OM642 kohtuuton öljynhuohotus

Vastaa Viestiin
Avatar
maxpower07
Viestit: 158
Liittynyt: 27.1.2008 11:33
Paikkakunta: alastaro

OM642 kohtuuton öljynhuohotus

Viesti Kirjoittaja maxpower07 »

Eli potilas s211 280cdi -07, uittaa öljyä reilusti moottorin etupäästä, ilmeisesti tulee ahtimen läpi, autossa on tällähetkellä coolerille menevä ahtoputki halki, josta mielestäni ajaa öljyä pihalle, hantin puolella on reilusti märkänä kaikki kallistuksenvakaajaa myöten.. onko jotain selkeää aiheuttajaa tuolle että ahtimen läpi tulee reilusti? ainahan noissa ilmeisesti hiukan öljyjäähdytetty cooleri on, mutta mielestäni on liiallista, kun on litra öljyä pohjamuovien päällä :lol:
W639 130cdi
Sorbus
Viestit: 56
Liittynyt: 20.10.2010 19:13
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Sorbus »

Moro,

Toivottavasti ei öljy tule sieltä kurahaaran etuosasta. Jos öljynlauhdutin siellä V-haarassa valskaa, siellä on vuoto reijät josta se pääsee työntään öljyn lohkon välistä koneen etu ja takaosaan.

tuossa muutama kuva omasta projektista:
viewtopic.php?t=42634&postdays=0&postor ... &start=120
S211 280CDI 4MATIC 2007
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29289
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Letkun vaihto, pesu ja tarkkailemaan vieläkö sotkee / öljynkulutus ?
wiimax.fi
Avatar
maxpower07
Viestit: 158
Liittynyt: 27.1.2008 11:33
Paikkakunta: alastaro

Viesti Kirjoittaja maxpower07 »

Letkun vaihdoin, eri auto nyt ajaa, kun ahdotkin menee perille saakka :o
seuraan vieläkö merkkaa reviiriään, kurahaarasta ei mielestäni vuoda, kun moottori on yläpäästä kuivahko..
W639 130cdi
Avatar
maxpower07
Viestit: 158
Liittynyt: 27.1.2008 11:33
Paikkakunta: alastaro

Viesti Kirjoittaja maxpower07 »

ja taas mennään, auto seisoi kolmisen viikkoa, kun odottelin laturia briteistä :lol: (eikä tosin neljällä autolla ehdi ajamaankaan)
mutta öljynvuoto on ja pysyy, edelleen tiputtaa reilusti kuskinpuoleisesta etukulmasta ikäänkuin öljynpohjan liimauksen välistä, tuosta kylmästä kun laitoin käyntiin, niin oikein noro tulee maahan, uittaa vakaajaa myöten maahan, sekä ohjaustehostimen letkuja pisin, hiukan on mysteeri mulle, kun moottori on siitä öljypohjan saumasta ylöspäin kuiva, niin merkit olis öljypohjan liimasauman vuotamiselle :shock:
olen koittanut ajaa ilman öljytikkua, niin tekee hiukan vähemmän painetta ja näinollen vuotanutkin vähemmän, mutta aina kun antaa enemmän lapikasta niin myös uittaa enemmän (vuotaa se tosin myös sammuksissa ollessan) tutkimus oli vaikeaa, kun viimeksi auton ollessa nosturilla käyteltiin 1/2 tuntia välillä kovillakin kierroksilla, kun koitin saada ahtoja nostamaan, mutta silloin ei suostunut öljyä ulos sylkemään :lol:
W639 130cdi
Sorbus
Viestit: 56
Liittynyt: 20.10.2010 19:13
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Sorbus »

Edelleen tuosta kurahaarasta, siel haarovälissä on tyhjennysreikä etu ja takapäässä, josta öljy pääsee vuotamaan, kts kuva.
Toivottavasti ei tuolta työnnä öljyä pihalle. Mulla oli aikanaan etummainen reikä tukossa ja öljyvuoto näkyi vain taakse. Kuvaan koitin piirtää reijät punasella. Reijät menee lohkon läpi ja vuotopaikka sopisi tuohon etummaiseen tyhjennykseen.Kuva
S211 280CDI 4MATIC 2007
Avatar
maxpower07
Viestit: 158
Liittynyt: 27.1.2008 11:33
Paikkakunta: alastaro

Viesti Kirjoittaja maxpower07 »

ok.. huolestuttavalta vaikuttaa, pitää tutkia lisää kun aika ja motivaatio kohtaa :lol:
W639 130cdi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 moottori”