W124 ei startannut kuin useamman yrityk. jälkeen? Vika uusi
W124 ei startannut kuin useamman yrityk. jälkeen? Vika uusi
Moi, eilen ei emännän W124 250d startannut kuin ehkä kahdennellakymmenennellä kerralla. Startti ja virtalukonpohja lienee potentiaalisia vaihtoehtoja? Voiko arvioida, että kumpi olisi todennäköisempi. Vaikea tutkia, kun nyt toimii ja käynnistyy herkästi. 500 tkm. ajettu startti voisi tietysti olla huoltoa vailla? Uusi startti olisi hyllyssä odottanut jo kolme vuotta, joten sellainen olisi käsissä jo valmiina. Mitä itse ehdotatte/tekisitte?
Käykö startin vaihto myös yläkautta?
Käykö startin vaihto myös yläkautta?
Viimeksi muokannut kardaani, 27.10.2016 8:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Startti ei siis pyörittänyt lainkaan. Polttoainesuodattimella ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että startti ei pyöri lainkaan.Wiqqo kirjoitti:Alakautta pitää vaihtaa.
Pyörikö se startti sitten ollenkaan? Kerta nyt on pakkasiakin alkanut tulemaan, nii ei olisi se polttoainesuodatinta vain vaihdon tarpeessa?
Juu saman olen huomannut. Joskus ajatellaan, että auto ei strattaa, jos se ei käynnisty.
Vaihdoin varmuudeksi uuden startin, joka löytyi hyllystä. Ekaa kertaa vaihdoin, ja oli aika helppo homma. Ilmansuodatinkotelo pois, startista kaksi johdinta irti ja startista kaksi 17 millistä pulttia auki ja pujottelu alakautta pois-uusi tilalle. Pyörittäähän tuo vanhaa vinhemmin, mutta aika näyttää oliko vika tuossa vai virtalukon pohjassa. On ainakin vaihdettu osa ajoissa. Auto jätti ennen startin vaihtoa vain kerran starttaamatta, mutta starttasi kahdennellakymmenennellä kerralla. Enempää ei alettu odottelemaan vian uusimista, vaan jo vaihdettiin komponenttia.
On näistä vanhoista vaan mukava vaihdella osia, jos nyt vaikka verrataan esim. A-mersuun
Vaihdoin varmuudeksi uuden startin, joka löytyi hyllystä. Ekaa kertaa vaihdoin, ja oli aika helppo homma. Ilmansuodatinkotelo pois, startista kaksi johdinta irti ja startista kaksi 17 millistä pulttia auki ja pujottelu alakautta pois-uusi tilalle. Pyörittäähän tuo vanhaa vinhemmin, mutta aika näyttää oliko vika tuossa vai virtalukon pohjassa. On ainakin vaihdettu osa ajoissa. Auto jätti ennen startin vaihtoa vain kerran starttaamatta, mutta starttasi kahdennellakymmenennellä kerralla. Enempää ei alettu odottelemaan vian uusimista, vaan jo vaihdettiin komponenttia.
On näistä vanhoista vaan mukava vaihdella osia, jos nyt vaikka verrataan esim. A-mersuun

Hyvin on starttaillut uudella startilla
Nyt on uusi startti ollut paikallaan reilun kaksi viikkoa. Vika ei ole uusinut, joten alkaa vaikuttaa siltä, että startissa se vika oli. Hyvä näin.
Vika uusi. Maajohtoko??
Moi. Heti kun tuli kehuttua, että kaikki on kunnossa, niin vika uusi eilen ja tänään. Oli vaatinut useamman startin. Kun vaihdoin starttia reilu pari viikkoa sitten, niin tuolloin huomio kiinnittyi tosi haperoon maajohtoon laatikon ja rungon välillä. Sormella maajohto rapisi kevyesti koskettaessa. En alkanut enempää rapsuttelemaan vaan suihkuttelin vainrunsaasti siihen CRC:tä. Voisiko olla niin, että liotus sai varsinaisen vian korjaantumaan hetkeksi eli maajohto johti jonkin aikaa paremmin ja heräte toimi tämän pari viikkoa moitteetta? Vaikuttaako moottorin maajohdon kunto muihin sähkölaitteisiin? Kaikki mittareiden ym. valot palavat normaalilla kirkkaudella. Tässä on kai nämä kaksi vaihtoehtoa jäljellä: maajohto ja virtalukon pohja. Maajohdon puoleen vetoaa se, että startin vaihdon ja maajohdon suihkuttelun jälkeen starttaus toimi melkein kolme viikkoa moitteetta. Jos olisi ollut virtalukkovika, niin olisiko sattumalla pysynyt oireettomana kolme viikkoa edellämainittujen korjausten jäljiltä. Kristallipalloa ei ole kellään, mutta näkemyksiä voi heittää kehiin. Ajaako Motonetin lattamaajohdot asiansa?
Kyllä se maajohto vaikuttaa vähän kaikkiin sähkölaitteisiin, enimmäkseen kuitenkin niiden virrankuluttajien toimintaan jossa eniten tehoa.
Eli taitaa mennä järjestyksessä; startti, hehkut, vastuslämmittimet (takalasi, penkit jne), puhallin, ajovalot...
Pudottaa tai aiheuttaa heittelyä myös latausjännitteeseen eli ilmenee myös himmeinä/räpsyvinä valoina.
Ja kyllä, maajohdon hapettumasta/korroosiosta johtuva vika voi "korjaantua" ja taas pahentua miten sattuu ilmankosteuden ja lämpötilan ym mukaan. Vaihda vaikka kokeeksi, paljoa et menetä. Oikein herkällä volttimittarilla voi mitata jännite-eron moottorilohkon ja miinusnavan väliltä, helpointa laittaa käynnistyskaapeli kiinni lähelle starttia ja toinen pää miinusnapaan / miinuskaapelin maadoituspisteeseen ja kuunnella onko mitään vaikutusta. Huolellisesti kun apukaapelin asettelet voit antaa vaikka kaapelin olla pari päivää kiinni ja kuulostella onko mitään vaikutusta.
Jos m*tänettiläiset uusiotuotteet arveluttavat koukkaa autopurkaamon tai vaikka raskaskalustotarvikekaupan kautta. Ei noissa maakaapeleissa isoja eroja eri merkkien kesken ole kunhan pituus ja paksuus suunnilleen samoja ovat.
Eli taitaa mennä järjestyksessä; startti, hehkut, vastuslämmittimet (takalasi, penkit jne), puhallin, ajovalot...
Pudottaa tai aiheuttaa heittelyä myös latausjännitteeseen eli ilmenee myös himmeinä/räpsyvinä valoina.
Ja kyllä, maajohdon hapettumasta/korroosiosta johtuva vika voi "korjaantua" ja taas pahentua miten sattuu ilmankosteuden ja lämpötilan ym mukaan. Vaihda vaikka kokeeksi, paljoa et menetä. Oikein herkällä volttimittarilla voi mitata jännite-eron moottorilohkon ja miinusnavan väliltä, helpointa laittaa käynnistyskaapeli kiinni lähelle starttia ja toinen pää miinusnapaan / miinuskaapelin maadoituspisteeseen ja kuunnella onko mitään vaikutusta. Huolellisesti kun apukaapelin asettelet voit antaa vaikka kaapelin olla pari päivää kiinni ja kuulostella onko mitään vaikutusta.
Jos m*tänettiläiset uusiotuotteet arveluttavat koukkaa autopurkaamon tai vaikka raskaskalustotarvikekaupan kautta. Ei noissa maakaapeleissa isoja eroja eri merkkien kesken ole kunhan pituus ja paksuus suunnilleen samoja ovat.

=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Tuo apukaapelin käyttö on hyvä idea. Voisi odottaa, että vika uusii ja sitten maadoittaa mainitsemallasi tavalla startti. Jos heti starttaa, niin kaapelivika paljastuisi. Tuolloin starttia vaihtaessani koitin kytkinkopassa olevaa pulttia auki, jossa maakaapeli on kiinni. Oli tosi kovasti kiinni, en viitsinyt lenkillä vääntää. Onko siinä joku liima pultissa-räikkävääntimellä varmaankin aukeaa, kun vähän voimaa käyttää?
Minkä kokoinen se W124 maakaapeli sitten on? Nyt en taas pääse auton alle tutkailemaan.
Minkä kokoinen se W124 maakaapeli sitten on? Nyt en taas pääse auton alle tutkailemaan.
Laita sinne konehuoneeseen maakaapeli koneen jonkun pultin\mutterin alle ja toinen pää koriin kiinni, niin ei tarvi siellä alla könytä. Ei siitä ylimääräsestä kaapelista haittaakaan ole 

W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208
® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208
® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®