Keulan nosto
Keulan nosto
Moi, 200 CDI 2007 keula on turhan matalalla, pohja aina kiinni jossain.
Katsastuksessa sanoivat että kaikki on kunnossa, "vaihda isommat renkaat."
Nyt 195/55R16, mahtuisiko 195/60R16 tai 195/65R16 pyörimään edessä.
Saako etuakselilla olla isommat renkaat kuin takana?
Lennu
Katsastuksessa sanoivat että kaikki on kunnossa, "vaihda isommat renkaat."
Nyt 195/55R16, mahtuisiko 195/60R16 tai 195/65R16 pyörimään edessä.
Saako etuakselilla olla isommat renkaat kuin takana?
Lennu
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Re: Keulan nosto
Saa lain puolesta, vaan ei se auto maha toimia kuten kuuluis. ABS, ajonvakautus jne.vanhanyba kirjoitti: Saako etuakselilla olla isommat renkaat kuin takana?
Lennu
Kaikki edellämainitut rengaskoot on jokseenkin outoja. Ei sillä etteikö olisi olemassa, mutta varmasti verraten kallita. 205/55, 215/55 tai 205/60 on jo enemmän hyllymetritavaraa. Sopivuuteen en ota kantaa. Aakkosessa on yleensä jo suht kapeat vanteetkin (org.), jotka voivat aiheuttaa omia rajoitteita rengasvalinnalle.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Rengaskoko
Papereissa ja varmaan allakin: 195/55R16 87H
vannekoko 6JX16 H2 offset 46.0
Minkäslainen jousi tuohon sopisi, löytyykö siihen taulukoita vai kokemusta?
vannekoko 6JX16 H2 offset 46.0
Minkäslainen jousi tuohon sopisi, löytyykö siihen taulukoita vai kokemusta?
Minulla tuossa 2005 A 160 CDI:ssä ihan sama ongelma. Katsastusmies jopa ihmetteli, että miten se voi olla niin alhaalla, vaikka kaikki näytti olevan kunnossa.
Minulla 185/65-15 talvirenkaat alla. Ja hidastetöyssyissä on pari kertaa kolahtanut oikein kunolla. En tiedä mikä siellä oikein lyö sitten alustassa ensimmäisenä maahan kiinni.
Jousten vaihtoa olen kaavaillut minäkin.
Minulla 185/65-15 talvirenkaat alla. Ja hidastetöyssyissä on pari kertaa kolahtanut oikein kunolla. En tiedä mikä siellä oikein lyö sitten alustassa ensimmäisenä maahan kiinni.
Jousten vaihtoa olen kaavaillut minäkin.
jouset
Juu, vaikka auto on ollut vajaan vuoden, pohjakosketuksia ihan pirusti, kiitos Lohjan töyssyjen.
Pohjamuovit jo melko risoja, pitänee keksiä jotakin.
Auto kolmiovisena sopii tällähetkellä hyvin käyttöömme, vaihdoin apumiehen puolelle Carony-käätöistuimen vaimon invalidisoiduttua viime kesänä.
https://www.autoadapt.com/en/products/g ... y-classic/
Pohjamuovit jo melko risoja, pitänee keksiä jotakin.
Auto kolmiovisena sopii tällähetkellä hyvin käyttöömme, vaihdoin apumiehen puolelle Carony-käätöistuimen vaimon invalidisoiduttua viime kesänä.
https://www.autoadapt.com/en/products/g ... y-classic/
Re: jouset
Minulta meni keskimmäinen pohjamuovi risaksi muutamassa viikossa marraskuussa, kun lunta pukkasi Helsinkiin.vanhanyba kirjoitti:Juu, vaikka auto on ollut vajaan vuoden, pohjakosketuksia ihan pirusti, kiitos Lohjan töyssyjen.
Pohjamuovit jo melko risoja, pitänee keksiä jotakin.
Olen katsellut muita W169 Mersuja parkissa, eivätkä ne sen korkeammilta näytä. Joten liekö minulla jouset sitten jo niin kuoleutuneet, että pienikin heilahdus lyö ne melkein pohjaan ja paikallaan näyttää olevan OK.
Motonetissa oli jousia tällaiseen, mutta vain yhtä laatua.
EPC:stä näkee vaihtoehdot.
Etujousta on normialustalle 7 eri jäykkyyttä, koodi 486 sportalustalle 6 ja vielä koodille 484 chassis packet for greater ground clearance 5 eri jousta.
Autossa olevasta jousesta näkee värikoodin ja sen perusteella voi miettiä mikä olisi sopiva, vähän arpomistahan se on mutta kyllä keulaa ylemmäs / jäykemmäksi saa.
Etujousta on normialustalle 7 eri jäykkyyttä, koodi 486 sportalustalle 6 ja vielä koodille 484 chassis packet for greater ground clearance 5 eri jousta.
Autossa olevasta jousesta näkee värikoodin ja sen perusteella voi miettiä mikä olisi sopiva, vähän arpomistahan se on mutta kyllä keulaa ylemmäs / jäykemmäksi saa.
wiimax.fi