Meze1:n omia kokemuksia nyt ja tulevaisuudessa W211 ja S211

Avatar
Mou
Viestit: 1664
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

meze1 kirjoitti:
Jube kirjoitti:Sanot emännälle että ostaa itselleen sellaisen auton millä suostuu ajamaan :ope:
Ja jos sillä tekee pidemmät reissut niin emäntä voi ostaa myöskin bensat 8)
Nojoo.... Tuossa on vain sellanenkin homma, että samat rahat niin ei hyödytä kauheasti itseä... :contract:
Teettekö myös samaa työtäkin saman ajan samalla palkalla?

Sori, oli pakko. En oo vaan koskaan ymmärtänyt tätä nykypäivän parisuhdesuvaitsevaisuutta, mutta siksi mun suhteet ei ole koskaan kestäneetkään.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

- näyttääkö ulkolämpömittari oikeita tai uskottavia lukemia ??
- tuleeko kuumaa jos laittaa max tuulilasi painikkeella huurteenpoiston ??

Meillä oli taannoin tilanne, jossa lämppäriltä ei kuumaa tullut, paitsi max napin kanssa, johtui ulkolämpömittarin anturiviasta, kun auton mielestä ei voi tarjota lämpöä hyttiin jos ulkolämpö on +79 C
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
meze1
Viestit: 626
Liittynyt: 21.8.2006 0:08
Paikkakunta: Kempele/koti

Viesti Kirjoittaja meze1 »

Jälleen päivitystä edellisestä.....

Nyt olisi sitten tällainen urakka edessä..... :shock: :shock: :shock:
https://www.youtube.com/watch?v=jD7HLkCCoPY

Eli kadonneeseen jäähdytysnesteeseen, sekä viileään ilmaan selvisi ilmeinen syy..... Eli lämmityslaitteen kenno kojelaudan sisällä vuotaa... Näytti tippasevan kun oli paikoillaan.... Mutta arvatkaapas oliko kaikki superlonit (äänenvaimentajat) märkiä.... :kele: Ihan jokapuolelta...
Ne oli imeneet tähän saakka niin, ettei tuota ollut huomannut ollenkaan...

Mutta nyt kun aloin itse tutkimaan talven jäljestä uudestaan ja pala palalta, niin tsadaa... Ja tuokin oikeastaan selvisi, kun ihmettelin itsekseen käyvää lämmityslaitteen moottoria... Se pyöri tai pyörii silleen vaimean hitaasti, mutta jokin kosteus oikonen siellä on ehtinyt tulla märkyyden myötä... :ttu:
Noh, sitten kun alkoi repimään kiinteää kangastakin irti, niin paljastui koko komeus....

Sinällään osahan on halpa (alta 100€), mutta itse työ.... Mietin tässä juuri, että alanko pihassa tuota purkamaan vai maksanko suosiolla pajalle työn... Pitääpä siitä puheenollen kysyä Tapsaltakin asiaa, jos haluaisi ottaa työnalle.... :roll:

Sitten toinenkin pieni korjauksen poikanen tuossa talvella ilmeni, eli takavalot. Sieltä ilmeisesti jokin piuhapienessä pinteessä, koska sytyttää ns. apuvalot (sisimmäiset) päälle ja tulee takapolttimista, sekä jarrupolttimista herjaa....

Mutta päässähän nuo pienet kohteet saavat isonkin tilan ja ajatuksen järkyttävästä rahan menosta tai vähintäänkin suuresta lantaläjästä.... :biggun:

Mutta jospa näistäkin selvittäisi ja emmalla ajelu jatkuisi.... :pope:
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
meze1
Viestit: 626
Liittynyt: 21.8.2006 0:08
Paikkakunta: Kempele/koti

Viesti Kirjoittaja meze1 »

Dodiin.... Eilen emma sai uuden lämppärin kennon... Ja kokonaisuudessa homma ei todellisuudessa ehkä kuitenkaan ollut niin järkyttävä, kuin olisi voinut kuvitella tai kuvitteli.

Vanha kenno vuoti oikeastaan ihan keskeltä, vaikkei edes painetta ollutkaan... Joten täysin sivublee.... :roll:

Nyt vielä lopulliset tarkastukset siten, etten laita noita apukuskin äänieristemattoja, vaan seuraan tilannetta... :read:

Mutta tuosta yksi lieveilmiö ehti tulla jo aikaisemmin.
Toki en tiedä onko ollut jo vuosia, että nyt vain asiaan kiinnitti huomiota vai tuliko tämän homman seurauksena.
Eli tuo pirun puhallin puhaltelee miten sattuu ja itsekseen tuolla sisällä... Saattaa lopettaa yht´äkkiä ja jatkaa kotvasen kuluttua....
Koitin katsella, että missä sen piuhoja oikein menee, jotta niitä voisi tarkastella, vaan en löytänyt mitenkään järkevästi... Tähän jos joku vinkin nakkaisi, mistä asiaa voisi alkaa tutkailemaan.... :ope:

Ja kun saa tuon homman pakettiin lopullisesti, niin pitää alkaa selvittelemään takakontin valohommelia... Eli sytyttää nuo ns. "hätävalot" päälle, eikä anna pitää normaaleja sivulla olevia ajovaloja päällä.

Näiden jälkeen emma saakin mennä katsastukseen hakemaan jälleen vuodeksi ajoaikaa.... :kuski:
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
meze1
Viestit: 626
Liittynyt: 21.8.2006 0:08
Paikkakunta: Kempele/koti

Viesti Kirjoittaja meze1 »

Jälleen pientä päivitystä....

Eli pitäisi vaihtaa uusi takavalon paneeli, kun piipparilla ei mennytkään ajovalosta virtaa läpi, vaikka silmämääräisesti näytti olevan ehjä.
Laittoi aina nuo ns. "hätävalot" päälle.

Ja uusi regulaattori puhaltimen kylkeen kiinni, kun vanha meinaa sekoilla ja pyöriskellä itsekseen....

Näiden jälkeen vasta katsastukseen (kun nyt vasta sen voi vielä päivämääränkin mukaan :read: ) ja sitten siinä olisikin pitkän pitkä leima seuraavalle omistajalle.... ja varmasti käyty viimesen päälle läpi ja huollettu....

Vaihdossa voi toki ehdottaa automaatti bensaa S/W211/W220....
Kaksi autoa vie nähtävästi väkisin kilometrejä toiselta ja vaihto bensaan takaisin 15 vuoden jälkeen ajankohtainen.... :ope:
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
meze1
Viestit: 626
Liittynyt: 21.8.2006 0:08
Paikkakunta: Kempele/koti

Viesti Kirjoittaja meze1 »

Jälleen päivitystä kamppeeseen.....

Takavalon paneelista oli tosiaan käry käynyt ja uusi laitettu syksyllä tilalle.
Selvis suhteellisen kivuitta, vaikka tuonkin vaihtoa piti koko kesä ja syksy venyttää kun valot pelasi kuitenkin... vaikka vähän "väärässä" paikassa. :lol:

Emma piti katsastaa ja siellä oli yksi huomautus asiasta, että raidetangon pää olisi hiukan väljä.... Sen vaihdettua leima paperiin.
Toki tuossa välissä tuli laitettua etulaakerit, jarrupalat, levyt, öljyt, suodattimet, termostaatit... ja mitähän muuta.... En jaksa lähteä näin kylmään huoltokirjaa tarkastelemaan... :escape:

Nyt sitten samaa vaivaa mikä tuossa taannoin oli, eli lämmintä ei meinaa piisata... :nocando: Termostaatitkin vaihdettu, uusi sisäkenno, vesipumppu (aikaisemman toimesta) ja vesiventtiilikin (nyt toisen kerran kahteen vuoteen) laitettu uusiksi ja silti lämpötilat sekoilee.... :twisted:

Vikakoodeja ei näytä ja lämmönsäätöpaneelitkin toimii oikein testiajot läpi ajettuna. TÄMÄN jälkeen kyllä puhalti pirssi tulikuumaa jokaisesta rööristä, mutta haaleni jälleen tovin kuluttua.
Kuskin puoli toimii paremmin ja puhaltaa pääsääntöisesti paljon kuumempaa ja satunnaisesti myös takajalkotiloihin. Mutta apukuskin puoli meinaa olla vähän toivoton, kun etuosaan tulee haaleaa/ok lämmintä/viileää, mutta taakse vain kylmää....
Onko uusimisen paikka nyt sitten lämpötilan haistelija kattopaneelissa vai mahdollisesti etu-sam ottanut itseensä....?
Tähän voisi arvon foorumilaiset antaa tippiä.... Talvi painaa päälle ja kiva olisi tareta kunnolla... :huh:

Ah ja niin.... vihdoin saatiin tuo säteilylämmitin moottorin kupeesta pois ja ihan oikea lohkolämmitin tilalle.... Antaa mukavemmin koneelle lämpöä talvella.... mutta se kuski.... :shock:
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219, sedan, farmari, coupe, avo”