


Linkin kuvatuksestahan tulee juuri MB prikka(hieman pyörreä)Wiqqo kirjoitti:Kuullu juttua, että pemarilla olis paremmat nuo suuttimien pohjaprikat? Onko näistä nyt kellään varmuutta ja onko edes kyseinen tuote?
( http://www.merteil.fi/verkkokauppa/clie ... 4673/11/15 )
Ideana olisi tehdä vähän ennakoiva huoltoa tuohon 611:seen, kunhan sen saa leimattua. Näitten kanssaha kyllä kannattaa pelata varman päälletuohon lisäksi siis hommata vielä se pultti ja haarukka? Ja kalvain jostain lainaksi
asennusrasvaa tuolle suuttimelle?
Entäse mutteri mikä on joskus ollut halki, onko nekin hyvä hommata ja vaihtaa samalla?
Pakko nyt vielä teiltä viisammilta varmistaa tämä rituaali, tehdään nyt samantien kunnollaTai no, enemmä mietityttä tuo pemarin prikkojen laitto
Näin luulin itsekin että selviäisi muutamalla setelillä ja siksi pariin korjaamoon soitinkin, mutta alkaa kipukynnys menemään kyllä jos tuosta remontista saa toistasataa maksaa.dealer kirjoitti:Just. Meillä saadaan tuollaiseen remppaan menemään ehkä 60-70 euroa.veloitus yhden tiivisteen vaihdosta kuulemma noin 200€ jos suutin ei ole ollenkaan jumissa.
Vuoto johtui huonosti kiinni olleesta ylivuotoletkun nipasta. Sain suuttimen irti käyttämällä kuumaksi, löysäämällä kiinnityspultin ja kaasuttelemalla ja jumissa olevan suuttimen pohja näytti kuvan mukaiselta. Pohjatiivisteprikassa oli myös kuluma/kolo samassa kohdassa josta on ilmeisesti vuotanut. Mistäköhän tämä on tullut tai johtuu? Vaihdoin suuttimen pohjatiivisteen ja pultin mutta suutin jäi vähän vuotamaan. Onko muuta vaihtoehtoa kuin ostaa uusi suutin ja jos niin mistä sellainen kannattaa ostaa?man0n0 kirjoitti:Itsellä alkoi autossa suutin supsuttelemaan ja paikansin sen kuskin puolelle. Auto w211 -08 280 CDI V6 aj. 434 tkm. Olen vaihtanut kyseiseen autoon suuttimen pohjaprikat ja pultit noin 2 vuotta ja 50 tkm sitten eikä ääniä tai hajuja ole ollut ennen tätä.
Ajoin auton koneen lämpimäksi ja aloin irroittamaan suuttimia. Oikean puolen suuttimet irtosi helposti ja vasemmalta puolelta 2 kuskia lähinnä olevaa pienen nitkuttelun ja väännön jälkeen mutta kauimmainen ei irronnut millään, kokeilin vain ruuvimeisselillä kammeta irti eli ei ollut käytettävissä ulosvetäjää. Vaihdoin 5 prikat ja pultit ja kokeilin jättää jumissa olevan suuttimen pultin vähän auki ja käynnistää auton. Auto starttasi mutta ei lähtenyt käyntiin vain vuosi dieseliä jumissa olevan suuttimen juuresta "suihkuna" supsuttelun tahtiin ja ehkä vähän ylivuotoletkun nipasta.
Mikä neuvoksi että saan suuttimen irti ja auton käyntiin? Onko enää muuta vaihtoehtoa kun suutin ulosvetäjällä ulos ja uusi tilalle?
Onko normaalia että auto ei lähde käyntiin jos yksi suutin vuotaa noin pahasti vai olenko onnistunut hajoittamaan jotain? Auto lähti käyntiin hyvin ennen remonttia.
Olisi hienoa jos joku fiksumpi auttaisi tietämätöntä.