615 Öljypumpun vaihto?!

Vastaa Viestiin
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

615 Öljypumpun vaihto?!

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

615 öljypumpun vaihto ohjeita kaivataan ja sopiiko 615 616 617 öljypumput keskenään paikoilleen ja millainen hommana yleensäkkin tuommonen :?:
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Ei oo paha homma. Tarvii irroittaa pikku pohja ja öljypumpun ylähela ja sieltä öljypumpun käyttöpyörä. Samalla tulee ylähela tarkastettua kun se on irti. Periaatteessa pitäis olla irroitettuna myös ylempi öljypohja yhden kuusiokolo pultin takia mut pitäis onnistua irroittamatta. Öljypumput on samoja 615 ja 616 mutta 617 on ilmeisesti enempi tuottoa pumpussa. Miksi pumppu pitäisi vaihtaa?
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

Alkaa olemaan öljyn paineet tyhjäkäynnillä nollassa kuumana ja 100 vauhdissa kahdessa kilossa kone on 76-79mallinen 615 vaihtomoottori vuojelta 1980 toki toimii mutta kun on ollut kolmisatasia muut niin tuntuu nuo öljyn paineet jo aika pieniltä ei syö öljyä eikä vuoda allensa sinänsä tekee mieli pitää kone huippu kunnossa!
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

Kuva

Kesä kuva uuesta osoitteesta ei paljo koto rapata mersuja.
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Oliskohan vain paineventtiili jumissa ja paineet sen takia alhaiset. Todella harvinaista että itse pumpussa olisi vikaa.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

missä se paineventtiili on. :roll:
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Se on siinä öljypumpun kyljessä kiinni. Pääsee käsiksi irroittamalla pikkuöljypohjan. Ihan joku olisko 17mm kanta, vähän niinkuin pitkä proppu jossa reikä keskellä.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

onko pikku öljy pohjassa tiiviste mikä kannattaa vaihtaa kun aukaisee niin samalla kertaa?
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

vaihtaa tuo venttiili ihan uuteen kerralla näkee ainakin onko vaikutusta.kellään jääny hyllyyn uutta ja myydä :?:
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

On siinä tiiviste jonka joutuu todennäköisesti vaihtamaan. Juu, kyllä uus venttiili on aina uusi.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

https://goo.gl/images/sSAFvJ

tuon näköinen mutikka se paineventtiili on
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

Ei kannata febiä kait ostaa oli näköjään kierre rutussa heti alussa tuossa kuvassa :shock:
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

Kuva

Siitä febi paikolleen ja nyt pelaa

Kuva

ennen kuumana tyhjä käynnillä se 0baaria nyt melekeen kaks eikä siittä tipu kylymänä täyet kolome
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

kertakaikkiaan hyvä homma että uskaltaa ajaa taas pitkää reissua kun tietää ettei mene laakerit pilalle ja jos jollakin samaa vikaa että öljyn paineet 0-luokkaa kuumana niin vaihtaa febin öljypumpun originaalain 115......pumpun tilalle niin toimii taas kuin uutena moottorin käynti äänikin sievempi tyhjäkäynnillä nyt :rock: :rock:
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

Kuva

pikku kiviä suodattimessa ja neulasia ja muuta p.skaa :wink: ja suodin imukaula oli rikki ja irtaallaan öljy pohjassa ei varmana haittaa vaikka poistin nuo suodattimen sisältä :lol: :lol: ja laitoin ehjän kumin imukaulaan kun oli varastossa ja öljypohjaan oli osunut kivi ja öljy tikkun putki oli noussut parisenttiä joten vaihdoin ehjän öljypohjanmyös

Kuva
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Hyvä että tuli kuntoon :wink: . Otitko tuosta pumpusta pelkän paineventtiilin vai koko pumpun?
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

Koko pumpun oli tuo paine venttiilin kierre 0.5cm pitempi febissä ja luulisin että tuli paljo kilometrejä lisää taxiin taas :wink:
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

Öljytkin pysyy näköjään kirkkaana kun pesi öljypohjan ja öljypumpun sihdin olihan sitä nokea jo melko kerros öljypohjan sisällä ja pumpun sihdissä heleppo hommana eikä tarvinnut kuin 5 ja 6milliset kuuskolo avaimet jatko varsi ja 13 ja 14mm hylsyavaimet :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123 moottori”