200cdi (ei)starttaa huonosti lämpimänä

Vastaa Viestiin
attor
Viestit: 21
Liittynyt: 01.6.2012 2:25
Paikkakunta: TKI

200cdi (ei)starttaa huonosti lämpimänä

Viesti Kirjoittaja attor »

Mikähän on vikana, kun kuumalla koneella ei käynnisty. Kylmä kone homma toimii kuulemma ok.

Pyörittää nihkeesti avaimella pakottamalla, automaattistartti luovuttaa tosi nopeesti, tosin välillä saattaa yrittää hetken uudestaan.

Vikakoodeja en saanut bt obdlla ja torque litellä luettua.

Startti vaihdettu 2v sitten kun orenkaat päätti kylvettää vanhan dieselillä.

Akun jännitteet ok, lisävirta ei auta
Viimeksi muokannut attor, 14.5.2017 19:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29284
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Starilla katsomaan mikä puuttuu kun ei käynnisty. Mahdollisesti pyörintätieto.
wiimax.fi
Avatar
Wiqqo
Viestit: 609
Liittynyt: 27.8.2013 1:16
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Wiqqo »

Jos se kerta laiskasti pyörittää starttia, nii oisko se kuskinlattiassa oleva läpivienti hapan? Toki jos kylmällä pyörittää laiskasti nii tiedä sitten...

Star:lla tuo parhaiten kyllä selviäisi.
S203 200Cdi -02
E30 316i -89
attor
Viestit: 21
Liittynyt: 01.6.2012 2:25
Paikkakunta: TKI

Viesti Kirjoittaja attor »

Delphin softa antoi seuraavia vikoja:

moottori:
P1470 kuormituspaineensäädin
P0100 ilmamassamittari
P1664 elektroninen lämmittimen tehostin
P1354 Kampiakselin / nokka-akselin synkronointi

ajonesto:
b1003 jännitteensyöttö ohjausyksikkö liian alhainen

Nämä luettiin käynnissä, kun ei ollut mahdollisuutta jättää kaverin pihaan pariks tuntia jäähtymään jos ei käynnistyisikään.

Helmikuussa vaihdettu laturi ja ilmamassamittari, ja tehty b-huolto. Sen jälkeen käynnistymisongelma ilmaantui melkein heti kerran, ja nyt viikon sisään muutaman kerran.

Lämmitysvastus on ollut ajotietokoneesta OFFilla helmikuusta.

Mistäs löytyy Porvoon lähin starivelho jolla ois alkuviikosta iltasella aikaa?
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Ihan liki en ole, enkä Staria juurikaan hallitse. Mutta Heinolasta sellainen löytyy, jos haluaa tulla ihmettelemään mikä autoa riivaa...
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
MHe
Viestit: 1159
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

tuo synkronointikoodi sopii oireisiin kuin sormi sian....... jompsi kumpsi kulma-antureista piiputtaa.

muita yleisesti käynnistykseen vaikuttavia ovat kuormituspaineensäädin ( jos tarkoittaa railipaineen säädintä) ja tietenkin ajonesto (vai antoikos silloin edes pyörittää...) mutta noista kampi/nokka-antureista lähtisin liikkeelle
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
attor
Viestit: 21
Liittynyt: 01.6.2012 2:25
Paikkakunta: TKI

Viesti Kirjoittaja attor »

Googlettelulla ainakin bensakoneisissa juurikin samoja oireita kampiakselianturilla, laitoin semmoisen tilaukseen.

http://mb-teilekatalog.info/images/Imgs ... 050629.png

Vissiinkin numero 32? Päässeekö tuohon käsiksi päällimuovin irroituksella vai omko jotain muuta tiellä?
attor
Viestit: 21
Liittynyt: 01.6.2012 2:25
Paikkakunta: TKI

Viesti Kirjoittaja attor »

Ja vika jatkuu...

Kampiakselin tunnistimen vaihto auttoi selvästi, auto lähti käyntiin huomattavasti paremmin, tosin manuaalisesti starttaamalla, automaattistartti luovutti yleensä alle sekunnissa.

Tästä innostuneena nokka-akselin anturi vaihtoon,käynnistyminen tuttua huonoa ja uusi anturi lopetti täysin reilun 100km jälkeen(vikatila kesken ajon ja ei käyntiin huioltoasemalla), vanha anturi kontista paikalle ja matka jatkui. Viime viikonloppuna ei sitten enää suostunutkaan starttaamaan, automaatti ja "pakko"startti pyöräyttää alle sekunnin. Epäily että vanha nokka-anturi on kuitenkin lahoamassa joten uutta tilaukseen, mutta eipä auttanut senkään vaihto.

Pitäisikö tässä vielä uusia kampuran anturi toistamiseen?

Vai ihmetellä ajoneston jännitteitä?

Starille ei taida päästä kun ei auto liiku, tosin auto tällä erää Turengissa Hämeenlinnan vieres.
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1270
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Uusi ilmamassa mittari voi olla rikki jos vika tuli sen vaihdon jälkeen. Ei taida estää käynnistymistä kuitenkaan. . Löytyy star jos auto kulkisikin yllättäen.
attor
Viestit: 21
Liittynyt: 01.6.2012 2:25
Paikkakunta: TKI

Viesti Kirjoittaja attor »

markoala kirjoitti:Uusi ilmamassa mittari voi olla rikki jos vika tuli sen vaihdon jälkeen. Ei taida estää käynnistymistä kuitenkaan. . Löytyy star jos auto kulkisikin yllättäen.
Ei kai nyt IMM voi estää starttia pyörittämästä?
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1270
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Niin jos ei pyöritä... Onko akussa potkua?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29284
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei vaikuta anturit tms. jos startti ei pyöritä. Tosi huonolaatuisia varaosia kun heti nokka-anturi mennyt rikki :shock:
wiimax.fi
attor
Viestit: 21
Liittynyt: 01.6.2012 2:25
Paikkakunta: TKI

Viesti Kirjoittaja attor »

dealer kirjoitti:Ei vaikuta anturit tms. jos startti ei pyöritä. Tosi huonolaatuisia varaosia kun heti nokka-anturi mennyt rikki :shock:
Ebayn halvin joskaan ei välttämättä paras...

akkukin vaihdeltu epäiltynä starttiongelmiin

Mikäs siihen vaikuttaa että startti luovuttaa? Haistellaanko sen virtaa tms?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29284
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Joo, no kannattaa kaikki ebaynhalvimmat osat vaihtaa parempiin jos meinaa talveen lähteä tuolla ... mutta kuntoon pitää toki muuten saada ensin.
Enpä tiedä, olisiko virranotto niin suuri että ei starttaa ? Akku, startti, päävirtajohtojen ja maajohtojen liitokset. Kuskin jalkatilan virtaläpivienti jne...
wiimax.fi
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1270
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Mittaa onko akussa jännitettä yli 12v
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 moottori”