Sisäpeili ja keyless?
-
- Viestit: 402
- Liittynyt: 14.12.2010 21:50
- Paikkakunta: Kotka
Sisäpeili ja keyless?
Miten W215 500 -01 säädetään tuota sisäpeiliä, moottorihan siinä on mutta en löydä napikkaa mistään. Ja miten tuo avaimeton käynnistys toimii, kaksi korttia ja avainta löytyy mutta kummassakaan kortissa ei vilku mikään valo vai pitääkö vilkkua. Uusi tuttavuus itselle ja vähän vielä hakusessa kun ei ole auton omaa käyttökirjaa?
-
- Viestit: 402
- Liittynyt: 14.12.2010 21:50
- Paikkakunta: Kotka
-
- Viestit: 402
- Liittynyt: 14.12.2010 21:50
- Paikkakunta: Kotka
No kappas, olimpas tyhmä kun en ymmärtänyt noin yksinkertaista ohjetta. Nyt meni perille kun rautalangasta väänsi, kiitos kun vaivauduit.Mika.T kirjoitti:No vähän "oma-alotteisuutta".
Sääjä penkit ja peilit mieleisekses. Pidä M-nappia pohjassa ja paina vaikka ykkös muistipaikan numeroa.
Kappas... Penkkien, ratin ja peilien asennot on muistissa ykköspaikassa.
-
- Viestit: 402
- Liittynyt: 14.12.2010 21:50
- Paikkakunta: Kotka
-
- Viestit: 402
- Liittynyt: 14.12.2010 21:50
- Paikkakunta: Kotka
Minulla on kyllä molemmat kortit toimineet aina automaattisesti tekemättä mitään, niin ei osaa mitään opetuskikkaa kertoa....pitääpäs vilkaista oikein auton ohjekirjasta, kun vain muistaisi
Mutta mielenkiinnosta mitä tapahtuu, jos laitat auton lukkoon perinteisellä avaimella ja sitten lähestyt autoa vain se keyless kortti mukana ja otat ovenkahavasta kiinni / nykäiset?? Avaako ovet, näkyykö mittaristossa mitään kommenttia, tai ylipäätään onko autossa havaittavissa mitään eloa? Minulla auto reagoi ovenkahvan käpäilyyn jopa ilman keyless korttia herjaamalla mittaristossa jotain jota en muista ja takaluukussa järjstelmät aktivoituu....
Onko varma että se sun keyless läpyskä on varmasti kyseiseen autoon kuuluva?
Mutta mielenkiinnosta mitä tapahtuu, jos laitat auton lukkoon perinteisellä avaimella ja sitten lähestyt autoa vain se keyless kortti mukana ja otat ovenkahavasta kiinni / nykäiset?? Avaako ovet, näkyykö mittaristossa mitään kommenttia, tai ylipäätään onko autossa havaittavissa mitään eloa? Minulla auto reagoi ovenkahvan käpäilyyn jopa ilman keyless korttia herjaamalla mittaristossa jotain jota en muista ja takaluukussa järjstelmät aktivoituu....
Onko varma että se sun keyless läpyskä on varmasti kyseiseen autoon kuuluva?
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
-
- Viestit: 402
- Liittynyt: 14.12.2010 21:50
- Paikkakunta: Kotka
Vähän aikaa sitten oli yksi väyrynen jossa avain piti "opettaa" osoittamalla sitä peiliin virrat kakkos asennossa ja painellen. Sitä vaan ajattelin että jos tässäkin on joku koodaus...piippu kirjoitti:Minulla on kyllä molemmat kortit toimineet aina automaattisesti tekemättä mitään, niin ei osaa mitään opetuskikkaa kertoa....pitääpäs vilkaista oikein auton ohjekirjasta, kun vain muistaisi
Mutta mielenkiinnosta mitä tapahtuu, jos laitat auton lukkoon perinteisellä avaimella ja sitten lähestyt autoa vain se keyless kortti mukana ja otat ovenkahavasta kiinni / nykäiset?? Avaako ovet, näkyykö mittaristossa mitään kommenttia, tai ylipäätään onko autossa havaittavissa mitään eloa? Minulla auto reagoi ovenkahvan käpäilyyn jopa ilman keyless korttia herjaamalla mittaristossa jotain jota en muista ja takaluukussa järjstelmät aktivoituu....
Onko varma että se sun keyless läpyskä on varmasti kyseiseen autoon kuuluva?
Tietääkseni uudemmassa mallissa missä on oven kahvassa sensori toimii ainoastaan tuo ovien avaus kahvasta. Paksin lukkoa kun käpälöi syttyy mittarivalot, kuskin oven kahvaa en ole kokeillut tapahtuuko siitä mitään. Kortit on kyllä auton omat, löytyy kahdet avaimet ja kaksi korttia. Ne ei vaan reagoi mihinkään, ainoastaan se herja tulee näyttöön että jotain puuttuu?
Ei löytynyt ohjekirjastakaan mitään käyttöönotto koodauksia....niin kuin muistelinkin, että ainut mitä keyless kortilla voi koodailla, on valinnat avaako kahvaan koskeminen vain kuskin oven, vai kaikki luukut kerralla. Ja sillä ainoalla napilla kyseisessä kortissa voit tarkastaa missä tahansa tuliko laitettua ovet lukkoon vai jäikö auki ja mitkä ovet avataan kosketuksesta.
Ja se kertomasi herja näytössä tulee vain siinä tapauksessa, kun auto ei löydä/tunnista korttia.
(Huono kuva ohjekirjasta )
Mutta tuo mitä kerroit, että et tiedä miten reagoi oven kahvaan, niin miten sinä sitten sinne autoon olet mennyt, jos et ole kahvaan koskenut?
Keyless-Go:n kanssahan toimitaan siis niin, että perinteinen avain hukataan jonnekkin...eli ei käytetä mihinkään muuhun kuin vara-avaimena hätätapauksessa ja auto lukitaan keyless kortti taskussa painamalla oven kahvoissa olevaa pientä nappia, jolloin kaikki ovet ja luukut lukittuu ja ajonesto/hälytin aktivoituu.
Vastaavasti lukittuun autoon mennään sisään edelleen keyless kortti taskussa (käpäilemättä sitä mitenkään) koskettamalla esim. kuskin oven kahvan "kromista" osaa, tai siis kunnon ote kahvasta avokäsin....ovet/ovi aukeaa lukituksesta ja pääset autoon sisään. Sitten painat/pidät painettuna jarrupoljinta ja samalla painat kerran vaihdekepin päässä olevasta napista....herää mittaristo ja auto käynnistyy omatoimisesti tarvitsematta tehdä mitään muuta.
Jos et paina jarrua auto vain kääntää virrat päälle, mutta ei tee muuta!
Perinteinen avain siis EI SAA olla virtalukossa, eikä kannata sillä muutenkaan seata toimintoja, koska auton mukana tuleviin kahteen avaimeen ja kahteen keyless-go korttiin ohjelmoituu eri alkumanööverit...eli kaikki toiminnat puhaltimeen/ilmastointiin, radioon, peileihin, istuimiin yms. mitä sammutushetkellä olit milläkin avaimella tai kortilla viimeksi käyttänyt, on sitten taas valmiina kun kyseisellä avaimella/kortilla menet seuraavan kerran sisään.
mm. penkkien & peilien tallennetut asennot toimii vain sillä avaimella/kortilla, millä olet ne ohjelmoinut....avaimella ei siis löydy samoja asentoja kuin keyless kortilla, jos et ole niitä erikseen molemmilla tallentanut
Selkeetä....
ps. keyless-go toimii tällä samalla tyylillä myös minun edellisessä -00 pre-facelift ässässä, joten siinäkään ei ole eroa..
Ja se kertomasi herja näytössä tulee vain siinä tapauksessa, kun auto ei löydä/tunnista korttia.
(Huono kuva ohjekirjasta )
Mutta tuo mitä kerroit, että et tiedä miten reagoi oven kahvaan, niin miten sinä sitten sinne autoon olet mennyt, jos et ole kahvaan koskenut?
Keyless-Go:n kanssahan toimitaan siis niin, että perinteinen avain hukataan jonnekkin...eli ei käytetä mihinkään muuhun kuin vara-avaimena hätätapauksessa ja auto lukitaan keyless kortti taskussa painamalla oven kahvoissa olevaa pientä nappia, jolloin kaikki ovet ja luukut lukittuu ja ajonesto/hälytin aktivoituu.
Vastaavasti lukittuun autoon mennään sisään edelleen keyless kortti taskussa (käpäilemättä sitä mitenkään) koskettamalla esim. kuskin oven kahvan "kromista" osaa, tai siis kunnon ote kahvasta avokäsin....ovet/ovi aukeaa lukituksesta ja pääset autoon sisään. Sitten painat/pidät painettuna jarrupoljinta ja samalla painat kerran vaihdekepin päässä olevasta napista....herää mittaristo ja auto käynnistyy omatoimisesti tarvitsematta tehdä mitään muuta.
Jos et paina jarrua auto vain kääntää virrat päälle, mutta ei tee muuta!
Perinteinen avain siis EI SAA olla virtalukossa, eikä kannata sillä muutenkaan seata toimintoja, koska auton mukana tuleviin kahteen avaimeen ja kahteen keyless-go korttiin ohjelmoituu eri alkumanööverit...eli kaikki toiminnat puhaltimeen/ilmastointiin, radioon, peileihin, istuimiin yms. mitä sammutushetkellä olit milläkin avaimella tai kortilla viimeksi käyttänyt, on sitten taas valmiina kun kyseisellä avaimella/kortilla menet seuraavan kerran sisään.
mm. penkkien & peilien tallennetut asennot toimii vain sillä avaimella/kortilla, millä olet ne ohjelmoinut....avaimella ei siis löydy samoja asentoja kuin keyless kortilla, jos et ole niitä erikseen molemmilla tallentanut
Selkeetä....
ps. keyless-go toimii tällä samalla tyylillä myös minun edellisessä -00 pre-facelift ässässä, joten siinäkään ei ole eroa..
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
CL:ssä oviin menevät johtosarjat rapistuu kun ne saranat on aika erikoiset ja johtolaatu on ko. käyttöön täysin soveltumatonta kovaa jäykkää paskaa. ts, johdotukset joutuu tekemään aika isoa liikettä oven mukana, eli murenevat ja katkeilevat.
Yhdestä CL:stä korjasin tuon oven johtosarjan niin sen jälkeen keyless go alkoi toimimaan.
Kortin ja auton paritus ei muistaakseni onnistu kuin testerillä.
Yhdestä CL:stä korjasin tuon oven johtosarjan niin sen jälkeen keyless go alkoi toimimaan.
Kortin ja auton paritus ei muistaakseni onnistu kuin testerillä.
-
- Viestit: 402
- Liittynyt: 14.12.2010 21:50
- Paikkakunta: Kotka
Siitä kuskin kahvasta en siis osaa sanoa kun en ole koskaan sitä pelkästään koskenut, vaan avannut suoraan oven. Mittarivalothan syttyy heti kun oven avaa, mutta liittyykö se valoautomatiikan ohjelmointiin en tiedä. Eli auto ei tunnista niitä kortteja jostain syystä, vaatii vähän tutkimista starilla. Eikä siitä kuskin kahvan napista tapahdu mitään, varmaan siksikun auto ei tunnista niitä kortteja. Saattaahan se olla siinä oven johtosarjassakin vika, mutta selviää varmaan kun saan kaverin käymään starin kanssa.piippu kirjoitti:Ei löytynyt ohjekirjastakaan mitään käyttöönotto koodauksia....niin kuin muistelinkin, että ainut mitä keyless kortilla voi koodailla, on valinnat avaako kahvaan koskeminen vain kuskin oven, vai kaikki luukut kerralla. Ja sillä ainoalla napilla kyseisessä kortissa voit tarkastaa missä tahansa tuliko laitettua ovet lukkoon vai jäikö auki ja mitkä ovet avataan kosketuksesta.
Ja se kertomasi herja näytössä tulee vain siinä tapauksessa, kun auto ei löydä/tunnista korttia.
(Huono kuva ohjekirjasta )
Mutta tuo mitä kerroit, että et tiedä miten reagoi oven kahvaan, niin miten sinä sitten sinne autoon olet mennyt, jos et ole kahvaan koskenut?
Keyless-Go:n kanssahan toimitaan siis niin, että perinteinen avain hukataan jonnekkin...eli ei käytetä mihinkään muuhun kuin vara-avaimena hätätapauksessa ja auto lukitaan keyless kortti taskussa painamalla oven kahvoissa olevaa pientä nappia, jolloin kaikki ovet ja luukut lukittuu ja ajonesto/hälytin aktivoituu.
Vastaavasti lukittuun autoon mennään sisään edelleen keyless kortti taskussa (käpäilemättä sitä mitenkään) koskettamalla esim. kuskin oven kahvan "kromista" osaa, tai siis kunnon ote kahvasta avokäsin....ovet/ovi aukeaa lukituksesta ja pääset autoon sisään. Sitten painat/pidät painettuna jarrupoljinta ja samalla painat kerran vaihdekepin päässä olevasta napista....herää mittaristo ja auto käynnistyy omatoimisesti tarvitsematta tehdä mitään muuta.
Jos et paina jarrua auto vain kääntää virrat päälle, mutta ei tee muuta!
Perinteinen avain siis EI SAA olla virtalukossa, eikä kannata sillä muutenkaan seata toimintoja, koska auton mukana tuleviin kahteen avaimeen ja kahteen keyless-go korttiin ohjelmoituu eri alkumanööverit...eli kaikki toiminnat puhaltimeen/ilmastointiin, radioon, peileihin, istuimiin yms. mitä sammutushetkellä olit milläkin avaimella tai kortilla viimeksi käyttänyt, on sitten taas valmiina kun kyseisellä avaimella/kortilla menet seuraavan kerran sisään.
mm. penkkien & peilien tallennetut asennot toimii vain sillä avaimella/kortilla, millä olet ne ohjelmoinut....avaimella ei siis löydy samoja asentoja kuin keyless kortilla, jos et ole niitä erikseen molemmilla tallentanut
Selkeetä....
ps. keyless-go toimii tällä samalla tyylillä myös minun edellisessä -00 pre-facelift ässässä, joten siinäkään ei ole eroa..
Onhan tuossa vielä muita tärkeämpiäkin asioita laitettavana, ensin vakuutus siihen ja veropäätös vetämään että saa ajoon. leimalle ja toivottavasti puhtain paperein
Mielelläni veisin sen jollekin siitä jotain ymmärtävälle laittoon, mutta täällä Kotkassa ei sellaista osaajaa tunnu olevan. Vinkit huomioidaan jos joku tietää tästä etelä-suomi uusimaa alueelta jonkun.
Ok! Eli ovet ei ilmeisesti ole ollut lukossa kertaakaan? Meinaan että jos perinteisen avaimen napilla ovet lukitset ja sitten pelkkä keyless kortti taskussa saat kuitenkin ovet auki lukosta pelkästään kahvasta vetämällä, niin onhan siellä silloin joku yhteys keyless/auto Jos ei onnistu, niin silloin on tosiaan jotain pielessä autossa....varmaan kannattaa sitten ihmettely aloittaa tuosta Mika.T:n mainitsemasta johtosarjasta.
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
-
- Viestit: 402
- Liittynyt: 14.12.2010 21:50
- Paikkakunta: Kotka
Ei ole ovet olleet lukossa, kun auto seisoo tallissa ilman kilpiä. On ne kuitenkin lukittu ja kokeiltu niitä kortteja jotka siis ei reagoi millään tavalla.piippu kirjoitti:Ok! Eli ovet ei ilmeisesti ole ollut lukossa kertaakaan? Meinaan että jos perinteisen avaimen napilla ovet lukitset ja sitten pelkkä keyless kortti taskussa saat kuitenkin ovet auki lukosta pelkästään kahvasta vetämällä, niin onhan siellä silloin joku yhteys keyless/auto Jos ei onnistu, niin silloin on tosiaan jotain pielessä autossa....varmaan kannattaa sitten ihmettely aloittaa tuosta Mika.T:n mainitsemasta johtosarjasta.
-
- Viestit: 402
- Liittynyt: 14.12.2010 21:50
- Paikkakunta: Kotka
Tuli muuten vielä mieleen että jos se johtosarja on poikki, niin reagoiko silloin kun ottaa siitä kahvasta kiinni. Kun kokeilin eilen ovet kiinni niin mittarivalot syttyi kun kokeilin kahvaa, eli jotain eloa siinä kahvassa on. No katsellaan lisää kun saan kaverin vaan käymään starin kanssa, tuntuu olevan kiirettä...
Edit: Nyt toimii keyles sillä tavalla että kortti taskussa ovet lukossa ja ottaa kahvasta kiinni aukeaa ovet ja sisävalot syttyy. Kun painaa jarrua ja kepin päässä olevaa nappia auto käynnistyy.
Ovet ei kuitenkaan aukea kortilla, valo syttyy korttiin kyllä. Eli pitäisikö sen kortin toimia myös niin että kortista nappia painamalla aukeaa ovet, vai mitä ne ovien kuvat siinä kortissa tarkoittaa.
Ovet ei myöskään sulkeudu sitä kahvassa olevaa nappia painamalla, nappi hajallako. Vaatiiko vielä jotain koodausta, vai voisiko ovessa olevassa johtosarjassa olla vika. Siitä saranan kohdaltako se menee/hapristuu hajalle, ja uusi johtosarjako?! Paljon kysymyksiä, toivottavasti myös vastauksia
Niin ja en tiedä mitä sahkömies teki sille, kaiveli jotain sulakkeita ja relebokseja esiin pari tuntia...:O
Edit: Nyt toimii keyles sillä tavalla että kortti taskussa ovet lukossa ja ottaa kahvasta kiinni aukeaa ovet ja sisävalot syttyy. Kun painaa jarrua ja kepin päässä olevaa nappia auto käynnistyy.
Ovet ei kuitenkaan aukea kortilla, valo syttyy korttiin kyllä. Eli pitäisikö sen kortin toimia myös niin että kortista nappia painamalla aukeaa ovet, vai mitä ne ovien kuvat siinä kortissa tarkoittaa.
Ovet ei myöskään sulkeudu sitä kahvassa olevaa nappia painamalla, nappi hajallako. Vaatiiko vielä jotain koodausta, vai voisiko ovessa olevassa johtosarjassa olla vika. Siitä saranan kohdaltako se menee/hapristuu hajalle, ja uusi johtosarjako?! Paljon kysymyksiä, toivottavasti myös vastauksia
Niin ja en tiedä mitä sahkömies teki sille, kaiveli jotain sulakkeita ja relebokseja esiin pari tuntia...:O
-
- Viestit: 402
- Liittynyt: 14.12.2010 21:50
- Paikkakunta: Kotka
Näin vastasin aiemmin, ja edelleen se nappi kortissa ei tee yhtään mitään muuta kuin kertoo onko ovet lukossa vai ei. Eli voit vaikka kuppilassa istuessa katsoa tuliko laitettua ovet lukkoon....ei kysy autolta, vaan jää korttiin muistiinpiippu kirjoitti:Ei löytynyt ohjekirjastakaan mitään käyttöönotto koodauksi.....Ja sillä ainoalla napilla kyseisessä kortissa voit tarkastaa missä tahansa tuliko laitettua ovet lukkoon vai jäikö auki ja mitkä ovet avataan kosketuksesta.
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
-
- Viestit: 402
- Liittynyt: 14.12.2010 21:50
- Paikkakunta: Kotka
Ai miten tuo on mennyt ihan ohi. Luulin että se aukaisee ovet kuten edellisessä väyrysessä jossa oli ja tuollainen kortti. Mutta mites se nappi siinä oven kahvassa, eikös siitä painamalla pitäisi ovien sulkeutua ja hälyttimen mennä päälle. Vai onko joissain malleissa se vaan feikki, eli kuminen nappula?piippu kirjoitti:Näin vastasin aiemmin, ja edelleen se nappi kortissa ei tee yhtään mitään muuta kuin kertoo onko ovet lukossa vai ei. Eli voit vaikka kuppilassa istuessa katsoa tuliko laitettua ovet lukkoon....ei kysy autolta, vaan jää korttiin muistiinpiippu kirjoitti:Ei löytynyt ohjekirjastakaan mitään käyttöönotto koodauksi.....Ja sillä ainoalla napilla kyseisessä kortissa voit tarkastaa missä tahansa tuliko laitettua ovet lukkoon vai jäikö auki ja mitkä ovet avataan kosketuksesta.
Juu se nappi ovenkahvassa on ainut millä keylessgo käytössä saat ovet lukkoon...ei ole muuta vaihtoehtoa!
Vielä sama rautalangasta väsättynä Keyless-Go käytössä pidät vain huolen että se ohut kortti on mukana, niin pelkkä ovenkahvan kosketus avaa ovet (joko ainoastaan kuljettajan oven, tai vaihtoehtoisesti kaikki lukot...polttoaineluukku, ovet ja takaluukun) ja taas lukituksessa riittää että painat ovenkahvoissa olevaa nappia, tai takaluukussa lukitusnappia.
Perinteisellä avaimella taas niin kuin muissakin muoviavain mersuissa....mutta ei kannata sekakäyttää, kun auto turhaan hämääntyy jos ovet avataan eri laitteella kuin käynnistys...sekun on avain/korttikohtaista muistia eri toiminnoille, kuten tuolla jossain aiemmin kirjoitin.
Vielä sama rautalangasta väsättynä Keyless-Go käytössä pidät vain huolen että se ohut kortti on mukana, niin pelkkä ovenkahvan kosketus avaa ovet (joko ainoastaan kuljettajan oven, tai vaihtoehtoisesti kaikki lukot...polttoaineluukku, ovet ja takaluukun) ja taas lukituksessa riittää että painat ovenkahvoissa olevaa nappia, tai takaluukussa lukitusnappia.
Perinteisellä avaimella taas niin kuin muissakin muoviavain mersuissa....mutta ei kannata sekakäyttää, kun auto turhaan hämääntyy jos ovet avataan eri laitteella kuin käynnistys...sekun on avain/korttikohtaista muistia eri toiminnoille, kuten tuolla jossain aiemmin kirjoitin.
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
-
- Viestit: 402
- Liittynyt: 14.12.2010 21:50
- Paikkakunta: Kotka
Joo ei tarvitse rautalangasta vääntää, se lukitus ei toimi kuskin ovesta eli se mikrokytkin on kai hajalla. Sen kumin voisi ottaa pois ja yrittää putsata kytkin, uutta ei kuulema saa pitäisi ostaa koko kahva. Muuten toimii kaikki sähköt autossa, onko tuo nyt sitten niin tarpeellinen?!piippu kirjoitti:Juu se nappi ovenkahvassa on ainut millä keylessgo käytössä saat ovet lukkoon...ei ole muuta vaihtoehtoa!
Vielä sama rautalangasta väsättynä Keyless-Go käytössä pidät vain huolen että se ohut kortti on mukana, niin pelkkä ovenkahvan kosketus avaa ovet (joko ainoastaan kuljettajan oven, tai vaihtoehtoisesti kaikki lukot...polttoaineluukku, ovet ja takaluukun) ja taas lukituksessa riittää että painat ovenkahvoissa olevaa nappia, tai takaluukussa lukitusnappia.
Perinteisellä avaimella taas niin kuin muissakin muoviavain mersuissa....mutta ei kannata sekakäyttää, kun auto turhaan hämääntyy jos ovet avataan eri laitteella kuin käynnistys...sekun on avain/korttikohtaista muistia eri toiminnoille, kuten tuolla jossain aiemmin kirjoitin.
Vähän jäi nyt epäselväksi, että se autoko lähtee kuitenkin käyntiin vaihdekepin nappia painamalla, kun keyless kortti on taskussa? Ja toimiiko apukuskin kahvan napista lukitus, samoin takaluukusta??
Se että mittaristo herää kahvaan koskemalla ei kerro vielä yhtään mitään keylessin toiminnasta....eli jos auto ei reagoi mitenkään muuten kuin mittariston heräämisellä, on tehtävä aiemmin Mika.T:n vinkkaama kortin paritus starilla autoon! ...ja ei luulisi kauheasti keyless kahva toimivalla napilla purkuautosta maksavan...
Eikä sitä keylessiä todellakaan tarvi käyttää, sehän on vain lisävaruste jota ilmankin pärjää mainiosti....jopa loistavasti, itse vain kokenut sen helpommaksi päivittäisessä elämässä, kun kerran moinen mahdollisuus sattui autossa olemaan.
Mutta on siitä avaimettomuudesta myös erittän ärsyttävä kokemus, kun edellinen ässä oli pitkään isälläni käytössä ja kerran yhtenä kesänä hän wanhanliiton mersumiehenä oli kääntänyt perinteisesti valot päälle oikein katkaisijasta (vaikka automaattivalot olikin käytössä) ja jättänyt auton kännykkään puhuen jonnekkin helsingin hotellien parkkihalleista...vaikka summerit huutaakin, oli ilmeisesti niin keskittynyt puheluun, ettei moisia hälyjä kuullut ja pelkkä keyless kortti taskussa ovet lukkoon ja hotelliin sisään....seuraavana aamuna olikin sitten akku tyhjä ja autoonhan EI PÄÄSE sisään mitenkään akun tyhjentyessä, koska keyless kortti EI SISÄLLÄ perinteistä avaina, että olisi saanut takaluukun auki ja pääsisi akkuun käsiksi ....lopulta auto lavetilla pitäjänmäen veholle ja vasta siellä pääsivät autoon sisälle Perinteiset avaimet kun oli härmässä melkein 500km päässä....
Se että mittaristo herää kahvaan koskemalla ei kerro vielä yhtään mitään keylessin toiminnasta....eli jos auto ei reagoi mitenkään muuten kuin mittariston heräämisellä, on tehtävä aiemmin Mika.T:n vinkkaama kortin paritus starilla autoon! ...ja ei luulisi kauheasti keyless kahva toimivalla napilla purkuautosta maksavan...
Eikä sitä keylessiä todellakaan tarvi käyttää, sehän on vain lisävaruste jota ilmankin pärjää mainiosti....jopa loistavasti, itse vain kokenut sen helpommaksi päivittäisessä elämässä, kun kerran moinen mahdollisuus sattui autossa olemaan.
Mutta on siitä avaimettomuudesta myös erittän ärsyttävä kokemus, kun edellinen ässä oli pitkään isälläni käytössä ja kerran yhtenä kesänä hän wanhanliiton mersumiehenä oli kääntänyt perinteisesti valot päälle oikein katkaisijasta (vaikka automaattivalot olikin käytössä) ja jättänyt auton kännykkään puhuen jonnekkin helsingin hotellien parkkihalleista...vaikka summerit huutaakin, oli ilmeisesti niin keskittynyt puheluun, ettei moisia hälyjä kuullut ja pelkkä keyless kortti taskussa ovet lukkoon ja hotelliin sisään....seuraavana aamuna olikin sitten akku tyhjä ja autoonhan EI PÄÄSE sisään mitenkään akun tyhjentyessä, koska keyless kortti EI SISÄLLÄ perinteistä avaina, että olisi saanut takaluukun auki ja pääsisi akkuun käsiksi ....lopulta auto lavetilla pitäjänmäen veholle ja vasta siellä pääsivät autoon sisälle Perinteiset avaimet kun oli härmässä melkein 500km päässä....
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
-
- Viestit: 402
- Liittynyt: 14.12.2010 21:50
- Paikkakunta: Kotka
Nyt toimii keyles sillä tavalla että kortti taskussa ovet lukossa ja ottaa kahvasta kiinni aukeaa ovet ja sisävalot syttyy. Kun painaa jarrua ja kepin päässä olevaa nappia auto käynnistyy.piippu kirjoitti:Vähän jäi nyt epäselväksi, että se autoko lähtee kuitenkin käyntiin vaihdekepin nappia painamalla, kun keyless kortti on taskussa? Ja toimiiko apukuskin kahvan napista lukitus, samoin takaluukusta??
Se että mittaristo herää kahvaan koskemalla ei kerro vielä yhtään mitään keylessin toiminnasta....eli jos auto ei reagoi mitenkään muuten kuin mittariston heräämisellä, on tehtävä aiemmin Mika.T:n vinkkaama kortin paritus starilla autoon! ...ja ei luulisi kauheasti keyless kahva toimivalla napilla purkuautosta maksavan...
Eikä sitä keylessiä todellakaan tarvi käyttää, sehän on vain lisävaruste jota ilmankin pärjää mainiosti....jopa loistavasti, itse vain kokenut sen helpommaksi päivittäisessä elämässä, kun kerran moinen mahdollisuus sattui autossa olemaan.
Mutta on siitä avaimettomuudesta myös erittän ärsyttävä kokemus, kun edellinen ässä oli pitkään isälläni käytössä ja kerran yhtenä kesänä hän wanhanliiton mersumiehenä oli kääntänyt perinteisesti valot päälle oikein katkaisijasta (vaikka automaattivalot olikin käytössä) ja jättänyt auton kännykkään puhuen jonnekkin helsingin hotellien parkkihalleista...vaikka summerit huutaakin, oli ilmeisesti niin keskittynyt puheluun, ettei moisia hälyjä kuullut ja pelkkä keyless kortti taskussa ovet lukkoon ja hotelliin sisään....seuraavana aamuna olikin sitten akku tyhjä ja autoonhan EI PÄÄSE sisään mitenkään akun tyhjentyessä, koska keyless kortti EI SISÄLLÄ perinteistä avaina, että olisi saanut takaluukun auki ja pääsisi akkuun käsiksi ....lopulta auto lavetilla pitäjänmäen veholle ja vasta siellä pääsivät autoon sisälle Perinteiset avaimet kun oli härmässä melkein 500km päässä....
Jotain jäi huomaamatta Mutta tosiaan siinä kuskin kahvan napissa se vika onkin, kun sitä naputteli aikansa sormella meni ovet lukkoon. Eli mikrokytkin puhtaaksi PRF:llä niin eiköhän ala toimia. Menee paksin napista myös kiinni, repsikan kahvassa en ole huomannut sitä nappia kun en ole katsonut. Tuo täytyy muistaa mitä kerroit, mekaanista avainta ei kannata unohtaa kotiin Mukavaa joulua sinne.