W115 220 D projektikertomusta
Kiitokset. Hyvin bongattu kun en muuten ehtinytkään ajelemaan kuin konttorille ja töihin.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Paikallaan ollut mankka ei ihan istunut ikäluokka:
Beckerit maksaa sen verran hunajaa, että vääränmerkkinen oikean ikäluokan mankka kuulosti paremmalta ratkaisulta. Torista löytyi Philips 25 euroon posteineen:
Toimii ja näyttää paremmalta, joten saa kelvata nyt.
Beckerit maksaa sen verran hunajaa, että vääränmerkkinen oikean ikäluokan mankka kuulosti paremmalta ratkaisulta. Torista löytyi Philips 25 euroon posteineen:
Toimii ja näyttää paremmalta, joten saa kelvata nyt.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Vappuna tuli hinkkailtua vahat niskaan ja siivoiltua sisältä. Sanomista on joka puolella, maalipinta suorastaan luokattoman huono yms, mutta on sillä silti kiva ajella. Valmiina huomiseen Lahden Classic Motorshow -reissuun:
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Samansorttinen "Ceramic-lehmänhönkä-simulaattori" asennettiin reipas 15 kesää sitten T2 Kombivageniin. Tämä Aatun kosto kun suunnitellusti ajan kanssa muutti kopperon lämmitysjärjestelmän näppäräksi kansankaasutuslaitteistoksi, pakosarjojen lämmönvaihtimien siis murentuessa puhki.
Kelpasi tuo näpinlämmitin lopulta leimalla, kun tilanteen ja itse Reichskanzlerin ilmiselvän syyllisyyden tilanteeseen selitti riittävän vakuuttavasti. Ehkäpä myös "kesäauton" luonteinen tarkoitus ja käyttö vakuutteluissa ratkaisi asian eduksemme
Kelpasi tuo näpinlämmitin lopulta leimalla, kun tilanteen ja itse Reichskanzlerin ilmiselvän syyllisyyden tilanteeseen selitti riittävän vakuuttavasti. Ehkäpä myös "kesäauton" luonteinen tarkoitus ja käyttö vakuutteluissa ratkaisi asian eduksemme
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Lahden reissu meni ongelmitta, vanha rouva kiisi yli 500 kilsan päivämatkan valittelematta kertaakaan. Matkamittari ei toimi, mutta googlemapsin avulla arvioituna kulutukseksi sain 8,8 l/100 km. Ei todellakaan paha, kun mukana myös moottoritieajoa, jolloin kulutus lienee aika korkealla. 130 km/h ottaa mittariin (4km/h virhe), joten ei ihan tehtaan lupauksiin enää yllä. Leppoisa peli on kyllä ajella, ohjaamista ei tarvitse harrastaa, yhden sormen ote riittää helposti. Meteli on korvia huumaava yli satasen vauhdissa lähinnä tuulen suhinoiden takia, tiivisteet falskaa ja ovetkin tarvitsisi runsaasti säätöä.
Öljykylpysuodatin valuttelee pikkuhiljaa öljyt maahan, se pitää paikata/vaihtaa niin ei merkkailisi enää.
Öljykylpysuodatin valuttelee pikkuhiljaa öljyt maahan, se pitää paikata/vaihtaa niin ei merkkailisi enää.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Pulttasin lantiovyön keskipaikalle. Liian moderniltahan se näyttää, mutta hoitaa hommansa ja saa kolmannenkin lastenistuimen tarvittaessa takapenkille. Ja saapahan tuon piiloon penkin väliin kun ei sitä tarvitse.
Otin tänään liikennekäyttöön, ja meinasi mennä housupyykiksi kun käänsin virrat päälle. Tähän asti hiljaa ollut puhallin lähti puhaltamaan niin että hattu olisi lentänyt, jos sellainen olisi ollut. Kaikki nopeudet toimi kuten pitääkin. Jonkin matkaa ajettuani huomasin, että puhallin sammuu satunnaisesti, ja lähtee sitten n. 10 sekunnin päästä taas uudelleen päälle. Silloin kun se toimii, niin kaikki nopeudet toimii, ja kun ei toimi, niin ei toimi mikään. Eli etuvastus lienee ok, kosketushäikkää/hiilet loppu siis?
Otin tänään liikennekäyttöön, ja meinasi mennä housupyykiksi kun käänsin virrat päälle. Tähän asti hiljaa ollut puhallin lähti puhaltamaan niin että hattu olisi lentänyt, jos sellainen olisi ollut. Kaikki nopeudet toimi kuten pitääkin. Jonkin matkaa ajettuani huomasin, että puhallin sammuu satunnaisesti, ja lähtee sitten n. 10 sekunnin päästä taas uudelleen päälle. Silloin kun se toimii, niin kaikki nopeudet toimii, ja kun ei toimi, niin ei toimi mikään. Eli etuvastus lienee ok, kosketushäikkää/hiilet loppu siis?
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Viikon päivät tullut ajeltua päivittäisessä arkiajossa, ja hyvin pelaa pääpiirteittäin. Joku viininpunaisella väyrysellä edelläni ajellut vilkutteli eilen
käsi pitkällä ikkunasta, liekö foorumilaisia?
Vastaan tullut sorakuorma-auto pudotti kiven tuulilasiin, kuulosti että nyt hajoaa jotain... Mukava silmä ilmestyi tuohon. Muutenkin tosin haljennut lasi että jossain vaiheessa voisi uusia kokonaankin, joten en taida paikkauttaa ollenkaan:
Kuskin turvavyö jumittui eilen. Ei anna ulospäin eikä vedä sisäänpäin. Onkohan tuossa mitään jippoa millä saisi manuaalisesti vapautettua? Kokeiltu riuhtoa ja kopautella rullaa, mutta ei vaan suostu yhteistyöhön. Melko alaston olo ajella ilman vyötä.
Jusalta tuli taas pahvilaatikollinen osaa. Ensimmäisenä vaihdoin vasemman takaoven kahvan nappeineen, joka oli jo ostaessa jumissa. Nyt pelaa kuten pitää.
Kuskin oven kahva seuraavana, sekin päätti joku aika sitten jumia pohjaan. Tämä ei kuitenkaan ihan yhtä helposti suostu korjautumaan. Vaihdoin uuden kahvan siihen. Ovi avautuu nätisti jos ei ruuvaa kahvaa kiinni, mutta heti kun ruuvaa niin ovi avautuu vain "puoleenväliin" eikä kokonaan. Ihan kuin ei mekanismi painuisi tarpeeksi syvälle, kun jos ilman kahvaa painaa sitä oven sisässä olevaa mekanismia ruuvarilla, ovi avautuu ihan nätisti.
Purkuauton avain oli sen verran rumassa kunnossa, että kävin suutarilla teetättämässä uuden. Oli viimeinen hyllyssäoleva aihio, eikä kuulemma ole tulossa lisää. On tuo vähän nätimpi.
Radio päätti mykistyä, mutten ole vielä ehtinyt ottaa irti ja katsoa, olisiko überammattimainen sokeripala-asennus pettänyt jonkun piuhan osalta vai päättikö Philips jäädä nyt eläkkeelle.
käsi pitkällä ikkunasta, liekö foorumilaisia?
Vastaan tullut sorakuorma-auto pudotti kiven tuulilasiin, kuulosti että nyt hajoaa jotain... Mukava silmä ilmestyi tuohon. Muutenkin tosin haljennut lasi että jossain vaiheessa voisi uusia kokonaankin, joten en taida paikkauttaa ollenkaan:
Kuskin turvavyö jumittui eilen. Ei anna ulospäin eikä vedä sisäänpäin. Onkohan tuossa mitään jippoa millä saisi manuaalisesti vapautettua? Kokeiltu riuhtoa ja kopautella rullaa, mutta ei vaan suostu yhteistyöhön. Melko alaston olo ajella ilman vyötä.
Jusalta tuli taas pahvilaatikollinen osaa. Ensimmäisenä vaihdoin vasemman takaoven kahvan nappeineen, joka oli jo ostaessa jumissa. Nyt pelaa kuten pitää.
Kuskin oven kahva seuraavana, sekin päätti joku aika sitten jumia pohjaan. Tämä ei kuitenkaan ihan yhtä helposti suostu korjautumaan. Vaihdoin uuden kahvan siihen. Ovi avautuu nätisti jos ei ruuvaa kahvaa kiinni, mutta heti kun ruuvaa niin ovi avautuu vain "puoleenväliin" eikä kokonaan. Ihan kuin ei mekanismi painuisi tarpeeksi syvälle, kun jos ilman kahvaa painaa sitä oven sisässä olevaa mekanismia ruuvarilla, ovi avautuu ihan nätisti.
Purkuauton avain oli sen verran rumassa kunnossa, että kävin suutarilla teetättämässä uuden. Oli viimeinen hyllyssäoleva aihio, eikä kuulemma ole tulossa lisää. On tuo vähän nätimpi.
Radio päätti mykistyä, mutten ole vielä ehtinyt ottaa irti ja katsoa, olisiko überammattimainen sokeripala-asennus pettänyt jonkun piuhan osalta vai päättikö Philips jäädä nyt eläkkeelle.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Jusa82 laittoi vinkin, että tuo oven nappi on säädettävä, siinä päässä on pieni ruuvi jota löysäämällä pituutta saa säädettyä. Vähän pituutta lisää ja nyt avautuu ovet kuten pitää.
Vaihdoin myös öljykylpysuodattimen kotelon, joka vuoti sisältönsä maahan pikkuhiljaa. Ensitestillä ei ottanut kierroksia oikein yhtään, joten koppa auki uudestaan ja siellähän lillui Reissumies-paketti. Olisi ehkä pitänyt katsoa tarkemmin että kaikki pakkausmateriaalit lähti.
Turvavyökin lähti toimimaan kun vähän kopsautti kylkeen vasaralla.
Toinen takavalo tuli vaihdettua myös kun meinasi olla aurinko kadottanut värit.
Onnistunut ilta.
Vaihdoin myös öljykylpysuodattimen kotelon, joka vuoti sisältönsä maahan pikkuhiljaa. Ensitestillä ei ottanut kierroksia oikein yhtään, joten koppa auki uudestaan ja siellähän lillui Reissumies-paketti. Olisi ehkä pitänyt katsoa tarkemmin että kaikki pakkausmateriaalit lähti.
Turvavyökin lähti toimimaan kun vähän kopsautti kylkeen vasaralla.
Toinen takavalo tuli vaihdettua myös kun meinasi olla aurinko kadottanut värit.
Onnistunut ilta.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Eläkkeellejäänniltä vaikutti, piuhat ok ja virtaa tuli, mutta päälle ei lähtenyt. Laitoin foorumeille ostoilmoitukset ja hyvin tuli tarjolle vaihtoehtoja aina uudenveroisiksi entisöityihin Blaukkareihin, mutta ei lompakko suostunut maksamaan lähes viidennestä auton hinnasta pelkästä mankasta... Ainakaan tässä vaiheessa projektia.luokyio kirjoitti: Radio päätti mykistyä, mutten ole vielä ehtinyt ottaa irti ja katsoa, olisiko überammattimainen sokeripala-asennus pettänyt jonkun piuhan osalta vai päättikö Philips jäädä nyt eläkkeelle.
Sovittiin treffit jäsen slsl77:n kanssa, kun hänellä oli useampi käypäinen soitin. Samalla sai nähdä aidosti hienossa kunnossa olevan pystärin, "hieman" tavoitetta ennen kuin ollaan samassa tilanteessa.
Roadstone (muistaakseni) löytyi takakontista ja siitä tehtiin kaupat.
Philips oli kieltämättä nätimpi, mutta tämä jopa toimii, joka on ihan mukava ominaisuus. Radio on itse asiassa parempi kuin Philipsissä, jossa kanavan valinta oli millintarkkaa puuhaa, tässä riittää kun osuu oikealle hehtaarille niin kanavat kuuluu.
Hyvin muuten mahtuu kolme turvaistuinta takapenkille sen kummemmin tunkematta, ei onnistu vastaava ihan joka autolla, etenkään nykyautoilla...
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Ensimmäistä kertaa tuli testattua Bilt Hamberin Auto-balmia. Aika uskomatonta ainetta. Hankala saada kameralle ero, mutta vakuutan että ero on iso. Etenkin nuo lokasuojien yläosat oli pahasti matat, yhdellä käsittelykerralla muuttui täysin.
Peltisepällä/maalarilla tuli käytyä näyttämässä, reilun tonnin arvion antoi takanurkkien uudelleenteosta (ja samalla tuon kylkilinjan roikkumisen poistamisesta), katon uudelleenmaalauksesta ja kolmen pikkureiän paikkauksesta pohjasta. Ylihän se pitäisi vetää, mutta lompakko pitää enemmän osamaalauksesta, tuollakin saisi pahimmat ongelmakohdat hoitoon kunhan sävyeroja ei liiemmin tulisi...
Peltisepällä/maalarilla tuli käytyä näyttämässä, reilun tonnin arvion antoi takanurkkien uudelleenteosta (ja samalla tuon kylkilinjan roikkumisen poistamisesta), katon uudelleenmaalauksesta ja kolmen pikkureiän paikkauksesta pohjasta. Ylihän se pitäisi vetää, mutta lompakko pitää enemmän osamaalauksesta, tuollakin saisi pahimmat ongelmakohdat hoitoon kunhan sävyeroja ei liiemmin tulisi...
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Päätin jättää maalauksen vielä tuleville vuosille. Kävi hitsarilla pehmoisten paikkojen poistossa.
Varapyöräkotelossa oli aiemmin liian hyvä ilmanvaihto:
Lattiassakin jotain:
Ja vasemmassa etupyöräkotelossa myös.
Auto tuli eilen takaisin, ja nyt heti aamusta sitten jälleen konttorille, kun edellinen leima keväällä jäi vähän lyhyeksi kilpien vaihduttua.
Huomautuksitta läpi. Nyt saa ajella 2018 loppuun asti rauhassa, toivottavasti seuraavalla leimalla taas vähän edistyneenä.
Varapyöräkotelossa oli aiemmin liian hyvä ilmanvaihto:
Lattiassakin jotain:
Ja vasemmassa etupyöräkotelossa myös.
Auto tuli eilen takaisin, ja nyt heti aamusta sitten jälleen konttorille, kun edellinen leima keväällä jäi vähän lyhyeksi kilpien vaihduttua.
Huomautuksitta läpi. Nyt saa ajella 2018 loppuun asti rauhassa, toivottavasti seuraavalla leimalla taas vähän edistyneenä.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Kiitos vinkistä! Sinänsä kojelauta kun on vaihdettava joka tapauksessa lisämittareiden ja halkeamien takia, niin sama samalla purkaa reilumminkin niin saa ainakin tilaa.
Eilen juuri herättelin tätä talviunilta latailemalla akun ensin täyteen. Useamman minuutin projekti oli hehkutella käyntiin, kun ei aluksi edes lupaillut, mutta lähtihän se lopulta.
Samoin maski tuli vaihdettua parempaan, entisessä oli listat kiinni lähinnä pyhällä hengellä ja kolhujakin oli. Jäi ottamatta vertailukuva mutta kovasti parani.
Vielä pitäisi odotella kelien lämpenemistä että pääsee pitkästä aikaa ajelemaan. Viimeistään Lahden Classicciin taas baanalle.
Eilen juuri herättelin tätä talviunilta latailemalla akun ensin täyteen. Useamman minuutin projekti oli hehkutella käyntiin, kun ei aluksi edes lupaillut, mutta lähtihän se lopulta.
Samoin maski tuli vaihdettua parempaan, entisessä oli listat kiinni lähinnä pyhällä hengellä ja kolhujakin oli. Jäi ottamatta vertailukuva mutta kovasti parani.
Vielä pitäisi odotella kelien lämpenemistä että pääsee pitkästä aikaa ajelemaan. Viimeistään Lahden Classicciin taas baanalle.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Tämäkin otettu eilen liikenteeseen. Ja jätti tielle 5 km ajon jälkeen, ensin hävisi tehot ylämäessä, ja parinsadan metrin päästä sammui moottori vauhdissa.
Oli tullut jätettyä syksyllä tankki turhan kuivaksi, ja talvella kun välillä ajelin pihassa ja käytin lämpimäksi, niin loppuuhan se löpö, eikä ikiliikkujakaan kulje ilman sitä... Tarvikemittari ei näköjään ihan tarkkaan näytä, oli sen mukaan vielä vähän jäljellä.
Mutta naapuria häiriköimään ja kanisterilla ainetta tankkiin, starttausta ja näkyyhän tuo vanhuskin osaavan ilmata itsensä, vaikka käsipumpun ohjeetkin tuli odotellessa kaivettua esille.
Öljyt vaihdatin taas, samalla vaihtui syksyllä Jusa82:lta ostettu öljynsuodattimen koppa paikalleen, kun edellisessä vaihdossa ilmeni sen kopan läpi menevän pultin olevan aikalailla kieroon väännetty. "Uusi" meni paikalleen paljon kiltimmin.
Viime kesänä uusittu ilmansuodatinkotelokin näkyy pitävän öljyt sisällään, oli yhä oikea määrä tallella.
Huohotinletku näkyy murtuneen ja itkee ulospäin. Uusi löytyi ebaystä alle kympillä.
Ykkösen ja nelosen suihkuputket itkee näkyvästi. Mistähän näille varaosanumeron löytäisi, EPC kun ei pystäriä tunne, tai sitten en osaa kaivaa kun runkonumero ei ole vinimuotoinen.
Oli tullut jätettyä syksyllä tankki turhan kuivaksi, ja talvella kun välillä ajelin pihassa ja käytin lämpimäksi, niin loppuuhan se löpö, eikä ikiliikkujakaan kulje ilman sitä... Tarvikemittari ei näköjään ihan tarkkaan näytä, oli sen mukaan vielä vähän jäljellä.
Mutta naapuria häiriköimään ja kanisterilla ainetta tankkiin, starttausta ja näkyyhän tuo vanhuskin osaavan ilmata itsensä, vaikka käsipumpun ohjeetkin tuli odotellessa kaivettua esille.
Öljyt vaihdatin taas, samalla vaihtui syksyllä Jusa82:lta ostettu öljynsuodattimen koppa paikalleen, kun edellisessä vaihdossa ilmeni sen kopan läpi menevän pultin olevan aikalailla kieroon väännetty. "Uusi" meni paikalleen paljon kiltimmin.
Viime kesänä uusittu ilmansuodatinkotelokin näkyy pitävän öljyt sisällään, oli yhä oikea määrä tallella.
Huohotinletku näkyy murtuneen ja itkee ulospäin. Uusi löytyi ebaystä alle kympillä.
Ykkösen ja nelosen suihkuputket itkee näkyvästi. Mistähän näille varaosanumeron löytäisi, EPC kun ei pystäriä tunne, tai sitten en osaa kaivaa kun runkonumero ei ole vinimuotoinen.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Ollut nyt pari viikkoa päivittäisenä käyttöautona isommitta ongelmitta. Lahdessa tuli pyörähdettyä Classic motorshowssa. Alkumatkasta ei meinannut jaksaa kulkea edes satasta ja hyytyi pieneenkin ylämäkeen. Pikkuhiljaa vetristyi ja mittarin sai parhaillaan kiipeämään hipomaan 140 km/h merkkiä. Samalla tyhjäkäynti parani huomattavasti, ennen reissua ei tahtonut oikein sallia tyhjäkäynnin pudotusta alas. Karstatko sieltä vaan yksinkertaisesti paloi pois?
Jarruvalot ei taas toimi, tällä kertaa sulakekin on paikallaan ja ehjä. Virtaa ei vaan tule.
Vetokoukun sähköissä on ollut myös jotain häikkää, kärrissä ei pala kuin parkit, ei mitään muuta. Lisäksi itse koukku on maalattu joskus siniseksi, ja maali ei oikein tykkää kestää pinnassa:
Ei muuta kun sähkösarja irti ja hammerin mustaa spraytä koukulle:
Takavaloilla olikin melkoinen läjä rosvoja, jotka jouti roskakoriin:
Motonetistä uusi johtosarja hurjaan 9,9 euron hintaan ja johan toimii kaikki valot kärrissä (paitsi jarruvalot edellämainitusta syystä, mutta kytketty nekin).
Vähän tullut toisella silmällä katseltua jos löytyisi ikään sopiva asuntovaunu perään, nyt olisi valmis siihenkin hommaan... Saa tarjota jos tallissa moinen pyörii turhana
Jarruvalot ei taas toimi, tällä kertaa sulakekin on paikallaan ja ehjä. Virtaa ei vaan tule.
Vetokoukun sähköissä on ollut myös jotain häikkää, kärrissä ei pala kuin parkit, ei mitään muuta. Lisäksi itse koukku on maalattu joskus siniseksi, ja maali ei oikein tykkää kestää pinnassa:
Ei muuta kun sähkösarja irti ja hammerin mustaa spraytä koukulle:
Takavaloilla olikin melkoinen läjä rosvoja, jotka jouti roskakoriin:
Motonetistä uusi johtosarja hurjaan 9,9 euron hintaan ja johan toimii kaikki valot kärrissä (paitsi jarruvalot edellämainitusta syystä, mutta kytketty nekin).
Vähän tullut toisella silmällä katseltua jos löytyisi ikään sopiva asuntovaunu perään, nyt olisi valmis siihenkin hommaan... Saa tarjota jos tallissa moinen pyörii turhana
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Hyvä ettei ihan hukkaan mene, pitää muistaa räpsiä enemmänkin kuvia. Kuvissa näyttääkin paremmalta kuin livenä...
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Tulen varmasti katumaan tätä vielä joku päivä, mutta jää hyvästi. Päädyin siihen, että tämän vieminen eteenpäin vaatisi taitojen puutteessa niin paljon ulkopuolista apua, että kustannukset nousee yli valmiin vastaavan. Samalla kun halusin säästää ässän talven rasituksilta, niin oli luontevaa vaihtaa tämä talvikinneriin.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D