Ilmausongelmia takajarruissa
Ilmausongelmia takajarruissa
Vaihdoin jarrukengät taakse 124:n vm-86 ja sitten kokeillessa meni jarruputki poikki. Okei, vaihdoin putken ja taas kokeilin, niin meni toinen putki poikki. No Biltemalta uusi paikoilleen ja ruvetaan ilmaamaan jarruja.
Auto tunkkien varassa ja ei tapahdu mitään jarrua polkemalla. Tuli mieleen olisko jollain "taakkaventtiilillä" osuutta asiaan mikäli autossa sellainen on.
No, auto pyörien varaan ja uudestaan ilmaamaan, edelleenkin ilmaruuvissa ei tapahdu oikeastaan mitään. Autossa on ABS, vaikuttaako se jotenki ilmaukseen. Tuntui että ilmaruuvin kierteen välistä tuli nestettä ja päästä ei
vaikka roppu ei ole tukossa. Paine ei vaan jostain syystä tule takapiirille.
Tarttis vähän helppiä.
Auto tunkkien varassa ja ei tapahdu mitään jarrua polkemalla. Tuli mieleen olisko jollain "taakkaventtiilillä" osuutta asiaan mikäli autossa sellainen on.
No, auto pyörien varaan ja uudestaan ilmaamaan, edelleenkin ilmaruuvissa ei tapahdu oikeastaan mitään. Autossa on ABS, vaikuttaako se jotenki ilmaukseen. Tuntui että ilmaruuvin kierteen välistä tuli nestettä ja päästä ei
vaikka roppu ei ole tukossa. Paine ei vaan jostain syystä tule takapiirille.
Tarttis vähän helppiä.
Ensinnäkin; säiliössä on erikseen takajarrujen nesteelle oleva "säiliö", takalaidalla.
Se on pieni ja tyhjenee helposti, jolloin ilmaa menee ABS pumpulle ja ilmaaminen on vaikeaa.
Tyhjenemistä ei huomaa kuin säiliön sisään kurkkien.
Joku tiennee miten saat autosi jarrut kotikonstein ilmattua, minä olen työpaikalla käyttänyt painevaihtajaa jolla homma on helppo.
Se on pieni ja tyhjenee helposti, jolloin ilmaa menee ABS pumpulle ja ilmaaminen on vaikeaa.
Tyhjenemistä ei huomaa kuin säiliön sisään kurkkien.
Joku tiennee miten saat autosi jarrut kotikonstein ilmattua, minä olen työpaikalla käyttänyt painevaihtajaa jolla homma on helppo.
wiimax.fi
oon kerran ilimannu 124:sen takajarruja varmaannii sen kaks tuntia ennen kuin hokasin että pönttö on tyhyjädealer kirjoitti:Ensinnäkin; säiliössä on erikseen takajarrujen nesteelle oleva "säiliö", takalaidalla.
Se on pieni ja tyhjenee helposti, jolloin ilmaa menee ABS pumpulle ja ilmaaminen on vaikeaa.
Tyhjenemistä ei huomaa kuin säiliön sisään kurkkien.
Joku tiennee miten saat autosi jarrut kotikonstein ilmattua, minä olen työpaikalla käyttänyt painevaihtajaa jolla homma on helppo.

Antaahan olla virittelemättä mitään kikkakakkosia niden jarrujen kanssa.
Vaikka maksaa satasen tai kaksi, niin se on halpa vakuutus.
Uusista osista vaan kaikki kuluneet palaset.
Jos mersun osien hinta hirvittää, niin hommaa sitä putkee ja päitä ja vääntää ite uudet putket.
Jos on varma että osaa. Jarruhommilla ei aleta kokeileen.
Vaikka maksaa satasen tai kaksi, niin se on halpa vakuutus.
Uusista osista vaan kaikki kuluneet palaset.
Jos mersun osien hinta hirvittää, niin hommaa sitä putkee ja päitä ja vääntää ite uudet putket.
Jos on varma että osaa. Jarruhommilla ei aleta kokeileen.
Pro HVM
No eihän tarkoitus ollut mitään pielavetistä tehdä, vaan helmiliitos joka kestää ainakin 200 bar:n paineen. Eikä se putki maksa kuin reilu pari kymppiä päitten kanssa. Kuvittelin putken asennuksen lähinnä olevan hankalaa kun pitäisi saada sillain siististi kun alkuperäinen ja taitaa käydä
paikat ahtaiksi sellaisen 3-4 metrisen kangen kanssa.
paikat ahtaiksi sellaisen 3-4 metrisen kangen kanssa.
Juuri näin se homma toimii.Pietu kirjoitti:Tää nykynen jarruputki,nimee en aineelle muista,mutta jotain 2 kerros putkee kummiskin ,taipuu ihan käsi pelillä vaikka pieneen solmuun ja ei mene lyttyyn.Sitä vaan hakemaan kaupasta oikeen mittanen pätkä jossa valmiit päät niin ei tarvi kauaa auton alla olla

MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
ja vielä helepompaa kuin niitten päitten tekeminen vanhaan putkeen auton allamjo33400 kirjoitti:Juuri näin se homma toimii.Pietu kirjoitti:Tää nykynen jarruputki,nimee en aineelle muista,mutta jotain 2 kerros putkee kummiskin ,taipuu ihan käsi pelillä vaikka pieneen solmuun ja ei mene lyttyyn.Sitä vaan hakemaan kaupasta oikeen mittanen pätkä jossa valmiit päät niin ei tarvi kauaa auton alla olla

Se kuitenkin täytyy muistaa ettei sitä putkea pysty taivuttamaan kovin montaa kertaa samasta kohtaa (2-4 kertaa). No itse asiaan, jarruputkea ei saa jatkaa vaan sen täytyy olla yhtenäinen kun tarkistin asian. Kannattaa muuten käydä epäselvissä asioissa [/url]http://www.katsastus.net/[url], jostaTää nykynen jarruputki,nimee en aineelle muista,mutta jotain 2 kerros putkee kummiskin ,taipuu ihan käsi pelillä vaikka pieneen solmuun ja ei mene lyttyyn.Sitä vaan hakemaan kaupasta oikeen mittanen pätkä jossa valmiit päät niin ei tarvi kauaa auton alla olla Wink
_________________
saa insinöörin vastauksen niihin lakisääteisiin juttuihin.
Joten putki vaihtoon.
[/url]
Jossain päin valtakuntaa ovat hyväksyneet osista kootun putken, kun vain on asialliset liitokset.
Itselläni on kaksi autoa ollut, joissa jatkoksilla tehty putki eikä mitään ongelmia katsastuksessa.
Tosin suositeltavaahan on tehdä se yhdestä pätkästä, saahan sen reittiä muuttaa jos alkuperäinen menee hankalasta paikasta
Itselläni on kaksi autoa ollut, joissa jatkoksilla tehty putki eikä mitään ongelmia katsastuksessa.
Tosin suositeltavaahan on tehdä se yhdestä pätkästä, saahan sen reittiä muuttaa jos alkuperäinen menee hankalasta paikasta

Ittellä sama ongelma, kuin tässä topicissa...
Eli takajarruputki vuoti ja vaihdoin, siitä kuskinalta asti taakse ja uudet letkut jne...
Rupesin ilmaamaan ja todella vähän tuli nestettä, eli painen ei mennyt takapiirille?
Onko se takapiirin "oma" säiliö siinä samassa "isossa" nestesäiliössä, vai jossain muualla
Ja sitten niitä vinkkejä, että saa noi takajarrutkin mukaan touhuun, vähän liukasta meinaa joskus olla, kun pelkillää etujarruilla jarruttelee

Eli takajarruputki vuoti ja vaihdoin, siitä kuskinalta asti taakse ja uudet letkut jne...
Rupesin ilmaamaan ja todella vähän tuli nestettä, eli painen ei mennyt takapiirille?

Onko se takapiirin "oma" säiliö siinä samassa "isossa" nestesäiliössä, vai jossain muualla

Ja sitten niitä vinkkejä, että saa noi takajarrutkin mukaan touhuun, vähän liukasta meinaa joskus olla, kun pelkillää etujarruilla jarruttelee

Siinä samassa säiliössä se on – on vaan erotettu väliseinällä. Sen taaimmaisen säiliön pinnankorkeutta on tosi hankala arvioida, joten takajarrujen ilmaushommissa on helpoin, kun pitää nestetason lähes piripinnassa.Bousta kirjoitti:Onko se takapiirin "oma" säiliö siinä samassa "isossa" nestesäiliössä, vai jossain muualla![]()
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Kiitos Roisto vastaukesta!!
Luin aikas paljon vanhoja postauksia ja sieltä juuri tuon jarrunestesäiliön kaksiosaisuuden jne...
Mutta kun katoin vain, että säiliössä on nesua ja kaveri polki aikalailla, niin taitaa olla "hörpännyt" se absien "boksi" ilmaa
Eikai tuo ole nytten mikään, s**tanan erikoistemppu, että saa ne ilmat sieltä pois....???
Maanantaina jos pääsisi koulussa taas nosturille, niin voisi täyttää säiliön ihan piripintaan ja ilmata pari kertaa ja taas uudestaan täyttöö jne...
Jostain luin, että eka pitäisi ilmata oikea ja sitten vasta vasentakajarru, niin onko tuossa nytten taas mitään perää
Kiitos jo etukäteen!!
Luin aikas paljon vanhoja postauksia ja sieltä juuri tuon jarrunestesäiliön kaksiosaisuuden jne...
Mutta kun katoin vain, että säiliössä on nesua ja kaveri polki aikalailla, niin taitaa olla "hörpännyt" se absien "boksi" ilmaa



Eikai tuo ole nytten mikään, s**tanan erikoistemppu, että saa ne ilmat sieltä pois....???
Maanantaina jos pääsisi koulussa taas nosturille, niin voisi täyttää säiliön ihan piripintaan ja ilmata pari kertaa ja taas uudestaan täyttöö jne...
Jostain luin, että eka pitäisi ilmata oikea ja sitten vasta vasentakajarru, niin onko tuossa nytten taas mitään perää

Kiitos jo etukäteen!!
mitenkäs on, jos takajarruputkista joku menee poikki kesken ajon, niin eikös etujarrut pitäis toimia vielä. Kyselen vaan, kun on nuo takaputket pääsy vähän ohueks, ja katsastusmieskin niistä aina huomauttaa,
ettei nyt tulis mitään huippuvaaratilanteita liikenteessä.
Tarkotushan ne on uusia, kun saa tuon veneen pois rasvamontun päältä.
ettei nyt tulis mitään huippuvaaratilanteita liikenteessä.
Tarkotushan ne on uusia, kun saa tuon veneen pois rasvamontun päältä.
Kyllä on käytössä kaksipiirijarrut, juu.
Mulla oli mese-nissanista takajarrut lepo syksyllä ja otin koejarrutuksen asfaltilla.
Sittenku etufillarit meni lukkoon auto huilas kuin kelkka (meinasin sanoa Pulkka) pitkin tietä suurenevassa savupilvessä.
Eli kyllä ne takajarrutkin tarvitaan, aikas paljon ne auttaa.
Mulla oli mese-nissanista takajarrut lepo syksyllä ja otin koejarrutuksen asfaltilla.
Sittenku etufillarit meni lukkoon auto huilas kuin kelkka (meinasin sanoa Pulkka) pitkin tietä suurenevassa savupilvessä.
Eli kyllä ne takajarrutkin tarvitaan, aikas paljon ne auttaa.
Pro HVM
Sama kävi minullakin mielessä....ja seuraavassa jarruremontissa pitää ainakin uusia kaikki ne sujuvat kumi putket...jos laittaisi teräspunos...kerran paukahti edellisestä 190E mesestä vauhdissa risteykseen tullessa takajarruputki....huh...täyslasti ja liukasta ja ohjelmaa oli....mut onneksi meni takapiiristä....Petri K kirjoitti:Jos sulla on putket ollu noin huonossa kunnossa et menee ilmauksessa poikki, vois olla hyvä vaihtaa etuputket kanssa.
Aikanaan kun tota turbodieseliä rakennettiin niin vedettiin kaikki jarruputket samantien uusiksi.
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...