Tonin 9-3 2.0t ja Ford Mondeo 2.0 TDCi
Vai oliko kyseessä suositus? Koska halutaan pestä kädet takuista katkenneiden hihnojen takia, niin ei anneta vaihtoväliä vaan suositus.toni1976 kirjoitti:Jakoremmin vaihtoväli on 200 tkm/10 vuotta, joten ei turhan tiuhaan tarvi olla vaihdattamassa. Saattaahan monessa automerkissä ketjukin olla vaihtokunnossa jo noilla kilometreillä
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Mondeosta en tiedä, mutta Focuksessa olen törmännyt "öljykylpyiseen jakohihnaan".
Omaan korvaan tuo termi toi mieleen muistikuvan pilalle menneestä miittimatkasta kun ensimmäinen TDI Volvo hyppäytti remminsä kaverin pihassa... Se siitä öljykylpyisestä...
Tänään oli marketin pihassa tuollainen farkku mondeo "vihreen" vieressä. Mielenkiintoisesti nousee kylkilinja ikkunoissa taaksepäin mentäessä? Näkeekö kuskin paikalta miten kulmat? Vai oliko tässä Tonin autossa tutkat joka nurkassa?
Tietotoimistojen mukaan tämä keskitehoinen TDCI on luja. 1.8 ja tehokkaammat ovat sitten "yksilöitä" hyvässä ja pahassa... Mene ja tiedä.
Omaan korvaan tuo termi toi mieleen muistikuvan pilalle menneestä miittimatkasta kun ensimmäinen TDI Volvo hyppäytti remminsä kaverin pihassa... Se siitä öljykylpyisestä...
Tänään oli marketin pihassa tuollainen farkku mondeo "vihreen" vieressä. Mielenkiintoisesti nousee kylkilinja ikkunoissa taaksepäin mentäessä? Näkeekö kuskin paikalta miten kulmat? Vai oliko tässä Tonin autossa tutkat joka nurkassa?
Tietotoimistojen mukaan tämä keskitehoinen TDCI on luja. 1.8 ja tehokkaammat ovat sitten "yksilöitä" hyvässä ja pahassa... Mene ja tiedä.
No niin, sehän on varsin makean näkönen auto. Hyvä väriyhdistelmä, tuo sisustus on tosiaan upean näköinen! Ei vaan passaa oikein raappahousuilla istua ettei hieraannu vaaleat penkit. Automaatti on varmasti mukava, itellä nyt Vollessa manuaali ja onhan se vatkaamista, onneksi maantieajoa suurin osa
® Mesen Porkkana-klubi
Fordsonilla ajeltu nyt kaikkinensa 6000 km hankinnan jälkeen. Isompia yllätyksiä ei ole paljastunut kilometrien karttuessa.
Mikään ihan älyttömän taloudellinen peli tämä ei ole dieseliksi - maantiellä palaa 6,5 litraa/100 km ja pikkupyörityksessä noin 8,5 litraa/100 km. Saanee syyttää kulutuksesta tuota "vanhanaikaista" automaattilaatikkoa... Mutta kyyti on miellyttävää, joten kyllä tällä kelpaa ajella.
Pieni tärinä autoa vaivaa ajoittain jonka takia hieman mukavuus kärsii.
Esim kun kiihdyttää ja sitten löysää kaasulta jalkaa tasatakseen vauhtia, niin vähän täryyttää. Kiihdytyksen jälkeen siis vaikuttaisi tuo tärinä ilmenevän. Tasakaasulla mennään suht tasaisesti. Tien pinnan muutoksille tuntuvat nuo 18" renkaat olevan herkät. Renkaat on kuitenkin tarkastettu kahteen otteeseen ja niistä tärinä ei johdu. Epäilykseni kohdistuu vetoakseliin tai mahdollisesti vetoakselin tukilaakeriin.
Eiköhän se sieltä vielä tässä ajan saatossa selviä, mikä vaivaa.
Toki ideoita otetaan vastaan tuohon tärinäjuttuun liittyen, jos jollakulla olisi tietoa mistä vikaa kannattaa lähteä hakemaan.
Laitetaan nyt lopuksi vielä yksi kesäisempikin kuvatus tänne nähtäväksi.
Mikään ihan älyttömän taloudellinen peli tämä ei ole dieseliksi - maantiellä palaa 6,5 litraa/100 km ja pikkupyörityksessä noin 8,5 litraa/100 km. Saanee syyttää kulutuksesta tuota "vanhanaikaista" automaattilaatikkoa... Mutta kyyti on miellyttävää, joten kyllä tällä kelpaa ajella.
Pieni tärinä autoa vaivaa ajoittain jonka takia hieman mukavuus kärsii.
Esim kun kiihdyttää ja sitten löysää kaasulta jalkaa tasatakseen vauhtia, niin vähän täryyttää. Kiihdytyksen jälkeen siis vaikuttaisi tuo tärinä ilmenevän. Tasakaasulla mennään suht tasaisesti. Tien pinnan muutoksille tuntuvat nuo 18" renkaat olevan herkät. Renkaat on kuitenkin tarkastettu kahteen otteeseen ja niistä tärinä ei johdu. Epäilykseni kohdistuu vetoakseliin tai mahdollisesti vetoakselin tukilaakeriin.
Eiköhän se sieltä vielä tässä ajan saatossa selviä, mikä vaivaa.
Toki ideoita otetaan vastaan tuohon tärinäjuttuun liittyen, jos jollakulla olisi tietoa mistä vikaa kannattaa lähteä hakemaan.
Laitetaan nyt lopuksi vielä yksi kesäisempikin kuvatus tänne nähtäväksi.
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75