Ilmastointilaitteen omituisuuksia
Ilmastointilaitteen omituisuuksia
Tulipa ostettua E300TD -93.
Autossa on alkuperäisvarusteena ilmastointi, se kahdella rullalla säädettävä ja keskellä napit.
Ilmastointi toimii, mutta alkaa toimia vasta muutaman minuutin kuluttua auton käynnistämisestä. Usean kerran sama juttu ja äsken kokeilin pihalla paikallaan käydessä; sama homma. Eikä lähtenyt kompura päälle vaikka oikosulki painekytkimen johdot, sitten taas omia aikojaan kytkeytyi.
Eihän tuo käyttöä mahdottomasti haittaa, mutta mielenkiintoinen vika ja kiinnostaisi selvittää mistä johtuu.
Joskus aiemmin on tehty sellainen korjaus että akun takana olevalta ilmastoinnin boksilta on vedetty uudet johdot kompuralle (3 johtoa)
Virtapiirikaavioita ? Tietoa, ehdotuksia ?
Autossa on alkuperäisvarusteena ilmastointi, se kahdella rullalla säädettävä ja keskellä napit.
Ilmastointi toimii, mutta alkaa toimia vasta muutaman minuutin kuluttua auton käynnistämisestä. Usean kerran sama juttu ja äsken kokeilin pihalla paikallaan käydessä; sama homma. Eikä lähtenyt kompura päälle vaikka oikosulki painekytkimen johdot, sitten taas omia aikojaan kytkeytyi.
Eihän tuo käyttöä mahdottomasti haittaa, mutta mielenkiintoinen vika ja kiinnostaisi selvittää mistä johtuu.
Joskus aiemmin on tehty sellainen korjaus että akun takana olevalta ilmastoinnin boksilta on vedetty uudet johdot kompuralle (3 johtoa)
Virtapiirikaavioita ? Tietoa, ehdotuksia ?
wiimax.fi
Ääni magneettikytkimelle. Nuita saa ebaysta irrallaankin n 50€ Siskon aakkosesta meni magn kytkin mutta halusi vaihtaa koko kompuran 169 ei saanut pakko- ohjattua kytkintä testerillä.dealer kirjoitti:Enhän minä ole tuota ehtinyt mittailemaan enempää kuin kerroin kokeilleeni, eli en tiedä. Meinaatko että magneettikytkimessä tms. voisi olla häiriötä joka aiheuttaisi viiveen ?
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Saattaapi ollakkin siinä syySakari kirjoitti:169 taitaa ollakin muuttuvatilavuuksinen kompura eli ei ole mitään mg kytkimiä. Ei ainakaan siinä ollut jonka vaihdoin, oli vaan leikannut kiinni ja repinyt koko hihnapyörän rikki.
Tossa 124 on varmasti se magn kytkin...
Nytpä muistankin. Sehän oli 202 mihin sai niitä kytkimiä ja ja ostin kuitenkin koko kompuran. On se muisti vaan huono.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Re: Ilmastointilaitteen omituisuuksia
Ei tietoa eikä ehdotuksia mutta sedan mallin kaavioista voisi jotain päätellä?dealer kirjoitti:
Virtapiirikaavioita ? Tietoa, ehdotuksia ?
Kiitokset kaaviosta.
Melkein joutuu kallistumaan potoxin mainitsemaan jälkihehkun vaikutukseen tai muuhun vastaavaan niin merkilliseltä kuin kuulostaakin.
Kyllä tuo liittyy noihin uudelleen vedettyihin johtoihin lähes varmasti ja sitäkautta joku viive tullut, ilmastointi nimittäin toimii muuten just kuten pitää kaikin puolin.
Aikaakin tuli pari kertaa otettua, ei odotusta ole minuutteja vaan joitain kymmeniä sekunteja.
Melkein joutuu kallistumaan potoxin mainitsemaan jälkihehkun vaikutukseen tai muuhun vastaavaan niin merkilliseltä kuin kuulostaakin.
Kyllä tuo liittyy noihin uudelleen vedettyihin johtoihin lähes varmasti ja sitäkautta joku viive tullut, ilmastointi nimittäin toimii muuten just kuten pitää kaikin puolin.
Aikaakin tuli pari kertaa otettua, ei odotusta ole minuutteja vaan joitain kymmeniä sekunteja.
potox kirjoitti:Eikös tuo jälkihehku liity (ulko eli) moottorinlämpötilaan?
Kylmänä (jälki) hehkuttaa pidempään ja lämpinä ei juuri ollenkaan..
Riippuen tietty, löytyykö sitä anturia termarikotelon yläpuolelta..
E. Saiskos noista kuvista tarkempia eli isompia kuvia?
Eikunjoo, uudemmissa tais vaikuttaa mutta ekoissa 124 ei vaikuttanut ei ollu anturaa sille vielä, vuosimallista en tiedä koska muuttui.
Tää muistikuva oli -94 606 koneisesta 124 stapekkovee kirjoitti:Jälkihehku saattoi olla 180 sekuntia eli kolmisen minuuttia.
Vaan saatan muistaa väärinkin
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17