200cdi (ei)starttaa huonosti lämpimänä
200cdi (ei)starttaa huonosti lämpimänä
Mikähän on vikana, kun kuumalla koneella ei käynnisty. Kylmä kone homma toimii kuulemma ok.
Pyörittää nihkeesti avaimella pakottamalla, automaattistartti luovuttaa tosi nopeesti, tosin välillä saattaa yrittää hetken uudestaan.
Vikakoodeja en saanut bt obdlla ja torque litellä luettua.
Startti vaihdettu 2v sitten kun orenkaat päätti kylvettää vanhan dieselillä.
Akun jännitteet ok, lisävirta ei auta
Pyörittää nihkeesti avaimella pakottamalla, automaattistartti luovuttaa tosi nopeesti, tosin välillä saattaa yrittää hetken uudestaan.
Vikakoodeja en saanut bt obdlla ja torque litellä luettua.
Startti vaihdettu 2v sitten kun orenkaat päätti kylvettää vanhan dieselillä.
Akun jännitteet ok, lisävirta ei auta
Viimeksi muokannut attor, 14.5.2017 19:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Delphin softa antoi seuraavia vikoja:
moottori:
P1470 kuormituspaineensäädin
P0100 ilmamassamittari
P1664 elektroninen lämmittimen tehostin
P1354 Kampiakselin / nokka-akselin synkronointi
ajonesto:
b1003 jännitteensyöttö ohjausyksikkö liian alhainen
Nämä luettiin käynnissä, kun ei ollut mahdollisuutta jättää kaverin pihaan pariks tuntia jäähtymään jos ei käynnistyisikään.
Helmikuussa vaihdettu laturi ja ilmamassamittari, ja tehty b-huolto. Sen jälkeen käynnistymisongelma ilmaantui melkein heti kerran, ja nyt viikon sisään muutaman kerran.
Lämmitysvastus on ollut ajotietokoneesta OFFilla helmikuusta.
Mistäs löytyy Porvoon lähin starivelho jolla ois alkuviikosta iltasella aikaa?
moottori:
P1470 kuormituspaineensäädin
P0100 ilmamassamittari
P1664 elektroninen lämmittimen tehostin
P1354 Kampiakselin / nokka-akselin synkronointi
ajonesto:
b1003 jännitteensyöttö ohjausyksikkö liian alhainen
Nämä luettiin käynnissä, kun ei ollut mahdollisuutta jättää kaverin pihaan pariks tuntia jäähtymään jos ei käynnistyisikään.
Helmikuussa vaihdettu laturi ja ilmamassamittari, ja tehty b-huolto. Sen jälkeen käynnistymisongelma ilmaantui melkein heti kerran, ja nyt viikon sisään muutaman kerran.
Lämmitysvastus on ollut ajotietokoneesta OFFilla helmikuusta.
Mistäs löytyy Porvoon lähin starivelho jolla ois alkuviikosta iltasella aikaa?
Ihan liki en ole, enkä Staria juurikaan hallitse. Mutta Heinolasta sellainen löytyy, jos haluaa tulla ihmettelemään mikä autoa riivaa...
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
tuo synkronointikoodi sopii oireisiin kuin sormi sian....... jompsi kumpsi kulma-antureista piiputtaa.
muita yleisesti käynnistykseen vaikuttavia ovat kuormituspaineensäädin ( jos tarkoittaa railipaineen säädintä) ja tietenkin ajonesto (vai antoikos silloin edes pyörittää...) mutta noista kampi/nokka-antureista lähtisin liikkeelle
muita yleisesti käynnistykseen vaikuttavia ovat kuormituspaineensäädin ( jos tarkoittaa railipaineen säädintä) ja tietenkin ajonesto (vai antoikos silloin edes pyörittää...) mutta noista kampi/nokka-antureista lähtisin liikkeelle
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Googlettelulla ainakin bensakoneisissa juurikin samoja oireita kampiakselianturilla, laitoin semmoisen tilaukseen.
http://mb-teilekatalog.info/images/Imgs ... 050629.png
Vissiinkin numero 32? Päässeekö tuohon käsiksi päällimuovin irroituksella vai omko jotain muuta tiellä?
http://mb-teilekatalog.info/images/Imgs ... 050629.png
Vissiinkin numero 32? Päässeekö tuohon käsiksi päällimuovin irroituksella vai omko jotain muuta tiellä?
Ja vika jatkuu...
Kampiakselin tunnistimen vaihto auttoi selvästi, auto lähti käyntiin huomattavasti paremmin, tosin manuaalisesti starttaamalla, automaattistartti luovutti yleensä alle sekunnissa.
Tästä innostuneena nokka-akselin anturi vaihtoon,käynnistyminen tuttua huonoa ja uusi anturi lopetti täysin reilun 100km jälkeen(vikatila kesken ajon ja ei käyntiin huioltoasemalla), vanha anturi kontista paikalle ja matka jatkui. Viime viikonloppuna ei sitten enää suostunutkaan starttaamaan, automaatti ja "pakko"startti pyöräyttää alle sekunnin. Epäily että vanha nokka-anturi on kuitenkin lahoamassa joten uutta tilaukseen, mutta eipä auttanut senkään vaihto.
Pitäisikö tässä vielä uusia kampuran anturi toistamiseen?
Vai ihmetellä ajoneston jännitteitä?
Starille ei taida päästä kun ei auto liiku, tosin auto tällä erää Turengissa Hämeenlinnan vieres.
Kampiakselin tunnistimen vaihto auttoi selvästi, auto lähti käyntiin huomattavasti paremmin, tosin manuaalisesti starttaamalla, automaattistartti luovutti yleensä alle sekunnissa.
Tästä innostuneena nokka-akselin anturi vaihtoon,käynnistyminen tuttua huonoa ja uusi anturi lopetti täysin reilun 100km jälkeen(vikatila kesken ajon ja ei käyntiin huioltoasemalla), vanha anturi kontista paikalle ja matka jatkui. Viime viikonloppuna ei sitten enää suostunutkaan starttaamaan, automaatti ja "pakko"startti pyöräyttää alle sekunnin. Epäily että vanha nokka-anturi on kuitenkin lahoamassa joten uutta tilaukseen, mutta eipä auttanut senkään vaihto.
Pitäisikö tässä vielä uusia kampuran anturi toistamiseen?
Vai ihmetellä ajoneston jännitteitä?
Starille ei taida päästä kun ei auto liiku, tosin auto tällä erää Turengissa Hämeenlinnan vieres.
Joo, no kannattaa kaikki ebaynhalvimmat osat vaihtaa parempiin jos meinaa talveen lähteä tuolla ... mutta kuntoon pitää toki muuten saada ensin.
Enpä tiedä, olisiko virranotto niin suuri että ei starttaa ? Akku, startti, päävirtajohtojen ja maajohtojen liitokset. Kuskin jalkatilan virtaläpivienti jne...
Enpä tiedä, olisiko virranotto niin suuri että ei starttaa ? Akku, startti, päävirtajohtojen ja maajohtojen liitokset. Kuskin jalkatilan virtaläpivienti jne...
wiimax.fi