190 1.8e sammuilee ajossa.
190 1.8e sammuilee ajossa.
En oikein haulla löytänyt vastausta. Elikä sammuu ajossa ja tyhjäkäynnillä, mutta käynnistyy kuitenkin kun starttaa.
Ensimmäiseksi itselle tuli mieleen kampiakselin asentoanturi, vaikka sen oireilu on yleensä hieman erilainen sammuu ja käynnistyy kun jäähtyy, tosin poikkeuksiakin on.
Miten virtalukon pohja,voisiko aiheuttaa tuon?
Onhan noissa perinteinen jakaja, mutta voiko esim. pyöriä aiheuttaa tuollaista oiretta?
Ensimmäiseksi itselle tuli mieleen kampiakselin asentoanturi, vaikka sen oireilu on yleensä hieman erilainen sammuu ja käynnistyy kun jäähtyy, tosin poikkeuksiakin on.
Miten virtalukon pohja,voisiko aiheuttaa tuon?
Onhan noissa perinteinen jakaja, mutta voiko esim. pyöriä aiheuttaa tuollaista oiretta?
Alfa 166 2.4 JTD -00, Alfa 155 1.7 TS- 95, SAAB 9000 CDi -96, CS 2,0t -97
Re: 190 1.8e sammuilee ajossa.
Perinteinen vika on polttoainepumpun relen juotokset. Rele on siellä akun takana - edessä on suojamuovi, se pois niin pa pumpun rele ja ylivirtarele löytyy.VMTD kirjoitti:En oikein haulla löytänyt vastausta. Elikä sammuu ajossa ja tyhjäkäynnillä, mutta käynnistyy kuitenkin kun starttaa.
Ensimmäiseksi itselle tuli mieleen kampiakselin asentoanturi, vaikka sen oireilu on yleensä hieman erilainen sammuu ja käynnistyy kun jäähtyy, tosin poikkeuksiakin on.
Miten virtalukon pohja,voisiko aiheuttaa tuon?
Onhan noissa perinteinen jakaja, mutta voiko esim. pyöriä aiheuttaa tuollaista oiretta?
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Jos samanlainen tyhjäkäynnin säätöruuvi kuin 2.0 ruiskussa niin se ruuvi saattaa ryömiä kiinnipäin ja ei jaksa pysytellä käynnissä.Easy Rider kirjoitti:Onko haprastunnu kumikaukalo määränjakajan alla, tai tyhjäkäynnin säätimen letkut?
Kyseinen ruuvi on lisäilmaluistilta tulevassa letkussa siinä ilmanputsarin kotelon ja venakopan välissä, ilmanputsarin kotelossa on ruuvarille tehty loveus josta mahtuu kääntelemään isolla lattameisselillä.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Huomena meinasin tutkia autoa, mutta Hämeenlinnasta kotiinajaessa ei mitään oireilua, olisko kuitenkin käytöstä johtuva sammuilu.
Muutenkin tuntui paremmin toimivalta kuin silloin ostettaessa, ihan kuin kaasupolkimen tyhjä liikekin olisi pienentynyt ja tyhjäkäyntiä käy paremmin.
Olisko auton seisominen pitempään vaikuttanut tuohon ja nyt kun ajettu säännöllisesti toimii paremmin.
Voihan sitä tyhjäkäyntiä tosiaan säätää hieman isommalle, jos sellainen ruuvi löytyy ja samalla putsailla tyhjäkäyntisäädin.
Muutenkin tuntui paremmin toimivalta kuin silloin ostettaessa, ihan kuin kaasupolkimen tyhjä liikekin olisi pienentynyt ja tyhjäkäyntiä käy paremmin.
Olisko auton seisominen pitempään vaikuttanut tuohon ja nyt kun ajettu säännöllisesti toimii paremmin.
Voihan sitä tyhjäkäyntiä tosiaan säätää hieman isommalle, jos sellainen ruuvi löytyy ja samalla putsailla tyhjäkäyntisäädin.
Alfa 166 2.4 JTD -00, Alfa 155 1.7 TS- 95, SAAB 9000 CDi -96, CS 2,0t -97
Tänään puhdistettu tyhjäkäyntisäädin, joka oli kyllä puhtaan oloinen, mutta säätimen alta lähtevä letku oli ilmeisesti irti imusarjan/määräjakajan puolesta. Saa nähdä oliko oireiden aiheuttaja, mutta ei ainakaan enää sammunut pois viedessä, vaikka aamulla tallille mennessä sammui kaksi kertaa juuri vaihdetta vaihtaessa, elikä tyhjäkäynnin katoaminen.
En kyllä äkkiseltään tuota tyhjäkäynnin säätöruuvia löytänyt, mutta en sitä kovin etsinytkään.
En kyllä äkkiseltään tuota tyhjäkäynnin säätöruuvia löytänyt, mutta en sitä kovin etsinytkään.
Alfa 166 2.4 JTD -00, Alfa 155 1.7 TS- 95, SAAB 9000 CDi -96, CS 2,0t -97
Tossa se ois määräjakajan ja kannen välissä kumiletkuissa alumiinirunkoinen osa jossa lattakantaruuvi.VMTD kirjoitti:Tänään puhdistettu tyhjäkäyntisäädin, joka oli kyllä puhtaan oloinen, mutta säätimen alta lähtevä letku oli ilmeisesti irti imusarjan/määräjakajan puolesta. Saa nähdä oliko oireiden aiheuttaja, mutta ei ainakaan enää sammunut pois viedessä, vaikka aamulla tallille mennessä sammui kaksi kertaa juuri vaihdetta vaihtaessa, elikä tyhjäkäynnin katoaminen.
En kyllä äkkiseltään tuota tyhjäkäynnin säätöruuvia löytänyt, mutta en sitä kovin etsinytkään.
Tää on vissiin 123:sta tää kuva muttei nyt netistä äkikseltään löytynyt parempaa. -88 m102.962 tenavassa aika samnalainen.

Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Juu, ei viisiin ole. Mulla ensimmäisiä muovikylkisiä se tenava olikohan 8 vai 9 /-88. ja siinä on ruuvi vaikka epc sanoo osanumeroksi sellaisen missä ei ole ruuvia... Semmoisia ne on mallisarjojen rajaversiot facelifteissä sun muissa päivityksissä. Kattia ei ole eikä lambdaakaan taida olla.markoala kirjoitti:Ei tuota säätöä ole "uudemmissa" . Vaikuttaako katti vai mikä mutta ei ole tuota osaa omassakaan -91 mallissa.
Kätevä tosta säätää tyhjäkäyntiä. Ei tarvi ronkkia seosruuviia.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
-93 käyttöönotto on kyseessä ja 1.8 e niin silloin kaikki kait katteja.
Vielä on kerran sammunut, elikä tekee hetki käynnistyksen jälkeen kun vaihtaa vaihdetta isommalle tai pienemmälle. Mikäli antaa käydä tyhjäkäyntiä ei sammu, voisiko vaihtaessa moottori hieman heilahtaa ja silloin jostain saisi ylimääräistä ilmaa, jolloin sammahtaa tai jokin tunnistin ei toimi ihan oikein.
Alla oleva alipaineletku ainakin on kunnossa, mutta vk:sta lähtevä tk-säätimelle ja ilmanpuhdistin kotelolle menevä letku on hieman murtunut siitä venttiilikopan päästä, sitä teippailin hieman ja vaikuttaisi ettei ainakaan siitä vuoda.
Vielä on kerran sammunut, elikä tekee hetki käynnistyksen jälkeen kun vaihtaa vaihdetta isommalle tai pienemmälle. Mikäli antaa käydä tyhjäkäyntiä ei sammu, voisiko vaihtaessa moottori hieman heilahtaa ja silloin jostain saisi ylimääräistä ilmaa, jolloin sammahtaa tai jokin tunnistin ei toimi ihan oikein.
Alla oleva alipaineletku ainakin on kunnossa, mutta vk:sta lähtevä tk-säätimelle ja ilmanpuhdistin kotelolle menevä letku on hieman murtunut siitä venttiilikopan päästä, sitä teippailin hieman ja vaikuttaisi ettei ainakaan siitä vuoda.
Alfa 166 2.4 JTD -00, Alfa 155 1.7 TS- 95, SAAB 9000 CDi -96, CS 2,0t -97
Heilahdus, monttuu ajo tai tiukka kaarre ja sammuu niin ylijännite/virta relen juotokset..... Ne kannattaa tinata lyijyllisellä tinalla kunnolla kaikki sieltä.VMTD kirjoitti:-93 käyttöönotto on kyseessä ja 1.8 e niin silloin kaikki kait katteja.
Vielä on kerran sammunut, elikä tekee hetki käynnistyksen jälkeen kun vaihtaa vaihdetta isommalle tai pienemmälle. Mikäli antaa käydä tyhjäkäyntiä ei sammu, voisiko vaihtaessa moottori hieman heilahtaa ja silloin jostain saisi ylimääräistä ilmaa, jolloin sammahtaa tai jokin tunnistin ei toimi ihan oikein.
Alla oleva alipaineletku ainakin on kunnossa, mutta vk:sta lähtevä tk-säätimelle ja ilmanpuhdistin kotelolle menevä letku on hieman murtunut siitä venttiilikopan päästä, sitä teippailin hieman ja vaikuttaisi ettei ainakaan siitä vuoda.
Mutta voi se heilahdus saada juurikin jostain ilmaa ja menis seos persiilleen. Mutta ei muuta kun starttipilotin kanssa vuotoa etsimään...
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.