W124 turvallisuus
W124 turvallisuus
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015071 ... 8_uu.shtml
Onneksi oli Mersu. Tyttö selvisi säikähdyksellä ja akka polvivauriolla.
Kylki edellä Mersun keulaan tullut Nissan oli aika heikoilla
Onneksi oli Mersu. Tyttö selvisi säikähdyksellä ja akka polvivauriolla.
Kylki edellä Mersun keulaan tullut Nissan oli aika heikoilla
https://www.lapinkansa.fi/kotimaa/top-1 ... -200157421
Täälläkin on taidettu päätellä miten vähän uudempi Fiat Puntokin on turvallisempi kuin wanha satalankku, miten lie.
Täälläkin on taidettu päätellä miten vähän uudempi Fiat Puntokin on turvallisempi kuin wanha satalankku, miten lie.
Linkki ei toiminut.dealer kirjoitti:https://www.lapinkansa.fi/kotimaa/top-1 ... -200157421
Täälläkin on taidettu päätellä miten vähän uudempi Fiat Puntokin on turvallisempi kuin wanha satalankku, miten lie.
https://www.aamulehti.fi/kotimaa/top-10 ... 200156859/
Esimerkiksi toimii.
On se hassua kuinka 20v vanha iso auto on yhtä turvallinen kuin uusi saippuarasia.
B ja S mersujahan tossa listassa ei näkynyt. Kai se E on iso auto...
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Nyt vähän suolaa voitonriemuun.
Tarkemmin kun luki raportin, niin siellähän luki "Luvussa on otettu huomioon autosta riippumattomia riskitekijöitä" eli käyttäjäkunta, ajotapa, missä pääosin ajetaan, paljonko ajetaan jne.
Piti oikein katsoa tuon meidän jo edesmenneen 200D:n otteesta noita painoja. Omamassa näytti olleen 1300 kg ja kokonaismassa 1675 kg eli aika kevyt oli meidän W124; lähes nykyisten pikkuautojen luokkaa.
Hyväähän oli pitkä keula ja takontti, jotka antoivat vähän pelivaraa, mutta muuten mentiin turvavöiden ja ABS:n luoman turvallisuuden tunteen voimalla. Toki 200D tarjosi osaltaan aktiivista turvallisuutta, kun kulku ei ollut niin ripeää ja kaikki ohitukset perustuivat yllätykseen. Toisaalta mitä sitä ohittelemaan, kun olisi kuitenkin lähtenyt loskavallista sladiin ja rekan keulaan. Turvallisuuttahan sekin on, kun tuntee auton rajoitukset ja tyytyy köröttelemään jonon jatkona.
Tarkemmin kun luki raportin, niin siellähän luki "Luvussa on otettu huomioon autosta riippumattomia riskitekijöitä" eli käyttäjäkunta, ajotapa, missä pääosin ajetaan, paljonko ajetaan jne.
Piti oikein katsoa tuon meidän jo edesmenneen 200D:n otteesta noita painoja. Omamassa näytti olleen 1300 kg ja kokonaismassa 1675 kg eli aika kevyt oli meidän W124; lähes nykyisten pikkuautojen luokkaa.
Hyväähän oli pitkä keula ja takontti, jotka antoivat vähän pelivaraa, mutta muuten mentiin turvavöiden ja ABS:n luoman turvallisuuden tunteen voimalla. Toki 200D tarjosi osaltaan aktiivista turvallisuutta, kun kulku ei ollut niin ripeää ja kaikki ohitukset perustuivat yllätykseen. Toisaalta mitä sitä ohittelemaan, kun olisi kuitenkin lähtenyt loskavallista sladiin ja rekan keulaan. Turvallisuuttahan sekin on, kun tuntee auton rajoitukset ja tyytyy köröttelemään jonon jatkona.
Se huomiointi on kyllä muun kuin auton pois sulkevaa mutta sitä ei nuissa raporteissa kuulema saatu kokonaan pois. Eli juuri päinvastoin kuin esitit.ltm kirjoitti:Nyt vähän suolaa voitonriemuun.
Tarkemmin kun luki raportin, niin siellähän luki "Luvussa on otettu huomioon autosta riippumattomia riskitekijöitä" eli käyttäjäkunta, ajotapa, missä pääosin ajetaan, paljonko ajetaan jne.
Piti oikein katsoa tuon meidän jo edesmenneen 200D:n otteesta noita painoja. Omamassa näytti olleen 1300 kg ja kokonaismassa 1675 kg eli aika kevyt oli meidän W124; lähes nykyisten pikkuautojen luokkaa.
Hyväähän oli pitkä keula ja takontti, jotka antoivat vähän pelivaraa, mutta muuten mentiin turvavöiden ja ABS:n luoman turvallisuuden tunteen voimalla. Toki 200D tarjosi osaltaan aktiivista turvallisuutta, kun kulku ei ollut niin ripeää ja kaikki ohitukset perustuivat yllätykseen. Toisaalta mitä sitä ohittelemaan, kun olisi kuitenkin lähtenyt loskavallista sladiin ja rekan keulaan. Turvallisuuttahan sekin on, kun tuntee auton rajoitukset ja tyytyy köröttelemään jonon jatkona.
Otetaas tosta listasta c ja e mallit eli takavetoiset mersut - ne oikeat.
0.45-0,81 ihan siedettävää kokonaisuutena.
Sit Audit: yksi pääsee alle 0.81
BMW kaksi
Saab kaikki
Sit ranskanpottuja ..... aika hyviäkin
No, mites se niin?
Keltä se on poissa että joku vanha mersu on pärjännyt hyvin in real life ja toisena olevalle osapuolelle on käyny ehkä huonommin.
Ostakaa se 124 niin ei tarvi inistä. Kaikilla kun ois 124 niin ois turvallista
Mieluiten ajan kolarin (jos semmoinen nyt sitten kohdalle sattuu) 140 tai 220 ässällä kuin uudella kialla. Kaikista vähiten haluan olla jossain kiassa joka kokeilee kestävyyttään ässän tai e mallinkaan kanssa.
Sen verta pellin alle moottoria ettei siitä tulla ohjaamon puolelle rekkaa pienemmällä niin se on semmoinen metalbag joka on semmoinen reaktiivinen turvavaruste.
Edesmenneellä lintalla (s202) ajoin silleen sentin päästä miinus suunnassa jonkun uudehkon fordin takapuskimeen ahtaassa parkkihallissa hipasun kun siinä oli niin hemmetin kiireisen näköinen se ford kuski ja mulkoili että mitä siinä hidastelet... Lintassa ei maalissa olevaa tuskin havaittavaa vauriota kummempaa mutta fordin takapuskuri ihan silppuna helvetinmoisen rusahduksen saattelemana (2400eur kuulema maksoi) Että kummallahan oisin halunnut olla keskellä ketjukolaria....
Sit kun on isohko mälli niin sen auton pitää olla luja (vertaa nyt vaikka se känniläinen joka luuli mopoautoa rekaksi - kaksi nuorta siinä meni). Se että jollakin kermaperseellä niskat menee sijoiltaan pikkupusussa jos ei ole autossa metrin turvavyöhykettä niin kumman haluaa valita - päivän niskakivun / hengissä ja kävelee vielä tai arkussa tai pyörätuolissa jos joutuu isompaan pahaan paikkaan.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Valitettavasti en löytänyt Meseistä vastaavaa, mutta riisikipoista sentään:
https://www.youtube.com/watch?v=xidhx_f-ouU
Jos vastaava testi tehtäisiin vaikka 1989 vuosimallin E:llä, jolla on veivattu meidän suolamössöteillä ensimmäinen miljoona ja vastapuolena on uusi E, niin olisi mukava nähdä lopputulos. Siinä saattaisi ruoste rapista vähän tähän malliin:
https://www.youtube.com/watch?v=fPF4fBGNK0U
Sitten vähän lohtua mesemiehille:
https://www.youtube.com/watch?v=gTRMMqbZ8Ug
Eli ei kannata vetää herneitä liian syvälle nenään. Kyllä vanha kunnon W124 oli valmistuessaan aivan kärkipäätä turvallisuudessa, mutta alkaa vain aika ja ruoste (valitettavasti) hoitaa homman loppuun.
Toisaalta on turha höpöttää, että vanha lähes 40 vuotta sitten suunniteltu auto pelkkänä autona on nykyautoja turvallisempi. Johan siinä autoinsinööreillä tulee suru puseroon, kun kaikki turvallisuuteen tähtäävä kehitystyö on ollut täysin turhaa.
AK 47: Joo, ne puskurilta näyttävät muoviset muotoiluosat ovat turkasen kalliita korjata. Vuosia sitten maasturi tuuppasi Golfiani persuksiin ja muovissa näkyi kaksi reikää ja vetokoukun nuppi oli vähän vääntynyt. Markka-aikaan kaikkine kustannuksineen mm vetokoukku, muovikuori, maalaus ja vuokra-auto tuli hintaa lähes 9000 mk.
https://www.youtube.com/watch?v=xidhx_f-ouU
Jos vastaava testi tehtäisiin vaikka 1989 vuosimallin E:llä, jolla on veivattu meidän suolamössöteillä ensimmäinen miljoona ja vastapuolena on uusi E, niin olisi mukava nähdä lopputulos. Siinä saattaisi ruoste rapista vähän tähän malliin:
https://www.youtube.com/watch?v=fPF4fBGNK0U
Sitten vähän lohtua mesemiehille:
https://www.youtube.com/watch?v=gTRMMqbZ8Ug
Eli ei kannata vetää herneitä liian syvälle nenään. Kyllä vanha kunnon W124 oli valmistuessaan aivan kärkipäätä turvallisuudessa, mutta alkaa vain aika ja ruoste (valitettavasti) hoitaa homman loppuun.
Toisaalta on turha höpöttää, että vanha lähes 40 vuotta sitten suunniteltu auto pelkkänä autona on nykyautoja turvallisempi. Johan siinä autoinsinööreillä tulee suru puseroon, kun kaikki turvallisuuteen tähtäävä kehitystyö on ollut täysin turhaa.
AK 47: Joo, ne puskurilta näyttävät muoviset muotoiluosat ovat turkasen kalliita korjata. Vuosia sitten maasturi tuuppasi Golfiani persuksiin ja muovissa näkyi kaksi reikää ja vetokoukun nuppi oli vähän vääntynyt. Markka-aikaan kaikkine kustannuksineen mm vetokoukku, muovikuori, maalaus ja vuokra-auto tuli hintaa lähes 9000 mk.
Itse tykkään säilyä mahdollisessa kolarissa mahdollimman ehjänä, riippumatta siitä johtuuko se asenteesta vai ajopelistä.
Paljon. Satalankuilla on ajettu paljon, ja ajetaan edelleen niillä jotka vielä on liikennekäytössäLuvussa on otettu huomioon autosta riippumattomia riskitekijöitä" eli ........... paljonko ajetaan jne