w211 takaluukku
-
- Viestit: 22
- Liittynyt: 13.1.2011 16:10
- Paikkakunta: Etelä-Suomi
w211 takaluukku
Pakkasia vähän piteli niin sehän herjasi akun varauksesta.
Akku irti ja latailin sitä yön yli lämpimässä tilassa. Takaisin asennus ei onnistunutkaan, en saanut konttia auki, rauta-avaimen lukkopesä on näköjään paskana. Lisäksi samalla muistin että luukun kahva ei ole tominut vuosikausiin vaan luukku on pitänyt avata joko kuskin ovesta tai avaimen napista.
Onko vinkkejä miten saisi syötettyä virtasta autoon sen verran että luukkun sais avattua ?
Akku irti ja latailin sitä yön yli lämpimässä tilassa. Takaisin asennus ei onnistunutkaan, en saanut konttia auki, rauta-avaimen lukkopesä on näköjään paskana. Lisäksi samalla muistin että luukun kahva ei ole tominut vuosikausiin vaan luukku on pitänyt avata joko kuskin ovesta tai avaimen napista.
Onko vinkkejä miten saisi syötettyä virtasta autoon sen verran että luukkun sais avattua ?
-
- Viestit: 22
- Liittynyt: 13.1.2011 16:10
- Paikkakunta: Etelä-Suomi
-
- Viestit: 22
- Liittynyt: 13.1.2011 16:10
- Paikkakunta: Etelä-Suomi
Joo sedanista sen saksalainen insonööri jätti konehuoneen navat pois, olis hauska kuulla syy... mutta asiaan, apparin jalkatilasta löytyy pre-fuse box mihin tulee suoraan akulta plussa, ja siitä edelleen konetilan laitteille syötö,joten kun sen kaivaa esille ja kytkee ylääpidon niin pitäis onnistua...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Viestit: 22
- Liittynyt: 13.1.2011 16:10
- Paikkakunta: Etelä-Suomi
Kokeilin tupakansytkärin sulakkeen kautta ja luukun avausnappi ei puhunut mitään. Testasin sitten ovien lukitusta (kerran kiinni ja auki) ja ne toimi ihan normaalisti. Menin kuskin penkille istumaan (ovi kiinni) yritin avata ovessa olevalla kytkimellä, ei puhunut mitään.
Vänkärin jalkatilan plussaan syötetty virta herätteli mittarinvaloja ja kellokin näytti pyörivän vinhaa vauhtia mutta luukun kansi pysyi kiinni. Nyt ei toiminut myöskään ovien lukitus.
Voihan olla että pakkanenkin vaikuttaa ja jokin jäätynyt ym yhteensattumaa. Ainakin itellä on kohtuu kylmää tuolla pihalla näillä pakkasilla remppailla
Kiitos kuitenkin vastauksista ja kyllä se vielä joku päivä avautuu kun lukosta (tai päästä) kuuluu se kuuluisa naps.

Vänkärin jalkatilan plussaan syötetty virta herätteli mittarinvaloja ja kellokin näytti pyörivän vinhaa vauhtia mutta luukun kansi pysyi kiinni. Nyt ei toiminut myöskään ovien lukitus.
Voihan olla että pakkanenkin vaikuttaa ja jokin jäätynyt ym yhteensattumaa. Ainakin itellä on kohtuu kylmää tuolla pihalla näillä pakkasilla remppailla

Kiitos kuitenkin vastauksista ja kyllä se vielä joku päivä avautuu kun lukosta (tai päästä) kuuluu se kuuluisa naps.

-
- Viestit: 22
- Liittynyt: 13.1.2011 16:10
- Paikkakunta: Etelä-Suomi
Vänkärin jalkatilasta virtaa (kiitos vielä tästä vinkistä) ja starilla sain luukun auki. Loppujen lopuksi laturi sekä pikku akku meni vaihtoon. Nyt pelittää kaikki taas ja matka jatkuu mutta.. takaluukku ei aukea kuin starilla ohjaamalla. Täytyy yrittää korjilla myöhemmin ajan kanssa. Mittariin pyörähti koeajolenkillä tasaluku 680 000.
-
- Viestit: 2158
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Heitänpä tänne, paremmin aihetta hipaisevaan kohteeseen.
W 211 porrasperä kyseessä, kuten tässä topiikissa muillakin.
Entäs kun peräkontti avautuu kaukosäätimellä vain vähän, samoin myös ovitaskun avaajastakin. Siitä kylläkin hiukan vielä lisää uudestaan yrittämällä. Sitten turhan jäykkä työntää käsin auki, eikä sulkeutu luukun reunassa olevasta painonapista. Onko joku (kaasu)jousi vai ilmallako pelaa ?
Jousia siellä ainakin näyttää olevan.
Mutta onkohan kuitenkin sähkövika, minkä numeroinen sulake vaikuttanee peräpäähän ?
Muistankohan oikein, että peräkontissa paloi valot, kun luukku vielä aukesi nätisti, nyt ei ainakaan pala. Ja lisäksi mittariston näyttö alkoi just (nytkö vasta, eilen alkoi kontinkansi keljuilla) herjaamaan rekisterikilven valoista.
Vai murtuuko tästäkin mallista johdot jossakin kohtaa, mistä ?
W 211 porrasperä kyseessä, kuten tässä topiikissa muillakin.
Entäs kun peräkontti avautuu kaukosäätimellä vain vähän, samoin myös ovitaskun avaajastakin. Siitä kylläkin hiukan vielä lisää uudestaan yrittämällä. Sitten turhan jäykkä työntää käsin auki, eikä sulkeutu luukun reunassa olevasta painonapista. Onko joku (kaasu)jousi vai ilmallako pelaa ?
Jousia siellä ainakin näyttää olevan.
Mutta onkohan kuitenkin sähkövika, minkä numeroinen sulake vaikuttanee peräpäähän ?
Muistankohan oikein, että peräkontissa paloi valot, kun luukku vielä aukesi nätisti, nyt ei ainakaan pala. Ja lisäksi mittariston näyttö alkoi just (nytkö vasta, eilen alkoi kontinkansi keljuilla) herjaamaan rekisterikilven valoista.
Vai murtuuko tästäkin mallista johdot jossakin kohtaa, mistä ?
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
-
- Viestit: 2158
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Tuosta avautumiskorkeuden määrittämisestä kyllä luin jostakin eilen.
En ainakaan tarkoituksella ole laittanut, ellei ole pitkästä painalluksesta ottanut jotenkin ohjeekseen. Mutta kovin vähän se kyllä aukeaa 20...30 cm.
Onkohan siellä joku ilmajousi, kun se vastustaa liikutellessa sillai ahdistavasti.
Ja mikä parasta, rek.kilven valot syttyy palamaan kohta kun luukku lyödään kiinni
Viittaisko tämä murtuneeseen johtoon ? Mutta kun aukaisee kuitenkin lukosta. Vai onko eri toiminto pelkkä avaus ja sitten ylösnosto ?
En ainakaan tarkoituksella ole laittanut, ellei ole pitkästä painalluksesta ottanut jotenkin ohjeekseen. Mutta kovin vähän se kyllä aukeaa 20...30 cm.
Onkohan siellä joku ilmajousi, kun se vastustaa liikutellessa sillai ahdistavasti.
Ja mikä parasta, rek.kilven valot syttyy palamaan kohta kun luukku lyödään kiinni

Viittaisko tämä murtuneeseen johtoon ? Mutta kun aukaisee kuitenkin lukosta. Vai onko eri toiminto pelkkä avaus ja sitten ylösnosto ?
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
-
- Viestit: 2158
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Johtomurtumaxhan se osoittautui, niin kuin aloin jo epäilläkin, varsinkin kun valot syttyi lähellä luukun kiinnilyöntiä. Eilenillalla sitten revin vahvemman kaaren auki oletuksella, että johtonippu siellä. Ihan irtopoikki yx johto sieltä pienen rokkatorven sisältä (kuviakin löytyy, mikäli joku kaipaa). Samalla taisin löytää sen kitkamittarille tarvitsemani can-väylänkin (kuvia on, mut en jaksa nyt kaivaa esille). Ja häly-valojen sekä gepsin asennus aloitettu samalla.
Mut mut, löytyi myös tosimielenkiintoista samalla. Kontinluukun alimmassa prässäyksessä oli vettä niin, että ihan loiskui (se kuva kyllä pitää joskus liittää tänne). Oletetttuun vesireikään lisää syvyyttä, ja useampi desi ulos
.
No löytyyhän sitä kaikenlaista muutakin, kuten edessä yätukivarren levy vain kahdella liian lyhyellä pultilla kiinni ( kolmelle paikka palloniveleen, ja vain puoleen väliin mutteria riittänyt pulttia
(taas löytyy kuvat) Liekö sitten luiskahtanu yx jo mutteristaan.
Mutta natiseminen vain jatkuu ihan reippahasti. En ole päässyt tetoskoopilla kuuntelemaan joka tankoa erikseen apumiehen puutteen takia. Tosi ärsyttävä, kun ihmiset ihan kääntyy katsomaan, että mikä ankkalauma sieltä tulossa
Takajousien yläpään korokekumeja ei sitten kannata tilata missään nimessä kuin korkeimmat, vitoset vain. Irtolätkiä poisviskelemällä saa niistä helposti matalampia.
Mut mut, löytyi myös tosimielenkiintoista samalla. Kontinluukun alimmassa prässäyksessä oli vettä niin, että ihan loiskui (se kuva kyllä pitää joskus liittää tänne). Oletetttuun vesireikään lisää syvyyttä, ja useampi desi ulos

No löytyyhän sitä kaikenlaista muutakin, kuten edessä yätukivarren levy vain kahdella liian lyhyellä pultilla kiinni ( kolmelle paikka palloniveleen, ja vain puoleen väliin mutteria riittänyt pulttia

Mutta natiseminen vain jatkuu ihan reippahasti. En ole päässyt tetoskoopilla kuuntelemaan joka tankoa erikseen apumiehen puutteen takia. Tosi ärsyttävä, kun ihmiset ihan kääntyy katsomaan, että mikä ankkalauma sieltä tulossa

Takajousien yläpään korokekumeja ei sitten kannata tilata missään nimessä kuin korkeimmat, vitoset vain. Irtolätkiä poisviskelemällä saa niistä helposti matalampia.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
-
- Viestit: 2158
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
-
- Viestit: 2158
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37