simoksin 350TD
Noniin kolinat loppui etuvakaajan päätytangot vaihtamalla ja samalla peräöljyt vaihtoon. Meinas jo tulla kurat housuun kun heti korjaamolta auton haettua kuulu ihme sirinä ja rouskutus ja mietin jo että mikä sielä ny.. mutta oli jääny jarruletkun kannake niin pystyasentoon että otti vanteen sisäkehään kiinni Seuraavaks varmaan ainakin jarrupalat pitää vaihtaa kun näyttäs olevan noin 3mm edessä enää jäljellä.
Joku pieni narina alkoi tuon rempan jälkeen kävelyvauhdissa satunnaisesti että meneeköhän noilla koiranluilla hetki asettua ja narina lakkaa vai onko tämä se kuuluisa "narinanivel" nyt sitten?
Joku pieni narina alkoi tuon rempan jälkeen kävelyvauhdissa satunnaisesti että meneeköhän noilla koiranluilla hetki asettua ja narina lakkaa vai onko tämä se kuuluisa "narinanivel" nyt sitten?
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Hmm.. tankkasinpa möhkön täyteen ja polttoainemittari jumittu pohjaan
Menee nolliin kun auton sammuttaa muuten pysyy tapissa kaikenajan.. kai sen ny 200km ajon jälkeen pitäis jo liikahtaa johonki suuntaan.
Samalla keskikulutus näyttäis olevan 12L Moottoritietä noin 50km, maantietä 30km ja taajamaa 20km..
Menee nolliin kun auton sammuttaa muuten pysyy tapissa kaikenajan.. kai sen ny 200km ajon jälkeen pitäis jo liikahtaa johonki suuntaan.
Samalla keskikulutus näyttäis olevan 12L Moottoritietä noin 50km, maantietä 30km ja taajamaa 20km..
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
https://www.youtube.com/watch?v=nRvXvh6kKIU
Piti taas vähän hinkata möhköä
Polttoainemittarikin rupes liikkumaan... tiiä mikä jumi siellä oli.
Piti taas vähän hinkata möhköä
Polttoainemittarikin rupes liikkumaan... tiiä mikä jumi siellä oli.
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Hmm.. Lieneekö normaalit lämmöt kun koneen ns. "käyntilämpö" on hieman alle sen 80 ja 120 välissä olevan viivan kohdalla? Loogisesti pääteltynä se viiva tarkoittais 100astetta ja tuntuis olevan vähän niinkun korkealla.
Kuukausi sitten aiemmalla omistajalla vaihdettu termari ja nesteet mutta pitäiskö näissä olla se perus väyrysistä takaraivoon iskostunu viisarin yli 80 normaali lämpötila?
Pitää huomenna ajon jälkeen kattoa pyöriikö flekti. Saattaiskohan tämä nyt liittyä tuohon hieman ihmetystä aiheuttaneeseen ylävesiletkuun joka on hieman "kasassa" ajon jälkeen välillä eli kiertääköhän siellä nyt neste niinkun pitää..
Edit: Enempi luettuani googlella jenkkifoorumia niin toiset sanoo että on täysin normaalia jopa reilusti korkeemmat ja toiset sanoo että reilu 80 Noh eipä se nyt haittaa tee vielä tämmöset lämmöt, mietin vaan kesäkelejä missä se mittari heiluu +25 helteellä.
Kuukausi sitten aiemmalla omistajalla vaihdettu termari ja nesteet mutta pitäiskö näissä olla se perus väyrysistä takaraivoon iskostunu viisarin yli 80 normaali lämpötila?
Pitää huomenna ajon jälkeen kattoa pyöriikö flekti. Saattaiskohan tämä nyt liittyä tuohon hieman ihmetystä aiheuttaneeseen ylävesiletkuun joka on hieman "kasassa" ajon jälkeen välillä eli kiertääköhän siellä nyt neste niinkun pitää..
Edit: Enempi luettuani googlella jenkkifoorumia niin toiset sanoo että on täysin normaalia jopa reilusti korkeemmat ja toiset sanoo että reilu 80 Noh eipä se nyt haittaa tee vielä tämmöset lämmöt, mietin vaan kesäkelejä missä se mittari heiluu +25 helteellä.
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
- Teddy
- Viestit: 759
- Liittynyt: 23.6.2016 10:08
- Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)
Lämmöistä niin välttämättä tiedä, mutta paisarin korkki todennäköisesti vuotaa, jos imuroi jäähtyessään letkut kasaan. Eli järjestelmä pitää alipainetta, vaan ei ylipainetta.simoks kirjoitti:Saattaiskohan tämä nyt liittyä tuohon hieman ihmetystä aiheuttaneeseen ylävesiletkuun joka on hieman "kasassa" ajon jälkeen välillä eli kiertääköhän siellä nyt neste niinkun pitää.
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
Joo tämä tuli itelläki mieleen. Pitää vaihtaa korkki.Teddy kirjoitti:Lämmöistä niin välttämättä tiedä, mutta paisarin korkki todennäköisesti vuotaa, jos imuroi jäähtyessään letkut kasaan. Eli järjestelmä pitää alipainetta, vaan ei ylipainetta.simoks kirjoitti:Saattaiskohan tämä nyt liittyä tuohon hieman ihmetystä aiheuttaneeseen ylävesiletkuun joka on hieman "kasassa" ajon jälkeen välillä eli kiertääköhän siellä nyt neste niinkun pitää.
Viimeksi muokannut simoks, 28.3.2017 21:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Samoin on tuon oman kanssa vaikka onkin om606 koneella,peräkärryn kun pistää perään niin lämmöt järjestään siellä vajaassa 100asteessa muuten normaali ajossa 85-90asteessa Joten ihan normaalina pitäisin kyllä. Itellähän auto hävitti hieman jäähdytysnestettä ennenkuin vaihdoin siihen paisarin korkin ja sen jälkeen ei ole tarvinnut nestettä lisäilläSergey kirjoitti:mul o kans ns 90 paikkeil, tai lähempänäkin 100. EI se haittaa.
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
-97 Chrysler
On muuten w124 piiiiiieni möhkön vieressä Kaupan pihalla ajoin jonkun satalankun viereen ja ei sitä kokoeroa huomaa kunnolla kun vasta vertaamalla vierekkäin.
Tänään alko vakkari kenkkuilemaan, pysyy mittarin näyttäessä 103 tai 110 kyllä toiminnassa mut jos vaikka 107 paikkeille napauttaa niin tiputtelee 1-2s ajaks pois päältä ärsyttävästi
Pitänee rengaspaineet kattella enste..
Tänään alko vakkari kenkkuilemaan, pysyy mittarin näyttäessä 103 tai 110 kyllä toiminnassa mut jos vaikka 107 paikkeille napauttaa niin tiputtelee 1-2s ajaks pois päältä ärsyttävästi
Pitänee rengaspaineet kattella enste..
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Rengaspaineet ok, yhessä oli puoli kiloa vähemmän kun muissa. Vaan ei pelitä vakkari enää kunnolla, toimii pari minuuttia ja sitten alkaa pudotteleen nopeutta ja kelaa taas takasin. Kellään hajua mistäpäin alkais tutkiin? Jarruvalokytkin?
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Joo pitääpä tarkastaa, googlen mukaan oikeella puolella moottoritilaa diagnostiikkapistokkeen lähellä tmsMika.T kirjoitti:Ohjainpoksi.
Tuossahan on vakkari vielä 124sen peruja ja niissähän se poksivika on enemmän sääntö kuin poikkeus. Poksista elektrolyyttikonkat uusiksi.
En kyllä tiä missä se poksi möhkössä on.
Edit: Enpä löytäny kun hehkureleen? kuskin puolelta muovien alta.
http://www.peachparts.com/shopforum/att ... ayout1.jpg
Tuo ylin mokkula se vissiin on. Mutta missähän lienee diesel möhkössä, vissiin juuri tuolla minkä mika mainitti.
Viimeksi muokannut simoks, 28.3.2017 19:34. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
-
- Viestit: 2154
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Ottaakohan diesel itteensä jos sen vakkarin boksin irrottaa, siis että pystyykö sillä ajaan vielä ilman valosirkusta? Että onko tuon boksin yhteydessä paljonkin muuta toimintaa jos ei ole bensakoneella.Mika.T kirjoitti:
Tuo EA/CC/ISC on tuossa se ko, poksi mutta tuo on bensakoneinen niin poksit on erit.
(CC= cruise control)
Ylimmäinen on BASE-moduli. Kehittyneempi versio 124/126 ylijännitesuojareleestä.
Ja onkos näissä vanhemmissa tuo testerihomma samanmoista mitä cdi-laitteissa että sieltä näkee vikakoodit sun muut yhtälailla? Vai jotain pelkistettyä.
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Sehän on moottoriltaan täysin mekaaninen vehe.
Toimii ilman noita poksejakin. pl ajonesto jos on vielä toiminnassa.
Hukkaportti on alipaineella. Voi olla ettei ahda jos nykii noita pokseja irti. Mutta ajaa kyllä voi.
HHTWIN ohjelmalla pääsee tuon ikäiseen käsiksi. Ei sieltä aivan niin paljoa tietoa irtoa kuin noista uudemmista mutta vikojen jäljille varmaan pääsee.
Tuollainen kuivuneiden konkkien aiheuttama poksivika ei varmaan testerillä selviä.
Toimii ilman noita poksejakin. pl ajonesto jos on vielä toiminnassa.
Hukkaportti on alipaineella. Voi olla ettei ahda jos nykii noita pokseja irti. Mutta ajaa kyllä voi.
HHTWIN ohjelmalla pääsee tuon ikäiseen käsiksi. Ei sieltä aivan niin paljoa tietoa irtoa kuin noista uudemmista mutta vikojen jäljille varmaan pääsee.
Tuollainen kuivuneiden konkkien aiheuttama poksivika ei varmaan testerillä selviä.
Koitin taas ettiskellä niitä alipainevuotoja mut ei kyllä mistään löydy ainakaan näkyvistä paikoista moottoritilassa.. mutta mikähän mahtaa olla tämä piuha joka on irti tuolla? 3-napainen ja en löytäny mistään läheltä paikkaa mihin sen vois törkätä
Sitte tuommoset poksit löyty sieltä luukun alta. Ylin on vissiin se kehittyneempi yj-rele ainakin?
Sitte tuommoset poksit löyty sieltä luukun alta. Ylin on vissiin se kehittyneempi yj-rele ainakin?
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Kah niinpä olikin, hämysti siellä päällä välissä pistoke Lieneisköhän tossa syy miksei ilmastointi kytkeydy päälle aikasemman omistajan mukaan? Vai voikohan olla joku syy miksi irti.Mika.T kirjoitti:Eikö tuo liitin ole tuosta ilmastoinnin kompurasta irti?
Mitä lukee noissa kahdessa alimmassa poksissa? alimmainen vaikuttaisi ykskska samanlaiselta kuin mm 124sen vakkaripoksi.
Kyllä tuo alin on se vakkarin poksi, ebaysta sais satasen pintaan uuden.. pitäskö laittaa suosiolla toinen poksi vai kannattaako tuota alkaa availemaan
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Joo enköhän mä todennäkösesti sen koko poksin jostain tilaileSergey kirjoitti:oha siinä tekemistä että sen boksin saa kuntoon. jokunen konkka pitää vaihtaa. pari kymppiä ne o osineen. halvin o paras, ni sitte korjaat. muute ostat uuen.
Kiristin tuota laatikon vaijeria puolisenkierrosta ja vähän napakoitu vaihdot ja hakee herkemmin pienempää pykälää mitä aiemmin. Paljonkos teillä kiertää kylmänä ennenku vaihtaa ensimmäisen kerran? Itellä se on nyt 2300rpm tms ja tuntuu vähän korkeelta vaikkei kaasua painakkaan paljoa.
Kuluttaa muutes öljyä jonkunverran kattelin niin alarajalla oli päivän seisseenä pihalla Puolisen litraa noin sai menemään ja itellä nyt 4000km ajoa tällä takana..liekö normaalia? Voi olla että vuotaakin jostain hitusen ainaki turbon öljyputken liitos oli öljynen. pitää kattella miltä näyttää alapuolella mosa kun jossain välissä vaihtelee öljyt tähän ekaa kertaa.
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Nönni laitoin uuden paisarin korkin katotaan imeekö vielä yläletkun kasaan, oliki aika riutuneen näkönen tiiviste vanhas.
Sitte alko ketuttaa tuo apukuskin resonoiva ovipaneeli niin ostin uudet ne 10kpl muovitutit millä koko höskä on kiinni ovessa.
En tiiä tarviiko joku ohjeita tuon ovipaneelin irrotukseen mutta laitanpa ny tähän
Eli työkalut: Ristipääruuvari, 2 pientä tasapääruuvaria ja 10mm pikkuhylsy jatkovarrella.
1. Ikkuna ala-asentoon.
Muovinen kolmio sivupeilin takaa irti, yläreunasta kangottamalla.
2. Ovivalo pois, alareunasta kangottamalla.
3. Muovilipare irti.
4. Ruuvi käsinojan syvennyksessä muovinpalan takana pois.
5. Sähköpenkkien säätötaulu irti, eli oikeesta reunasta nahkaverhoilun vierestä kahdella pienellä tasapääruuvarilla pikkuhiljaa toisella avittaen ja ylhäältä liikkuen alas asti. Sielä välissä on 2 muovista ohjuria mitkä menee helposti poikki jos väkivaltaa käyttää.
Paneelin irrottua sähköliittimet irti, takaa löytyy ala ja yläkulmasta 10mm hylsylle ruuvit.
Sitte painaa lukkotapin alas, paneelin yläreuna irti syvennyksestään ja yks kiinnike kerrallaan oven ympäri reunoista vetämällä irti.
Ovenkahvan vaijerin muoviholkki vetämällä paikaltaan ja ujuttaa sen koukun pois jollon paneeli jääkin jo käteen.
Vähän enempi fyllinkiä välissä mitä oli väyrysessä
Kasaus päin vastoin kunhan muistaa laittaa yläreuna ensin syvennykseen ja sitte vasta työnnellä kiinnikkeet takasi reikiinsä.
Sitte alko ketuttaa tuo apukuskin resonoiva ovipaneeli niin ostin uudet ne 10kpl muovitutit millä koko höskä on kiinni ovessa.
En tiiä tarviiko joku ohjeita tuon ovipaneelin irrotukseen mutta laitanpa ny tähän
Eli työkalut: Ristipääruuvari, 2 pientä tasapääruuvaria ja 10mm pikkuhylsy jatkovarrella.
1. Ikkuna ala-asentoon.
Muovinen kolmio sivupeilin takaa irti, yläreunasta kangottamalla.
2. Ovivalo pois, alareunasta kangottamalla.
3. Muovilipare irti.
4. Ruuvi käsinojan syvennyksessä muovinpalan takana pois.
5. Sähköpenkkien säätötaulu irti, eli oikeesta reunasta nahkaverhoilun vierestä kahdella pienellä tasapääruuvarilla pikkuhiljaa toisella avittaen ja ylhäältä liikkuen alas asti. Sielä välissä on 2 muovista ohjuria mitkä menee helposti poikki jos väkivaltaa käyttää.
Paneelin irrottua sähköliittimet irti, takaa löytyy ala ja yläkulmasta 10mm hylsylle ruuvit.
Sitte painaa lukkotapin alas, paneelin yläreuna irti syvennyksestään ja yks kiinnike kerrallaan oven ympäri reunoista vetämällä irti.
Ovenkahvan vaijerin muoviholkki vetämällä paikaltaan ja ujuttaa sen koukun pois jollon paneeli jääkin jo käteen.
Vähän enempi fyllinkiä välissä mitä oli väyrysessä
Kasaus päin vastoin kunhan muistaa laittaa yläreuna ensin syvennykseen ja sitte vasta työnnellä kiinnikkeet takasi reikiinsä.
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Heh tuo oli KL-varaosien piha
Käväsinpä leimalla tällä ja muuten kaikki kunnossa paitsi apukuskin alapallo vaihtoon. Vaihtelee siinä samalla sitte jarrupalat eteen..
Mites tuo kun inssi kierrätti automaattia rajottimelle asti ja jossain lukenu että max 3000rpm vapaalla "sais" polkea? Hiukan hirvitti mutta meni ekalla polkasulla onneks läpi.
Käväsinpä leimalla tällä ja muuten kaikki kunnossa paitsi apukuskin alapallo vaihtoon. Vaihtelee siinä samalla sitte jarrupalat eteen..
Mites tuo kun inssi kierrätti automaattia rajottimelle asti ja jossain lukenu että max 3000rpm vapaalla "sais" polkea? Hiukan hirvitti mutta meni ekalla polkasulla onneks läpi.
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94