
M-B E 200k -00
M-B E 230E -92
M-B E 300-24 CE -92
Kupla 1300 -69
M-B 190 2.0 -89
Datsun 100a -76
Ford Taunus 2.0V6 -80
kyselin kanssa mersufooruminpuolella joskus näistä koneistä (M272 ja M273), mutta ei oikein mitään muuta tullut vastaan, kuin noi tasapainoakseli/ratas ongelmat.
Ei taida tosiaan olla paljoa kokemusta näistä, kun kaikilla mersuilijoilla on dieseli
Vanhemmat M112 ja M113 on ainakin hyviä, mutta ne autot on jo aika vanhoja väkisinkin, joten kokemuksen olisi olleet tervetulleita...
Ei taida tosiaan olla paljoa kokemusta näistä, kun kaikilla mersuilijoilla on dieseli
Vanhemmat M112 ja M113 on ainakin hyviä, mutta ne autot on jo aika vanhoja väkisinkin, joten kokemuksen olisi olleet tervetulleita...
W220 S320 CDI -01 (OM613+722.6) EX: S320, S500L ja S600L
W164 ML320 CDI -06 (OM642+722.9)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6)
S210 E270 CDI -02 (OM612+722.6)
W164 ML320 CDI -06 (OM642+722.9)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6)
S210 E270 CDI -02 (OM612+722.6)
Ilmeisesti jossain vaiheessä (palttiarallaa -06) jakopää on tehty paremmista osista ja nokka-akseli ongelma ei oisi enää niin paha. Tässä on joku dokkari, jossa oisi mainittu sarjanumerot, joita uudemmissa ei pitäisi olla ongelmia.
Jos oot saanu ulos nuo varustekoodit, niin silloin saat varmaan myös moottorin sarjanumeron.
Imusarja saattaa jossain vaiheessa porsia. Työkaverin E 350:een piti vaihtaa. Samoin tiedän toisenkin M272:n johon oisi vaihdettu. Maksoikohan neljä hunttia Saksan tarvikeliikkeessa.
t.
Risto
Jos oot saanu ulos nuo varustekoodit, niin silloin saat varmaan myös moottorin sarjanumeron.
Imusarja saattaa jossain vaiheessa porsia. Työkaverin E 350:een piti vaihtaa. Samoin tiedän toisenkin M272:n johon oisi vaihdettu. Maksoikohan neljä hunttia Saksan tarvikeliikkeessa.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Roisto kirjoitti:Ilmeisesti jossain vaiheessä (palttiarallaa -06) jakopää on tehty paremmista osista ja nokka-akseli ongelma ei oisi enää niin paha. Tässä on joku dokkari, jossa oisi mainittu sarjanumerot, joita uudemmissa ei pitäisi olla ongelmia.
Jos oot saanu ulos nuo varustekoodit, niin silloin saat varmaan myös moottorin sarjanumeron.
Imusarja saattaa jossain vaiheessa porsia. Työkaverin E 350:een piti vaihtaa. Samoin tiedän toisenkin M272:n johon oisi vaihdettu. Maksoikohan neljä hunttia Saksan tarvikeliikkeessa.
t.
Risto
Juu tuon tasapainoakseli homman katoin et ei pitäisi koskea tuota autoa ja nuo imusarjahommat taas liittynee juuri nuihin mainitsemiini imupuolen hajoaviin läppiin. Taitaa vaan olla et on tää kehveli kuitenki vähän liian uus minun makuun ja vielä kun "päässy" sivusta seuraamaan elämää muutamankin uudemman mersun kanssa niin olen nykyään kyllä melko skeptinen näiden w210 jälkeisten mersujen "laadun" kanssa. Enkä ny tässä vain mersua hauku vaan sama "säästetään laadun kustannuksella" tuntuu koskevan monia muitahi automerkkejä nykyään.
Vaan eipä tässä onneks sinänsä kiire ole hankinnan kanssa.
M-B w203 C320 Avantgarde Sport -00
EX:
Ford Focus ST-Line A6 Wagon -18
M-B E 280CDI Avantgarde -07
Opel Kadett B 1.1 -69
M-B E 200k -00
M-B E 230E -92
M-B E 300-24 CE -92
Kupla 1300 -69
M-B 190 2.0 -89
Datsun 100a -76
Ford Taunus 2.0V6 -80
EX:
Ford Focus ST-Line A6 Wagon -18
M-B E 280CDI Avantgarde -07
Opel Kadett B 1.1 -69
M-B E 200k -00
M-B E 230E -92
M-B E 300-24 CE -92
Kupla 1300 -69
M-B 190 2.0 -89
Datsun 100a -76
Ford Taunus 2.0V6 -80