No ei tärise kun on heti takana toinen teline josta tuet valoihin.
Ilmeisesti mersun farkkuun saa laittaa ,en tiedä saako muihin farmari autoihin laittaa.
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Saa laittaa, mutta henkilöautossa ne ovat niin hävettävän näköiset että kukaan ei laita --> http://www.tuulilasi.fi/uutiset/kattova ... s-suomessa204 kirjoitti:Saako laittaa lisävaloja auton katolle ,kattotelineisin kiinni ?
No ei tärise kun on heti takana toinen teline josta tuet valoihin.
Ilmeisesti mersun farkkuun saa laittaa ,en tiedä saako muihin farmari autoihin laittaa.
No kyllähän piuhojen välille tuli äsken mitatessani 12V pitkien ollessa päällä, ei muutoin. No nyt vain vedän molemmat piuhat lisävalon sisään, toisen lampun kantaan ja toisen lisävalon johonkin runkokohtaan.Meissenkeri kirjoitti:Kysymykseesi on mahdotonta vastata ilman mittausta tai kaaviokuvaa kytkennästä. Onko sinulla tai jollakin ystävälläsi yleismittari, jolla voisi mitata että tuleeko toiseen johtoon 12V ja onko toinen johto "maa".
Toinen vaihtoehto on että seuraat johtoja pitkin että mihin ne menevät. 12V johto pitäisi mennä releelle ja toinen johto todennäköisesti johonkin kohtaa auton runkoa tai akun miinus navalle.
Boschin Touring 190 ne näytti olevan. Lampun kotelossa oli sisällä paikka sekä maapiuhalle ja sitten erikseen tietenkin lampun kantaan. Noihin kun piuhat laitoin kiinni, niin valot ainakin syttyivät, kun kytkin lisävalot päälle. Eli kaikki näyttäisi olevan kunnossa. Pitää vielä tukea nuo lamppukotelot jollain tukiraudoilla maskiin.teppo21 kirjoitti:Minkälaiset lisävalot sulla oikein on, yleensä kaikkiin ajovalopolttimoihin kytketään suoraan polttimolle sekä virta, että maa
Nyt kun nuo lisäpylpyrät ovat olleet paikallaan ja käytössä, niin kyllähän noista saa hyvän valoavun pimeille teille. Rumathan ne ovat kuin mitkä maskin edessä, mutta halpa henkivakuutus pimeillä teillä.Andy kirjoitti:Noihin kun piuhat laitoin kiinni, niin valot ainakin syttyivät, kun kytkin lisävalot päälle. Eli kaikki näyttäisi olevan kunnossa. Pitää vielä tukea nuo lamppukotelot jollain tukiraudoilla maskiin.
Mikäs tässä esityksessä on tilanne, päätykö kansien väliin vai vedettiinkö silppurista läpi?prehistorik kirjoitti:Autoon keulaan saa pian asentaa ruotsalaismallisen valopatterin
Lisävalomääräyksiä ollaan muuttamassa kesäkuun alussa voimaan tulevassa lakimuutoksessa.
Suomessa autojen keulalle saa asentaa vain kaksi lisäkaukovaloa, kun naapurimaassa Ruotsissa niitä voi olla kolme. Nyt Suomen valomääräyksiä ollaan muuttamassa länsinaapurin mallin mukaiseksi. Jos määräys etenee lakiin asti, niin kesäkuussa keulalla voi olla enimmillään kolme lisäkaukovaloa.
Trafissa muhii valomääräysten muutos siten, että auton keulalle saisi nyt asentaa kolmannen apukaukovalon. Määräysesityksessä todetaan, että ylimääräinen kaukovalo sallitaan, "kunhan kaukovalojen yhteinen voimakkuus ei ylitä E-säännön nro 48 rajaamaa vertailuarvoa eli referenssilukua 100".
Edelleen: "Muutos mahdollistaa parittoman määrän kaukovalaisimia, joten yksi lisäkaukovalaisin voidaan esimerkiksi asentaa ajoneuvon pituussuuntaiselle keskilinjalle".
Huhuu?miqum_86 kirjoitti:Mikäs tässä esityksessä on tilanne, päätykö kansien väliin vai vedettiinkö silppurista läpi?prehistorik kirjoitti:Autoon keulaan saa pian asentaa ruotsalaismallisen valopatterin
Lisävalomääräyksiä ollaan muuttamassa kesäkuun alussa voimaan tulevassa lakimuutoksessa.
Suomessa autojen keulalle saa asentaa vain kaksi lisäkaukovaloa, kun naapurimaassa Ruotsissa niitä voi olla kolme. Nyt Suomen valomääräyksiä ollaan muuttamassa länsinaapurin mallin mukaiseksi. Jos määräys etenee lakiin asti, niin kesäkuussa keulalla voi olla enimmillään kolme lisäkaukovaloa.
Trafissa muhii valomääräysten muutos siten, että auton keulalle saisi nyt asentaa kolmannen apukaukovalon. Määräysesityksessä todetaan, että ylimääräinen kaukovalo sallitaan, "kunhan kaukovalojen yhteinen voimakkuus ei ylitä E-säännön nro 48 rajaamaa vertailuarvoa eli referenssilukua 100".
Edelleen: "Muutos mahdollistaa parittoman määrän kaukovalaisimia, joten yksi lisäkaukovalaisin voidaan esimerkiksi asentaa ajoneuvon pituussuuntaiselle keskilinjalle".
Eikö tosiaa kukaan tiiämiqum_86 kirjoitti:Huhuu?miqum_86 kirjoitti:Mikäs tässä esityksessä on tilanne, päätykö kansien väliin vai vedettiinkö silppurista läpi?prehistorik kirjoitti:Autoon keulaan saa pian asentaa ruotsalaismallisen valopatterin
Lisävalomääräyksiä ollaan muuttamassa kesäkuun alussa voimaan tulevassa lakimuutoksessa.
Suomessa autojen keulalle saa asentaa vain kaksi lisäkaukovaloa, kun naapurimaassa Ruotsissa niitä voi olla kolme. Nyt Suomen valomääräyksiä ollaan muuttamassa länsinaapurin mallin mukaiseksi. Jos määräys etenee lakiin asti, niin kesäkuussa keulalla voi olla enimmillään kolme lisäkaukovaloa.
Trafissa muhii valomääräysten muutos siten, että auton keulalle saisi nyt asentaa kolmannen apukaukovalon. Määräysesityksessä todetaan, että ylimääräinen kaukovalo sallitaan, "kunhan kaukovalojen yhteinen voimakkuus ei ylitä E-säännön nro 48 rajaamaa vertailuarvoa eli referenssilukua 100".
Edelleen: "Muutos mahdollistaa parittoman määrän kaukovalaisimia, joten yksi lisäkaukovalaisin voidaan esimerkiksi asentaa ajoneuvon pituussuuntaiselle keskilinjalle".![]()
![]()
Voipi olla. Odotellessa asensin ref.50 rallyen 3003 yönsärkijät 55 wattisena sisässään. Nykynen työ vaatii oman auton käyttöä ja työaika on puolestayöstä aamulle, niin nyt talvea kohti alkaa pimetä pirusti.dealer kirjoitti:Ei ainakaan löytynyt että olisi hyväksytty, lie päätös nuijankopautusta vailla ?
Taitaa mennä rahat hukkaan linkkien valoilla, mulla ois virheettömät sae 210 valot, 250e pariTeddy kirjoitti:https://www.karkkainen.com/verkkokauppa ... d-lisavalo
Ei kukaan tommosta oo sattunu kokeileen? Näyttää hyvin pitkälti identtiseltä tämän kanssa:
https://www.erikoistekniikka.fi/ajoneuv ... 010130490/
Hinta on vaan kärkkäisen kamassa paremmin kohillaan. Onkos 740GLE:llä mitään uutta sanottavaa SAE 210:stä?