Olisi kyllä yksi kysymys jarruasioista vielä, jos joku haluaa ottaa kantaa.
E200 CGI 135 kW W212 vm 2010 ajoa ollut noin 108 tkm, etujarrulevyt kuumenevat melko paljon enemmän kuin asiaan kuuluu. Palat ja levyt on juuri uusittu. Lieneekö jarrusylinterin tiiviste väsähtänyt eikä jaksa palauttaa. Tiiviste ei kyllä tuon ikäisenä pitäisi vielä kypsyä. Olisikohan tyyppivika vai ominaisuus? Olisikohan tiiviste jostain syystä voinut saada liikaa lämpöä auton ollessa vuokra-autona pari vuotta?
Jos vastaus on, että kysymys on kummallinen, vie se huoltoon, asia järjestyy, niin ei tarvitse vastata.
Eipä tuo tietysti iso juttu olisi, jos kokeeksi vaikka toiseen pyörään männän ja tiivisteen vaihtaisi.
Etujarrulevyt kuumenevat vm 2010
Kuumat levyt
Kiitos! Se on melko todennäköinen vika.
Ostin muutama viikko takaperin S212 250 CGI 2010, ja siinä sama vika etujarruissa, eli laahaavat niin että jarrupölyä tulee tosi paljon ja vanteet ovat jos ei nyt kuumat niin tosi lämpimät lyhyenkin ajon jälkeen. Lisäksi kulutus matka-ajossa on n. 9l / 100 km. Vaihdoin etujarruletkut uusiin mutta ei ollut asiaan vaikuusta. Autoon on ennen ostotapahtumaa vaihdettu uudet jarrulevyt ja palat. Niillä on nyt 2000 km ajettu joten ei pitäisi enää mistään sijautumisestakaan olla kiinni. Ei varmaan auta ku alkaa satulat vaihtamaan seuraavaksi
-MB E250 CGI -10
-BMW M3 -11
-BMW M3 -11
Jarrujen kuumeneminen
Asia onkin varmaan kyllä jo ratkennut. Edelisessä MB:ssä oli sama vika ja se korjaantui vaihtamalla jarrusylinterin tiiviste. Se "väsyy" eikä jaksa palauttaa sylinteriä. Vaihto ei ollut ollenkaan paha homma.