w212 pohjan kuvia

Luukut, ovet, keskuslukitus, valot.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Ei ole turhaa suojaamista, mutta ei se suora pelti ensimmäisenä puhki mene vaikka ei olisikaan siitä kohti suojattu.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Cool Hand Saku kirjoitti:
epk kirjoitti:eikö alupeltien alta ja kardaani tunnelia tarvitse suojata ?
Ja koko höpötykseen lyhyt vastaus: EI :!:

Lillukanvarsihommat erikseen :roll:
Nuo lämpöraudat ovat tosiaankin aina vähän ongelmia.

- Lämpösuojien alta suojaaminen on monen suoja-aineiden valmistajien ohjeessa kiellettyä, vedoten juurikin tuohon käryämiseen ja mahdolliseen tulipaloriskiin.

- Suoja aineen puuttuminen kokonaan on mahdoton todeta kuvasta. Minusta ei ole mitään järkeä ruiskuttaa kiveniskumassaa (ruskeaa) tuonne ylös.
Riippuen että monellako aineella työ on tehty on tuon ns. näkyvän massa alla vielä 1 tai 2 suoja-ainetta. Niistä ensimmäinen eli se litku joka imeytyy saumoihin ja muihin kohtiin sisään on se tärkein, ei tuo näkyvä terva.

- Monen autovalmistajan kohdalla nuita lämpöpeltejä ei yksinkertaisesti saa ehjänä pois :lol:

Ja muutenkin, minä voisin väittää että siinä kohtaa kun auto ruostuu putki tuosta lämpöraudan alta niin ovistakaan ei ole kun yläkehys jäljellä :shock:
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1270
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Lämpösuojien ja pohjapellin välistä on suojattu kotelosuojalla, samoin kardaanitunneli. Eli sillä ensimmäisellä aineella. Päälle muualle pohjaan paksumpi massa. Varmistin asian suojaajalta.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7184
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ehdottomasti suojaus myös lämpöpeltien sun muiden pohjan muovilevyjen allekkin.

Ihan turhaa työtä jos jokaisen pellin/muovin alusia ei suojata samalla.

- Monen autovalmistajan kohdalla nuita lämpöpeltejä ei yksinkertaisesti saa ehjänä pois :lol:
On ne sinne laitettukin joten kyllä ne sieltä irtikin voi käyttää.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

tähtikuljettaja kirjoitti:
Meissenkeri kirjoitti:...mutta ne varsinaiset ongelmakohteet ovat piilossa muhimassa muualla kuin pohjan suorissa pelleissä.
Eli mitkä osat tuossa kuvassa oli suotta suojattu ja mistä oli hyötyä?
Suurin hyöty tuossa on tullut siitä että pohjamuovit on käytetty irti ja niiden päällä ollut hiekka, sora ja kura on poistettu.

Valitettavasti nuo pohjamuovien ja pellin väliset ilmaraot ovat taas kohta tukossa. Siitä seuraa tärinän seurauksena se että ohuet massakerrokset ja maali kuluvat puhki kun auto ja muovit ajaessa tärisevät.

Kuvassa 2 vuotta vanha kaupungin katuja kuluttanut W212, josta on helmamuovi otettu pois. Hiekan ja soran määrä mitä sieltä tippuu lattialle, mitataan kiloissa.


Kuva
204
Viestit: 662
Liittynyt: 19.4.2008 19:40

Viesti Kirjoittaja 204 »

Onko miten nuo reunamuovit kiinni?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo kori”