Leemun R THE END
Saman suuntaisia kokemuksia GL:n kans. Neljä vuotta sen kans ajeltiin ja vikaa oli. Ennen ku tili oli ihan tyhjä laitoin kiertoon. Ei jäänyt ikävä. Auto oli hyvällä historialla ja kilometrit piti kutinsa. 60tkm-160tkm välille sattu kyllä ihan liikaa "huoltoa". Jakoketju veny, ohjaustehostin hajos, iskarit heitti öljyt pihalle, diesel letku paukahti, öljyt tuli laatikosta pihalle, maalit lohkeili ja listat kupruili jne huhuh... Hirvittää ajatus vieläkin et ois pihassa sellanen pommi
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Tossakin listassa pari vikaa oltas vältetty jos olisi ollut bensa-V8 eikä aina väkisin tuo diesel-kone.Crea kirjoitti:Saman suuntaisia kokemuksia GL:n kans. Neljä vuotta sen kans ajeltiin ja vikaa oli. Ennen ku tili oli ihan tyhjä laitoin kiertoon. Ei jäänyt ikävä. Auto oli hyvällä historialla ja kilometrit piti kutinsa. 60tkm-160tkm välille sattu kyllä ihan liikaa "huoltoa". Jakoketju veny, ohjaustehostin hajos, iskarit heitti öljyt pihalle, diesel letku paukahti, öljyt tuli laatikosta pihalle, maalit lohkeili ja listat kupruili jne huhuh... Hirvittää ajatus vieläkin et ois pihassa sellanen pommi
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Kyllähän nämä ärrät, möllit ja Gyllit on semmosia vehkeitä että ostaessa pitää olla jo muita kriteereitä tiedossa kuin halvat varaosat ja edulliset käyttökulut. 1.5-vuotta ja 30tkm yhteistä matkaa takana, niin kustannukset aika suolaiset. Ostaessa oli kyllä tiedossa että lievä projekti kyseessä ja kaikki tyyppijutut edessä, hinnassa näkyi kyllä jonkin verran.
Nuo ajot kun olisi melkein voinu tehdä tuolla -97 Corollalla, eikä varmaan olisi tullut niinkään paljon ajeltua varsinkaan turhosia
Kerranhan täällä vaan eletään, joten kokeillaan nyt tätäkin lajia.
Silti ei ole ollut autokuumetta GL:n hankinnan jälkeen, eikä ole tiedossa mihin suostuisi vaihtamaan jos pitäisi autoa vaihtaa. GLS sen verran hinnoissa vielä että joutuupi jonku vuoden vielä ootteleen
Nuo ajot kun olisi melkein voinu tehdä tuolla -97 Corollalla, eikä varmaan olisi tullut niinkään paljon ajeltua varsinkaan turhosia
Kerranhan täällä vaan eletään, joten kokeillaan nyt tätäkin lajia.
Silti ei ole ollut autokuumetta GL:n hankinnan jälkeen, eikä ole tiedossa mihin suostuisi vaihtamaan jos pitäisi autoa vaihtaa. GLS sen verran hinnoissa vielä että joutuupi jonku vuoden vielä ootteleen
Niin ja seuraavaksi mahdollisesti ihmetelläänkin tukossa olevaa DPF:ää tai vaihdellaan MAF:t turhaan ja ihmetellään lisää kun nekään ei yleistesterin mukaan toimi.tähtikuljettaja kirjoitti:Ei sen takia tarvitse johdon nokkaan hakeutua (vaikka testeriharrastajat varmaan eri mieltä kun haluaisivat päästä osingoille...).
Mutta jos ei halua vaivata päättä tuollaisilla huvikseen keksityillä nollauksilla, niin ei siinä mitään, jokainenhan ylläpitää näitä töttöröitään ihan niin kuin itse parhaakseen näkee
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Tässä mentiin kyllä eri kontekstiin. Kyllä se ECU seuraa moottorin ilmansaantia ja jos sitä uudella suodattimella tuleekin yllättäen nirkosen kevyemmin niin hyvin nopeasti se siihen adaptoituu, siinä kuin adaptoituu likaantumiseenkin (vaikkakin useimmiten hitaampi tapahtuma mutta ei aina).sonikki kirjoitti:
Niin ja seuraavaksi mahdollisesti ihmetelläänkin tukossa olevaa DPF:ää tai vaihdellaan MAF:t turhaan ja ihmetellään lisää kun nekään ei yleistesterin mukaan toimi.
Vai meinasitko että nollaamatta jättäminen tukkii DPF:n? Perustelut please. Pitää vaan jokaisen sitten hankkia oma testeri kun ei välttämättä parhaissakaan korjaamoissa nollausta tehdä (suurin osa näistä "nollattavista" kuitenkin huolletaan Veholla).
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Njääh, kunhan koitin kiinnostaako ketääntähtikuljettaja kirjoitti:Pidät foorumia jännityksessä uuden valinnan osalta?
Tulihan siinä reilusti kilometrejäkin vaikka ehkä vähemmillä korjauksilla olisikin voinut mennä.
Ne vaan sattui isot remontit kohdalle nyt, viisaampi olisi aikanaan katsonut toisen yksilön mutta nyt meni näin. Ei jäänyt hapanta makua lopulta kuitenkaan, kuten sanottua tilantarve saneli menettelyn tälläkertaa.
Tilalle tuli -10 Viano. Sen verran on luottoa, että moottorityyppi ei vaihtunut
Nyt kun yhteinen melko lyhyeksikin jäänyt taival on ohi, on paikallaan tehdä pieni yhteenveto kokemuksesta.
N. 1,5 vuotta ja 45tkm. sisälsi seuraavaa:
Jakoketju, lauhduttimen tiivistys, suuttimien pohjatiivisteet, hehkut yms. oheistarvikkeet ~3000,00€
Akku: ~180€
Oikea etuvetoakseli ~250€
Ilmapussi takaoikea ~600€
Takajarrulevyt ja -palat ~200€
Comandin korjaus 350€
Vasen raidepää ~100€
Molemmat rengassarjat ~1500€
+varmaan jotakin pientä mitä ei muista enää, hinnat asennettuina.
Tähän tietty päälle normaalit huoltotoimet.
Ihan kiva auto, ei kuitenkaan missään mielessä käytännöllinen. Kokoa on, käyttökelpoista tilaa ei niinkään. Näitä saa jo aika edullisesti, mutta kuten ylempää käy ilmi ei ylläpito ole välttämättä ihan halpaa. Vähintäänkin kannattaa käyttää reilusti aikaa auton tutkimiseen, niin saattaa säästyä monelta mielipahalta
Itse en tällä kokemuksella ärrää enää ostaisi. Mielestäni ominaisuudet eivät ihan kohtaa käytöstä muodostuvaa hintalappua.
N. 1,5 vuotta ja 45tkm. sisälsi seuraavaa:
Jakoketju, lauhduttimen tiivistys, suuttimien pohjatiivisteet, hehkut yms. oheistarvikkeet ~3000,00€
Akku: ~180€
Oikea etuvetoakseli ~250€
Ilmapussi takaoikea ~600€
Takajarrulevyt ja -palat ~200€
Comandin korjaus 350€
Vasen raidepää ~100€
Molemmat rengassarjat ~1500€
+varmaan jotakin pientä mitä ei muista enää, hinnat asennettuina.
Tähän tietty päälle normaalit huoltotoimet.
Ihan kiva auto, ei kuitenkaan missään mielessä käytännöllinen. Kokoa on, käyttökelpoista tilaa ei niinkään. Näitä saa jo aika edullisesti, mutta kuten ylempää käy ilmi ei ylläpito ole välttämättä ihan halpaa. Vähintäänkin kannattaa käyttää reilusti aikaa auton tutkimiseen, niin saattaa säästyä monelta mielipahalta
Itse en tällä kokemuksella ärrää enää ostaisi. Mielestäni ominaisuudet eivät ihan kohtaa käytöstä muodostuvaa hintalappua.
Ei ehditty selvittelemään koskaan enempiä. Ajovaloautomatiikka tosiaan eleli omia aikojaan ja ainakin kerran oli avannut itsestään kaikki ikkunat rakoselleen ja jonkun kerran purki akun tyhjäksi.osaeero kirjoitti:Selviskö tuo sähkövikojen aiheuttaja koskaan? Itsellä vaan samoja ongelmia, niin kiinnostaisi mistä alkaa etsiä. Akku pari kertaa yön aikana tyhjentynyt, oikean puolen takavaloista välillä herjailee ja oikean puolen sumuvalo palaa satunnaisesti, vaikka sumuvaloja ei ole kytketty päälle.