mystinen takajarruvika
mystinen takajarruvika
auto on vm.94 E300 TD Automatic asd perällä ja vika on sellainen että nopeassa tai ja voimakkaassa jarrutuksessa (vauhdista riippumatta)takapyörät lukkiutuvat ja jäävät lukkoon niin kauaksi kunnes auto pysähtyy vaikka nostaa jalan pois jarrupolkimelta.
abs toimii normaalisti kevyessä jarrutuksessa
sylinterit eivät ole jumissa ja palat/levyt hyväkuntoiset.
testailin autoa tänään ja yhden kerran voimakkaassa jarrutuksessa asd valosyttyi palamaan ja tämän jälkeen jarrut toimivat normaalisti jäämättä päälle mutta abs oli pois pelistä ja asd lukko ei toiminut.
yritin lukea asd vikakoodit diagnostiikkaliittimesta täällä foruumilla olevien ohjeiden mukaan mutta asd valo ei sammunut eikä alkanut sen jälkeen vilkkumaan.tossa mun autossa liitin on 16 napainen ja ohjeessa oli 8 napainen liitin mutta varmaan tuossakin nro.5 on asd:lle.
osaisko joku tietäjävelho sanoa mikä jarruja vaivaa
abs toimii normaalisti kevyessä jarrutuksessa
sylinterit eivät ole jumissa ja palat/levyt hyväkuntoiset.
testailin autoa tänään ja yhden kerran voimakkaassa jarrutuksessa asd valosyttyi palamaan ja tämän jälkeen jarrut toimivat normaalisti jäämättä päälle mutta abs oli pois pelistä ja asd lukko ei toiminut.
yritin lukea asd vikakoodit diagnostiikkaliittimesta täällä foruumilla olevien ohjeiden mukaan mutta asd valo ei sammunut eikä alkanut sen jälkeen vilkkumaan.tossa mun autossa liitin on 16 napainen ja ohjeessa oli 8 napainen liitin mutta varmaan tuossakin nro.5 on asd:lle.
osaisko joku tietäjävelho sanoa mikä jarruja vaivaa
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
näin se pitäs kait tehä
https://www.youtube.com/watch?v=4vDwMf259Y8
tää on helppo tehä itelle
nuo vilkut kun laskee, montako kertaa vilahtaa, seleviiä missä oli vika
eikä tuota tehä auton käydessä
https://www.youtube.com/watch?v=4vDwMf259Y8
tää on helppo tehä itelle
nuo vilkut kun laskee, montako kertaa vilahtaa, seleviiä missä oli vika
eikä tuota tehä auton käydessä
Miten ABS:n valo käyttäytyy?
Lukkoperän ei pitäisi aiheuttaa jarrujen jumimista. Se ainoastaan lukitsee oikean ja vasemman puolen yhteen (pyörivät samaa vauhtia). Tosin jarrua painaessa, pitäisi lukon löysätä.
Jotain häikkää lienee nyt jarruissa -- mahdollisesti ABS:n yksikössä. Saikohan siitä vikakoodeja ulos. Miten letkut? Kuinka vanhat? Jos on palkeenkieltä sisäpuolella, voi huonontaa jarrujen löysäämistä.
Toki ei ASD:n vikakoodien lukemisesta haittaa ole. Jarruiltahan se saa paljon tetoa.
t.
Risto
Lukkoperän ei pitäisi aiheuttaa jarrujen jumimista. Se ainoastaan lukitsee oikean ja vasemman puolen yhteen (pyörivät samaa vauhtia). Tosin jarrua painaessa, pitäisi lukon löysätä.
Jotain häikkää lienee nyt jarruissa -- mahdollisesti ABS:n yksikössä. Saikohan siitä vikakoodeja ulos. Miten letkut? Kuinka vanhat? Jos on palkeenkieltä sisäpuolella, voi huonontaa jarrujen löysäämistä.
Toki ei ASD:n vikakoodien lukemisesta haittaa ole. Jarruiltahan se saa paljon tetoa.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Ainakin moottorin koodit sain luettua ja resetoitua sillä omatekoisella vehkeellä.Marco kirjoitti:E-mallin (93-95) ASD yms. vikakoodit saa luettua\kuitattua VAIN Starilla
Toisaalta voihan sitä Staarin ääressäkin käyttää.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
kyllä kaikkia kuunnellaan! ja neuvoja otetaan vastaan
täytyy yrittää rakennella se testeri tässä joku päivä.
vika oli ostettaessa.
ostin auton vaihdelaatikkovikaisena mutta aloin tutkia autoa kotona niin vaihdelaatikko oli ehjä mutta vasen vetoakseli oli poikki.
kiitos vaan kaikille tähän astisesta avusta
täytyy yrittää rakennella se testeri tässä joku päivä.
vika oli ostettaessa.
ostin auton vaihdelaatikkovikaisena mutta aloin tutkia autoa kotona niin vaihdelaatikko oli ehjä mutta vasen vetoakseli oli poikki.
kiitos vaan kaikille tähän astisesta avusta
Eipä toiminut omassa E-mallissa tuo "johdonpätkä"-metodidealer kirjoitti:Kyllä voi lukea ASD vikakoodit E-mallistakin johdonpätkällä napoja yhteen kytkien.
Itse vikaan, lähinnä tulee mieleen että jokin kytkentä tehty joskus omatoimisesti pieleen ... onko vika ollut ostaessa ?
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208
® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208
® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Jaa'a. ABS:stä voi vissiin lukea koodit vain, jos on ASR. Sitähän sullei oo, kun on ASD.hake kirjoitti:no niin luetiin asd:n vikakoodit carsoftin testerillä ja ei vikoja.mutta mistäs sitten pystyy lukemaan abs:n vikakoodit?
Kun lähdet ensimmäistä kertaa starttauksen jälkeen liikkeelle, kuuluuko ABS:n yksiköltä surahdus? Se tekee silloin jonkin itsetestauksen, kun se saa pyörimistiedon pyöriltä.
Mainitsit ensimmäisessä viestissä "kevyen jarrutuksen"? Tarkoittaako se sitä, että pyörät eivät yritä mennä lukkoon ja ABS ei ala rajoitella?
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
juu just sellanen kevyt jarrutus ettei abs lähde mukaan ni silloin toimii normaalisti ja hiljainen vauhti n.alle 10 km/h toimii kans niin ettei takapyörät lukkiinnu.
sit huomattiin sellanen että kun tekee kovemman jarrutuksen että abs lähtee mukaan ja takapyörät lukkiintuu niin ne vapautuu pois kun nopeus laskee n.alle 10 km/h
täytyy huomenna testata kuuluko se surahdus starttauksen jälkeen
sit huomattiin sellanen että kun tekee kovemman jarrutuksen että abs lähtee mukaan ja takapyörät lukkiintuu niin ne vapautuu pois kun nopeus laskee n.alle 10 km/h
täytyy huomenna testata kuuluko se surahdus starttauksen jälkeen
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Hyvin hyvin vanhat nesteet, hyvin hyvin vanha ABS-hydrauliyksikkö ehkä hyvinkin rikkinäinen (jumittava) ABS-hydrauliyksikkö.
Ei havaittua sähköistä vikaa tai -arvoa, ei vikakoodia.
Sapporon sodan aikusissa vehkeissä jarrut pelaa vaikka syyläriglykolilla. Heti kun on muutakin härveliä sotkettu järjestelmään, pitäs muistaa nesteet vaihella parin vuoden välein ja oikealla aineella. (Eikä vain imuvaihtajalla säiliöstä imaisten, kuten usein oikastaan. Puoli desiä sitten halvinta nelosdottia täyteen. Kaks vuotta aiemmin avatusta kympin kannusta..)
Jossain vehkeessä (olikohan Volvo), jossa myös jarrut kanitti, tein reilulla määrällä huuhteluvaihdon painevaihtajalla. Samalla systeemi oli testerissä kiinni ja sieltä näppäiltynä ABS-venttiilien "täristys"-moodi. Jumaliste että tuli kakkaa ulos. Jopas vain tuo alako pelata.
Tuskin nuista Lankuista tosin vielä sellasta optiota on valittavana.
Ei havaittua sähköistä vikaa tai -arvoa, ei vikakoodia.
Sapporon sodan aikusissa vehkeissä jarrut pelaa vaikka syyläriglykolilla. Heti kun on muutakin härveliä sotkettu järjestelmään, pitäs muistaa nesteet vaihella parin vuoden välein ja oikealla aineella. (Eikä vain imuvaihtajalla säiliöstä imaisten, kuten usein oikastaan. Puoli desiä sitten halvinta nelosdottia täyteen. Kaks vuotta aiemmin avatusta kympin kannusta..)
Jossain vehkeessä (olikohan Volvo), jossa myös jarrut kanitti, tein reilulla määrällä huuhteluvaihdon painevaihtajalla. Samalla systeemi oli testerissä kiinni ja sieltä näppäiltynä ABS-venttiilien "täristys"-moodi. Jumaliste että tuli kakkaa ulos. Jopas vain tuo alako pelata.
Tuskin nuista Lankuista tosin vielä sellasta optiota on valittavana.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.