s211, abs/esp/service brake. Apuja?
s211, abs/esp/service brake. Apuja?
Hei..
Muutaman viikon ajan on vaivannut kiusallinen vika s211:ssä. 04vm.
Satunnaisesti silloin tällöin tulee ajossa vikailmoitukset: abs defectice, esp defective ja service brake. Koodit häviää
kun auton käyttää sammuksissa ja ovet lukossa. Toisinaan voi mennä päiviä ettei tule mitään ja jonakin päivänä tulee useamman
kerran viat tauluun. Piuhan päässä on käytetty vänttisellä, sanoivat että takavasen anturi tai kehä. Eikö tosiaan pysty ilman purkamista
poissulkemaan esim anturivikaa?
Sitten vaihdelaatikkoon on samalla tullut muutamia outoja ominaisuuksia. Ns. moottorijarrulla mentäessä esim kovemmassa vauhdissa kun lähestytään risteysaluetta, niin laatikko ikäänkuin tuuppii. Vaihtanee 5:lta neloselle tms, mutta töytäilee ja muutaman kerran on esiintynyt hiljasemmassakin vauhdissa samaa ilmiötä, että vähän niinkuin tönäilis. Jostakin luin, että näillä kahdella vaivalla on tekemistä toistensa kanssa. Onko faktaa?
Muutaman viikon ajan on vaivannut kiusallinen vika s211:ssä. 04vm.
Satunnaisesti silloin tällöin tulee ajossa vikailmoitukset: abs defectice, esp defective ja service brake. Koodit häviää
kun auton käyttää sammuksissa ja ovet lukossa. Toisinaan voi mennä päiviä ettei tule mitään ja jonakin päivänä tulee useamman
kerran viat tauluun. Piuhan päässä on käytetty vänttisellä, sanoivat että takavasen anturi tai kehä. Eikö tosiaan pysty ilman purkamista
poissulkemaan esim anturivikaa?
Sitten vaihdelaatikkoon on samalla tullut muutamia outoja ominaisuuksia. Ns. moottorijarrulla mentäessä esim kovemmassa vauhdissa kun lähestytään risteysaluetta, niin laatikko ikäänkuin tuuppii. Vaihtanee 5:lta neloselle tms, mutta töytäilee ja muutaman kerran on esiintynyt hiljasemmassakin vauhdissa samaa ilmiötä, että vähän niinkuin tönäilis. Jostakin luin, että näillä kahdella vaivalla on tekemistä toistensa kanssa. Onko faktaa?
® Mesen linttaklubi
- Tyytyväisyys on kehityksen loppu ja rappeutumisen alku
- Tyytyväisyys on kehityksen loppu ja rappeutumisen alku
Vikaan en osaa ottaa kantaa mutta ystävän neuvo, älä_aja_metriäkään ennenkuin auto on kunnossa!
Itsellä oli vastaavia herjoja kunnes viime keskiviikona laatikko tuppasi jäisellä tiellä 70 vauhdista ykkösen päälle ja takarenkaat lukkoon, meinasi käydä pahasti
Itsellä oli vastaavia herjoja kunnes viime keskiviikona laatikko tuppasi jäisellä tiellä 70 vauhdista ykkösen päälle ja takarenkaat lukkoon, meinasi käydä pahasti
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Kun testerillä löytyy vikakoodi vain yhdestä nopeusanturista niin vika on sitten siellä kulmalla. Näissä lähes aina kyseessä kehän rikkoutuminen, hyvin hyvin harvoin anturivika.
Kun alkaa korjaamaan voi irrottaa anturin jos se on irrotakseen ja tutkia reiästä onko kehä ehyt, tai irrottaa vetarin mutterin ja työntää vetaria sisäänpäin jonka jälkeen raosta näkyy kesä.
Mitä tarkoitat ?Eikö tosiaan pysty ilman purkamista
poissulkemaan esim anturivikaa?
Kun alkaa korjaamaan voi irrottaa anturin jos se on irrotakseen ja tutkia reiästä onko kehä ehyt, tai irrottaa vetarin mutterin ja työntää vetaria sisäänpäin jonka jälkeen raosta näkyy kesä.
wiimax.fi
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: s211, abs/esp/service brake. Apuja?
on jos nopeus tiedossa on heittoa/putteitta niin vaihtaa miten sattuutupru kirjoitti:Hei..
Muutaman viikon ajan on vaivannut kiusallinen vika s211:ssä. 04vm.
Satunnaisesti silloin tällöin tulee ajossa vikailmoitukset: abs defectice, esp defective ja service brake. Koodit häviää
kun auton käyttää sammuksissa ja ovet lukossa. Toisinaan voi mennä päiviä ettei tule mitään ja jonakin päivänä tulee useamman
kerran viat tauluun. Piuhan päässä on käytetty vänttisellä, sanoivat että takavasen anturi tai kehä. Eikö tosiaan pysty ilman purkamista
poissulkemaan esim anturivikaa?
Sitten vaihdelaatikkoon on samalla tullut muutamia outoja ominaisuuksia. Ns. moottorijarrulla mentäessä esim kovemmassa vauhdissa kun lähestytään risteysaluetta, niin laatikko ikäänkuin tuuppii. Vaihtanee 5:lta neloselle tms, mutta töytäilee ja muutaman kerran on esiintynyt hiljasemmassakin vauhdissa samaa ilmiötä, että vähän niinkuin tönäilis. Jostakin luin, että näillä kahdella vaivalla on tekemistä toistensa kanssa. Onko faktaa?
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Voi mutta yleensä ei kannatta jos siihen menne aikaa=rahaatupru kirjoitti:ok.. kiitos kaikille taas..
Ei auta kuin vaihdattaa kehä. Lähinnä tuota abs anturia mietin, että voiko sitä jotenkin "testata", mut ilmeisesti ei.
helposti saman verran kuin uuteen antuurin
ja yllensä ko kuvauksella vika on siellä nim dealerin mainitsemassa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Jatketaan vanhaan ketjuun kun oireet samansuuntaiset: Auto s211 320cdi -04 ja tuli ABS defective + ESP defective - herjat mittaristoon , ABS- valo syttyi.
Tällaset oli vikakoodit:
-C25CD Tuntematon vika
-C225C tapahtuma: ABS- jarrutus Kesto: 0,2 ... 0,5 s
-C163D Pyörintänopeustunnistimet Sign. muod. huono johtuen alijännitt.
C1475 Pyörintänopeusanturi , taka vasen Väärä signaali/ ei signaalia
koodit nollattu, tuli heti takaisin kun lähti ajamaan.
Voisiko olla niin hyvä tuuri (mulla ei koskaan...) että olisi vain takavasen magneettikehä vikaantunut ?
Tällaset oli vikakoodit:
-C25CD Tuntematon vika
-C225C tapahtuma: ABS- jarrutus Kesto: 0,2 ... 0,5 s
-C163D Pyörintänopeustunnistimet Sign. muod. huono johtuen alijännitt.
C1475 Pyörintänopeusanturi , taka vasen Väärä signaali/ ei signaalia
koodit nollattu, tuli heti takaisin kun lähti ajamaan.
Voisiko olla niin hyvä tuuri (mulla ei koskaan...) että olisi vain takavasen magneettikehä vikaantunut ?
Ok, kiitokset! Toivossa on hyvä elää....dealer kirjoitti:Sehän se yleensä kun vikakoodia on taka-anturista.
Päivän hinta osalle oli marmoritiskillä 17€, nyt pitäisi vielä löytää Kouvolan seudulta lainaksi/ vuokralle työkalu jolla rinkula menee ehjänä paikoilleen tai jopa joku joka vaihtaisi osan edullisesti
Purku suoritettu: ruostunut peltirinkula oli paikallaan vetoakselissa ja irronnut kumipäällys jäi laakerin viereen joten ainakin yksi vian aiheuttajista löytyi.loponen kirjoitti:Jatketaan vanhaan ketjuun kun oireet samansuuntaiset: Auto s211 320cdi -04 ja tuli ABS defective + ESP defective - herjat mittaristoon , ABS- valo syttyi.
Tällaset oli vikakoodit:
-C25CD Tuntematon vika
-C225C tapahtuma: ABS- jarrutus Kesto: 0,2 ... 0,5 s
-C163D Pyörintänopeustunnistimet Sign. muod. huono johtuen alijännitt.
C1475 Pyörintänopeusanturi , taka vasen Väärä signaali/ ei signaalia
koodit nollattu, tuli heti takaisin kun lähti ajamaan.
Voisiko olla niin hyvä tuuri (mulla ei koskaan...) että olisi vain takavasen magneettikehä vikaantunut ?
Alkaa siinämäärin riittämään tämä talven pimeys, että taidampa viikonloppuna testata tuota..dealer kirjoitti: Mitä tarkoitat ?
Kun alkaa korjaamaan voi irrottaa anturin jos se on irrotakseen ja tutkia reiästä onko kehä ehyt, tai irrottaa vetarin mutterin ja työntää vetaria sisäänpäin jonka jälkeen raosta näkyy kesä.
200 CDI klassikko varusteilla
Kasaus suoritettu ja vikailmoitukset poissa. Kyllä taas elämä hymyilee!loponen kirjoitti:Purku suoritettu: ruostunut peltirinkula oli paikallaan vetoakselissa ja irronnut kumipäällys jäi laakerin viereen joten ainakin yksi vian aiheuttajista löytyi.loponen kirjoitti:Jatketaan vanhaan ketjuun kun oireet samansuuntaiset: Auto s211 320cdi -04 ja tuli ABS defective + ESP defective - herjat mittaristoon , ABS- valo syttyi.
Tällaset oli vikakoodit:
-C25CD Tuntematon vika
-C225C tapahtuma: ABS- jarrutus Kesto: 0,2 ... 0,5 s
-C163D Pyörintänopeustunnistimet Sign. muod. huono johtuen alijännitt.
C1475 Pyörintänopeusanturi , taka vasen Väärä signaali/ ei signaalia
koodit nollattu, tuli heti takaisin kun lähti ajamaan.
Voisiko olla niin hyvä tuuri (mulla ei koskaan...) että olisi vain takavasen magneettikehä vikaantunut ?
Viimeksi muokannut loponen, 20.1.2017 18:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Samat herjat ilmestyneet tännekin, ja stari myyty. Keskiviikkona merkkihuoltoon...
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
"Veho" diagnosoi että kehä ja anturi rikki. Varasin ajan AD:lle että vaihtaavat... Kävin äsken auton pois, olivat vaihtaneet totaalisen väljän pyöränlaakerin, ja kaikki toimii taas vanhalla anturilla... Ei ihan hirveästi pojoja merkkiliikkeelle tästä.luokyio kirjoitti:Samat herjat ilmestyneet tännekin, ja stari myyty. Keskiviikkona merkkihuoltoon...
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D