simoksin 350TD
Mitä olen itse noita automaatteja katsastunut niin olen aina kysynnyt inssiltä että mitenkäs meinasit päästöt polkaista ja vastaus on mersuissa ja jenkeissä ollut että vaihde N asennossa saa polkaista lapun lattiaan ja eipä nuo askit ainakaan vielä siitä ole itseensä ottanut
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
-97 Chrysler
Kyllä kunnossa oleva mersun loota tuon kestää.
Mutta toki aina parempi ettei sitä turhaa vinkuteta maksimikierroksilla. Lootassa levypakkojen levyjen välillä on aika kovat nopeuserot, tiukaksi shimmattu pakka voi kärähtää paskaksi.
Valmiiksi loppuun vingutetulle pikkasen lämmähtäneelle pakalle tuo voi olla se "viimeinen voitelu"
Mutta toki aina parempi ettei sitä turhaa vinkuteta maksimikierroksilla. Lootassa levypakkojen levyjen välillä on aika kovat nopeuserot, tiukaksi shimmattu pakka voi kärähtää paskaksi.
Valmiiksi loppuun vingutetulle pikkasen lämmähtäneelle pakalle tuo voi olla se "viimeinen voitelu"
Jees nyt on alapallo vaihettu ja samalla jarrupalat. 16kk leimaa niin saapi ajella tovin
Tää kun on niin antiikkinen mosa jo että sopiikos tämmöseen laittaa jotain teboil silveriä eli 10w40 kesäks? Jos vaihtelis ne ölpät kohta.
Tää kun on niin antiikkinen mosa jo että sopiikos tämmöseen laittaa jotain teboil silveriä eli 10w40 kesäks? Jos vaihtelis ne ölpät kohta.
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Vaihtelinpa öljyt tuossa, Diamond dieseliä pistin vaikka taitaa olla turhan hyvää öljyä tämmöseen Öljykorkissa on halkeema reunassa mistä on tainnu hikoilla korkin viereen öljyä jo jonkunaikaa, pitää vaihtaa. Lieneisköhän tossa syy öljyvuotoon kun öljypohja oli aivan musta ja pohjapanssarin päällä sentin öljymöhnäkerros Vai voikohan se vuotaa noin reippaasti pelkästään korkista. Koitin putsailla enimpiä niin pitänee seurata tilannetta.
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Näköjään tuli viesti kahteen kertaan. Noh vaihtelin kesärenkaat alle ja huomasin että toinen takajousi on poikki Pitäsköhän laittaa eibachit tms tiluuseen, kauheen kalliita vaan möhköön Vai vetäiskö rälläkällä kaikista pikkusen pois. Ihme kun ei katsastuksessa huomannut.
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Pitipä tuossa takajouset vaihtaa, mutta alatukivarren sisempi pultti on mallia 14-15-16 kulmainen torxi tms? Tyssäs homma siihen. Siis onko tuo kanta joku erikoismalli kun ei ole tullut ennen vastaan?
Ei varmaan puristimilla mahdu kovinkaan helposti vaihtaa jousta ilman että laskee alatukivarren alas ja vaihtaa siten suoraan, niinkun väyrysissä ym.
Ei varmaan puristimilla mahdu kovinkaan helposti vaihtaa jousta ilman että laskee alatukivarren alas ja vaihtaa siten suoraan, niinkun väyrysissä ym.
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Tulipa vaihdettua tuo katkennut jousi näin perjantai-illan ratoksi
Kyllä tulee välillä mietittyä miks näitä pitää ite ropeltaa ollenkaan kun meni 2h yhen jousen kanssa kaikkine työkalun ettimisineen ym sähläämiseen.
Puristimiakin joutu käyttään kun tuo toinen 20e halpistunkki ei oikein toiminu kaverina.
Ammattilaisella menee varmaan puolituntia molempien vaihtoon ja mitä se nyt maksais, 50e? Mutta onpa nyt vaihettu.
Ohjausiskarin hain samalla tänään jos sen vaihtais pian.
Kyllä tulee välillä mietittyä miks näitä pitää ite ropeltaa ollenkaan kun meni 2h yhen jousen kanssa kaikkine työkalun ettimisineen ym sähläämiseen.
Puristimiakin joutu käyttään kun tuo toinen 20e halpistunkki ei oikein toiminu kaverina.
Ammattilaisella menee varmaan puolituntia molempien vaihtoon ja mitä se nyt maksais, 50e? Mutta onpa nyt vaihettu.
Ohjausiskarin hain samalla tänään jos sen vaihtais pian.
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Ohjausiskarin vaihdoin, vanha oli ihan löysä ei vaimentanu varmasti enää mitään Eli eipä ollu turha homma. Mukavan helppo vartin juttu.
Vakkarikin toimi koko matkan hämeenlinnaan ja takasin Johtuiskoha toisista renkaista alla.
Vakkarikin toimi koko matkan hämeenlinnaan ja takasin Johtuiskoha toisista renkaista alla.
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Ei se vakkari kuitenkaan jatkanu toimimistaan, joten ostin ebaysta toisen tilalle ja nyt toimii. Uudessa oli leima -93 vuodelta eli vanhempi kun tämä auto -94 mutta pelittää silti.
Sitten nuo moottorin tukikumit tilasin kun ei tunnu löytyvän suomesta mistään ja ne vaihdellaan sitten kun tulevat saksasta
Jos nuo sisustan resonoinnit loppuis siihen, ainakin auto heilahtaa kun moottorin sammuttaa. Voi olla kyllä että pakoputkikin resonoi koriin jostain..
Sitten nuo moottorin tukikumit tilasin kun ei tunnu löytyvän suomesta mistään ja ne vaihdellaan sitten kun tulevat saksasta
Jos nuo sisustan resonoinnit loppuis siihen, ainakin auto heilahtaa kun moottorin sammuttaa. Voi olla kyllä että pakoputkikin resonoi koriin jostain..
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Mukavia nää kesäyöt kun ei vaan saa nukuttua, unirytmi päin persettä lomalla ja klo 3 nukkumaan..4h pyörin sängyssä ja ei mitään toivoa. Kaiken kukkuraks linnun ****päät alko rääkyyn niin aattelin et mennään samoilla silmillä sitten.
Joten pesin pirssin ja vahasinpa pari kertaa autoglymin punasella aamuyöllä Naapurit pitää hulluna.
Sitte vaihtelin "huuhtelemalla" ohjaustehostimen öljyt. Kävin kysymässä varaosaputiikissa suodatinta ja eipä ollut. Noh vaihtelin pelkät öljyt vaikka suodatin oli tosi paskasen näkönen, pitää vaihtaa se vielä myöhemmin.
Aattelin että pari litraa siellä käyttää läpi ja vaihtuhan se väri tumman ruskeesta maitokahviin.. ja sitten lopuks punaseen. Tosin asiaa hankaloitti se ettei autoa voinu pitää käynnissä jos säiliön kansi oli auki kun heiluu tuo moottori niin pirusti että lentää pitkinpoikin öljyt. Eli kansi joka imun ja täytön välissä kiinni -> auki ja uusiks.
Tuo taso pitää vissiin mitata kone kylmänä kun merkinnät vaan "min20" ja "max 20" astetta.. jätin ylärajaan ja pitää antaa koneen jäähtyä kunnolla ja kattoa sitte taso kohilleen.
Ei ollu tukikumitkaan vielä tullu.
Joten pesin pirssin ja vahasinpa pari kertaa autoglymin punasella aamuyöllä Naapurit pitää hulluna.
Sitte vaihtelin "huuhtelemalla" ohjaustehostimen öljyt. Kävin kysymässä varaosaputiikissa suodatinta ja eipä ollut. Noh vaihtelin pelkät öljyt vaikka suodatin oli tosi paskasen näkönen, pitää vaihtaa se vielä myöhemmin.
Aattelin että pari litraa siellä käyttää läpi ja vaihtuhan se väri tumman ruskeesta maitokahviin.. ja sitten lopuks punaseen. Tosin asiaa hankaloitti se ettei autoa voinu pitää käynnissä jos säiliön kansi oli auki kun heiluu tuo moottori niin pirusti että lentää pitkinpoikin öljyt. Eli kansi joka imun ja täytön välissä kiinni -> auki ja uusiks.
Tuo taso pitää vissiin mitata kone kylmänä kun merkinnät vaan "min20" ja "max 20" astetta.. jätin ylärajaan ja pitää antaa koneen jäähtyä kunnolla ja kattoa sitte taso kohilleen.
Ei ollu tukikumitkaan vielä tullu.
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Humm. Eikös automaattilaatikon öljy käy? luokitus oli vissiin 236.jotain. Haittaneeko tuo sitten? Aiemmin vaihdoin kyllä väyryseen sitä kellertävää febiä mutten sitä nyt lähteny mettästään mistään.dealer kirjoitti:Ohjaustehostimeen kuuluva öljyhän ei ole punaista joten väri vaihtuu varmasti jos sinne punaista laittaa.
Laita glymin päälle vaikka Collinitea niin kiiltää ja pysyy pinnassa ?
Alammeko vaihtamaan
Colliniteä tarkotus ostaa sittenku tuo glymi loppuu. Kuhan nyt ajankuluks sutasin jotain pintaan. Tuo ei kyllä pahemmin kiillä eikä kestä kauaa, lähinnä kait naarmunpoistoon tms meinattu.
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Ok. Hyvä. On mulla tota kultastakin glymiä mitä en ny laiskuuksissani laittanu Katoin öljynpintaa niin millin yli maksimin oli pinta ja kävin koelenkin ajamassa niin toimii samanlailla kun ennenkin, pitää pikkusen ääntä käännellessä. Liekö normaalia? Voishan sinne litran vielä käyttää lävitte.dealer kirjoitti:Kuulemma käy ja toimii, ei siinä mitään. Älä vaihda.
Punainen Glym vaatisi päälle varsinaisen vahan joka kestää pinnassa, eli Collinite 476S tms. ei ole oikeastaan vaihtoehto sille.
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Siitä kuuluu aina semmonen mongerrus mikäli se nyt edes on ohjaustehostimen mutta en keksi minkä muunkaan. Kylmäkäynnistyksen jälkeen varsinkin. Ensimmäiset käännökset. Mutta olihan se suodatin ihan helvetin törkysen näkönen, liekö taas ensimmäinen ohj.teh.öljynvaihto tähänkin autoon?Mika.T kirjoitti:Se suodatin mahtaa olla jo tukossa jos pumppu ääntää (kavitoi)simoks kirjoitti:pitää pikkusen ääntä käännellessä. Liekö normaalia?
Toki pumppu pitää normaalisti sellaista suhinan tapaista ääntä kun joutuu rattia veivatessa töihin. Ei siis ole täysin äänetön koskaan.
Edit: laitoin tilaukseen suotimet molempiin 140&126 - katotaan sen jälkeen
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Ohj.Tehostimen suodatin vaihdettu ja hiljeni ääntely.
600km reissu takana möhköllä ja vaikka kyyti lepposaa onkin, niin on tuo kyllä aika vaarallisen laiska kun pitäis ohittaa Saa aika kaukana tulla valot vastaan ennenko uskaltaa ohittaa ja aina kaasu pohjassa.. kolmonen sisään ja hitaasti mutta varmasti vauhti nousee
Kyllä tämmösessä pitäis olla joku vähintään 170hp/400nm että hoituis ajelut normaalisti,mieluusti enemmän.
600km reissu takana möhköllä ja vaikka kyyti lepposaa onkin, niin on tuo kyllä aika vaarallisen laiska kun pitäis ohittaa Saa aika kaukana tulla valot vastaan ennenko uskaltaa ohittaa ja aina kaasu pohjassa.. kolmonen sisään ja hitaasti mutta varmasti vauhti nousee
Kyllä tämmösessä pitäis olla joku vähintään 170hp/400nm että hoituis ajelut normaalisti,mieluusti enemmän.
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Lisää infoa? Siis pumpussa joku ruuvi, paljonko kääntää kierros vai kaks? Onko jonkun kannen alla vai esillä ihan. Pikkusen tarvis lisää liikkuvuutta kyllä.Mika.T kirjoitti:Noihin lukemiin ei tarvi kuin kevyt syöttöruuvin kääntö.
Samalla voi ohimennen pyöräyttää sen ahtopainekaran ruuvin täysin auki. On kyllä hankalassa paikassa se...
Piristyy ihan huomattavasti...
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Mikäs vialla kun laatikko ei sunnuntaiajelulla yhtäkkiä vaihtanutkaan isompaa sisään? Sammutin pirssin ja alkoi sitten taas toimimaan. Täähän on aina välillä 2-3 vaihdossa vähän niinku käyttänyt vapaalla sekunnin ajaks ennenkun kytkeytyy vaihde sisään mutta nyt vaan pysyi kakkosella
Ja lieköhän normaalia tyhjäkäynnillä kun ottaa öljykorkin pois että öljyä roiskuu pisaroina ulos kanteen? Ei ainakaan missään aiemmassa autossa ole tehnyt noin.
Ja lieköhän normaalia tyhjäkäynnillä kun ottaa öljykorkin pois että öljyä roiskuu pisaroina ulos kanteen? Ei ainakaan missään aiemmassa autossa ole tehnyt noin.
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Vaihtelin tuossa pa-suodattimen tähän ja vanhasta tottumuksesta laitoin crc:n jotain suutinpuhdistustököttiä suodattimen täyteen, kyseinen aine soveltuu niin bensa kun dieselmoottoreille etiketin mukaan ja kun ei meinannut minuutin starttauksen jälkeen sanoa mitään niin aloin jo miettiin että oliskohan sitä voinu samanlailla laittaakkaan suoraan suodattimen sisään täyteen vaan niinku ohjeissa luki että tankin kautta? Että onko liian vahva seos jos ei pistäkkään tankin kautta, mietin jo hetken että rikonko moottorin kun ei startannu sitten millään, hain sitten dieseliä pulloon ja täyttelin sillä uusiks niin silti sai startata pirun kauan ennenku lähti.
Aikasemmin käyttäny sitä liqui molyn diesel purgea sinne suodattimeen vaihdon yhteydessä mikä on pelkästään tietysti dieselmoottoreille, kauanko tän 603:n pitäis sahata ennenku lähtee noin niiku normaalisti? cdi-koneella ja om606:lla lähti kyllä samantien höriseen.
Aikasemmin käyttäny sitä liqui molyn diesel purgea sinne suodattimeen vaihdon yhteydessä mikä on pelkästään tietysti dieselmoottoreille, kauanko tän 603:n pitäis sahata ennenku lähtee noin niiku normaalisti? cdi-koneella ja om606:lla lähti kyllä samantien höriseen.
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94