S211 tasonsäätöanturi
S211 tasonsäätöanturi
S211 herjailee satunnaisesti alustasta, stari antaa tasonsäätöanturista palautetta ''katkonainen''. Onko tuo anturi erikseen vaihdettava osa vai osa isompaa kokonaisuutta? Ja onko niitä yksi vai useampi? Varaosanumerokin olisi kiva jos jollain sattuisi olemaan
Normifarkku pelkällä ilmaperällä siis.
Normifarkku pelkällä ilmaperällä siis.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Kiitokset! Olen ihan untamo vielä näistä, miltä puolelta mitäkin löytyy ja mitä reittiä näitä etsitään.
Pääsin tähän lopputulemaan: tähän vanhempaan (tammikuussa 2005 vaihtunut osanumero) kuulunee A 010 542 76 17, uudempaan kuuluisi A 010 542 77 17.
Pääsin tähän lopputulemaan: tähän vanhempaan (tammikuussa 2005 vaihtunut osanumero) kuulunee A 010 542 76 17, uudempaan kuuluisi A 010 542 77 17.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Jeps, toivotaan että tällä paranee. Oireile ei mitenkään muuten kuin tuon mittariston satunnaisen huutelun muodossa.
Saksasta ebaystä löytyi posteineen anturi vajaaseen viiteenkymmeneen euroon. Kiinasta olisi saanut vielä halvemmalla, mutta ei välttämättä olisi ehtinyt ajoissa kun on korjaamoaika jo varattuna.
Saksasta ebaystä löytyi posteineen anturi vajaaseen viiteenkymmeneen euroon. Kiinasta olisi saanut vielä halvemmalla, mutta ei välttämättä olisi ehtinyt ajoissa kun on korjaamoaika jo varattuna.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Paranihan se muutamaksi viikoksi, mutta palasi takaisin. Kesken vaunuilun jätti mukavasti nostamatta perän oikealle korkeudelle kun pudotti asuntovaunun koukkuun kiinni. Myöhemmin suostui taas toimimaan normaalisti.
Lieköhän nuo tarvikemallit noin surkeita... Orkkiksen saisi reiluun 130 puntaan: http://www.ebay.co.uk/itm/Genuine-Merce ... 1731968312
Edit: kysyin tuon tarvikeanturin myyjältä, että onko kokemuksia anturin hajoamisesta noin nopeasti. Ei vastannut muuta kuin että laittaa rahat takaisin. Eli varmaankin on kokemusta.
Lieköhän nuo tarvikemallit noin surkeita... Orkkiksen saisi reiluun 130 puntaan: http://www.ebay.co.uk/itm/Genuine-Merce ... 1731968312
Oireileeko tuo ohjainlaite jotenkin vai kuinka sen voisi varmistaa? Vikakoodia antaa ainoastaan tuosta anturista.dealer kirjoitti:On mahdollista myös että ohjainlaite on viallinen (vänkärin jalkatilassa) mutta ensin tietysti anturin kimppuun.
Edit: kysyin tuon tarvikeanturin myyjältä, että onko kokemuksia anturin hajoamisesta noin nopeasti. Ei vastannut muuta kuin että laittaa rahat takaisin. Eli varmaankin on kokemusta.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
HEP täällä olis kaverilla vähän samaa vikaa. Herjaa tasonsäätöanturista. Anturin signaali on epäuskottava tms, mitä starilla on autoa katsottu. Tilalle vaihdettu orggis uusi anturi sekä tasonsäädön tanko. Vieläkin sama ongelma ja näytössä lukee visit workshop.
Ei nosta perää ylös, vaan makaa alhaalla. Viimeksi auttoi kun tunkkasi koko perän ylös, niin että renkaat ilmassa. Sitten auto käyntiin ja toimi normaalisti Riittää että avaimet laittaa virtalukkoon ja virran päälle, niin tulee heti visit workshop tauluun. Voiko pussivuoto aiheuttaa tuon häiriön vai onko tuo dealerin ilmoittama ohjainlaite seuraava tutkittava vikakohde? Saako sitä tutkailtua starilla mitenkään? Olis vähän hätä kun pitäs työajot suorittaa eemelillä. Luotettava omegakin alkoi kiukutella heti kun mersu ilmestyi taloon ja alkoi syömään jäähytysnestettä
Ei nosta perää ylös, vaan makaa alhaalla. Viimeksi auttoi kun tunkkasi koko perän ylös, niin että renkaat ilmassa. Sitten auto käyntiin ja toimi normaalisti Riittää että avaimet laittaa virtalukkoon ja virran päälle, niin tulee heti visit workshop tauluun. Voiko pussivuoto aiheuttaa tuon häiriön vai onko tuo dealerin ilmoittama ohjainlaite seuraava tutkittava vikakohde? Saako sitä tutkailtua starilla mitenkään? Olis vähän hätä kun pitäs työajot suorittaa eemelillä. Luotettava omegakin alkoi kiukutella heti kun mersu ilmestyi taloon ja alkoi syömään jäähytysnestettä
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Ei ole purettu pois, niin en osaa sanoa. Mutta miksi auto herjaa vain tasonsäädön anturin signaalista?
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Orkkisanturi vaihdettu nyt, herjaa yhä samaa. Korjaamo veikkasi johtosarjaa, testasi sen -> ei mitään vikaa. Nyt ovat ymmällään että mitäs sitten tutkittaisiin? Joku ohjainloota seuraavana, mutta luulisi antavan jotain muutakin vikakoodia kuin pelkkää tasoanturin epäuskottavaa/katkonainen?
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Nähtävästi jäänyt vastaamatta tähän ketjuun. Täällä ongelma ratkesi. Ensiksi uusi tasonsäädön anturi, noh herjasi silti siitä. Se oli ainut vikakoodi. Ebaysta käytetty ohjainboksi, mikä on repsikan jalkatilassa. Sen kuin vaihtoi, niin on pelannut täysin normaalisti. Muutaman kympin osa käytettynä.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
No niin, kiitoksia. Meinasivat ruveta mittailemaan samia käsittääkseni seuraavalla kerralla... Pitääpä kysellä
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Niin, jäänyt päivittämättä tämä. Yhä herjailee satunnaisesti. Tutkivat sen ohjainlaitteen, ei vikaa. SAM:ia käsissä pyörittelemällä vika kuulemma vaihtuu pysyvästä satunnaiseen, muuten ei saa selkoa. Eli veikkaus on että SAM pitäisi vaihtaa... Muuten ei vaikuta käyttöön mutta vian ollessa aktiivinen niin, että mittaristossa huutaa Vitsit workshop, ajovalot nousee liian ylös ja vastaantulijat vilkuttelee...
Onko uskottavaa, vai pitäisikö testata toista ohjainlaitetta ensin vaikka muuta veikkaavat?
Onko uskottavaa, vai pitäisikö testata toista ohjainlaitetta ensin vaikka muuta veikkaavat?
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
On niin halpoja nuo käytetyt samit ja tasonsäädön ohjainlaitteet että melkein lähtisin kokeilenaan!
Varsinkin ohjainlaite todella helppo ja nopea vaihtaa, eBaysta alkaen alle 30€
Varsinkin ohjainlaite todella helppo ja nopea vaihtaa, eBaysta alkaen alle 30€
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Jees, lähdetään sillä. Vielä kun löytäisi varaosanumeron sille. Eli vänkärin jalkatilassa jossain maton alla tms?
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
A2515450216
Kaikissa sama jo vain takana ilmajouset...
Jos ei tuolla tokene niin minulla on yksi etu joutilas pikku vikainen etu SAM mitä saa kokeilla för gratis
Kaikissa sama jo vain takana ilmajouset...
Jos ei tuolla tokene niin minulla on yksi etu joutilas pikku vikainen etu SAM mitä saa kokeilla för gratis
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Ei, on niin halpa kokeilu että ei kannata tuskailla!luokyio kirjoitti:Kiitos! Tilattu nyt, eipä tosiaan hinnalla pilattuja.
Ja jos ei ole siinä vika niin saa aina myytyä eteenpäin...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Boksi kopsahti postilaatikkoon, vielä kun kelit hellittää inhimillisempään suuntaan niin pääsee kokeilemaan. Tarvitseeko mitään valmisteluja, akkua irroittaa tms vai ihan vaan suoraan boksista (kunhan ensin löytää sen jostain) piuhat irti ja uusi paikalleen?
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Kiitokset, vaihdoin boksin. Ainakaan heti alkuun ei tule enää virheilmoitusta käynnistyksen yhteydessä, ja valotkin asettuvat oikealle korkeudelle, toisin kuin aiemmin kun valot nousi liian ylös ja vastaantulijat vilkutteli.
Jos se oikeasti tästä taas oli kiinni, niin kyllä palaa käpy korjaamoihin. Kahteen kertaan vaihdettu anturi (toki ensimmäinen vaihto ihan ok kun loogisin vastaus), sen jälkeen uudelleen anturi, pyysin tarkistamaan tuon boksin ja korjaamolta katsoivat lähinnä hölmöksi, että ei kannata uskoa mitä netissä lukee ja että ei se nyt siinä ainakaan voi olla... Kaksi anturia ja ties miten monta selvitystuntia maksettu kun olisi voinut selvitä kolmenkympin boksin vaihdolla...
En tiedä kumpi v*tuttisi nyt enemmän, se että vika ei palaa ja hermo palaa korjaamoon vaiko se että vika tulee takaisin kohta ja hukkaan meni tämäkin vuodatus.
Mielellään sitä maksaisi jollekin autojen ylläpidosta, mutta kun tekisi mieli saada rahalle jotain vastinettakin...
Jos se oikeasti tästä taas oli kiinni, niin kyllä palaa käpy korjaamoihin. Kahteen kertaan vaihdettu anturi (toki ensimmäinen vaihto ihan ok kun loogisin vastaus), sen jälkeen uudelleen anturi, pyysin tarkistamaan tuon boksin ja korjaamolta katsoivat lähinnä hölmöksi, että ei kannata uskoa mitä netissä lukee ja että ei se nyt siinä ainakaan voi olla... Kaksi anturia ja ties miten monta selvitystuntia maksettu kun olisi voinut selvitä kolmenkympin boksin vaihdolla...
En tiedä kumpi v*tuttisi nyt enemmän, se että vika ei palaa ja hermo palaa korjaamoon vaiko se että vika tulee takaisin kohta ja hukkaan meni tämäkin vuodatus.
Mielellään sitä maksaisi jollekin autojen ylläpidosta, mutta kun tekisi mieli saada rahalle jotain vastinettakin...
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Nyt alkaa olla sen verran monta starttia ja kilsaa takana vaihdon jälkeen ilman virheilmoituksia, että varovasti uskaltaa jo juhlia. Tuo vanha boksi on varaosanumerolla A2115450432, voiko olla väärä, esim. airmaticin boksi?
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Jos oikein numerot kirjoittelin niin EPC:stä ei löydy mitään tuolla vanhalla osanumerolla. Tuntuu kuin eivät haluaisi myöntää sellaista osaa koskaan olleenkaan vaikka käytettyinä niitä kuitenkin löytyy.luokyio kirjoitti:Nyt alkaa olla sen verran monta starttia ja kilsaa takana vaihdon jälkeen ilman virheilmoituksia, että varovasti uskaltaa jo juhlia. Tuo vanha boksi on varaosanumerolla A2115450432, voiko olla väärä, esim. airmaticin boksi?
Tuntuu että vanhoja osanumeroita on EPC:stä hävitetty paljonkin. Nehän olisi tärkeitä helpottamaan nykyisen korvaavan osanumeron hakua.
Samoin on joskus myös toisin päin. Katselin pari vuotta sitten EPC:stä KÜB-venttiilin numeron, ja tilasin sillä. Tuli korvaavalla numerolla (Saksan Veholta) mutta sitä uutta numeroa ei löytynytkään EPC:stä (M-B-klubin tunnuksilla Saksan servereillä).tähtikuljettaja kirjoitti:Tuntuu että vanhoja osanumeroita on EPC:stä hävitetty paljonkin. Nehän olisi tärkeitä helpottamaan nykyisen korvaavan osanumeron hakua.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Suht' uskottavaa lienee että kyseessä siis oikea, alkuperäinen osa mutta vain vanhentunut varaosanumero. Boksissa oli valmistusviikko 32/03 ja kun auto valmistunut loppuvuodesta 2003, niin lienee tehtaalla jo ruuvattu. Uudessa boksissa oli valmistuspäivä 2007 puolella joten on uudempaa tuotantoa.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
itsellä w211 280cdi facelifti 07 ja vähänkin kun on pakkasta erityisesti kuskin puoli laskeutuu alas. auton käynnistettyä nousee äkkiä kyllä tasoihin, huoltoliike ei löytänyt vuotoja kuulema letkuista tai pusseista mutta voiko tämä A2515450216 tosiaan tehdä muka tuota että tiputtaa toisen puolen perästä pakkasen tullen?Jube kirjoitti:A2515450216
Kaikissa sama jo vain takana ilmajouset...
Jos ei tuolla tokene niin minulla on yksi etu joutilas pikku vikainen etu SAM mitä saa kokeilla för gratis